Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
silenmaup schreef:de voor en tegenstanders baseren zich niet op feiten
Cassidy schreef:silenmaup schreef:de voor en tegenstanders baseren zich niet op feiten
Is het echt zo dat de voor- en tegenstanders zich niet op feiten baseren, of zou het de interpretatie van de feiten kunnen zijn die het verschil maakt?
zammetje schreef:Kan iemand mij helpen aan het boek: 'Mijn trainingsmethoden in woord en beeld' van Monty Roberts?
willeke_nijs schreef:mag 'k eens iets vragen? Misschien domme vraag... Ik probeer nu om een jong paardje aan de longe te laten lopen... Daarbij gebruik 'k lichaamstaal die je ook gebruikt in een join-up, nl: ik richt me met de voorkant van m'n lichaam net achter de achterhand, 'k wijs (als het paard linksom loopt) met m'n linkerhand richting schoft & hoofd van het paard zodat hij snapt welke richting en 'k draai met m'n touw om het paard vooruit te laten gaan... Nuja dit is verre van een join-up natuurlijk, maar eigenlijk stuur je hiermee ook het paard weg van je, welliswaar hangt het paard nu wel vast aan een longe. en je drijft het paard ook in een bepaalde richting. Misschien is het een domme vraag, maar het was even een bedenking die ik me maakte. Normaal longeer 'k zo dat m'n lichaam naar het midden van het paard wijst (net achter de schoft) en het paard tussen longe en zweep opgesloten zit, maar bij een jong paard dat nog moet leren aan de longe te lopen doe'k het op die manier omdat het die lichaamstaal kent...