[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:38

Ik was begonnen PN bij te lezen en toen stuitte ik op het filmpje van Monty Roberts met Dador. Dus dat heb ik net zitten kijken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:45

Ik heb nog steeds geen hooi of kuil voor de winter en Savino gaat aan mijn neus voorbij Boos!

*zucht*
een kleindochter van een neef van de eigenaar, heeft in haar hoofd dat ze Savino gaat krijgen. Boos!

Met haar prada paardrijlaarsjes gaat ze Savino wel even naar haar tante in Groningen sturen die heeeel goed hengsten af kan richten Zij zijn groot en ik is klein!. En natuurlijk moet hij naar de manege want zo'n weiland is veel te koud, haar verzorgpaard staat al onder twee dekens!

Ze had al een mooi halstertje voor hem meegenomen en haar poetskist mee..... En toen hij uit zijn dak ging en de man die hem vasthad hem amper meer kon houden zij ze 'kijk eens hoe mooi hij is'
Ik had het al opgegeven ik vond het verstandiger hem aan een man over te laten, ik hield m niet.

Het was wild west vanmiddag op de westfriese dijk. Stomme boeren. De kudde moest het land uit en 2 kwpn jaarlingen moesten met een trailer mee. Die mannen proberen hun paarden te vangen met zwaaiende armen. Eentje onstnapt en wilden ze zonder halster de trailer injagen Verward

Ze hebben een uur staan vechten om die paarden in de trailer te rammen..... 4x een bijna ongeluk waarbij ik ook in de sloot dreigde te vallen met Savino boven op me.

Ik stelde nog voor om eerst de trailer paarden af te voeren en daarna de paarden die te voet naar de inloopstal werden gebracht. Maar nee, die stomme boeren luisteren niet naar vrouwen... Zij zijn groot en ik is klein!

Kletterde er eentje uit de trailer ondersteboven en achterstevoren tegelijk, hele kudde aan de ren de dijk op, in het verkeer Ziek

Wie heeft er nog een leuk opknappertje te koop voor me? Verdrietig Dag Savino...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:00

evita_ schreef:
@Antheman, toch snap ik iets niet. Ik heb ooit gezegd dat niemand in dit topic precies aan alle 'criteria' van een natural deed. En toen moest ik niet voor jou spreken en voelde je je zelfs aangevallen/beledigd naar mijn idee.

.

Nee, waar het mij toen om ging was dat er mensen als een "groep" werden aangesproken. Waar ik dus ook onder viel op dat moment. En ik kies graag voor mijn eigenheid.
Misschien ben ik hier wel heel erg allergisch voor omdat op Bokt heel erg vaak over "wij" en "zij" gesproken wordt.
Ik vind het prettig dat er een hoekje is op Bokt waar mensen zitten waar je niet in discussie mee hoeft om uit te leggen waarom jij de dingen doet die je doet.
En waar ligt een grens of je in dit hoekje thuishoort?
Ik denk toch echt dat je dat zelf het beste kunt bepalen.

Moet je dan iemand die veel grondwerk doet, bitloos rijdt, maar haar paard snachts op stal zet en ijzers onderheeft, weren? Wij zijn wij om dat te bepalen?

En misschien ken je mijn mening niet over bepaalde onderwerpen, dan wil ik die kort aanstippen en ben altijd bereid om daar dieper op in te gaan.

Mijn paarden lopen 24/7 buiten. Dat kan hier heel goed ,want ik zit op zandgrond. Het is dus niet nat. Toch moet je 24/7 buiten niet altijd als ideaal bestempelen. Een vriendin van mij woont op het veen. Zeik en zeiknat daar en ook nog polder, dus veel wind. Dan laat je je paard toch niet in de winter s nachts buiten omdat het "zo hoort". Ik ben blij dat zij de keus maakt om haar paard s nachts op stal te zetten.
Paarden die in een modderig weilandje staan en niks te knabbelen hebben Verdrietig

Dekens. Ik heb net al gezegd dat ik zweetdekens gebruik. Zieke/oudere paarden zijn vaak zeer gebaat bij een regendeken op. Ik wacht op de dag dat Merrit die artrose heeft, stijf wordt. Dan krijgt hij ook een deken op. Daar ben ik dan niet blij mee, want dekens zijn gedoe. Daarbij lopen ze in de kudde en er wordt gespeeld, maar ook rangorde bepaald bij tijd en wijlen. Verder wordt er gedekt, ja ook mijn heren dekken daar. Lekker handig met zo´n deken ertussen. Er ligt trouwens al 7 jaar een hele dure Bucas regen deken ongebruit in mijn kist.

Boomloos
Tja..... ik ben niet zo´n fan hiervan. Een boomzadel wat goed ligt, is natuurlijk altijd beter. Mijn koudbloeden passen gewoon niks. Iedere keer groeiden ze uit dat zadel. Boomloos leek me de enige optie. Maar ik vind wel dat je redelijk moet kunnen rijden als je boomloos rijdt. Je evenwicht speelt een veel grotere rol dan op een boomzadel. En er zijn veel boomloze zadels die niet aankunnen wat je ervan verwacht.

Bitloos
Ik rij momenteel erg veel met bit. Ik werk ook veel met Lange Lijnen. Andor was een headshaker en na 3 jaar tobben en veel DA´s en geld en tijd heb ik hem uiteindelijk met rechtrichten van het shaken afgekregen. Merrit werd al heel lang niet met bit gereden. Hij wordt ook scheef. Dus voor hem zijn er nu 2 hoofdstellen: 1 bitlose en 1 met bit. Het hoofdstel met bit is voor training.
Je moet gewoon zo vriendelijk mogelijk rijden. Als dat bitloos kan, dan kan dat. Maar hoeveel ruiters doen niet mee aan de modetrend van bitloos rijden en lopen alsnog te rukken en te plukken? Hadden die niet beter het bit in kunnen houden? Bitloos kan hartstikke scherp inwerken. Een dun touwhalster of wat dacht je van een Bosal?? Verkeerd gebruik hiervan valt nooit goed te praten.

Ijzerloos
Mijn heren zijn al jaren ijzerloos en worden ook al jaren door mij bekapt. Ik train heel bewust om ze ook te kunnen laten lopen. Ze gaan over alle ondergronden heen. Ik rij minimaal 2 trektochten per jaar. Dit jaar heb ik er 3 gedaan. Dat lukt me dus zonder ijzers. Maar ik heb absoluut geen zin in discussies hierover. Als iemand er wel ijzers onder wil zetten, doe het asjeblieft. Mensen weten het toch altijd beter.

Daarnaast vind ik dat je je hoort te verdiepen in je paard. Leer hem "lezen". En of je daar nu Hempling ,Teblinck , Parelli of Voest voor gebruikt, wat maakt dat nu uit? Geen bal.
Maar met de aanschaf van een touwhalster en een Carrot stick ben je er nog niet. Staat leuk al die kleurtjes, moet ik toegeven, maar het gaat erom wat je ermee doet.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:09

@An: Als ik het zo lees, denk ik niet dat er hier mensen zijn die er anders over denken.
Nah... die veengrond, dan zou ik zeggen: liever een weiland met inloopstal.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:12

Idd. dat stukje van Antheman daar sluit ik me bij aan hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:14

Jij lag toch te slapen?? Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:15

Nee dat was toch Moving Cloud die lag te slapen? Of eh.... Tong uitsteken

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:17

Ik ga nu echt..

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:20

Ik sluit me ook aan bij Antheman. Ik snap dan ook niet wat het probleem is.. Het begon met dat ik zei dat ik wannabe natural een woord vind dat negatief geladen is. Had ik misschien beter niet kunnen zeggen. Lachen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:21

Citaat:
Moet je dan iemand die veel grondwerk doet, bitloos rijdt, maar haar paard snachts op stal zet en ijzers onderheeft, weren? Wij zijn wij om dat te bepalen?

dit is de laatste keer dat ik me verdedig, ik had het niet over bovenstaande.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:22

Faux schreef:
Ik sluit me ook aan bij Antheman. Ik snap dan ook niet wat het probleem is.. Het begon met dat ik zei dat ik wannabe natural een woord vind dat negatief geladen is. Had ik misschien beter niet kunnen zeggen. Lachen

Is dat nu aan mij gericht?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:23

evita_ schreef:
Citaat:

dit is de laatste keer dat ik me verdedig, ik had het niet over bovenstaande.

Sorry, maar ik begrijp je reactie niet zo goed?
Waarvoor moet jij je verdedigen?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:25

arno8 schreef:
@An: Als ik het zo lees, denk ik niet dat er hier mensen zijn die er anders over denken.
Nah... die veengrond, dan zou ik zeggen: liever een weiland met inloopstal.

Maar een weiland met schuilstal op veengrond kán gewoon niet Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:26

Euh... oh...
Dan eh...
*hersens kraken*
Luchtbedje oppompen en daar een stal op bouwen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:27

Wannabee natural is ook iets wat nergens op slaat, en bovendien bedacht door iemand die helemaal niets begrijpt van het begrip 'natural' en er desondanks al weerstand bij heeft.

'Natural' word je ook niet van de één op de andere dag, volgens mij, en is dat een groeiproces. Je word je steeds meer bewust, je krijgt steeds meer kennis en inzichten en je wilt er steeds een stap verder in gaan. En volgens mij is het alleen maar goed dat het een proces is, en geen één grote, radicale stap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:29

Ja, en nu jullie weer terug zijn van het kampvuur, ga ik naar bed. Haha!
Truste allemaal! Dromen

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:32

Antheman schreef:
Faux schreef:

Is dat nu aan mij gericht?

Wat zou er aan jou gericht moeten zijn ? Lachen Ik ben het eens met wat je zei. Maar dit hele gesprek ontstond naar aanleiding van het woord wannabe natural, en dat ik daarvan zei; dat vind ik een negatieve klank hebben. that's all. Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:32

Ik heb zo'n vermoeden waar een bepaald iemand de term wannabe natural vandaan heeft gejat...
Die heeft het idd helemaal verkeerd begrepen.
Euh... ik ga mijn profiel eens aanpassen.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 01:16

Poeh ik ga maar eens slapen.. eerst even mijn paarden binnenhalen. Lachen [ Of zal ik ze stiekem buiten laten staan ? Tong uitsteken ]

Welterusten ! Dromen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 01:19

Hihi, ik blijf nog even op, heb net uitgevogeld hoe ik muziek van filmpjes op youtube naar mp3 om kan zetten Haha!

Slaap lekker

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 01:21

Trouwens arno, nog even snel; ik zag in je profiel [ wat je helaas veranderd hebt ] dat je journalistiek studeert ? Waar ? Ik wil nl. ook journalistiek gaan doen. Lachen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 01:27

In Tilburg. Of het een aanrader is hangt er af wat je wil gaan doen. Bij kranten nemen ze nog nauwelijks mensen op hbo-niveau aan. Dan kun je beter universiteit doen en dan scholen ze je bij de krant wel om tot journalist.
De opleiding zelf vind ik trouwens ook niet echt goed in elkaar zitten, veel nutteloos tijdverdrijf.
Maar als je voor een tijdschrift (bijvoorbeeld Viva of Bit) wil gaan werken, dan kan het wel een aardige opleiding zijn. Iemand in mijn jaar loopt nu ook stage bij een paardenblad.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 01:59

arno8 schreef:
Tinkerloos schreef:
Ik zal het nooit meer doen o grote Arno.
Ik ben betrapt.
Vertel je het niet verder??? Haha!

Hmmmm daar moet ik even over nadenken.
Mijn rekeningnummer is trouwens: ..... Tong uitsteken

Waar is je kamer die dringend schoongemaakt moet worden gebleven Verward

Dit opperhoofd moest de hele avond opzitten en pootjes geven bij paps en mams die vrienden op bezoek hadden, we kennen ze al heel lang en hebben een zoon waar wij (zusje en ik) dan weer gezellig mee beppen. Had vanavond buikpijn dus lag ff op bed en ben er ff tussenuit geknepen om te bokken Haha!

Nu zijn ze pas weg Boos!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 02:11

arno8 schreef:
Waar is iedereen dan???
*voelt zich alleen, raakt in paniek en denkt:*
Zouden alle andere naturals nu ergens gezellig met puntmutsen op ritueel rond een totempaal dansen en ben ik niet uitgenodigd?

Huilen

bij het uitpakken van mijn resterende verhuisdozen kwam ik de puntmutsen nog tegen Clown

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 08:45

Goedemorgen!