Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kinke schreef:sjips...batterijen van m'n camera leeg![]()
oh ja, Moniek, de hoeven slijten niet genoeg in de wei hoor, ook niet met wandelingen trouwens.
Strakke singels en bitten doe ik trouwens ook niet aan, gewoon normaal rustig het boomloze zadel aansingelen en zeker niet strak, dan het bitloze hoofdstel erop en klaar is knollie![]()
Het kan aan mij liggen, maar ik vind je berichten nogal agressief overkomen?
Ohhh...trouwens...ik ben niet eens een echte natural, Kinke draagt bijna 6 maanden per jaar een deken, een eczeemdeken![]()
Citaat:ik geef ze liever een deken op dan dat ze zeiknat van het rijden weer de wei op gaan of de stal in.
Jovarna schreef:Citaat:ik geef ze liever een deken op dan dat ze zeiknat van het rijden weer de wei op gaan of de stal in.
Veel mensen denken dat een paard kou vat of ziek wordt wanneer hij nat bezweet de wei in gaat (of - ik durf het bijna niet te zeggen- de stal in gaat). Dat is dus een misvatting.
Belangrijk is dat de huid droog is. De haren mogen dan nog best zeiknat zijn, als de huid maar droog is. En deze is sneller droog dan veel mensen denken.
Doe een plukje haar omhoog en voel de huid met het topje van je pink of je lip of wat dan ook.
Er is wel leesvoer te vinden over de werking van de huid en vacht van een paard, zweten, afkoelen en verdampen etc. Het is iig niet te vergelijken met de huid van de mens.
Kinke schreef:De groeten Moniek
Moniek schreef:Kinke schreef:De groeten Moniek
same to you!!!
Jovarna schreef:Citaat:ik geef ze liever een deken op dan dat ze zeiknat van het rijden weer de wei op gaan of de stal in.
Veel mensen denken dat een paard kou vat of ziek wordt wanneer hij nat bezweet de wei in gaat (of - ik durf het bijna niet te zeggen- de stal in gaat). Dat is dus een misvatting.
Belangrijk is dat de huid droog is. De haren mogen dan nog best zeiknat zijn, als de huid maar droog is. En deze is sneller droog dan veel mensen denken.
Doe een plukje haar omhoog en voel de huid met het topje van je pink of je lip of wat dan ook.
Er is wel leesvoer te vinden over de werking van de huid en vacht van een paard, zweten, afkoelen en verdampen etc. Het is iig niet te vergelijken met de huid van de mens.
Moniek schreef:helemaal niet maar ik hou er niet van dat alles wat wij doen met dekens en scheren en lekker op wedstrijd met of zonder ijzers allemaal niet goed zal zijn.
Niet nodig? daar heb je gelijk in het is allemaal niet nodig geen stal,dekens,ijzers etc
Maar de manier waarop veel mensen hun paarden houden is het wel nodig!!!
En daar is niks mis mee of onzin.
KiWiKo schreef:Tegenwoordig liggen de verstandhoudingen tussen HUNNIE (blijft een leuk woord) en mij al een stuk beter, we kunnen veel beter communiceren en er wordt niet meer op elke slak zout gelegd. Neemt niet weg dat we nog steeds heerlijk in elkaar kunnen klimmen hoormaar de discussies verlopen veel soepeler, en ik voel me niet meer aangesproken als ik als een stalhoudende, sportwillende, scherende, ijzeronderhebbende, en zelfs hulpteugels gebruikende paardenvriend bestempeld wordt
![]()
Gaat bij jou ook lukken, alleen moet je dan eerst begrijpen waarom hunnie zo denken.
Arabesk schreef:Ik ben het met je eens dat paarden die veel op stal staan niet zonder hoefijzers kunnen, de hoeven worden dusdanig zwak van het vele stilstaan en de urine en mest (hoe vaak je ook uitmest je blijft houden dat paarden in hun eigen zeik gaan staan).
Arabesk schreef:(Trouwens, zoals al eerder vermeld wat doen de niet-naturals in dit topic, start je eigen topic in paardenpraat ofzo, ik ga toch ook niet in topics kijken waar ik me groen en geel aan erger?)
KiWiKo schreef:Maar ik ben het zeker wel met de gedachtengang van Natural eens.... probeer mijn sportpaard zo een paardwaardig bestaan mogelijk te geven. Maar ik heb het dier (heel egoistisch) voor MIJN plezier. Dus moet hij inleveren, ik moet dat ook........ ik kan ook in die tijd in de kroeg gaan zitten en de liefde van mijn leven tegen komen (is waarschijnlijk nog goedkoper ook![]()
) maargoed Moniek, als je hier post dan weet je dat je met "anders" denkende te maken hebt.
fransje23 schreef:Arabesk schreef:(Trouwens, zoals al eerder vermeld wat doen de niet-naturals in dit topic, start je eigen topic in paardenpraat ofzo, ik ga toch ook niet in topics kijken waar ik me groen en geel aan erger?)
Ik krijg weleens de indruk dat je dat juist wel doet