NH tegen HH

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hns

Re: NH tegen HH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 01:34

Vandaar Cassidy, dat ik zeg dat ik hem niet persoonlijk ken maar alleen een mailwisseling met hem heb gehad. Ik heb mij vreselijk veel ingehouden en heb meneer Williamson nette mails verstuurd, maar ik kreeg alleen scheldwoorden aan mijn hoofd geslingerd. Na een tijdje had ik er gewoon geen zin meer in en heb ik het erbij gelaten. Mensen zijn meestal anders als ze veilig achter een schermpje zitten, maar iemand die zulke scheldmails verstuurd... daar heb ik zo mijn gedachtes over.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 01:35

ik heb nog nooit een paard zo snel zich zien "overgeven" als die man aan het bit trekt, ik denk persoonlijk niet dat het ooit bij mijn haflinger zou werken, ik ik zou die man zijn vingers ook breken mocht hij het proberen!
ik vind dit niet dé manier! Ach gut

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:17

Cassidy schreef:
Hoe iemand is per mail (en misschien wordt hij wel belaagd met scheldmailtjes) is nog geen indicatie hoe iemand is IRL.

Hetzelfde geldt voor iemand die actief is op bokt.

ik denk dat het toch wel een kleine indicatie kan zijn voor je karakter.
een post of chat zijn heel direct en daar zeg je soms dingen een beetje ongenuanceerd.
maar een e-mail vind ik al heel wat anders.
ik heb al privé gemaild met iemand die hier op bokt vaak errug harde reacties post, per mail is die persoon de vriendelijkheid zelve.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:54

Of je nu scheldwoorden gebruikt in een gesprek, in een chat of een reactie op een forum, of tijdens het beantwoorden van e-mails. Voor mij zegt het altijd wat over je fatsoensnormen.
Scheldwoorden gebruiken vind ik zelf trouwens te allen tijde een zwaktebod.... Op het moment dat je communicatieve vaardigheden je in de steek laten verval je in verbaal, dan wel schriftelijk, dan wel lichamelijk geweld. Het is mijn ogen altijd een teken van onmacht.
Als ik terug kijk op mezelf...en ik zie de momenten dat ik ooit begon te schelden (zijn er weinig, maar zijn er wel... Bloos ) dan was het altijd onmacht wat daar aan ten grondslag lag.
En dat is ook weer heel menselijk. Maar als het je normale gang van zaken wordt om te schelden ed....dan zou je jezelf eens achter je oor moeten krabben....

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:13

hns schreef:
Ja ik heb eens een tijdje met hem gemaild en wou graag wat meer uitleg over zijn methode en hoe hij op dit idee gekomen is. Ik kreeg reacties in de trant van

You wouldn't believe how many riders become the horse's b/&%$§"ch here at bandcamp. I don't mind though, extra pocket money plus I get more experience and I get to say my favorite line to the horses.."What's my name B`(/&%$76CH"

Hij was ongeloofelijk grof en beledigend op een aantal simpele vragen ( de prive mails plaats ik liever niet er staan nogal wat scheldwoorden in) zoals ´Zijn de paarden medisch onderzocht voordat u ermee van start gaat?` Hij wensde mij zelfs vriendelijk een vallende satteliet toe die op mijn voet zou moeten belanden omdat ik teveel vragen stelde. Zijn methode was gewoon goed en snel, perfect om snel even makkelijk geld binnen te halen. Ik ken hem dan wel niet persoonlijk maar wat ik van hem gelezen heb maakt hij op mij geen echte sympathieke indruk.

Nou weet ik natuurlijk niet wat jij hem geschreven hebt maar ik heb hem gisteravond een mailtje gestuurd en kreeg er 's avonds laat een heel vriendelijk mailtje terug.
(Dus ik vermoed dat jij op hem ook niet zo'n vriendelijke indruk hebt gemaakt Knipoog )

Hij zegt in ieder geval dat het neerleggen niks te maken heeft met het paard z'n bewustzijn laten verliezen door zuurstoftekort o.i.d.
Hij heeft tests gedaan met dierenartsen en verder dat hij dit alleen toepast bij de probleemgevallen om ze te laten stoppen met vechten (zolang een paard vecht is er geen communicatie Knipoog ) en daarna rustig met ze aan het werk te kunnen.

Die gevallen komen bij hem terecht omdat de paarden anders naar de slacht moeten en hij kan de eigenaren dus overtuigen dat dat niet nodig is.

Paul Williamson aka Endo schreef:
The TAP or send to slaughterhouse...sorry I will do the TAP..

Paul..

Nogmaals; ik heb hem ook niet in t echt bezig gezien, heb m'n d.a. nog niet gevraagd of het überhaupt mogelijk is enz maar op mij komt hij in ieder geval zéker niet respectloos over, t.o.v. de paarden.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:04

sflj schreef:
hns schreef:
Ja ik heb eens een tijdje met hem gemaild en wou graag wat meer uitleg over zijn methode en hoe hij op dit idee gekomen is. Ik kreeg reacties in de trant van

You wouldn't believe how many riders become the horse's b/&%$§"ch here at bandcamp. I don't mind though, extra pocket money plus I get more experience and I get to say my favorite line to the horses.."What's my name B`(/&%$76CH"

Hij was ongeloofelijk grof en beledigend op een aantal simpele vragen ( de prive mails plaats ik liever niet er staan nogal wat scheldwoorden in) zoals ´Zijn de paarden medisch onderzocht voordat u ermee van start gaat?` Hij wensde mij zelfs vriendelijk een vallende satteliet toe die op mijn voet zou moeten belanden omdat ik teveel vragen stelde. Zijn methode was gewoon goed en snel, perfect om snel even makkelijk geld binnen te halen. Ik ken hem dan wel niet persoonlijk maar wat ik van hem gelezen heb maakt hij op mij geen echte sympathieke indruk.

Nou weet ik natuurlijk niet wat jij hem geschreven hebt maar ik heb hem gisteravond een mailtje gestuurd en kreeg er 's avonds laat een heel vriendelijk mailtje terug.
(Dus ik vermoed dat jij op hem ook niet zo'n vriendelijke indruk hebt gemaakt Knipoog )

Tja ik weet het niet, toen ik hem mailde waren er heel wat mensen op Youtube die wel erg agressief waren en waarschijnlijk hield hij mij ook voor zo een persoon die op Youtube aan een stuk door commentaar geeft en dan toch nog een leuk mailtje stuurt om eens wat meer uitleg over zijn manier van werken te vragen. Ok, dan kan ik begrijpen dat hij niet zo snel uitleg gaat geven, maar kon dat dan niet wat netter? Ik kreeg zo wat een heel scheldwoordenboek naar mijn hoofd gesleurd, van zo iets moet ik niets hebben.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:18

detour schreef:
Hoi hoi, wat voor methodes kun je gebruiken bij verknipte paarden? Want ik geloof nl dat er paarden zo geboren worden.

oke nu ga ik ook even een heel lang verhaal typen. Bloos

gisteren kwamen ze bij mijn vz pony de paddock omzetten.(ploegen)
de paarden moesten dus even van de paddock af zodat de tractor er bij kon.
toen hij klaar was zetten we de bonita(mijn vz pony) en een oude draver die met pensioen is terug op de paddock. (de draver heeft overigens bij ons nooit op de baan gelopen of zo gewoon recreatief mee gereden, heeft nu een pees blessure die niet te genezen meer is, en hij is zeker al over de 30.
maargoed, we zetten hun dus terug op de peddock. de draver is trouwens een ruin.. (klophengst denken wij door zijn gedrag).
hij was echt helemaal overstuur en ging echt heel hard achter bonita aan jagen.
de tractor was wel al weg maar hij was echt tsja hoe moet ik het noemen.. gek denk ik maar..
hij ging echt in volle galop achter bonita aan rennen, en echt achter haar aan jagen.
hij dreef bonita ook in een hoek, en toen sloeg bonita dus naar hem, maar dat pikte hij dus echt niet want hij is de baas, dus sloeg hij terug. overigens ook mis en bonita trapte ook mis.
maargoed hij ging dus echt zo hard achter haar aan jagen met z'n hoofd helemaal laag, in z'n ja ganzen hals maakte die zal ik maar zeggen..
echt zo vaag, wij wouden proberen uiteindelijk om bonita weg te halen bij hem omdat hij er maar achteraan bleef jagen..
uiteindelijk maar met brokjes gelokt bonita gepakt, was ook best wel overstuur..
en weg gezet.
daarna was hij nog zo druk hele tijd heen en weer lopen, toen zijn we maar gaan rijden. en voor de draver de wei los gegooit zodat die op de wei kon waardoor die misschien wat rustiger werd.
toen we terug kwamen was hij gelukkig weer rustig..

of er nu ook een steekje los zit bij dit paard? ik heb geen idee ik snap ook niet waarom hij dit zou doen..
misschien bang dat hij weg moest of dat bonita weg moest omdat er iets is veranderd in zijn omgeving..
raar maar ik snapte er helemaal niks van.
verder is hij echt heel lief, wel moeilijk maar niet gevaarlijk ofzo maar gewoon lief tegen mensen, en tegen bonita en het andere paard dat er bij staat.
hij jaagt wel is vaker achter bonita aan of achter het andere paard als we ze er weer bij zetten na het rijden maar dan is het gewoon maar 2 meter of zo ff der achter aan in een sukkel drafje en dan is het weer goed..
snap echt niet waarom die dat doet maarja..
weer een heel verhaal..
maar ik denk dat er ooit iets met hem is gebeurt ofzo dat hij dit doet..

verknipte paarden.. tsja of ik dit verknipt vind.. nee ik denk dat hij niet verknipt is, ik denk dat dit echt wel een rede heeft.
overigens geloof ik niet zo snel in paarden die "vals" geboren worden of zoiets, maar er zijn vast wel zulke gevallen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:21

Oeps, sorry! Beetje dubbel!
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 24-02-08 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:22

sflj schreef:
Kan.

Overigens; hij buigt het hoofd van de paarden helemaal niet om ze neer te leggen. Knipoog
Dus hoe hij ze dan de bloed,- of zuurstoftoevoer blokkeert?! Lijkt me lastig! Knipoog

waarom buigt hij het hoofd dan ?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:23

hns schreef:
Tja ik weet het niet, toen ik hem mailde waren er heel wat mensen op Youtube die wel erg agressief waren en waarschijnlijk hield hij mij ook voor zo een persoon die op Youtube aan een stuk door commentaar geeft en dan toch nog een leuk mailtje stuurt om eens wat meer uitleg over zijn manier van werken te vragen. Ok, dan kan ik begrijpen dat hij niet zo snel uitleg gaat geven, maar kon dat dan niet wat netter? Ik kreeg zo wat een heel scheldwoordenboek naar mijn hoofd gesleurd, van zo iets moet ik niets hebben.

Kan.

Overigens; hij buigt het hoofd van de paarden helemaal niet om ze neer te leggen. Knipoog
Dus hoe hij ze dan de bloed,- of zuurstoftoevoer blokkeert?! Lijkt me lastig! Knipoog

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:24

33Bonita33 schreef:
sflj schreef:
Kan.

waarom buigt hij het hoofd dan ?

Dat doet ie niet! Haha!
Flex jij jouw paard wel eens?
Of heb je hem een 'one rein stop' geleerd? En? Viel ie toen ook flauw?

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:29

waarom buigt hij het hoofd dan ?[/quote]
Dat doet ie niet! Haha!
Flex jij jouw paard wel eens?
Of heb je hem een 'one rein stop' geleerd? En? Viel ie toen ook flauw?[/quote]

flex? one rein stop? Tong uitsteken
nee nog nooit gedaan.
hoe krijgt hij het paard liggend dan?
want op die filmpjes vind ik het er toch aardig naar uit zien dat hij het hoofd buigt..

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:30

@33bonita33: Wat jij beschrijft is 't echte drijven, dat doen sommige ruinen nog - is idd hengsten gedrag. Ik denk dat de TAP niet bij zulke dingen helpt hoor. Hij probeerd op die manier de merrie te domineren. Dit is niet aangeleerd oid. maar natuur. Soms lijkt het wel verknipt, maar dat komt omdat hij geen kudde en natuurlijke vijanden heeft.

Dat hoofdbuigen is of om het paard uit balans te brengen of om een bepaalde druk te geven op een punt. Een paard gaat niet snel voor je liggen, en zeker niet de paarden waar deze man mee werkt.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:40

Lise81 schreef:
@33bonita33: Wat jij beschrijft is 't echte drijven, dat doen sommige ruinen nog - is idd hengsten gedrag. Ik denk dat de TAP niet bij zulke dingen helpt hoor. Hij probeerd op die manier de merrie te domineren. Dit is niet aangeleerd oid. maar natuur. Soms lijkt het wel verknipt, maar dat komt omdat hij geen kudde en natuurlijke vijanden heeft.

Dat hoofdbuigen is of om het paard uit balans te brengen of om een bepaalde druk te geven op een punt. Een paard gaat niet snel voor je liggen, en zeker niet de paarden waar deze man mee werkt.

hij heeft wel een "kudde" van 2 merrie's Tong uitsteken en natuurlijke vijanden die heeft hij niet, maar wat is de rede dat hij dat doet? en ik had het ook niet over dat ik daar de tap of zo bij wouw gebruiken zou niet weten waarvoor.. vond het echt heel erg vaag eruit zien, en eerlijk gezegt zelfs zielug.. bonita snapte totaal niet wat ze verkeerd deed.. ze trapte zelfs naar hem omdat hi jhaar in een hoek dreef terwijl bonita echt niet snel trapt en al helemaal niet naar de "leider"..

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:02

@sflj:even kijken of ik je goed begrijp...
volgens jou gebruikt ie wel de zogeheten 'tap' (dat zei ie toch zelf in z'n mail naar jou), maar gaat het paard daar helemaal niet knockout van.
wat doet die tap dan?
waarom gaan die paarden dan liggen?
lijkt me niet dat het een ingestudeerd kunstje is, hij had het hier immers over onhandelbare paarden...

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:45

paarden zijn prooidieren, ze spartelen even maar geven zich heel makkelijk over. dan gaan ze liggen en hebben zoiets van 'eet me dan op' waarom denk je dat je een paard zijn hoofd ook omhoog moet houden als hij in een diepe sloot ligt en dreigt te verdrinken! zelf heeft tie zoiets van ik kan niet meer!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:35

Toch gek Tulpje, hij doet dat alleen bij de probleemgevallen die juist het ergste vechten! (de 'gemakkelijke' gevallen zijn natuurlijk niet intressant om met een filmpje op internet te zetten Knipoog )
Hij doet het ook alleen maar om ze te laten ophouden met vechten zodat hij er daarna mee aan de slag kan.
Hij heeft me niet precies uitgelegd hoe ie t doet (denk dat ie dat expres niet doet i.v.m. het verschijnen van z'n dvd, binnenkort Knipoog )
In het rogue busters filmpje zie je ook dat hij het paard neerlegt maar niet door het buigen van de hals ofzoiets. Hij trekt het bit naar achteren, zet in ieder geval druk en werkt m naar de grond.
Ik zou zeggen; bestel z'n dvd straks of mail m zelf! Knipoog
Maar roepen dat het dierenmishandeling is vind ik een beetje kort door de bocht. (en daarnaast 'andere' NH goeroes geweldig vinden = Gestoord )

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 00:24

Niet algeheel met de regels mee om hier nog een antwoord in te geven maar wel een waardevolle aanvulling.

Ik ben vanmiddag terug gekomen uit Japan waar ik de Tap en andere aanvullingen geleerd heb.
De paarden vallen niet flauw, er worden geen zenuwen, aders of luchtpijpen afgeknelt of dichtgedrukt. De paarden worden in een dusdanige houding geplaatst dat ze maar 1 uitweg hebben en dat is naar achter gaan waardoor ze achterwaarts scharnieren.

Er worden hier een paar dingen niet helemaal best neer gezet. De makkelijke paarden worden niet eens getapt, stonden er in de tijd dat ik er was maar 2 die getapt waren van de 13 die er stonden. De rest werden opgetuigd en klaar aan het werk.
Traditioneel is optuigen en laten bokken, heb zelf foto's gemaakt van 1 van de beestjes die een padje en een singel om kreeg voor het eerst, een duwtje tegen z'n schouder om hem achterwaarts te laten gaan wat z'n neus al direct naar de grond bracht zonder bit zonder dwang zonder wat dan ook! Hetzelfde beestje hebben we wel neergelegd omdat hij kopschuw is en zonder hulp niet ver zal komen daarmee. Als ze op de grond liggen en zich heel relaxt voelen(om zich heen kijken de wereld opnemen luisteren en opkijken als je ergens heen loopt alles, volledig wakker en bij bewustzijn) kun je ze aaien op dat bolletje kun je ze laten merken dat je ze geen kwaad gaat doen of wat ook.

Dieren mishandeling? absoluut niet.
De paarden waren alles behalve gebroken(verwende beesten eerder) of bang, waar Paul liep gingen ze mee uit vrije wil zonder dwang van wat voor aard dan ook.

De andere hengst die we tapten was een macho man, hij was opgegroeid in de bergen zonder menselijk contact met enkel 1 andere hengst als speelmaat. Die gozer zag ons mensen als vreemde kleinere paarden en deed niks anders dan bijten meppen(voor en achter) je rondsleuren plat drukken alles in spel. Die hebben we wel eerst bereden omdat hij onder het zadel super braaf was(optuigen opstappen rijden!) maar in de omgang een boef(rogue busters paard was er ook zo een). Hij was getapt knokte aardig omdat hij zich niet gewonnen wilde geven tegenover de mens maar toen hij lag was alles best. Ging uitgebreid rollen, sprong op en stond te krijsen alsof er niks gebeurd was. Alleen heeft hij nu wel respect voor mensen.

Het gaat hier niet zomaar om huis tuin en keuken paardjes, het gaat in de meeste gevallen in de films over paarden die een probleem hebben, contactgestoord zijn met mensen om wat voor reden dan ook.

Dus ja, vragen stel ze gerust maar ga niet gelijk gillen wat zielig! wat sneu! want zo kan ik ook het ook Knipoog

Oh ja...en Paul is best wel 'badmouthed' Knipoog waarschijnlijk niet veel persoonlijks

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:06

Tja, Australiër toch? Knipoog
Leuk dat je daar geweest bent! Was vast leuk om mee te maken!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 12:11

klopt Australiër in Japan waar je praktisch geen engels spreekt omdat niemand je kan verstaan daar Knipoog

Het was heel gaaf om mee te maken, ik zag de films toen voor het eerst op youtube maar niet veel aandacht aan besteed tot iemand op een ander forum zei hoe verbaasd ze was over de methode toen ben ik gaan observeren. Holy crap I need to see this for myself! het ziet er op de films wat vreemd uit, je valt immers in het verhaal behalve bij rogue busters waar je het gedrag ziet wat opgelost moet. Heb nou zelf gezien dat een van de paarden daar echt de dominantie nodig had om z'n gedrag te verbeteren en om dan te zien dat het werkt en een stuk diervriendelijk dan het eruit ziet. Ongelovelijk nu ga ik verder met de discussie Lachen

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:21

vind het geweldig dat je er geweest ben. Jammer dat ik dit topic nu pas lees en niet stuk eerder, we zijn inmiddels alweer een paar pagina's verder. Maar ik blijf dit volgen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:11

De rest van het topic niet gelezen, ga ik zo doen, maar dit is toch geen manier van met paarden omgaan??

Op het volgende filmpje wordt alleen maar dat bit door de mond heen geragd, walgelijk Misselijk kan me niet voorstellen dat iemand het hiermee eens is.

http://www.youtube.com/watch?v=SFP1IKwX ... re=related

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 00:14

anne_bento schreef:
De rest van het topic niet gelezen, ga ik zo doen, maar dit is toch geen manier van met paarden omgaan??

Op het volgende filmpje wordt alleen maar dat bit door de mond heen geragd, walgelijk Misselijk kan me niet voorstellen dat iemand het hiermee eens is.

http://www.youtube.com/watch?v=SFP1IKwX ... re=related

lees dan maar eerst 15 pagina's door, misschien dat je dan duidelijk wordt van de hoe en de wat. Iets schreeuwen is altijd makkelijk, bekijk vooral m'n meest recente posts eens op pagina 15...

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:20

Beginnen we weer.
Ik heb het hele topic door gelezen , en ik vind het ronduit schandalig om zo met paarden om te gaan! Boos!
Niet normaal , en ik denk dat als je zo met paarden om gaan , dat je geen
band op vertrouwen en liefde op kan bouwen!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:31

HorsesWoman schreef:
Beginnen we weer.
Ik heb het hele topic door gelezen , en ik vind het ronduit schandalig om zo met paarden om te gaan! Boos!
Niet normaal , en ik denk dat als je zo met paarden om gaan , dat je geen
band op vertrouwen en liefde op kan bouwen!

Nog een keer, om een band uit vertrouwen en liefde op te bouwen met je paard heb je tijd nodig, heb je de tijd? neem die dan ook. Deze paarden hebben geen tijd, ze krijgen geen tijd! Ik heb gezien dat deze paardjes dus absoluut wél vertrouwen hebben in Paul, geen angstig of terughoudend gedrag hebben naar hem toe. Het onderwerp liefde kun je ook maar beter mijden, deze paarden staan enkele maanden in training om beleerd te worden als je ze allemaal de band uit liefde wilt hebben gaat het niet goed met je, dan breek je.
Ik heb 1 van mijn eigen paarden getapt, puur omdat ze altijd drammerig is, door mensen heen loopt en vooral de laatste maanden is dat gedrag van kwaad tot erger gegaan. Ze is nu een stuk handzamer en absoluut niet gebroken. Ze heeft nu enkel meer respect voor mensen gekregen en is in de omgang een stuk vriendelijker.