[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:59

Antheman schreef:
Dan groet ik jou TL: Ik mag er kennelijk niet bij. Ik rij zowel met als zonder bit en gebruik zweetdekens na het werk.
Stel je niet zo aan.
Jij doet het toch heel anders dan iemand met ijzers stal en dekens.
Vind jij dat niet 'on-natural' dan? ,ijzers en scheren enz.?
Ik gooi Femke ook een zweet deken op na het rijden..
Je kan het ook overtrekken hoor..

En deze quote:
Citaat:
Een subforum voor "naturals":
mensen die b.v. aan (P)NH doen, natuurlijk bekappen, boomloos rijden, bitloos rijden, hun paard op zo natuurlijk mogelijke wijze houden

Is niet van mij hoor,dat heb ik ook maar gequote..dus je kan waarschijnlijk iemand anders groeten..
Laatst bijgewerkt door GeneralFlynn op 04-11-06 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:02

nee het zou eens erg moeten zijn als je een eigen mening over iets hebt.. Verward

maar waar trek je de grens tussen 'naturals' ?
Iemand die zijn (normale, gezonde) paard op stal houd met ijzers onder en een deken op vind ik geen natural.

Ik snap dat sommigen met ouders zitten die ze moeten gehoorzamen. Ik had dat probleem niet, heb mijn paarden altijd zelf moeten bekostigen en kon daardoor ook zelf beslissen wat ik er mee deed. Maar ik had liever geen paard dan een paard waarover ik niet zelf kon beslissen. Zo heb ik er vroeger voor gekozen niet een pony te krijgen van mijn vader...was ik heel stellig in.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:07

evita,dat vind ik nou ook.
Iemand die dat wel zo doet moet het zelf weten.

En als je alles natural doet,maar je rijd met bit,ok.
Of je staat snachts op stal,oke.
Boomzadel,oke,
maar ijzers,dekes..nee.(zweetdekens uitgezonderd..) Cool
Opstallen kan ook niet vind ik.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:16

Morrie schreef:
*whahaahahaha*

ik stuur net het volgende smsje:

ben je nog bij K. geweest voor het bloten?

naar een verkeerd iemand Haha! wat zal die wel denken nu....... Clown Cool

Hihi Clown

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:18

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:24

Tinkerloos schreef:
Hebben jullie de laatste pagina al gelezen bij het botsende naturals topic? Clown
How low can you go??? Vork
viewtopic.php?f=1&t=669240&hilit=&start=3225

ik kom er niet meer. En ik hoop eigenlijk dat alle 'naturals' daar weg blijven. Heeft niet meer met discussieren te maken, alleen maar met beledigen en belachelijk maken.

en ja mijn paard is net een mens dus die moet ook onder een winterdekbed want net als ik hebben ze het koud snachts. Snachts, als ze slapen...zoals alle paardjes doen net als mensen. Gaaaap Slapen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:33

Poeh, denk er eigenlijk nooit echt over na wat nou precies een natural is. Ik had altijd zoiets van: iedereen in dit topic is natural.
Als iemand hier mee wil praten, betekent dat toch al dat die zich in de 'natural' ideeën kan vinden? Anders ga je wel in een ander topic suffe grapjes over naturals maken in de hoop dat ze daar op reageren (maar daar trap ik niet meer in Haha!).

Zolang iemand z'n best doet om de omstandigheden voor het paard meer natural te krijgen, vind ik het best.
Faux bijvoorbeeld zegt niet iets van: tja, mijn paard staat op stal en dat blijft mooi zo, lekker makkelijk voor mij.
Ze probeert er iets aan te doen.
Ze had haar paard al voordat ze 'natural' werd, dus dan is het ook te laat om te bedenken dat je het zelf voor het zeggen wil hebben. Logisch dat je daar van te voren niet over na denkt: als je je paard hetzelfde kan geven als 99% van alle andere paarden in Nederland, dan zal het toch wel goed zijn?

Dat ze nog geen 'natural' zou zijn vind ik dus onzin. Ik vind het sowieso 'verkeerd' om ons daar druk over te maken. Straks komen we nog met een afvinklijstje wanneer iemand zich natural mag noemen. Dan zak je naar het niveau van de dressuur. Ben ook een beetje beu van de dressuur. Je leest zo vaak: "Het gaat er niet om of je natural of normal bent, als je maar doet wat het beste is voor je paard." En ondertussen niet nadenken of een neusriem het beste is voor je paard, want "een neusriem is verplicht in de M, dus ik heb geen keus".

Voor mij is iedereen in dit topic natural, omdat iemand die hier mee praat na heeft gedacht over de natural ideeën en zich daar in kan vinden.
Bah wat een lang verhaal. Dit is meer een poging van mij om er over na te denken en dat heb ik gelijk uitgeschreven... dus zeg het vooral als ik iets doms heb gezegd, want dan kan ik m'n mening weer aanpassen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:40

Ik bem bijna dagelijk bezig met het natural willen zijn/ worden omstandigheden maken het moeilijk. Ga volgende week de gemeente navragen wat de regels zijn voor plaatsten van schuilstallen. Mijn vriend is nu ook over en ziet ook wel in dat een paard beter af is in de wei en wil samen een stuk land kopen. Moet wel schuilstal op kunnen....

Kom heel vaak sjago thuis als ze weer eens niet of veel te kort buiten heeft gestaan Verdrietig Vandaag en gister dus ook...
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 04-11-06 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:41

Ik heb net die laatste bladzijde van dat topic gelezen en vind het echt te triest voor woorden..

Maar goed dat heb je dus overal en ik ga er niet aan mee doen; ga er ook niet meer lezen (had er ook al niet eerder gelezen, gelukkig)..

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:43

Hoeveel paarden/pony's mag je als hobby'ist houden?
(hoe schrijf je dat eigenlijk? Knipoog)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:44

Ik dacht 7 of was het nou 12?

arno8

GADVERDAMME!!!!
Die kat van mij laat echt verschrikkelijke stinkscheten als hij op schoot zit...
Bah zeg... kan ik iets in z'n voer veranderen dat hij scheten laat die naar bloemetjes ruiken? Nu krijgt hij bijna alleen brokken...

e_horse

Tja vleesdieet he

Mortischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:46

Hoi hoi..
Dus ik mag ook meepraten Arno?
Ik ben dan ook natural?
Ik heb mijn paard op stal,geschoren en op ijzers,maar dat moet omdat ik hem samen met een ander deel.
Zij rijdt wedstrijden,en ik niet.
Ik betaal de smid,en de stalling,en zij de DA en de wedstrijd dingen en het harnaschement.
Voor mij mag het paard op de wei,maar die hebben we niet.
Dus ik wil het wel anders,maar het zit er niet in.
Natural genoeg?
Oja,ik rij wel met bit,en dressuur zadel, en thiedemann teugel,anders is ie niet te houden.
(anders zou ik het wel laten)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:49

e_horse schreef:
Ik dacht 7 of was het nou 12?

Dat verschilt per gemeente dacht ik. Gewoon even bellen: "Ik ken iemand die zich af vroeg hoeveel paarden je mag stallen als hobbyist. Wat zijn de regels daarvoor?"
Bij mij ook al eens gebeld... was iets heel kroms. Ze bekeken het per geval of zo. Zolang ze geen stallen hadden (ook geen inloopstallen) mocht je er (in die gemeente) oneindig veel op een wei zetten of zo, weet niet of ik het goed begrepen heb.
Als je wel stallen hebt, mocht je er maar 5 hebben. Klinkt raar, maar ook wel logisch: op zich zou je een wei in 100 weitjes kunnen verdelen en dan per weitje 1 paard. Dus dat kunnen ze toch niet reguleren. Een stal is anders: die hoort bij een wei of een adres, dus dan kun je zeggen: bij die stal mag je maar zo veel paarden.

Pling Als ze een keer moeilijk gaan doen (want ik heb een inloopstal) kan ik het weiland ook verdelen in: een weilandje met stal, waar dus 5 paarden mogen EN een weiland, waar oneindig veel paarden mogen.

GeneralFlynn

Ik bemoei me niet meer met dit..
Ik hou mijn mond,my lips are sealed..

evita_

is dit nu serieus??

ik blijf erbij, liever geen paard dan ze niet natural kunnen houden...je hebt altijd een keus.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:54

MovingCloud schreef:
Hoi hoi..
Dus ik mag ook meepraten Arno?
Ik ben dan ook natural?
Ik heb mijn paard op stal,geschoren en op ijzers,maar dat moet omdat ik hem samen met een ander deel.
Zij rijdt wedstrijden,en ik niet.
Ik betaal de smid,en de stalling,en zij de DA en de wedstrijd dingen en het harnaschement.
Voor mij mag het paard op de wei,maar die hebben we niet.
Dus ik wil het wel anders,maar het zit er niet in.
Natural genoeg?
Oja,ik rij wel met bit,en dressuur zadel, en thiedemann teugel,anders is ie niet te houden.
(anders zou ik het wel laten)

Je houdt hem niet zeg je, heb je al iets van Parelli, Hempfling, Inge Teblick, Emiel Voest of Nezvorov geprobeerd?
Heb je de andere eigenaar al geprobeerd te overtuigen dat ijzers niet nodig zijn?
Hetzelfde over dekens?
Ben je al op zoek gegaan naar een fatsoenlijke stalling waar je paard wel een wei krijgt?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:55

evita_ schreef:
is dit nu serieus??

ik blijf erbij, liever geen paard dan ze niet natural kunnen houden...je hebt altijd een keus.

Faux niet echt. Ze had al een paard. Werd toen natural. Moet ze nu haar paard weg doen dan? Ik denk niet dat er een grote kans is dat het paard ergens anders beter af zou zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:58

Citaat:
..dus je kan waarschijnlijk iemand anders groeten..

ja mij Doei, doei , volgens mij heb ik dat bedacht, toen we op stel en sprong iets moesten verzinnen voor de subfora....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:59

Ik word helemaal platgemaild met shetlanders Haha!
Het zijn er zoveel dat ik haast niet meer weet wat bij wat hoort en welke ik geantwoord heb en welke alweer terug gemaild hebben

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:01

Ik zit zelf ook over een shïtlander te denken... straks gaan 2 paarden weg en dan staat die lieve ruin weer alleen...
Maar dan wil ik wel een shet waar je mee kunt mennen, kan ik dat ook eens proberen Haha!
En een karretje in elkaar timmeren Lachen

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:02

Ben benieuwd welke je gaat kiezen!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:12

arno8 schreef:
Poeh, denk er eigenlijk nooit echt over na wat nou precies een natural is. Ik had altijd zoiets van: iedereen in dit topic is natural.
Als iemand hier mee wil praten, betekent dat toch al dat die zich in de 'natural' ideeën kan vinden? Anders ga je wel in een ander topic suffe grapjes over naturals maken in de hoop dat ze daar op reageren (maar daar trap ik niet meer in Haha!).

Zolang iemand z'n best doet om de omstandigheden voor het paard meer natural te krijgen, vind ik het best.
Faux bijvoorbeeld zegt niet iets van: tja, mijn paard staat op stal en dat blijft mooi zo, lekker makkelijk voor mij.
Ze probeert er iets aan te doen.
Ze had haar paard al voordat ze 'natural' werd, dus dan is het ook te laat om te bedenken dat je het zelf voor het zeggen wil hebben. Logisch dat je daar van te voren niet over na denkt: als je je paard hetzelfde kan geven als 99% van alle andere paarden in Nederland, dan zal het toch wel goed zijn?

Dat ze nog geen 'natural' zou zijn vind ik dus onzin. Ik vind het sowieso 'verkeerd' om ons daar druk over te maken. Straks komen we nog met een afvinklijstje wanneer iemand zich natural mag noemen. Dan zak je naar het niveau van de dressuur. Ben ook een beetje beu van de dressuur. Je leest zo vaak: "Het gaat er niet om of je natural of normal bent, als je maar doet wat het beste is voor je paard." En ondertussen niet nadenken of een neusriem het beste is voor je paard, want "een neusriem is verplicht in de M, dus ik heb geen keus".

Voor mij is iedereen in dit topic natural, omdat iemand die hier mee praat na heeft gedacht over de natural ideeën en zich daar in kan vinden.
Bah wat een lang verhaal. Dit is meer een poging van mij om er over na te denken en dat heb ik gelijk uitgeschreven... dus zeg het vooral als ik iets doms heb gezegd, want dan kan ik m'n mening weer aanpassen.

arno8 schreef:
evita_ schreef:
is dit nu serieus??

Faux niet echt. Ze had al een paard. Werd toen natural. Moet ze nu haar paard weg doen dan? Ik denk niet dat er een grote kans is dat het paard ergens anders beter af zou zijn.

Eens met Arno.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:23

FOEI TINKERLOOS!!!