Wie kent deze halve gare??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:06

gekvanfleur schreef:
Cassidy schreef:
Het ergste vind ik echter nog dat een ander voor ze gaat beslissen welke trainingsmethode ze daarvoor wel of niet mogen gebruiken. Zoals Buck Brannaman zei "nothing is written in stone, keep trying until you find something that works". Als een trainer verschillende dingen uitprobeert die niet werken, mag hij dan niet naar het volgende overgaan? Moet hij eerst langs een commissie van teerbesnaarde Bokkers voordat hij gaat proberen het paard te helpen/trainen/corrigeren?

Als het mijn paard is bepaal ik wat wel en niet mag ja..en als je dat niet aanstaat betekent dat oprotten..ik laat me niet door een stel bokkers die denken dat ze alles weten vertellen hoe ik met mijn paard om moet gaan (onder het mom wie kaatst :) )

Dus even resumeren. Jij hebt een paard met een probleem en die breng jij naar een trainer om dat probleem op te lossen. Betaal je voor, helemaal goed. Trainer zegt dat hij het probleem op kan lossen. Jij gaat kijken, ziet een aanvaring en trekt die trainer vervolgens van het paard af terwijl hij, als hij even had doorgezet, het probleem voor het grootste gedeelte opgelost was geweest? Hmmm. Niet zo slim. Maar dan doe je er goed aan om het dier helemaal in eerste instantie niet naar de trainer te brengen, als hij niet in redelijke vrijheid het probleem aan kan pakken en meerdere wegen kan bewandelen om het probleem op te lossen omdat jij daar als eigenaar ook nog aan vasthangt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:07

horseyfries schreef:
spatter schreef:
als het paard los loopt in de wei of rijbak is inderdaad alles geoorloofd als hij mij komt aanvallen
dat is wat anders als een paard aan een lijntje van krap 2 meter houden en dingen afdwingen

bij die laatste zin ga je weer de mist in en begrijp je mij dus niet
ik ga niet gezellig in een paddockje staan paarden knuffelen, paarden komen hooguit naar mij toe voor een knuffel en als ik daar zin in heb kunnen ze die krijgen

ik ga trouwens niet met al te idiote paarden aan de gang, ben niet levensmoe
ik hou niet van fixen en heb geen zin om een paard manieren aan te leren om vervolgens de eigenaar weer de ééne stomme actie naar de andere te zien maken
wat ik wel graag doe is jonge paarden op te leren en daar zitten soms ook dieren bij die zo jong al de verkeerde boodschappen hebben meegekregen

de echt gevaarlijke gevallen mogen van mij dus veranderen in biefstuk :9
ik zie totaal het nut niet in om zulke dieren te breken
waarom je eigen nek wagen terwijl er genoeg leuke paarden zijn die wel graag willen meewerken?

Het was me al duidelijk dat je dat soort paarden niet corrigeerde, al probeerde je wel even die indruk te geven door over al je ervaring te praten.

Ben het helemaal met Cassidy eens, dat jij bepaalde paarden niet wilt doen omdat ze jou boven de pet gaan, wil niet zeggen dat niemand dat kan en ze dus maar biefstuk moeten worden. Als Jeroen Dubbeldam zo had gedacht was De Sjiem nu biefstuk.

Ik was bij jou eigenlijk nieuwsgierig naar jou ervaring met dit soort paarden??
En dan doel ik niet op een twee jarige hengst die gewoon al eens eerder een paar fixe klappen met een bezem had moeten hebben.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:08

gekvanfleur schreef:
ik kan een rotbok ook een laatste kans geven door hem twee weken geen vreten te geven en amper water en dan te leren wie er de baas is...misschien wordt ik ook wel goerroe..het gaat om de laatste kans toch?? en hoe wat dat doen? Hoe cares..het dier moet een kans krijgen. :j Uiteindelijk wordt ie vanzelf weer gelukkig.

Dit hele topic draait om persoonlijke keuzes..ik zou bij mijn paard niet zover willen gaan..en ander wel.
Ik zou mijn paard niet laten opereren met een kans van 25 procent, een ander wil..

Wat dit topic dan ook verziekt is dat mensen hun geloof zitten te prediken en daar niet vanaf willen.
En dus andermans mening af gaan zitten doen als niet goed, te emotioneel..

Iedereen mag een mening hebben en de mijne is dat ik aan dit gebeuren niet mee ging doen als het om mijn paard ging. En wat een of andere anonieme bokker met weet ik wat voor ervaringen of mooie-boekjes ervaring daarvan vind zal mij me bips oxideren...vind dit soort topics in beginsel erg interresant, want het zijn lastige kwesties waar je soms inderdaad verdieping nodig hebt om te begrijpen wat er gebeurt..maar dat dan elke keer weer dezelfde bokkers hun geloof tot in het oneindige komen prediken zonder enige vorm van comminucatie..gatver!

Jij zit nu toch ook je geloof te prediken en wil daar ook niet vanaf? Ik zie het verschil niet zo....

Mijn ervaring is niet echt relevant in dit topic, maar om kort te zijn: ik geef clinics over de hele wereld en kom daardoor regelmatig in aanraking met hele moeilijke paarden. Het laatste erge geval was een hengst dit jaar in Zuid Afrika, die door mensen aan de hand werd meegenomen met een cap op, omdat hij steigerde en mensen op hun hoofd sloeg. Hij is door hertraining nu goed in de omgang en heeft een podiumplaats gehaald op de afgelopen Zuid Afrikaanse kampioenschappen.
De reden dat ik andere mensen naar hun ervaring vraag is omdat ze vaak van hun eigen paarden uitgaan, en als je zoals ik heel veel paarden op heel veel verschillende plaatsen hebt gezien, dan leer je dingen beter in perspectief te zien.
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 06-10-12 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:13

gekvanfleur schreef:
Cassidy schreef:

Als het mijn paard is bepaal ik wat wel en niet mag ja..en als je dat niet aanstaat betekent dat oprotten..ik laat me niet door een stel bokkers die denken dat ze alles weten vertellen hoe ik met mijn paard om moet gaan (onder het mom wie kaatst :) )

Dus even resumeren. Jij hebt een paard met een probleem en die breng jij naar een trainer om dat probleem op te lossen. Betaal je voor, helemaal goed. Trainer zegt dat hij het probleem op kan lossen. Jij gaat kijken, ziet een aanvaring en trekt die trainer vervolgens van het paard af terwijl hij, als hij even had doorgezet, het probleem voor het grootste gedeelte opgelost was geweest? Hmmm. Niet zo slim. Maar dan doe je er goed aan om het dier helemaal in eerste instantie niet naar de trainer te brengen, als hij niet in redelijke vrijheid het probleem aan kan pakken en meerdere wegen kan bewandelen om het probleem op te lossen omdat jij daar als eigenaar ook nog aan vasthangt.[/quote]

ik ben niet zo´n watje met paarden hoor..luisteren is luisteren..en een dreun is een dreun..mag trainer ook doen..mijn paard behoor helaas ook niet tot de categorie makkelijk, en heeft het soms even nodig aangepakt te worden.
Maar er is een grens, en zoals ik al uitlegde verschilt ie per mens. En als die trainer over de grens gaat is ie inderdaad linea recta van mijn paard..
Wat ik aan jou zo jammer vindt is dat deze reactie op mij hetzelfde is wat je constant doet in dit topic...je weet niets van mij, echt niet, maar je zet me voor het gemak maar even weg als watje omdat mijn grens anders is als jou..ik kan er geen recpect voor opbrengen, sorry.
Misschien is jou grens beter, misschien de mijne, maar nu zet je het weg alsof mijn paard eventueel geen kans zou krijgen en dat weet je niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:15

Op het moment dat jij restricties hebt in wat iemand met een te corrigeren paard mag doen, geef je het paard niet alle kansen die hij eventueel krijgen kan.

Dat is jammer, want die grens zit in JOUW hoofd, niet in die van de trainer, en niet in die van het paard.

En daar hoef ik je niet tot in de details voor te kennen. Wat jij vindt heb je in dit topic namelijk al aangegeven. Als je het niet zo bedoelt, moet je het toch anders gaan formuleren.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 06-10-12 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:17

horseyfries schreef:
gekvanfleur schreef:
ik kan een rotbok ook een laatste kans geven door hem twee weken geen vreten te geven en amper water en dan te leren wie er de baas is...misschien wordt ik ook wel goerroe..het gaat om de laatste kans toch?? en hoe wat dat doen? Hoe cares..het dier moet een kans krijgen. :j Uiteindelijk wordt ie vanzelf weer gelukkig.

Dit hele topic draait om persoonlijke keuzes..ik zou bij mijn paard niet zover willen gaan..en ander wel.
Ik zou mijn paard niet laten opereren met een kans van 25 procent, een ander wil..

Wat dit topic dan ook verziekt is dat mensen hun geloof zitten te prediken en daar niet vanaf willen.
En dus andermans mening af gaan zitten doen als niet goed, te emotioneel..

Iedereen mag een mening hebben en de mijne is dat ik aan dit gebeuren niet mee ging doen als het om mijn paard ging. En wat een of andere anonieme bokker met weet ik wat voor ervaringen of mooie-boekjes ervaring daarvan vind zal mij me bips oxideren...vind dit soort topics in beginsel erg interresant, want het zijn lastige kwesties waar je soms inderdaad verdieping nodig hebt om te begrijpen wat er gebeurt..maar dat dan elke keer weer dezelfde bokkers hun geloof tot in het oneindige komen prediken zonder enige vorm van comminucatie..gatver!

Jij zit nu toch ook je geloof te prediken en wil daar ook niet vanaf? Ik zie het verschil niet zo....

Ik geef mijn mening..en dat mag jij ook doen..sterker nog..daarom zijn we hier.
Maar ik zie in dit opic mensen die de inhoudelijke reactie vergeten en maar gooien met: je reactie is op emotie gebaseerd, je hebt helemaal geen ervaring, je bent een watje als je dit niet aankan. Een en ander tussen de regels door..zie post van cassidy hierboven. Ze had ook aan mij kunnen vragen: Hoe doe jij dat als je paard in training moet? Dat is inhoudelijke discussie aangaan!!!
Maar ze maakt een mooi verhaaltje dat er opneer komt dat ik een watje bent. Daar vindt ik smerig.

horseyfries

Re: Wie kent deze halve gare??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:21

Ik geloof dat ik precies heb gedaan wat jij nu zei, namelijk eerder in dit topic vragen aan iemand wat zij dan zou doen. Haar eerste oplossing was met een balkje bij het paard in de paddock gaan, en de tweede oplossing was het paard naar de slager doen.
Tsja, als je dat een "oplossing" vind dan zijn we gauw uitgepraat, zo kan ik alle problemen in de hele wereld wel oplossen. Gaat alleen een heel grote begrafenis zijn dan.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:22

Cassidy schreef:
Op het moment dat jij restricties hebt in wat iemand met een te corrigeren paard mag doen, geef je hem niet alle kansen die het paard eventueel krijgen kan.

Dat is jammer, want die grens zit in JOUW hoofd, niet in die van de trainer, en niet in die van het paard.

En daar hoef ik je niet tot in de details voor te kennen. Wat jij vindt heb je in dit topic namelijk al aangegeven. Als je het niet zo bedoelt, moet je het toch anders gaan formuleren.

Klopt, ik vind het niet nodig dat een trainer mijn paard geen vreten geeft, uren vastbindt..de paasei slaat om het vooruit te krijgen..en god mag weten wat ie allemaal kan uitspoken wat ik niet wil.

Mijn oude paard had een kans van 25 procent om beter te worden na operatie.. niet gedaan, hij was op..ik heb hem dus niet alle kansen gegeven die hij kon krijgen en heb de grens in mijn hoofd gebruikt om een einde aan zijn leven te maken. Heel misschien had mijn paard he wel overleefd en had hij nu wel kansen..maar dit was mijn keus en ik dacht en denk dat het de beste was..jammer dat jij zo weinig respect hebt voor de grens van een ander. Dat noem ik dus geloof verkondigen. De ander zijn mening doet er niet toe want die van mij is beter..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:23

Je interpreteerd dingen die er toch echt niet zo staan. Ik heb je geen watje genoemd, ik bespeur alleen een starheid in een eenmaal gevormde mening die een persoonlijke groei in de weg staan. En die je niet alleen zelf belemmerd, maar ook impact heeft op anderen.

Een gedetailleerde inhoudelijke discussie vind ik in dit topic niet op zijn plaats. Als jij dat graag wilt, dan zou ik zeggen: open een apart topic. En had je die van mij al gelezen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:25

horseyfries schreef:
Ik geloof dat ik precies heb gedaan wat jij nu zei, namelijk eerder in dit topic vragen aan iemand wat zij dan zou doen. Haar eerste oplossing was met een balkje bij het paard in de paddock gaan, en de tweede oplossing was het paard naar de slager doen.
Tsja, als je dat een "oplossing" vind dan zijn we gauw uitgepraat, zo kan ik alle problemen in de hele wereld wel oplossen. Gaat alleen een heel grote begrafenis zijn dan.

Zij denkt er andersom waarschijnlijk precies hetzelfde over..en heb je ook beargumenteerd waarom dat volgens jou geen oplossingen zijn en hoe en wat (nee, want je gooide het voor het gemak maar op gebrek van ervaring van haar kant)..dat wordt een lamge moeilijke discussie, maar daar heb je uitenlijk wel wat aan. Misschien niet eens je ´tegenstander´, maar iemand anders die het leest en denkt: ja, goh, zo had ik dat nog nooit bekeken. wat nu gebeurt is lekker azijnpissen..makkelijk, maar heeft niets met goed discusseren te maken.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:29

Jammer dat je een op zich interessante discussie zo binnen komt vallen en jezelf constant aangevallen voelt, zonder het ontopic over de zaak waar het hier om gaat te hebben.
Als je dit topic had gelezen had je argumenten gezien, en gebrek aan ervaring is idd ook een argument, een argument dat voor heel veel mensen hier geldt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:30

gekvanfleur schreef:
Cassidy schreef:
Op het moment dat jij restricties hebt in wat iemand met een te corrigeren paard mag doen, geef je hem niet alle kansen die het paard eventueel krijgen kan.

Klopt, ik vind het niet nodig dat een trainer mijn paard geen vreten geeft, uren vastbindt..de paasei slaat om het vooruit te krijgen..en god mag weten wat ie allemaal kan uitspoken wat ik niet wil.

Mijn oude paard had een kans van 25 procent om beter te worden na operatie.. niet gedaan, hij was op..ik heb hem dus niet alle kansen gegeven die hij kon krijgen en heb de grens in mijn hoofd gebruikt om een einde aan zijn leven te maken. Heel misschien had mijn paard he wel overleefd en had hij nu wel kansen..maar dit was mijn keus en ik dacht en denk dat het de beste was..jammer dat jij zo weinig respect hebt voor de grens van een ander. Dat noem ik dus geloof verkondigen. De ander zijn mening doet er niet toe want die van mij is beter..

Wel of niet opereren bj 25% daar ga je me niet over horen, is idd je eigen beslissing. Wel heel naar dat je dat hebt meegemaakt. Ik bespeur echter dat je zelf niet volledig achter de beslissing staat als je het daar nu nog over hebt? Heb je het al wel een plaatsje gegeven?

Trainingspaarden niet te eten geven...komt dat voor dan? Wat ik voor ogen heb is het corrigeren van steigerende paarden, van paarden die met ruiter en al erbij gaan liggen, die zich uit volle galop laten vallen, die aanvallen, geen ruiter op hun rug dulden. Paardlief geen eten geven omdat het dan allemaal makkelijker kan is voor mij een teken dat de trainer het paard niet denkt aan te kunnen. Maar als hij, volop in het voer staand, dan wel dingen gaat flikken zoals steigeren, dan mogen ze dat vanaf de grond oplossen. Tot het bewust achterover laten klappen aan toe. Dat is niet fijn om te zien, en helemaal als hij dan gaat knokken, moet je doorgaan tot het probleem opgelost is. En niet halverwege als eigenaar het paard uit handen van de trainer trekken, want dan heeft het paard gewonnen, en kun je hem meteen wegbrengen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:33

Cassidy schreef:
Je interpreteerd dingen die er toch echt niet zo staan. Ik heb je geen watje genoemd, ik bespeur alleen een starheid in een eenmaal gevormde mening die een persoonlijke groei in de weg staan. En die je niet alleen zelf belemmerd, maar ook impact heeft op anderen.

Een gedetailleerde inhoudelijke discussie vind ik in dit topic niet op zijn plaats. Als jij dat graag wilt, dan zou ik zeggen: open een apart topic. En had je die van mij al gelezen?

Je noemt me niet direct watje nee...zover was ik ook al.
Maar je maakt op mijn eerdere reacties meteen maar een mooi verhaal, dat IMPLICEERT dat een trainer door mij niet de ruimte wordt gegeven om mijn paard te leren en te corrigeren. Waarom vraag je niet gewoon hoe ik omga met een trainer?? Dat is een discussie.

Ik vindt die discussie wel op zijn plaats.. zeker omdat jij onder persoonlijk groei het volgen van jou ideen verstaat...erg interresant..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:36

Je zegt toch zelf dit: "Klopt, ik vind het niet nodig dat een trainer mijn paard geen vreten geeft, uren vastbindt..de paasei slaat om het vooruit te krijgen..en god mag weten wat ie allemaal kan uitspoken wat ik niet wil."
Daarmee geef je aan dat je helemaal niet bereid bent je trainer de ruimte te geven, als je vantevoren al dit soort dingen allemaal bedenkt dan heb je toch geen vertrouwen in een persoon?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:39

horseyfries schreef:
Jammer dat je een op zich interessante discussie zo binnen komt vallen en jezelf constant aangevallen voelt, zonder het ontopic over de zaak waar het hier om gaat te hebben.
Als je dit topic had gelezen had je argumenten gezien, en gebrek aan ervaring is idd ook een argument, een argument dat voor heel veel mensen hier geldt.

Daarom vroeg ik naar jou ervaring.
Je doet weer een aanname: ik voel me niet aangevallen, maar ik vindt het jammer dat een interresant topic doodloopt omdat er (wat mij betreft) een paar mensen zitten die er zo fanatiek opzitten dat andere hun mening niet meer kunnen geven zonder aan alle kanten onderuit te worden gehaald.

Mijn paard doet trouwens zeer ja, maar ik sta achter mijn keus en denk dat het de juiste was.. :)

Paarden geen eten of water geven komt voor cassidy..evenals ze net zo lang vastbinden tot ze niet meer kunnen protesteren..en daar ligt denk ook ons verschil van mening. Mijn grens stopt daar..ondanks dat het paard daarna misschien poeslief zal worden vindt ik het paardonwaardig en te ver.
Jij vindt zoals ik het lees dat prima want deze paarden moeten toch op een manier weeer ´beter´ worden..is het de tiende methode niet, dan de elfde wel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:40

Het volgen van mijn idee? Dat is een aanname, en die is niet juist :D

Jij roept dat er hier gebrekkig wordt gecommuniceerd. Laat ik dan even samenvatten wat ik begrepen heb wat jij zegt.

Als jij roept dat je je paard bij een trainer vandaan trekt die dingen doet waar jij het niet mee eens bent, dan is er geen communicatie vooraf geweest tussen jou en de trainer, en zijn de grenzen van tevoren niet afgebakend. Als dat namelijk wel het geval zou zijn, en de trainer zint je niet, had je het paard in eerste instantie daar niet naartoe moeten brengen. Dat is wat ik begrepen heb uit je reacties in dit topic. Op grond van deze communicatie van jouw kant vorm ik mijn mening, kun je me volgen?

Verder ga ik met horseyfries mee, je neemt dingen in dit topic persoonlijk op en voelt je aangevallen. Niet doen, het is een algemene discussie en gaat er niet over of jij je paard wel of geen kansen hebt gegeven door hem wel of niet te opereren.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:42

horseyfries schreef:
Je zegt toch zelf dit: "Klopt, ik vind het niet nodig dat een trainer mijn paard geen vreten geeft, uren vastbindt..de paasei slaat om het vooruit te krijgen..en god mag weten wat ie allemaal kan uitspoken wat ik niet wil."
Daarmee geef je aan dat je helemaal niet bereid bent je trainer de ruimte te geven, als je vantevoren al dit soort dingen allemaal bedenkt dan heb je toch geen vertrouwen in een persoon?

als jij dit allemaal prima vindt..ben ik er eindelijk achter hoe het komt dat bepaalde trainers nog steeds geld weten te verdienen.
Ik heb overigens twee prima trainers voor mijn paard..en ik heb weleens even niet gekeken nee, want hij had een handje van aanvallen met zijn voorbenen en dat moest eruit. Maar als ik merk dat een van hen hem geen vreten op lokatie geeft zodat ie braver is kom ik hem persoonlijk opzoeken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:44

Je blijft maar over dat eten doorgaan. Een trainer die de correctiepaarden niet of amper te eten geeft mag geen trainer genoemd worden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:46

:)
Cassidy schreef:
Het volgen van mijn idee? Dat is een aanname, en die is niet juist :D

Jij roept dat er hier gebrekkig wordt gecommuniceerd. Laat ik dan even samenvatten wat ik begrepen heb wat jij zegt.

Als jij roept dat je je paard bij een trainer vandaan trekt die dingen doet waar jij het niet mee eens bent, dan is er geen communicatie vooraf geweest tussen jou en de trainer, en zijn de grenzen van tevoren niet afgebakend. Als dat namelijk wel het geval zou zijn, en de trainer zint je niet, had je het paard in eerste instantie daar niet naartoe moeten brengen. Dat is wat ik begrepen heb uit je reacties in dit topic. Op grond van deze communicatie van jouw kant vorm ik mijn mening, kun je me volgen?

Verder ga ik met horseyfries mee, je neemt dingen in dit topic persoonlijk op en voelt je aangevallen. Niet doen, het is een algemene discussie en gaat er niet over of jij je paard wel of geen kansen hebt gegeven door hem wel of niet te opereren.

Jij wil niet weten wat er achter gesloten deuren speelt...en hoe bepaalde trainers binnen vier weken jou paard volldig mak hebben..ik weet het helaas wel.
De eigenaren zijn meestal te naief en geloven de trainers op hun mooie verhalen.

Die operatie zit je dwars he? Maar dat was van mijn kant alleen bedoeld als reactie op jou: je geeft je paard niet alle kansen...en dat klopt..ik heb daar een beslissing genomen en die zal ik ook nemen als het om trainingsmethodes gaat.

Maar goed. Ik ga mijn paard pesten..Vond de discussie uiteindelijk nog interessantn..bedankt! :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:46

Zeggen dat je je niet aangevallen voelt terwijl je de hele tijd al in de verdediging bent is iets wat niet met elkaar verenigbaar is.
In dit topic wordt gediscussieerd, en als jij vind dat bepaalde mensen onderuit gehaald worden, dan gaat het er dus om dat zij niet met betere argumenten kunnen komen, want zo gaat dat in een discussie. Dus als je wilt dat er een verandering in het topic komt, kom dan met goede argumenten die werkelijk hout snijden, zodat we er niets tegenin kunnen brengen.
Als iemand vind dat ze bepaalde trainers een halve gare mag noemen, dan mogen we toch verwachten dat diegene verhipt goede argumenten heeft om dit te verdedigen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:50

gekvanfleur schreef:
horseyfries schreef:

als jij dit allemaal prima vindt..ben ik er eindelijk achter hoe het komt dat bepaalde trainers nog steeds geld weten te verdienen.
Ik heb overigens twee prima trainers voor mijn paard..en ik heb weleens even niet gekeken nee, want hij had een handje van aanvallen met zijn voorbenen en dat moest eruit. Maar als ik merk dat een van hen hem geen vreten op lokatie geeft zodat ie braver is kom ik hem persoonlijk opzoeken.

Als ik weet dat iemand dat doet kies ik niet voor die trainer, ik zou altijd kiezen (als ik überhaupt die keuze moest maken omdat ik het niet zelf kon) voor iemand als Buck Brannaman waarvan ik weet dat hij nooit hardere maatregelen zal treffen dan nodig zijn.
Mijn opmerking slaat erop dat jij blijkbaar geen vertrouwen hebt in een trainer die je zelf kiest, want waarom begin je er anders over dat "een trainer mijn paard geen vreten geeft enz."?
Deze discussie begint kant noch wal te raken omdat je zo emotioneel reageert dat je niet meer weet wat je zegt soms. Haal diep adem en lees eerst eens twee keer wat er wérkelijk staat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:55

Als iemand slechte ervaringen heeft gemaakt met of verhalen hoort over een trainer, kan dat doordreunen in de mening die iemand heeft over de hele beroepsgroep.

Ik ken ze niet, de "trainers" die paarden uithongeren om toch maar in een maand gedaan te krijgen waar de eigenaar om vroeg. Blijvend zijn dit soort correcties volgens mij zelden, als paardlief naar huis gaat en weer voldoende voer krijgt dan komt het negen van de tien keer weer terug.

Vlak overigens ook de eigenaren niet uit, die hebben een budget, geven dat al dan niet aan, en zijn in staat om midden in een correctietraject het paard bij de trainer vandaan te trekken omdat ze er geen geld meer voor hebben.
Probleem niet verholpen, naam van de trainer een knauw als vervolgens de ronde doet dat paard bij trainer X is geweest en die er niets van heeft gebakken.
Dito als paard bij trainer braaf is, vervolgens thuis in vertrouwde omgeving met een geintimideerde eigenaar weer dingen gaat uitproberen en daarmee wegkomt.
Begeleiding van paard en ruiter als afsluiting van een correctietraject is dan ook heel belangrijk. En nog geen garantie dat het probleem voor altijd de wereld uit is.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 06-10-12 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:01

Heb ik nu de mening gemist van wat ze nu werkelijk denkt over dit topic? Want volgens mij zijn we allemaal aan de beurt geweest behalve het topic zelf ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:04

Ik kan een en ander afleiden, maar echt gezegd heeft ze idd niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:29

Cer schreef:
Knoffer schreef:
http://i34.servimg.com/u/f34/11/44/06/91/deb310.jpg Misschien is hier een situatie aan vooraf gegaan dat deze positie ontstond of is dit een oefening op zich?

Goeroes zitten hier niet (overigens heb ik nog geen antwoord gezien op mijn vraag.. Jammer :+

Hier kan ik me iets bij voorstellen.. mijn eigen paard steigerde vroeger en liet zich achterover vallen (met dank aan de vorige eigenaren) bij de minste teugeldruk.. We hebben het een hele periode met rust en vriendelijke aanpakken geprobeert, rustig druk oppakken, tijd geven, bla bla bla. Maar ze was al zo verziekt dat ze achterover bleef komen (waarbij de techniek voor haar gunstig uitpakte, en voor de ruiter niet).

En hoe lief jullie het ook bedoelen met suikerklontjes.. tegen 400 kg leg ik het persoonlijk af, als dat bovenop me sodemietert :j

Dus ja, zij is toen op ongeveer deze manier 'gebroken' (niet helemaal hetzelfde). Net zolang achteruit en achterover trekken totdat ze zich moest overgeven. Als ze op de grond lag, erop gaan staan enzo.. Heeeel erg, maar het was zij of ik. En dan kies ik toch voor mezelf :j
Superleuk wedstrijdpaard geworden, blij dat het gelukt is (anders had ze 20 jr geleden in de frikandellen gezeten).

Ik zeg niet dat het op een andere manier niet had gewerkt, maar dit is hoe het gegaan is...

En het blijft vermoeiend dat er volgens het gros van de paardenmensen de visie op suikerklontjes of de harde hand zo zwart wit blijft. Er zit nog zoveel ruimte tussen.....
Geef mij maar de manier waarop ik én én heb. Een paard dat en respect voor me heeft en reageert op lichte vraag én plezier in zijn werk, vertrouwen in mij en een eigen persoonlijkheid. Liggen heeft voor een paard niet dezelfde betekenis als voor ons en het is dus meer de vermenselijking dan een doordachte training die wordt toegepast.