Parelli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:58

Hahahaha,domme ik...
Ik heb dus echt niet goed opgelet,want ik dacht dat ik op de schoft moest drukken,en dat heb ik dus gedaan.
Ik zat dus ook met kromme rug...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 21:00

zo moet het ook volgens de dvd maar ergens wordt gezegd dat je het met een westernzadel op de knop mag doen, ik doe het op het voorboogje van m'n zadel, dat is bij een Torsion stevig genoeg, bij m'n Barefoot had het niet gekund, dat lag teveel op de schoft

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:43

Tinkerloos schreef:
Moniek schreef:
Ik heb een whisper gezien.
en eentje met david o conner.
kennen jullie die ook?
Afbeelding IK heb geen idee waar je het over hebt eigenlijk...
Misschien iemand anders?

Ik heb vandaag voor het eerst pushing passenger gedaan,en het ging eigenlijk heel goed.
Tenminste..ik denk dat het goed ging.
Ik ben 21 minuten in draf gegaan,en ze is maar 3 keer weifelend gestopt.
Na zachte druk ging ze weer vrolijk vooruit.
Wat is eigenlijk de bedoeling van pushing passenger??
Ik bedoel ...ik heb geen idee WAAROM het moet...
Ik kreeg wel lamme handen/armen na 21 minuten duwen trouwens...hebben jullie daar ook last van?

Ik ben best fanatiek parellier en het grondwerk vind ik allemaal leuk om te doen en nuttig (behalve aantal levensghevaarlijke dingen uit level 3), maar het rijden...dat doe ik echt liever op mn eigen manier, mix van dressuur, klassiek en parelli. Net als dat passenger. Ik snap het nut er neit van in je paard 21 minuten te laten rondhobbelen zonder doel en ja wordt er neit beter van om voorover op je paard te zitten. Je blokkeert in je lendenen en je paard wordt er nooit lekker van aan je zit. Voor mij geen pushing passenger...

memory

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:39

Fellor schreef:
Ik ben best fanatiek parellier en het grondwerk vind ik allemaal leuk om te doen en nuttig (behalve aantal levensghevaarlijke dingen uit level 3),

Levensgevaarlijke dingen in L3? vertel vertel want ik heb ze nog niet kunnen vinden

Citaat:
Net als dat passenger. Ik snap het nut er neit van in je paard 21 minuten te laten rondhobbelen zonder doel en ja wordt er neit beter van om voorover op je paard te zitten. Je blokkeert in je lendenen en je paard wordt er nooit lekker van aan je zit. Voor mij geen pushing passenger...

Punt 1 zit je bij passenger niet voorover, je zwaartepunt blijft recht boven het zwaartepunt van je paard. Je schouder maak je rond en je rug ook, het is niet de bedoeling dat je naar voren leunt.

Juist je paard voor de verandering eens laten bepalen waar hij/zijn heengaat is best wel een verademing voor de meeste paarden en als je altijd je rijden begint met je paard zelf wat rond te laten gaan dan staat ie daarna er veel meer voor openen op je te volgen in de richting waarin jij wil.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:53

memory schreef:
Fellor schreef:
Ik ben best fanatiek parellier en het grondwerk vind ik allemaal leuk om te doen en nuttig (behalve aantal levensghevaarlijke dingen uit level 3),

Levensgevaarlijke dingen in L3? vertel vertel want ik heb ze nog niet kunnen vinden

Citaat:
Net als dat passenger. Ik snap het nut er neit van in je paard 21 minuten te laten rondhobbelen zonder doel en ja wordt er neit beter van om voorover op je paard te zitten. Je blokkeert in je lendenen en je paard wordt er nooit lekker van aan je zit. Voor mij geen pushing passenger...

Punt 1 zit je bij passenger niet voorover, je zwaartepunt blijft recht boven het zwaartepunt van je paard. Je schouder maak je rond en je rug ook, het is niet de bedoeling dat je naar voren leunt.

Juist je paard voor de verandering eens laten bepalen waar hij/zijn heengaat is best wel een verademing voor de meeste paarden en als je altijd je rijden begint met je paard zelf wat rond te laten gaan dan staat ie daarna er veel meer voor openen op je te volgen in de richting waarin jij wil.

Ik doe wel passenger met mn paard, maar geen pushing passenger. Ookal druk je je zwaartepunt terug boven dat van je paard, je zit wel voorover. De oefening lijkt mij nuttiger in een normale houding met je zwaartepunt op dezelfde plek. En 21 minuten vind ik echt te lang, ik heb het geprobeerd maar ik vind het gewoon niet nuttig om zolang passenger te doen, da's gewoon persoonlijk.

En uit level 3, met een touw om de lendenen. Een paard blijft een paard naar mijn idee. Ookal pikt mijn pony een aantal dingen uit level 3 al geod op, ik vind het een gevaarlijke oefening voor als er wat misgaat. Hoe left-brained je paard ook is.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:59

Ik heb gister passenger gespeeld met mijn (jonge) paard dat net sinds een week ' echt' bereden wordt! Hij vond het eerst heel raar, maar had het al snel door en ging fana kris kras door de bak lopen! Echt heel gezellig meegelift!

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:28

smurf schreef:
wij noemden het alleen geen"one rein stop" maar "je paard omtrekken" en het lukt bij geen enkele Noriker, weet ik helaas uit ervaring..... een Noriker rent gewoon door al staat z'n kop achterstevoren

en dan wil ik nog degene zien die de kop van een Noriker achterste voren kan trekken. gaat niet met dat korte dikke nekje

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 19:34

als ie dit kan voor een appeltje:

Afbeelding

kan je hem ook omtrekken

het enige probleem is dat wanneer een een laterale flexion vraag als ik erop zit dat Morrie omvalt

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:36

@Smurf: ga toch met appels op zak rijden. is minder vermoeiend. anders moet je nog naar de sportschool om de voor "omtrekken" vereisde biceps te kweken.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 19:52

het is niet "make to" maar "want to" dus het moet zonder trekken en kracht gaan......... en dat doet ie ook, alleen niet zo ver als ik erop zit, want dan valt ie zomaar om..... het watje

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:45

Oew..
Nog 3 dagen tot de Parelli clinic in Hilversum!
Ik kan niet wachten...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 21:46

tja tinkerloos hoe ga ik jou nou herkennen...... doe je je string om je vlechtjes heen???

het zal wel weer niet mogen, maar ik heb er toch een topicje over geopend: viewtopic.php?f=99&t=500866&hilit=

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:50

Ik doe natuurlijk niet mijn string om mijn vlechtjes heen.
Maar ik zal waarschijnlijk wel de enigste zijn met vlechtjes...dus herkennen doe je me zowiezo wel..

stiggeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:03

Tinkerloos schreef:
Oew..
Nog 3 dagen tot de Parelli clinic in Hilversum!
Ik kan niet wachten...

Echt balen..... ik moet om 20:00 naar ouderavond van mn zoon wat niet te verzetten is en wel belangrijk is, de banketstaaf heeft ipv. dinsdagavond, donderdagavond ingeschreven.
Denk je dat t erg zou zijn als ik een kwartiertje later binnen kom wandelen ???Loopt meestal toch uit he

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 23:10

ik weet niet hoe streng ze op die manege zijn, maar Eddy begint doorgaans niet precies op tijd

stiggeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:13

Naja, we proberen t gewoon, na de ouderavond scheur ik gewoon door naar de Hollandse Rading en ik zie wel of ik nog toegelaten wordt...nee heb ik, maar ja kan t altijd nog worden he, wordt hooguit een plekkie helemaal achteraan, maar ja....dat moet dan maar

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:34

Houden jullie er rekening mee dat die stomme Utrechtse weg is afgesloten?
Je moet nu helemaal door Loosdrecht richting vliegveld enz..

stiggeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:35

he, ja idd... was t alweer vergeten , dan wordt t nog later voor mij ...maar die is toch vanaf de 25e weer open ???

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 23:36

o nee hè dat meen je niet, ik kan dus niet vanaf Hilversum zo daarheen rijden?

dan mogen we wel een half uur eerder weg......

Waar is het precies afgesloten en hoe moeten we dan rijden (in het donker kan ik echt nergens de weg vinden)??

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:41

Ik ging vandaag op weg naar de stal,richting Utrechtse weg omdat het idd. maar tot 24 november afgesloten zou zijn,maar halverwege moest ik dus terug,en het duurt nog zeker tot 3 december.

Smurf,de weg erheen is heel moeilijk uit te leggen aan iemand die niet uit Hilversum komt.
Je moet helemaal door Loosdrecht heen.
(je bent nu zo'n 10 minuten langer onderweg)
Je kan eventueel je auto bij mij zetten,en met mij naar de plaats van bestemming rijden,of achter mij aan rijden,je komt toch langs mij als je erheen gaat.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 23:42

we zijn met 2 auto's........ *kreun* moet ik helemaal over de Loosdrechtseweg en dan over de Nootweg?
*ziet er meteen vanaf, want dat durf ik echt niet in het donker*

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:44

smurf schreef:
het is niet "make to" maar "want to" dus het moet zonder trekken en kracht gaan......... en dat doet ie ook, alleen niet zo ver als ik erop zit, want dan valt ie zomaar om..... het watje

je engels word ook met de dag beter, Smurf

GeneralFlynn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:46

smurf schreef:
we zijn met 2 auto's........ *kreun* moet ik helemaal over de Loosdrechtseweg en dan over de Nootweg?
*ziet er meteen vanaf, want dat durf ik echt niet in het donker*

Klopt,zo moet je rijden ja.
Maar met hoeveel mensen zijn jullie dan?
Er kan best wat in mijn auto hoor...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 23:54

we zijn nu al met 5 en gaan er waarschijnlijk nog 2 mee, Arabesk moet met een aparte auto want die moet terug naar Utrecht, tenzij ze bij mij blijft slapen.......

Ik kreeg al de tip om maar door te rijden over de A27 naar Bilthoven en dan terugrijden, dat lijkt me stukken veiliger voor mij....

Ik heb degene die met een paard komt ook maar even ingeseind, voor hij verdwaald raakt, ook geen held in omleidingen rijden, weet ik uit ervaring..... die keert zo om en gaat terug naar huis

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 23:57

Tinkerloos: zet de route ff op het andere forum, om te voorkomen dat iedereen te laat komt of verdwaald (evt. met paard)