Poeh, denk er eigenlijk nooit echt over na wat nou precies een natural is. Ik had altijd zoiets van: iedereen in dit topic is natural.
Als iemand hier mee wil praten, betekent dat toch al dat die zich in de 'natural' ideeën kan vinden?
Anders ga je wel in een ander topic suffe grapjes over naturals maken in de hoop dat ze daar op reageren (maar daar trap ik niet meer in
).Zolang iemand z'n best doet om de omstandigheden voor het paard meer natural te krijgen, vind ik het best.
Faux bijvoorbeeld zegt niet iets van: tja, mijn paard staat op stal en dat blijft mooi zo, lekker makkelijk voor mij.
Ze probeert er iets aan te doen.
Ze had haar paard al voordat ze 'natural' werd, dus dan is het ook te laat om te bedenken dat je het zelf voor het zeggen wil hebben. Logisch dat je daar van te voren niet over na denkt: als je je paard hetzelfde kan geven als 99% van alle andere paarden in Nederland, dan zal het toch wel goed zijn?
Dat ze nog geen 'natural' zou zijn vind ik dus onzin. Ik vind het sowieso 'verkeerd' om ons daar druk over te maken. Straks komen we nog met een afvinklijstje wanneer iemand zich natural mag noemen. Dan zak je naar het niveau van de dressuur. Ben ook een beetje beu van de dressuur. Je leest zo vaak: "Het gaat er niet om of je natural of normal bent, als je maar doet wat het beste is voor je paard." En ondertussen niet nadenken of een neusriem het beste is voor je paard, want "een neusriem is verplicht in de M, dus ik heb geen keus".
Voor mij is iedereen in dit topic natural, omdat iemand die hier mee praat na heeft gedacht over de natural ideeën en zich daar in kan vinden.
Bah wat een lang verhaal. Dit is meer een poging van mij om er over na te denken en dat heb ik gelijk uitgeschreven... dus zeg het vooral als ik iets doms heb gezegd, want dan kan ik m'n mening weer aanpassen.