Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Re: Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:22

Liever geen HK voor mij, heb het daar veel te druk voor! :P

Ik heb liever dan dit topic voor uitwisselingen van ervaringen met NH, niet dat dit teveel kletstopic wordt. :j
En dan een ander topic voor lekker geklets, toch? Maar die is al gemaakt!

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:23

Ja dan kunnen we hier wel serieus blijven :)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:28

Super toch :j
Is misschien ook wel verstandig, wanneer je een tip, ervaring etc in hk plaatst, deze ook hier neer te zetten ! Zal het ook even in de hk groep gooien :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:18

Zo, zal mij ook even voorstellen..

Ik ben sinds 3 weken bezig met Natural Horsemanship (en dan natuurlijk de Parelli methode).

Ben ermee in aanraking gekomen doordat mijn paard niet de trailer op wilde, het was geen angst maar mijn merrie had echt zoiets van: ''ik vind niet dat ik daar in hoef, dus ga ik er niet in..''.
Had toen gehoord van iemand dat een stalgenoot van mij iemand had geholpen en dat paard liep er nu elke keer zo in, dus voordat ik allerlei dure mensen wilde laten komen, heb ik eerst aan haar gevraagd of ze me wilde helpen.

En dat wilde ze, ze is een paar dagen met ons bezig geweest, eerst in de longeerbak en daar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Parelli/NH, en dat bevalt zo goed en vind ik zo leuk dat we ermee doorgaan! :D

Het trailerladen is overigens gelukt, zonder hekken, zonder dwang, zonder voer. Mijn paard loopt er nu zo op, en dat dus op de natural way. *\o/*

Overigens rij ik hiernaast wel gewoon met bit (dressuur & springen) maar ik merk dat ik steeds vriendelijker ga rijden en mijn bit steeds meer met rust laat, dus wie weet in de toekomst. Ik zal eens kijken of ik het filmpje van het trailerladen kan vinden, mijn moeder heeft het gefilmd, is mischien wel interessant.

Voor het HK-topic heb ik het erg druk, dus blijf voorlopig alleen hier rond hangen.

Maar dus bij deze: Hallo allemaal! *\o/*

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:30

Welkom Wiwabalia!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:36

Hallo! :D

Is hier trouwens iemand lid van de Savvy-club? Het lijkt me erg interessant maar er staat dat het 24 ponden kost per maand, hoeveel is dit als je het omrekent? En wat houden de DVD's in als je die krijgt? Staan daar de levels op met uitleg of oefeningen?

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:38

aan de huidige koers is dat een 29euro geloof ik..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:41

Okee, hmm.. valt opzich mee, en op de site staat ook alles waar je toegang tot krijgt dus dat is wel interessant..

Mijn moeder heeft 2 Juni les van Fleur van Wollingen, en dan blijven we bij haar zoiezo 1 keer per maand lessen, maar daarnaast wil ik ook verder kunnen als ik ergens tegenaan loop en dan lijkt me dit wel handig, en ik wil me gewoon verbeteren natuurlijk.

Wat is jullie ervaring ermee (als je er al lid van bent)? Of is het meer waard om even door te sparen en de DVD's te kopen? Want elke maand 30 euro x 12 maanden..

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:48

Blijkbaar is het zelfs minder, als ik op de site kijk bij "pricing" komt het maar op 17,90 euro per maand neer, als je gewoon Savvy-lid wordt. Digitaal lid is nog goedkoper, da's maar 8euro, maar dan krijg je wel geen magazines of dvds.
Een vriendin van me heeft dat laatste en die is daar wel tevreden over dacht ik.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:50

17,90, daar ga ik het niet voor laten, dat vind ik een mooie prijs. :j
Ik ga dit eens even uitzoeken, bedankt!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:51

Wij zijn thuis ook lid van de savvy club. 1x in de 3 maanden een leuk magazine en volgens mij elke maand een DVD? wij sparen ze en kijken ze allemaal. ik vind het super interessant

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:52

Leuk om te horen, dan wil ik zeker lid worden. :j

Mijn grote droom is om in de verre toekomst ook mensen te helpen met trailerladen en bij Pat Parelli cursussen te doen in Amerika, maar dat blijft echt nog even een droom voor de verre toekomst, laten we het zelf eerst maar onder de knie krijgen. :P

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:53

Heeft hier trouwens ook iemand Parelli Connect?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:32

Maureen95 schreef:
Heeft hier trouwens ook iemand Parelli Connect?

Dat is alleen digitaal lid toch? Ik twijfel nog tussen digitaal lid zijn of Savvy, moet het even bekijken als ik tos heb.

Heb vandaag mijn "Parelli" spullen binnen gekregen, kan ik lekker verder oefenen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:46

Ik heb vorige keer rond zitten kijken en zat er over na te denken om lid te worden van Savvy, volgens mij is dat het toch? Betaal je zoveel dollar per maand en kan je op internet ergens bij en krijg je eens in de zoveel tijd iets thuis.

Dat is alleen maar engels ben ik bang?
En hebben mensen daar ervaring mee? Heb je er daadwerkelijk wat aan?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:53

Ik zit inderdaad ook te denken om lid te worden. Maar vraag me ook af of je er wel wat aan hebt. :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 16:45

Welkom iedereen!

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:47

Welkom! :D

Zit me ook erg af te vragen ja of je er iets aan hebt om lid te worden van parelli connect etc. Ik denk dat als je je wilt verdiepen in parelli, je met dat geld ook gewoon les kunt nemen... Maarja, ik zeg ook maar wat hoor, weet het zelf ook niet helemaal :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:48

Je hebt deze site. http://Www.parelliconnect.com. j ekan e reen takenlijst op bijhouden en een profiel van je paard bijhouden. Ook kan je met andere mensen kletsen en is er een forum en veel beeldmateriaal. Je kan ook de magazibes zien. J ekan het voor 30 dagen gratis uitproberen. Het nadeel als je het koopt is alleen wel dat je een creditcard moet hebben

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:50

Oh, ik denk dat ik het dan even 30 dagen ga proberen om te zien of het wat is! :j

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:57

Dat doe ik denk ook! Heb de komende tijd toch lekker tijd om er even fulltime aan te zitten :j

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:04

Welkom iedereen
ik weet niet zo goed wat parreli nou precies inhoud maar ik ga me er eens in verdiepen ;)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:12

Leuk dat je je erin wilt verdiepen lovemaylo!

Ik zag vandaag zelfs op animal planet dat dat programma die verwaarloosde dieren red ook parelli gebruikt voor de verwaarloosde paarden. Echt mooi!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:14

Maureen95 schreef:
Leuk dat je je erin wilt verdiepen lovemaylo!

Ik zag vandaag zelfs op animal planet dat dat programma die verwaarloosde dieren red ook parelli gebruikt voor de verwaarloosde paarden. Echt mooi!

jammer, die heb ik niet gezien.
Welk programma & welke aflevering?
Animal Cops Houston? :P

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:15

Ik denk het wel. Rond kwart voor 1 deze middag. :)