[HK]Parelli Natural Horsemanship

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 08:36

OJee, wij zitten in dezelfde schuit :7
Ik neem ook les van Nic hiervoor, idd vroeger kon ik zo opstappen en wegrijden...ben soms zo jaloers op anderen :wow:
Heb hier al eens een topic over gestart, denk dat jij er toen ook op reageerde, is jouw paard ook LBE? Ja toch? Ikhem hem nu 1,5 jaar in bezit en nu pas ben ik er durven opgaan. Alleen op de piste, ik durf ni meer naar buiten met hem (steigeren)

Anoniem

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:20

Zou kunnen, ik heb een hoofdzakelijk LBI, maar hij heeft ook wel LBE-trekjes en wordt RBI als hij iets niet vertrouwt ;)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:45

Heb een heel fijn kamp gehad, super veel geleerd en men level 2 opgenomen die ik misschien ga inzenden als ik mijn lidmaatschap in orde maak :)

https://video-fra3-1.xx.fbcdn.net/hvide ... e=55E33C2E

Dit is een filmpje maar heb nog niet alle foto's maar toch al een kleine greep uit onze drie daagse cursus.

De eerste dag hebben we online gewerkt en in liberty, wat de eerste keer was voor ons. S avonds zijn we ook nog gaan wandelen aan de hand.

De 2de dag hebben we de freestyle geoefend, met barebackpad, wat toch weer aanpassen was, maar wat deed ze het goed :)

De 3de dag hebben we het filmpje vvan level 2 opgenomen, de online en finesse gereden en wat was ze fijn te rijden, heb een cradle mogen lenen en daar liep ze zoooo fijn op!

Al bij al een super fijne intensive course gehad!

Hopelijk werkt het filmpje!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:43

PeterVH72

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:37

Ik heb al verschillende keren op het forum gelezen dat je parelli 90 dagen gratis op proef kan krijgen.
Waar kan je jezelf daar voor inschrijven, want als ik naar de site van Parelli Connect ga, dan kan ik alleen maar kiezen tussen een membership van 9,95 - 23,90 of 79,95 dollar?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:45

ik ben ook wat aan het zoeken voor het membership. heeft iemand van jullie de cradle? evaringen?

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:59

Ik heb een cradle in de kast hangen, die wacht tot m'n handen zacht genoeg zijn. Twee keer gebruikt, voelde niet goed voor me. Pony zat teveel achter het bit, loopt fijner op m'n Myler.

Wat een leuk filmpje van je kamp!

PeterVH72: Volgens mij is de 90 dagen op proef alleen met een code van een officiële instructeur, of niet?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:06

Wicky schreef:
Ik heb een cradle in de kast hangen, die wacht tot m'n handen zacht genoeg zijn. Twee keer gebruikt, voelde niet goed voor me. Pony zat teveel achter het bit, loopt fijner op m'n Myler.

Wat een leuk filmpje van je kamp!

PeterVH72: Volgens mij is de 90 dagen op proef alleen met een code van een officiële instructeur, of niet?

Ik heb de code ook via mijn instructeur gekregen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:23

En welk bit heb je er dan aan? Heb nu met de C3 gereden en ze liep zoooooo fijn! Nam ook af en toe het contact fijn aan zonder sterk te worden... met gewoon bit loopt ze er ofwel achter ofwel echt tegen en dan is ze echt zwaar... dus ben toch aan het overwegen eentje aan te schaffen...

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:07

Zelfde ervaring, ook C3 erin hangen. Tot ik bedacht dat m'n paard niet voor niets zo licht was....

Nadat we freestyle level 3 konden hebben we het bit en de finesse weer opgepakt en toen was de myler voldoende.

M'n cradle zie ik dagelijks in de kast hangen en daar is hij op z'n plek.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:47

oei, toch niet zo positief dan... welke myler hebben jullie er dan in? ik vond mijn paard juist fijn omdat ze het contact juist opzocht ipv er tegen in te gaan of er achter te kruipen...

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:06

Het cradle bit is een myler bit trouwens ;)
Is ontwikkeld samen met myler, met een paar aanpassingen hier en daar zodat het beter bij het trainingssysteem van parelli zou passen.

Citaat:
Myler Bits® Essentially Sheila, they are the same in basic function--they both use chin/nose/poll pressure before the mouthpiece engages. And the C3 is the 33 mouthpiece. The C2 is the 43LP, the C1 is the 04. Here are a couple differences: the Parelli cradle has the rein hook inside the big ring, so you don't get quite the same degree of rein engagement that you do with a standard combination bit. The standard combo bit, however, does not add significant leverage because the purchase (cheekpiece above the mouthpiece) is actually as long or longer than the "shank" (cheekpiece below the mouthpiece). Also, the mouthpiece on the standard Combo slides on the big ring, whereas the mouthpiece on the Parelli C2 and C3 cradles are fixed for a more solid feel (the C1 slides). And finally, the noseband and chin straps are different in design. The cradle bit has a braided noseband and knotted chin strap to simulate the feel of the knotted rope halter that Parelli-trained horses are used to. The standard combo bit has flat leather noseband with a knot on each end, and a synthetic curb strap. The Parelli cradles are basically Myler combination bits designed for the intensive Natural Horsemanship program that the Parellis developed for training.

Quote komt van de facebook van myler af.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:32

ja, ik wist dat ze samen met myler ontworpen waren, ik had een goed gevoel bij het bit maar vond het er ook 'streng' uitzien dus wou ervaringen weten want heb er natuurlijk maar 1 keertje mee gereden :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:55

Donderdag weer les gehad :) eerst online geoefend, achtje in draf ging super! En we hebben nu de zig zag erbij genomen en ook dit deed ze super! Dit was voor ons de derde keer aan de 22 voet. Daarna hebben we in liberty gewerkt, ze had net vers gras gekregen dus ze had meer oog voor het gras als voor mij maar na wat te spelen met elkaar, waar ze heel ontspannen door bleef en ik was Zooooo aan het genieten kwam ze uiteindelijk naar me toe en wat was dat genieten! Daarna heeft ze natuurlijk dubbel en dik mogen genieten van de grasjes :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:00

Net weer les gehad, eerst wat grondwerk gedaan, waar ze toch wat uittestte maar niet stout werd, daarna erop en wat deed ze het goed, heb gewoon freestyle gereden, met men touwhalstertje en we hebben vandaag gestuurd met de stick en het ging goed :)

PeterVH72

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:52

Een vraagje: Wat is eigenlijk het verschil tussen "Parelli Connect" en de "Parelli Savvy club"? Waar kan je als beginner beter lid van worden?

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:18

PeterVH72 schreef:
Een vraagje: Wat is eigenlijk het verschil tussen "Parelli Connect" en de "Parelli Savvy club"? Waar kan je als beginner beter lid van worden?

Parellisavvyclub is de nieuwe parelli connect, werkt alleen nog niet bij iedereen. Ik geloof dat het lidmaatschap hetzelfde is.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:21

Voordat we Parelli Connect hadden, was er al een Parelli Savvy Club hoor. Deze hebben ze nieuw leven ingeblazen, zodat iedereen z'n digitale lidmaatschap weer omzet in wat nu een bronze lidmaatschap heet.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:53

Weet jij dan hoe het zit met de digital members? Blijft dat kunnen of wordt savvy member, daar dan bronze het nieuwe minst dure lidmaatschap?

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:25

Parelli Connect wordt niet meer bijgehouden en het is de bedoeling dat digital members zichzelf overschrijven tot bronze members. Ofwel, neem een duurder maand lidmaatschap. Het blijft parelli hè.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:38

het was te verwachten, heel jammer...
Maar eens kijken wat ik dan ga doen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:09

DPTomboy schreef:
het was te verwachten, heel jammer...
Maar eens kijken wat ik dan ga doen.

idd, ik wou ook lid worden na mijn 99 dagen -O- wat een verschil in prijzen tegen vroeger

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:07

Gisteren heerlijk freestyle gereden, was aangenaam verrast over tempo en beweging

Afbeelding

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:44

Oooh leuk :) ik heb dinsdag les gehad en grondwerk en freestyle gereden (nog maar het begin hoor) donderdag heb ik gewoon online gewerkt, begin op achtjes in draf en zigzag en vrijdag heb k grondwerk gedaan en daarna lekker men 2de hands cradle gereden en het ging heel goed, zaterdag zijn vorige staleigenaar en stalgenootje komen kijken hoe het me Heaven ging en de heb ik de 7 spelletjes laten zien :) e vandaag heeft een lekker rust gehad, wel gepoetst, geknuffeld en verzorgd :)

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:35

Lekker he, die afwisseling die je kan maken voor je paard