Ten eerste vind ik dat jullie met twee maten meten. Het uitvoeren van de Join-Up staat ook gelijk aan het geestelijk behoorlijk hard straffen van een paard.. dit doet Monty ook niet binnen de ene seconde die het korte-termijngeheugen van een paard is.. waarom mag dat dan wel 
oOliesjeOo schreef:neej tuurlijk niet een paard mag je nooit onverantwoord slaan met een zweep. een zweep is trouwens ook niet om aftestraffen maar om tijdens het rijden bijvorbeeeld iets bij te tikken om het paard zo beter naar je hulpen te krijgen. en op het moment dat jij het paard slaat als hij bokt zal hij ook een link leggen naar jouw, dat jij ook niet aardig bent. en zo kan je ervoor zorgen dat je paard bang word voor mensen.
Je mag een paard niet slaan met de zweep, maar wel een methode verzinnen waardoor het dier wanneer het zijn hoofd tijdens het rijden omlaag doet een touwtje krijgt dat in het tandvlees snijdt? (En ja, dat is wel pijnlijk voor het paard.)
Een touwtje is trouwens ook niet gemaakt om een marteltuigje van te maken
zo kan ik er nog wel een paar.
Wie zegt dat het paard bij het touwtje de link legt naar het bokken onder het zadel, en niet naar gewoon bokken of sterker nog.. naar het omlaag brengen van zijn hoofd, want in principe werkt het touwtje op dat moment in.
Je mag het paard dus niet slaan omdat het paard dan bang wordt.. maar als ik mijn paard een schop verkoop omdat hij mij wilt bijten, mag dat dan ook niet omdat hij dan bang zou worden van mij en dus van mensen?
luxket schreef:Dan geef je een tik op het moment dat je het ziet en ben je dus al te laat.. paard heeft maar 1 sec reactie tijd of minder.. met de buckstopper komt het precies op het moment aan dat hij het zelf doet.. het paard kiest zelf om te bokken en wordt dus ook door zichzelf gestrafd... Dit op precies het juiste moment..
Maar da's mijn mening
Ik zei dat je dan op tijd sloeg, en niet te laat. Zodra je ziet dat het paard zijn hoofd omlaag doet geef je direct een klap op het gezicht, dus je straft het paard wanneer het hoofd omlaag gaat. Dit is dus volgens de methode van de buckstopper precies het juiste moment. Dus, ALS je precies op het goede moment met de zweep hard in het gezicht van het paard slaat, mag dat dan wel 
KsVrPy, ik ga niet op jouw vragen en argumenten in. IMO reageer jij ontzettend bekrompen en kinderachtig en met dat soort mensen ga ik liever geen discussie aan.. dat heeft toch geen zin.