Ik heb dus echt niet goed opgelet,want ik dacht dat ik op de schoft moest drukken,en dat heb ik dus gedaan.
Ik zat dus ook met kromme rug...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tinkerloos schreef:Moniek schreef:Ik heb een whisper gezien.
en eentje met david o conner.
kennen jullie die ook?IK heb geen idee waar je het over hebt eigenlijk...
Misschien iemand anders?
Ik heb vandaag voor het eerst pushing passenger gedaan,en het ging eigenlijk heel goed.
Tenminste..ik denk dat het goed ging.
Ik ben 21 minuten in draf gegaan,en ze is maar 3 keer weifelend gestopt.
Na zachte druk ging ze weer vrolijk vooruit.
Wat is eigenlijk de bedoeling van pushing passenger??
Ik bedoel ...ik heb geen idee WAAROM het moet...![]()
Ik kreeg wel lamme handen/armen na 21 minuten duwen trouwens...hebben jullie daar ook last van?
Fellor schreef:Ik ben best fanatiek parellier en het grondwerk vind ik allemaal leuk om te doen en nuttig (behalve aantal levensghevaarlijke dingen uit level 3),
Citaat:Net als dat passenger. Ik snap het nut er neit van in je paard 21 minuten te laten rondhobbelen zonder doel en ja wordt er neit beter van om voorover op je paard te zitten. Je blokkeert in je lendenen en je paard wordt er nooit lekker van aan je zit. Voor mij geen pushing passenger...
memory schreef:Fellor schreef:Ik ben best fanatiek parellier en het grondwerk vind ik allemaal leuk om te doen en nuttig (behalve aantal levensghevaarlijke dingen uit level 3),
Levensgevaarlijke dingen in L3? vertel vertel want ik heb ze nog niet kunnen vindenCitaat:Net als dat passenger. Ik snap het nut er neit van in je paard 21 minuten te laten rondhobbelen zonder doel en ja wordt er neit beter van om voorover op je paard te zitten. Je blokkeert in je lendenen en je paard wordt er nooit lekker van aan je zit. Voor mij geen pushing passenger...
Punt 1 zit je bij passenger niet voorover, je zwaartepunt blijft recht boven het zwaartepunt van je paard. Je schouder maak je rond en je rug ook, het is niet de bedoeling dat je naar voren leunt.
Juist je paard voor de verandering eens laten bepalen waar hij/zijn heengaat is best wel een verademing voor de meeste paarden en als je altijd je rijden begint met je paard zelf wat rond te laten gaan dan staat ie daarna er veel meer voor openen op je te volgen in de richting waarin jij wil.
smurf schreef:wij noemden het alleen geen"one rein stop" maar "je paard omtrekken" en het lukt bij geen enkele Noriker, weet ik helaas uit ervaring..... een Noriker rent gewoon door al staat z'n kop achterstevoren
Tinkerloos schreef:Oew..
Nog 3 dagen tot de Parelli clinic in Hilversum!
Ik kan niet wachten...
smurf schreef:het is niet "make to" maar "want to" dus het moet zonder trekken en kracht gaan......... en dat doet ie ook, alleen niet zo ver als ik erop zit, want dan valt ie zomaar om..... het watje
smurf schreef:we zijn met 2 auto's........ *kreun* moet ik helemaal over de Loosdrechtseweg en dan over de Nootweg?
*ziet er meteen vanaf, want dat durf ik echt niet in het donker*