Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anouar15 schreef:Ik heb nog een hoevennvraagje. Mijn paard laat één voorbeen altijd een beetje meesleuren als hij loopt en daardoor slijt de voorkant helemaal recht af, hij is nu tot ongveer halverwege de ongepigmenteerde hoefwand afgesleten. Is dat heel erg? Hij doet dit altijd al, ook toen hij nog op ijzers stond, het komt dus niet door de manier van bekappen denk ik. In draf doet hij hij niet, alleen in stap.
Anouar15 schreef:Ik heb nog een hoevennvraagje. Mijn paard laat één voorbeen altijd een beetje meesleuren als hij loopt en daardoor slijt de voorkant helemaal recht af, hij is nu tot ongveer halverwege de ongepigmenteerde hoefwand afgesleten. Is dat heel erg? Hij doet dit altijd al, ook toen hij nog op ijzers stond, het komt dus niet door de manier van bekappen denk ik. In draf doet hij hij niet, alleen in stap.
jackie schreef:Mac's merrie sleet haar ene achterhoef bij de toon vierkant af. nadat haar bekken recht was gezet door Laarakker deed ze het niet meer.
Arabesk schreef:viewtopic.php?f=13&t=417429&start=0&st=0&sk=t&sd=a
iemand die voor en nadelen van natuurlijk bekappen wil weten...
Tittel schreef:Was gisteren de paarden even aan het bijwerken (vijlen). Ging op zich best goed. Alleen heeft mijn Fjordenmerrie ineens geen zin meer om haar linkervoorbeen te geven. Ze geeft netjes voetje, maar zo gauw ik haar voet/hoef vast heb, gaat ze liggen. Erg vervelend. Heeft ze nooit eerder gedaan. Zou dit een manier zijn om er onder uit te komen of zou het op een probleem kunnen duiden?
Omdat ik nog maar kort zelf mijn paarden bijhoudt, ben ik nog erg voorzichtig. Ik vijl eigenlijk alleen nog maar bij en zorg voor een mustangrol (afronding). Mijn Fjordenruin heeft heel snel groeiende hoefwand en deze brokkeld gelijk af. Ik probeer het zo goed mogelijk bij te houden, maar was dus alweer even te laat. Bij de zijkant van de hoef gaat de hoefwand een beetje afstaan. Zou dit kunnen komen door een probleem (beginende hoefbevangenheid of iets dergelijks) of is de hoefwand gewoon te lang? Zou ik er dan kwartierboogjes in moeten maken? Dit lijkt me nog wel een beetje eng. Je eigen paarden bijhouden is toch wel even anders. Ik ben steeds bang dat ik toch iets verkeerd doe en daar schade mee veroorzaak. Aan de andere kant wil ik het wel graag zelf doen en ben er ook wel weer van overtuigd dat als ik steeds beetje bij beetje doe (raspen) er niet veel verkeerd kan gaan.
Misschien beetje warrig verhaal, maar ben gewoon nog wat onzeker in mijn eigen kunnen en doen.
Sugarmiss schreef:Luna is een leukerd hoor. Is die onderste de moeder ??
Ik zal van mijn monster ook weer eens foto's maken, die is ook stevig gegroeid sinds ik haar heb.
gouda schreef:anth: volgens mij bof je met het weer tijdens je trektocht of niet.
.
Citaat:Kaylee is verliefd op meneer Jansen een haf .
Sugarmiss schreef:Komt Laarakker ook aan huis??