[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:35

Zwart wordt grijs in combi met opgedroogde modder
Een droog modderpaard is nog erger dan een natte..

Maar als ik de schimmels zie, ben ik ook blij met mijn donkere paard

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:37

Zo ik ben ook weer terug van de paarden. Ik heb een Penny-moment gehad. Of eigenlijk drie.

Eerst haal ik Wiz uit de wei, die liet zich weer keurig borstelen e.d. Toen ik hem terugbracht, werd ik gespot door Lan, die van achteruit de wei aan kwam scheuren met de kudde in het kielzog. Leuk dacht Wiz: ik ga ook hollen. Wat ik weer minder vond met een groot paard aan een touwtje. Maar een keer ferm Wiz NEE zeggen hielp. Zo schattig. Hij luisterde ook toen gewoon nog. Lang leve de goed opgevoede paarden.

Het was de bedoeling de kogel van Lan af te spuiten, maar die zag er prima uit en ze was qua scheurgehalte ook niet meer mank. Dus maar een poetsbeurt gegeven en terug naar de wei om Seven te halen.

En toen lag ik echt in een deuk. Die piepkleine d-pony tussen de grote paarden, hield parmantig stand bij het hek. Een paar gerichte boktrapjes naar links en naar rechts, maar ze bleeft op positie. Je zag haar denken: wegwezen jullie. Dat is mijn mens die me komt halen

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:39

Dat zijn inderdaad echte penny momenten, Anya
Zulke dingen maken je dag speciaal.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:42

heerlijk die penny momenten. Mijn paarden maken mij penny. Ik ga nu weg en ben er zondag weer!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:46

Ara smst net: staat in de file van A'dam tot aan Breda (op weg naar baarle nassau)
Dat heb ik dus 5 jaar gehad op vrijdagmiddag *gnagna*

Blij dat ik afge-maild heb (voel me eigenlijk toch wel beroerd)

Zo es op stal kijken: 25 Penny paarden van andere mensen binnen zetten, jammer dat ze allemaal een normal gebruiksaanwijzing hebben.... hoewel er al 2 los meelopen.... ruinen natuurlijk.... die merries zijn stuk voor stuk vreselijk: piepende hormoonballen die me bedreigen *brrrrr* en niet naar binnen willen

Tanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:48

evitatinkle schreef:
Arabel is zwart geboren en werd steeds lichter. Ze ging van blauwschimmel naar bruinschimmel en nu grijs met appeltjes. Ze wordt denk ik helemaal wit met bruine vlekjes. Die krijgt ze door haar vacht heen dus uiteindelijk vliegenschimmel.
Al lijkt ze meer op een Fries nu

Die schimmels op de foto zijn ook echt smeerpoetsen! Arabel vind het ook nog eens leuk om met haar hoofd in de poep te liggen dus ze heeft dan aan 1 kant van haar gezicht een mooie bruine plakkaat.

Ik heb ooit gehoord dat schimmels zich 'camoufleren' om zo minder op te vallen in de kudde, voor roofdieren etc.

Klopt hoor van dat camoufleren.

Kevin is trouwens bruin geboren, werd toen zwart, toen antraciet grijs en dat is hij tot zijn 7e of 8e jaar gebleven, toen werdt hij ineens bij iedere poetsbeurt een tint lichter en ben ik maar gestopt met poetsen (jawel, in die tijd poetste ik nog en stond hij nog op stal ) nu is hij 14 en heeft een zomer en een winter look

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:48

Leuke merries daar Smurf

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:01

ik ken maar weinig leuke merries en ik heb toch ruime ervaring met merries, want op de paardenmelkerijk hebben ze hoofdzakelijk merries.......... ik kan er echt niets mee, zal er ook niet gauw eentje in de verzorging nemen. Doe mij maar een ruin.
Met hengsten kan ik ook niets, daar heb ik niet genoeg savvy voor.

Alle verwondingen die ik heb opgelopen, zijn ook door merries en 1 dekhengst toegebracht, terwijl ik zelf altijd ruinen gereden en gehad heb

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:45

De appels waren wel op vandaag, maar toen ik hem twee nieuwe gaf moest hij ze weer niet. Nou, dan eet ik ze zelf wel op hoor

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:53

Alles weer binnen hè, smyrf?! En geen onvertogen woord van de dames! De mannen waren baldadiger, beten en sloegen naar elkaar en renden weg... Ach, de lente komt eraan, misschien hebben ze vlinders in hun buik!!
Wanneer krijgen we appeltaart? Je woont toch vlakbij!!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:56

Kom maar halen

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:57

oh help...mijn zwarte parel lijkt op een vreemde manier bruin te kleuren...onderkant van haar buik en haar achterhand worden donkerbruin Gelukkig ben ik geen penny, anders greep ik nu naar middeltjes om haar zwart te houden
Alhoewel een penny moment zoals dat van Anya wel gaaf is.
Kinke stond tot vorige week in een groep met 3 merries, het was heerlijk rustig....nu zijn er 2 ruinen bijgekomen, waarvan 1 toch wel een behoorlijk vervelend paard is en het is gedaan met de rust hoor, de dames waren de volgende dag hengstig en Kinke is heel erg goed in gillen en met haar voorbenen slaan. Tot mijn verbazing werd ze vanavond door de friese ruin bij het draad weggestuurd toen ik eraan kwam....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:57

Anouar15 schreef:
De appels waren wel op vandaag, maar toen ik hem twee nieuwe gaf moest hij ze weer niet. Nou, dan eet ik ze zelf wel op hoor

Weet je zeker dat ie er niet mee is gaan voetballen???

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:58

Citaat:
smyrf

>;)

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:00

Kinke schreef:
oh help...mijn zwarte parel lijkt op een vreemde manier bruin te kleuren...onderkant van haar buik en haar achterhand worden donkerbruin Gelukkig ben ik geen penny, anders greep ik nu naar middeltjes om haar zwart te houden
Alhoewel een penny moment zoals dat van Anya wel gaaf is.
Kinke stond tot vorige week in een groep met 3 merries, het was heerlijk rustig....nu zijn er 2 ruinen bijgekomen, waarvan 1 toch wel een behoorlijk vervelend paard is en het is gedaan met de rust hoor, de dames waren de volgende dag hengstig en Kinke is heel erg goed in gillen en met haar voorbenen slaan. Tot mijn verbazing werd ze vanavond door de friese ruin bij het draad weggestuurd toen ik eraan kwam....

zwarte schoensmeer gebruiken?
Toch vind ik het wel heel leuk als je de rangord zit te bekijken. De één wordt gebeten, die gaat naar de gene onder zich en bijt hem, die gaat weer de gene die lager in rang staat dan hij etc.... vind ik echt leuk. Hopenlijk is het bij jullie snel beslist en kunnen ze zich weer rustig gedragen...

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:00

smurf schreef:
Citaat:
smyrf

>;)

smorf?!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:01

Z'n stal was wel uitgemest vandaag, dus misschien hebben ze de appels er wel uit gehaald.

Anouar is één keer helemaal verliefd geweest op een merrie. Dat was echt drama toen ze uit elkaar moesten (ik was een weekje met een vriendin op vakantie geweest en de paarden waren mee) Anouar is een week van slag geweest. Hij wilde niet normaal eten, liep alleen maar rond te rennen, hij was helemaal in de war. Arm dier

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:02

of eh
smoerf

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:03

rangorde is inderdaad heel interessant. En het gaat nog interessanter worden, de alfamerrie en nog 1 andere merrie lopen nl. tijdelijk apart. Wat mij betreft komt de alfa er snel weer bij, dan is de rust hopelijk snel weergekeerd.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:04

Ik vind het ook leuk om naar de kudde te kijken, maar ik weet niet waar Anouar nou staat. Aan de ene kant luisteren alle paarden naar hem, als ze iets doen wat hij niet wil hoeft hij maar om te kijken en ze rennen met de staart tussen hun poten weg. Aan de andere kant staat hij wel veel alleen, dus buiten de groep en moet hij weinig van andere paarden hebben, alleen als het hem uit komt.
Hij is niet dominant in de groep, maar ook zeker niet onderdanig

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:06

Anouar15 schreef:
hoeft hij maar om te kijken en ze rennen met de staart tussen hun poten weg.

Dat is je hond....
we bedoelen de kudde paarden

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:08

Spreekwoordelijk
Alhoewel, paarden kunnen ook met hun staart tussen de benen lopen als ze iets hebben gedaan wat niet mag hoor. Anouar doet dat regelmatig als hij snel z'n stal is uitgerend en ik zeg dat hij terug moet komen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:09

Ik ga appeltaart bakken. Tot zo

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:11

Als andere paarden wegrennen als hij boos kijkt denk ik dat ie boven die paarden staat. Je moet eens kijken als je hem een wortel geeft (want een appel lust ie niet) of de anderen hem wegjagen... (gemeen eigenlijk hè)

hmmmmm, appeltaart.... ik heb hier wel gevulde koeken, in de vorm van een konijn, hoewel er paashaas op de doos staat weet ik zeker dat het hier om konijntjes gaat!!!
Eetse anouar!

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:16

Hmm appeltaart daarvoor kom ik ook wel ff naar hilversum
Kan ik meteen ff langs mijn opa en ouders