gekvanfleur schreef:Cassidy schreef:Het ergste vind ik echter nog dat een ander voor ze gaat beslissen welke trainingsmethode ze daarvoor wel of niet mogen gebruiken. Zoals Buck Brannaman zei "nothing is written in stone, keep trying until you find something that works". Als een trainer verschillende dingen uitprobeert die niet werken, mag hij dan niet naar het volgende overgaan? Moet hij eerst langs een commissie van teerbesnaarde Bokkers voordat hij gaat proberen het paard te helpen/trainen/corrigeren?
Als het mijn paard is bepaal ik wat wel en niet mag ja..en als je dat niet aanstaat betekent dat oprotten..ik laat me niet door een stel bokkers die denken dat ze alles weten vertellen hoe ik met mijn paard om moet gaan (onder het mom wie kaatst)
Dus even resumeren. Jij hebt een paard met een probleem en die breng jij naar een trainer om dat probleem op te lossen. Betaal je voor, helemaal goed. Trainer zegt dat hij het probleem op kan lossen. Jij gaat kijken, ziet een aanvaring en trekt die trainer vervolgens van het paard af terwijl hij, als hij even had doorgezet, het probleem voor het grootste gedeelte opgelost was geweest? Hmmm. Niet zo slim. Maar dan doe je er goed aan om het dier helemaal in eerste instantie niet naar de trainer te brengen, als hij niet in redelijke vrijheid het probleem aan kan pakken en meerdere wegen kan bewandelen om het probleem op te lossen omdat jij daar als eigenaar ook nog aan vasthangt.