[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 08:54

Citaat:
Maar met de aanschaf van een touwhalster en een Carrot stick ben je er nog niet. Staat leuk al die kleurtjes, moet ik toegeven, maar het gaat erom wat je ermee doet.

aha nu begrijp ik waar het mis gegaan is met mij.... Gestoord

bovendien staat Morrie vooralsnog op veengrond, zonder schuilstal.... dus ik kan helemaal niet..... Blauw oog

nou ja, ik ga maar weer palen in de grond rammen in m'n zandgrond weitje, misschien dat ie daar dan nog deze winter heen kan.....

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:18

Goedenmorgen Doei!
pff ik ga even bijlezen Nagelbijten / Gniffelen

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:33

zo ik ben er zo ook vandoor! de ponies in de grote wei zetten en dan op opa's en oma's bezoek.... mijn beide opa's worden in begin november 75 dus we gaan vanmiddag bij allebei mijn opa's en oma's op bezoek.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:37

tjee zeg jullie zijn echt van een andere generatie... koe's opa's zijn de leeftijd van mijn ouders Clown

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:46

haha mara volgens mij ben jij ook van de leeftijd van mijn moeder dus dat kan wel kloppen Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:53

ik ben ook veel te oud om nog een paard te hebben, zo voel ik het ook dagelijks hoor, vooral als ik moet gaan staan prutsen met een vijl aan de hoeven..... dat vind ik echt iets voor mensen met een jong, soepel en gezond lijf......evenals rijden..... ik snap nu echt niet meer hoe ik vroeger langer dan een kwartier op een paaard kon zitten zonder overal pijn te krijgen.
Vandaag ben ik niet tot rijden in staat, maandelijkse problemen, die met het klimmen der jaren helaas steeds heftiger worden..... raakte ik daar maar eens vanaf! Ik ga dus eerst maar eens even voeren en dan bekijken of ik in staat ben palen de grond in te rammen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:32

Goede morgen,

Gisteren weer de schik van mijn leven gehad.
We waren gaan rijden, mijn vriendin en haar vader met de kar en ik er achteraan rijden.
Zij we bijna bij de wei gaat die pony met haar staart zwiepen ZWIEPZWIEP zo over de linker teugel heen.
Dus haar vader heel voorzichtig proberen de teugel eronderuit te halen.
Pony aan de kletter net voordat mijn vriendin die inmiddels van de kar was gesprongen bij de teugel kon komen.
WHOEOESHHHH tja de teugel wou niet los dus pony bijna in het hek, toen bijna tegen een lantarenpaal en bijna bij de wei net niet tegen de auto van mijn vriend (ik ging bijna dood van de angst om die auto).
Komt ze net voor het hek van de wei tot stilstand, tja lekker zo'n rem die het niet doet Boos!

Gelukkig bleef Shy de hele tijd rustig stappen OK dan!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:42

wooh klinkt heftig Nagelbijten / Gniffelen Hebben de pony's er niks aan overgehouden?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:45

goedemorgen!
fijn zoiets Shyla...not...
ik vond mennen met Kinke altijd heel erg leuk maar was me er ook van bewust dat het gevaarlijk kan zijn. Met haar heb ik gelukkig nooit zulke dingen beleefd.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:20

Goeiemorgen!
Ik ga zo naar m'n paardje en hoop dat t droog blijft..

Weidegenootje met veulen staat open voor parelli, dus ik denk dat het wel gaat lukken (je weet wel dat veulen dat ik een kn*l moest verkopen; oftewel een fase 4).
Gister is er iemand van Stal de Belofte uit Schagen geweest en het was leerzaam, maar niks nieuws voor mij (heb ik toch al aardig wat NH opgestoken blijkt maar weer).

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:20

Balen Shyla.. Wel fijn dat je paard zo cool blijft!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:30

mennen: levensgevaarlijk.... dat zie je maar weer...... of je neemt een Noriker, die gaan niet aan de kletter voor zoiets Clown
Ik heb 5 jaar lang op de huifkar gezeten metheel veel verschillende spannen en de enige keer dat er een span aan de kletter ging (met een lege huifkar gelukkig) kwam het door de koetsier zelf die iets heel stoms deed terwijl ie nog niet eens op de bok zat....en er stonden bovendien geen Norikers voor, maar haflingers Clown

Ik heb mijn "verzorgpony" (van 1.80) eenmalig opgehaald, met touwhalster, stond hem schattig... Morrie liep mee, ik knoop het andere paard het halster om, Morrie pakt de leadrope en brengt hem naar het hek, heel grappig.... peerd erdoor, emmer voer erbij gezet en toen ik Morrie nog even wilde laten grazen in de berm, liep ie al achterin de wei bij de anderen. Ook goed, hij was toch al klaar.

Verzorgpony heeft vreselijke eetgewoontes, zowel m'n auto als ik zaten onder ..... maar ja, hij is 22 en mist een en ander in z'n gebit volgens jackie..... Verder is ie vreselijk lief, echt een knuffelpaard.

Ik heb een end op Morrie gestapt met een barebackpad, dat vond ik van de week weer ergens en het zit toch wel erg lekker eigenlijk, lekker warm vooral. Ik gebruikte het nooit omdat opstappen een issue was vreoger, dat heb ik in de 4 maanden op de wei gefixt met heel veel geduld, moet alleen wel een opstapkrukje bij de hand hebben, want onze hekken zijn niet echt stevig....

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:54

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:04

Ik kom voorlopig niet meer langs.
Ik ga me richten op mijn huishouden en kinderen en werk enz..
Geen pc meer voor mij dus.
Toedeloe!!
(misschien ooit tot ziens op msn?)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:06

msn zit toch ook op de pc..... Clown

saai hoor TL...... zo verdwijnen alle naturals langzaam maar zeker.... Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:06

TL, wat is er aan de hand?
(mag ook per pb)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:11

Jeetje wat klinkt dat streng zeg TL. Volgens mij krijg je dan afkickverschijnselen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:25

Morrie schreef:
msn zit toch ook op de pc..... Clown

saai hoor TL...... zo verdwijnen alle naturals langzaam maar zeker.... Huilen

en stroomt het hier vol met mensen die ijzers toch zo slecht niet vinden en je vooral ijzers onder moet slaan als dat nodig is, ipv je paard laten staan als iets buiten zijn natuurlijke mogelijkheden ligt.
En een deken toch ook wel handig vinden.... Die hun paard op stal hebben staan, maar wel aan NH doen en zichzelf dus goed bezig vinden zijn.

Op het NH forum gaat het ook al die kant op.

Nog ff en we rijden allemaal dressuur met een ankydekje en een boomzadel en toch maar een deken op omdat trainen anders zo lastig is.

misschien moeten we toch maar een sekte oprichten waar je alleen in mag als je aan zeeeeer strenge regels voldoet

Zo ik heb even gal gespuugd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:29

pakt vergrootglas voor de kleine lettertjes.....

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:30

Als dat het probleem is: kijk eens naar de posts: ik zie alleen posts van de oude kern naturals en slechts heel af en toe van 'nieuwelingen'. Er zijn wel veel nieuwe aanmeldingen, maar de helft zegt niks, misschien voelen sommigen aan dat je niet zomaar mee kunt praten als je niet eens probeert om natural te zijn.
Ik maak me er niet echt druk om.
Als mensen met ijzers en dekens nu opeens veel gingen posten hier en ze gingen zeggen dat wij dat ook moeten doen, dan roepen we er toch gewoon een mod bij?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:33

ja en denk je dat die wat doen... Clown

het gaat mij niet om specifiek dit topic maar meer hoe de naturals in het algemeen steeds softer worden. 'ach ja misschien is een deken/ijzer/stal etc zo slecht nog niet' als je paard dat écht nodig heeft.

Al dan niet om van het gezeur van tegenstanders af te zijn of omdat ze bang zijn voor OW's. Ik merk dat ik zelf ook erg voorzichtig ben geworden in mijn posts.

Goed ik ben er ook ff klaar mee, misschien komt het omdat ik ongesteld moet worden.

Ik ga fijn naar mijn vereenzaamde natural paardje die nog steeds geen gezelschap heeft Boos!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:36

Morrie schreef:
Vandaag ben ik niet tot rijden in staat, maandelijkse problemen, die met het klimmen der jaren helaas steeds heftiger worden.....

Arabesk schreef:
Goed ik ben er ook ff klaar mee, misschien komt het omdat ik ongesteld moet worden.

Eh... ik ga ook maar eens naar de paardjes

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:37

ja dat zag ik ook al, zit zeker in de lucht, alle naturals tegelijk, net als nonnen in het klooster Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:41

en ik kots ook van dat topic waarin die boer van die 100 paarden in friesland helemaal zwart gemaakt wordt, zooo hypocriet allemaal en superschijnheilig. 's Avonds eten deze zogenaamde actievoerders gewoon hun bioindustrie vleesje. En deze slachtpaarden zijn sielughhhh. Joh deze beesten hebben tenminste nog een léven gehad voordat ze de worst ingingen Boos!

Alsof die man ze expres heeft laten verdrinken. En nu maken ze een enorm punt van dat al die paarden niet gechipt zijn. Lekker belangrijk Boos!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:43

Juist, en volgens mij hadden die paarden (die het overleefd hebben) het de afgelopen week nog altijd beter dan het gemiddelde manegepaard.