De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:19

Ik ben ook thuis vandaag. Ik was helemaal total-loss. Heb van het weekend weer een migraine aanval gehad. En ben echt dood en dood moe. Morgen zien ze me wel weer op mijn werk.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 17:22

Cookies schreef:
AM, een sportmassage gaat wat steviger als een ontspannende massage. Maar omdat ik bij zijn schouder al merkte dat zijn spieren soepel waren en hij het heerlijk vond kon ik dus de normale druk gebruiken. En ja ook van een sportmassage kun je heerlijk ontspannen raken. Vooral als je geen last hebt van je spieren dan is het alleen maar heel lekker. Dat was aan Andor duidelijk te zien. Haha!

Haha!

Helder!

En ja, hij vond het super! Haha!

Sterkte!! Al weer migraine gehad?? Zonde joh. Kun je jezelf niet masseren? Dat lijkt mij nu handig!

Ik ga eventjes buurten (samen met Debra) bij een boer Schijnheilig

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:25

WHOOO AM: Spannend! (typisch gevalletje van 'vrouw zoekt boer'..! Haha! )
Cooks... Ach gut

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:37

Jemig, arabesk.. wat een gezeik op die foto's, t ziet er idd ook wel een beetje vreemd uit. Maar die andere foto's zien er zo te zien wel goed uit hoor..
Vind zelf ook wel dat bijv Frans en Nick niet zo tactisch reageren, eigenlijk..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:38

Cookies schreef:
Ik ben ook thuis vandaag. Ik was helemaal total-loss. Heb van het weekend weer een migraine aanval gehad. En ben echt dood en dood moe. Morgen zien ze me wel weer op mijn werk.

Ook al, gezellig, ziekenboeg hiero. Ik ben ook zooooooooo moe, net wéér geslapen Dromen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:58

Arabesk schreef:
In mijn excellijstje staat wie er komen, Gouda houdt nog even een slag om de arm. Ik stel voor om een uur of twee hier in Midwoud? Dan kan iedereen 's ochtends nog de eigen paardjes doen. Haha!

'k heb besloten om (deze keer) over te slaan, wordt dan toch te laat voor me en ik ken mezelf, dan ben ik daarna nog 2 dagen brak

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:58

Ik heb tot half 4 op bed gelegen, echt geslapen dus. Vanavond ga ik de paarden voeren en dan ga ik lekker op bed tv kijken en weer vroeg slapen. Ik heb het ook de hele dag koud, maar heb geen koorts. Zal ik maandag myst 4 voor je meenemen. Die is erug mooi.

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:09

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:10

Cookies schreef:
Ik heb tot half 4 op bed gelegen, echt geslapen dus. Vanavond ga ik de paarden voeren en dan ga ik lekker op bed tv kijken en weer vroeg slapen. Ik heb het ook de hele dag koud, maar heb geen koorts. Zal ik maandag myst 4 voor je meenemen. Die is erug mooi.

Hehehe, nou laat ik eerst myst 1 en 3 uitspelen Knipoog, die heb ik hier allebei liggen, maar bedankt voor het aanbod.

Mijn planning voor vanavond ziet er ook ongeveer zo uit Slapen

en ik ga niet maar naar HET topic in medisch, want drukmaken is nu helemáál niet goed voor me Haha! , het is toch zinloos je kan lüllen als Brugman, maar dat helpt toch niet.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:19

Alline schreef:
ennuh.. wat vinden jullie van mn paardje? viewtopic.php?f=10&t=385500&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Moppie hoor! en wat staat dat toch stoer, zo'n touwhalster/natural hackamore!!

Wel overal met zijn voetjes in het gras... Verdrietig kunnen we nog niet zien hoe jij het doet!! Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:53

ik kon weer geen kant op met Morrie dus ik heb hem maar uitgebreid onthaard..... het is iedere middag raak bij ons: half 4 gaat de lagere school uit, 4 uur is de bak bezet tot een uur of 6 Boos!

Ik had Morrie in de bak liggen om te rollen toen kwamen ze al vragen hoe lang ie nog moest.... dan ben ik al weer klaar hoor, als er een opgezadeld paard staat te trappelen en ongeduldige mensen erbij. Doei!

En dan vog vragen waarom ik niet bij de rijvereniging ga rijden in de bak...... daar ben ik geen lid meer van omdat je er niet mag rijden met een boomloos zadel..... en naar buiten durf ik niet: overal grote trekkers met aanhangers met schapen, koeien en varkens erin.......

Bij ons werden nog 5 grote aanhangers stro gelost en er komen er nog 2, ik vroeg of dat al voor volgend winter was, maar nee, het is voor nu, ze staan nog wel 3 maanden op stal voor het land droog genoeg is Stoom uit je oren

Ik heb dus nog maar 5 pakken vlas besteld en die rubbermatten moet boer Klaas er ook nog maar even in frotten, want Morrie staat dus na 3 x draaien op het beton

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:58

Zoek toch een ander stal Smurf Knipoog
Leuk paardje Alline.

Hier de link naar 2 foto's van de hoeven van Sugar.
http://community.webshots.com/album/301353034VqhmSC

In je eentje foto's maken valt niet mee, ze zijn dus niet schoon meer Bloos

Duidelijk is te zien dat de teen 'dik' is en de zijwanden iets langer is als het hoort. Ook duidelijk te zien dat ze dus echt óp de ballen en de straal loopt.
Overigens moet ik er nu weer nodig iets afhalen (van de wand).

Ik vraag me wel eens af of het geultje tussen de verzenen niet te diep wordt. Het stikt niet en is ook niet gevoelig als ik er met de hoevekrabber in zit.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:02

Citaat:
Zoek toch een ander stal Smurf

ik doe niet anders: allemaal kak dressuurstallen waar de paarden hooguit een uurtje per dag alleen in een paddock of mini-eitje mogen staan......met rondom beenbeschermers en een deken op....

Er zijn maar 2 boeren met zoveel land als waar ik nu sta en die hebben allang afgesproken dat alle paarden tegelijk de wei op gaan, om overlopers te voorkomen.

Als de koeien naar buiten gaan duurt het nog een maand voor depaarden mogen en hij maakt nog geen aanstalten om de koeien eruit te gooien, sterker nog, er moeten er nog 5 kalven!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:05

SM...ik zie niet echt een geultje....? Heb je toevallig ook foto's vanaf de zijkant genomen?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:21

Wat een vreselijke moddergooierij is het geworden bij dat ene toppic. We worden nu al uitgemaakt voor toverkollen. Ze hebben allemaal bewondering voor de TS want die schrijft dat ze het zelf gedaan heeft. Nou het enige wat ze doet is wijzen naar ieder ander. Het is echt te sneu voor woorden en veroorzaakt een hoop onrust. Ik reageer bewust al niet in zo'n toppic omdat als je zegt dat je zelfbekapt je gelijk voor rotte vis word uitgemaakt.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:29

Ik vind dat hele topic ook een drama...maar kan het niet nalaten om af en toe te reageren..kan het namelijk niet uitstaan, dat alle NB-ers over één kam geschoren worden....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:37

smurf schreef:
ik doe niet anders: allemaal kak dressuurstallen waar de paarden hooguit een uurtje per dag alleen in een paddock of mini-eitje mogen staan......met rondom beenbeschermers en een deken op....

Nou overdrijf je!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:53

Arabesk, even een vraagje, ben gewoon nieuwschierig; heb jij de cursus bij Paardnatuurlijk gevolgd?

Ik kan & wil niks over jouw hoeven zeggen hoor maar vind het zo gek dat ze daar steeds over doorzeuren in "het" topic. Daar gaat het toch helemaal niet over?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:00

Citaat:
Nou overdrijf je!

alleen bij Timo, Klaas en Budje is er 24/7 weigegang mogelijk van mei t/m okt. verder echt nergens hoor!

Al die stallen op de dijk willen geen zware koudbloed hebben, alleen dressuurpaarden, heb ik allemaal al gebeld...... Huilen
Ik heb getemd in dat beruchte topic, heb een mailtje van Bokt staan dat de Boktregels niet overtreden worden, NB-ers zijn dus vogelvrij, mogen als oud vuil behandeld worden en de grond in getrapt worden, mogen zelfs als minderwaardige minkukels toegesproken worden ...... te triest voor woorden, het lijken onze schoolregels wel: leerlingen mogen alles en de klant(=leerling) = koning

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:27

smurf schreef:
alleen bij Timo, Klaas en Budje is er 24/7 weigegang mogelijk van mei t/m okt. verder echt nergens hoor!

Dat is waar, maar dat is weer het andere uiterste he Knipoog Het is verder echt niet zo dat ze op alle andere stallen alleen maar een uurtje buiten komen in een mini-weitje met rondom beschermers.
Die bolle van mij heeft vanmiddag heerlijk in z'n blootje in het zonnetje gestaan hoor, met een vriendinnetje! En ze hebben nog gespeeld ook, oei, levensgevaarlijk, nu is 'ie vast stuk *LOL* Knipoog

Maar ik ben het met je eens hoor dat het voor Morrie en jou erg lastig is om hier in de regio iets passends te vinden!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:37

Citaat:
Alle 'normale' smeden die ik gehad heb probeerden altijd mijn paarden voor lager te krijgen en achter hoger. Ze haalden dus te weinig van de verzenen af en te veel van de toon.
Verder waren ze er goed in om de hele hoefwand te vijlen, zodat de hoef er 'mooi gekapt' uitzag. Verder haalden ze de zool hol, terwijl dat bij Missy behoorlijk pijnlijk was en sneden de steunsels niet op de juiste manier weg.
Na elke kapbeurt liepen de paarden dus minimaal een week gevoelig, Missy vaak zelfs langer.

precies hetzelfde heb ik ook gehad, en briolette (die hoefbevangen is geweest) liep eigenlijk altijd gevoelig.

een van de traditionele smeden die er ooit een jaar of 5 geleden nog ijzers onder getimmert heeft (de laatste) zei zelfs dat je niet kon zien dat ze bevangen geweest is. hoewel haar witte lijn altijd rommelig een breder was. deze smid geeft zelfs les in deurne Gestoord

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 21:40

Alline schreef:
ennuh.. wat vinden jullie van mn paardje? viewtopic.php?f=10&t=385500&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Alline, je hebt een touwhalster met 2 lussen aan de onderkant zie ik?

Nienke heeft zojuist een halster gemaakt met 2 ringen .Ik weet niet of dat ongeveer hetzelfde is?

En kun je iets zeggen over je affiniteit met NB?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 21:42

Sugarmiss schreef:
Zoek toch een ander stal Smurf Knipoog
Leuk paardje Alline.

Hier de link naar 2 foto's van de hoeven van Sugar.
http://community.webshots.com/album/301353034VqhmSC

In je eentje foto's maken valt niet mee, ze zijn dus niet schoon meer Bloos

Duidelijk is te zien dat de teen 'dik' is en de zijwanden iets langer is als het hoort. Ook duidelijk te zien dat ze dus echt óp de ballen en de straal loopt.
Overigens moet ik er nu weer nodig iets afhalen (van de wand).

Ik vraag me wel eens af of het geultje tussen de verzenen niet te diep wordt. Het stikt niet en is ook niet gevoelig als ik er met de hoevekrabber in zit.

Fijn dat je ons meedeelt in de hoeven van sugermiss, of is dit de andere?
Ik zie ook geen geultje, snap ook niet zo goed waar je die bedoeld?

Is de witte lijn zo verbreed?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:45

Arabesk schreef:
Ik word gestoord van dat topic, WEER WORDEN DE NB-ERS AFGEZEKEN OM HUN MANIER VAN REAGEREN IPV OP DE INHOUD IN TE GAAN!!!!!

Frusty Hamer Stoom uit je oren Ziek

Goed ik ben dus weer thuis, ik ging over de zeik op mijn werk, ik heb echt teveel over me heen gehad de laatste tijd. Ik ga nu even drie dagen rustig aan doen. Ik flipte weer bijna, heb voor het eerst zo'n pilletje naar binnen gepropt wat ik van de HA heb gekregen. Goed spul joh, je wordt er binnen 10 min. zo rustig als een meibloempje van Slapen

cool... wat is het? Haha!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:50

Cookies schreef:
Wat een vreselijke moddergooierij is het geworden bij dat ene toppic. We worden nu al uitgemaakt voor toverkollen. Ze hebben allemaal bewondering voor de TS want die schrijft dat ze het zelf gedaan heeft. Nou het enige wat ze doet is wijzen naar ieder ander. Het is echt te sneu voor woorden en veroorzaakt een hoop onrust. Ik reageer bewust al niet in zo'n toppic omdat als je zegt dat je zelfbekapt je gelijk voor rotte vis word uitgemaakt.

Ik kon het niet laten om hier even een kijkje te komen nemen en ik moet toch zeggen dat ik deze reactie niet helemaal objectief vind... Ik weet niet hoe jij het topic gelezen hebt maar ik heb persoonlijk nergens gelezen dat het enige dat de TS doet wijzen naar ieder ander is, in tegendeel... en ik denk ook dat er genoeg niet NB'ers in het topic actief zijn (zoals ik Verdrietig ) die absoluut niet met 'rotte vis' gaan smijten als iemand vertelt zelf te bekappen... En ik ben ook van mening dat het grootste deel van de onrust niet per definitie door de ts in dat topic veroorzaakt is, maar wel door bepaalde mensen die op haar reageren... Overigens vind ik het een heel interessant topic omdat de 2 meningen bij elkaar komen... als iedereen zich als volwassenen kon gedragen zou het imo een zeer interessante dicussie kunnen zijn. Zo heb ik mijn mening en die kan ik ook onderbouwen... maar ik sta absoluut open voor de mening van een pro NB'er als die onderbouwd kan worden. Maar ja, dan moeten de deelnemers aan dat topic wel proberen om zich volwassen en respectvol op te stellen...zowel de niet NB'ers als de pro NB'ers. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik even stiekem jullie topic in gedoken ben...