Citaat:Bij mij zouden ze in principe ook alleen de eierstokken verwijderen, maar de baarmoeder voelde niet goed aan volgens de DA , dus die is er toch ook uitgehaald. Anders krijg je daar later toch weer problemen mee.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Bij mij zouden ze in principe ook alleen de eierstokken verwijderen, maar de baarmoeder voelde niet goed aan volgens de DA , dus die is er toch ook uitgehaald. Anders krijg je daar later toch weer problemen mee.
Tittel schreef:Was gisteren de paarden even aan het bijwerken (vijlen). Ging op zich best goed. Alleen heeft mijn Fjordenmerrie ineens geen zin meer om haar linkervoorbeen te geven.
Ze geeft netjes voetje, maar zo gauw ik haar voet/hoef vast heb, gaat ze liggen
. Erg vervelend. Heeft ze nooit eerder gedaan. Zou dit een manier zijn om er onder uit te komen of zou het op een probleem kunnen duiden?
Omdat ik nog maar kort zelf mijn paarden bijhoudt, ben ik nog erg voorzichtig. Ik vijl eigenlijk alleen nog maar bij en zorg voor een mustangrol (afronding). Mijn Fjordenruin heeft heel snel groeiende hoefwand en deze brokkeld gelijk af. Ik probeer het zo goed mogelijk bij te houden, maar was dus alweer even te laat. Bij de zijkant van de hoef gaat de hoefwand een beetje afstaan. Zou dit kunnen komen door een probleem (beginende hoefbevangenheid of iets dergelijks) of is de hoefwand gewoon te lang? Zou ik er dan kwartierboogjes in moeten maken? Dit lijkt me nog wel een beetje eng. Je eigen paarden bijhouden is toch wel even anders. Ik ben steeds bang dat ik toch iets verkeerd doe en daar schade mee veroorzaak. Aan de andere kant wil ik het wel graag zelf doen en ben er ook wel weer van overtuigd dat als ik steeds beetje bij beetje doe (raspen) er niet veel verkeerd kan gaan.
Misschien beetje warrig verhaal, maar ben gewoon nog wat onzeker in mijn eigen kunnen en doen.
gouda schreef:Luna is nog steeds vrij klein voor de leeftijd en dr zusje Isis is even groot maar smaller. Ze kunnen nog een hoop groeien toch? Met 1 jaar zijn ze volwassen maar ken ook katten die dan nog doorgroeiden.
angela88 schreef:Ik heb weer foto's gemaakt van de hoeven van Wit en Orlanda!
De zool van Wit begint langzaam een beetje hol te trekken, op de foto's is het volgens mij wel aardig te zien....
voor de hele fotoserie: http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=
Hier het verschil tussen de hoeven van wit van begin deze maand en vandaag:
dit was op 5-5-05 (links voor)
en dit was vandaag (ook links voor)
Ben er helemaal blij van.....heerlijk....mooi weer, mooie paardjes, mooie hoefjes, ik ben helemaal in mijn nopjes!
Hebben jullie verder trouwens nog op of aanmerkingen over de hoeven? hoe meer mensen ernaar kijken, hoe wijzer ik ervan wordt!
Anouar15 schreef:De hoeven kunnen nog niet korter. De zool zit nog best laag. Als de zool omhoog gaat en de hoeven korter kunnen worden ze denk ik ook minder langwerpig.
opala schreef:Petra is vlgs mij Strasser-bekapster. Was het niet Memory die daar ervaring mee had?
opala schreef:**omgeving Zuid Nederland en België**
Raf Teunis, belgië
http://www.rafanteunis.be/Anteunis Raf
Pastoorstraat 20
3690 Zutendaal
Vanaf 1e pagina afgeplukt
gouda schreef:Kaylee heeft ook van die smalle stralen heb het idee dat sommige paarden hoeveel je ze ook de ruimte geeft toch altijd een beetje smalle stralen blijven houden. Mijn paard heeft ook kleine hoeven ze zijn wel iets breder geworden zonder de voorijzers maar echt een wereld van verschil is het niet.