wie rijd er allemaal zonder zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:05

hoi hoi,

hier nog iemand.
Ik reed iris altijd met zadel, maar na blessures en rugklachten vond ze het zadel vreselijk op haar rug.

Ik kon in eerste instantie een bare-back-pad lenen van iemand op stal. Dus daar lekker een paar keer mee rond gehobbeld buiten.
nou in 1 woord: heeeeeerlijk.
Dus ik heb er zelf eentje aan geschaft. en ik rijd dus nu nooit meer met zadel op haar.
Tevens rij ik ook bitloos op haarr.

We zitten vlak bij een grote manege, met de spraak: mijn paard is beter dan jouw paard...
Die komen altijd strak in pak voorbij, met alle toeters en bellen, kom ik daar aan met mn bare-back-padje, bitloos, stalschoenen, maarrr wel cappie. Voel me altijd net lucky luck als ik dan voorbij kom :7 . Die blikken van die mensen dan... heerlijk, lig altijd in een deuk.

Maar met eowyn rijd ik wel met zadel, dat lijkt me nog even wat veiliger op dit jonge ding. :7

Olikea

Re: wie rijd er allemaal zonder zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:16

Ik heb mijn paardje zonder zadel ruitermak gemaakt.. dit was een beetje een uitprobeersel, maar ik vond het hele proces veel soepeler verlopen zonder zadel.
Met zadel komt er dan ook nog het aspect van het enge zadel bij, boven op het feit dat er ineens iemand op je rug zit..

Ik rijd hem nu wel met een zadel (boomloos) tot zijn rugspieren wat beter ontwikkeld zijn..
In mijn ideale wereld rijd ik altijd rond met zon omgekeerd schapenvel..

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:23

Ik rijd ook vaak zonder zadel, omdat een zadel zo lastig meegaat op de fiets. Ik rij dan op een schapenvachtje (foto's in profiel).

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:35

Ik rijd mij verzorgtink ook zonder zadel nu...maar meestal wel met barebackpad (zit zo lekker zacht!)
Ze heeft nu een zadel dat niet past en daardoor wat last van dr nek, zonder zadel gaat het prima :D
Afbeelding

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:57

Heb vrijdag voor 't eerst op m'n verzorgpaardje zonder zadel gereden (wel met hoofdstel+bit)
Dat ging echt super!
Helaas zijn er geen foto's van gemaakt, maar ik zal kijken of iemand een keer foto's van ons kan maken!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:13

Ik heb vandaag ook (weer) heerlijk gereden :D : ben zonder zadel naar buiten geweest (wel met bitloos hoofdstel om), echt het bospad op, zo vet gaaaaaf! Mijn merrie was mega-braaf en dat voelt zo cool om zo op je paard te springen en de wijde wereld in te gaan, helemaal te gek! ;)
Ga dit niet zo standaard doen, want ik had niet eens mijn cap op :+ , was een spontane actie, maar daarom des te leuker!

Bloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:25

Ik heb ook zonder zadel gereden:D
Alleen ik had gewoon met zadel gereden
en ik ging zonder zadel gereden.
Hij had gezweet dus had ik op het laatst een
beetje een natte broek. Maar het hij reed wel
lekker :D dus die natte broek maakte voor mij
helemaal niks uit :)

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:03

Ik rij heel regelmatig zonder zadel.
De afgelopen 5 weken verplicht... zadel paste niet goed meer.
We gaan ook lekker zonder zadel naar buiten (vaak wel met barebackpad (-emiel voest) Ik vind het heelijk om de rug van je paard echt te voelen. Je kan zo goed merken wat er gebeurt.
Hier een zadelloos buitenritje
Afbeelding

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:00

Ik rijd wel eens zonder zadel op m'n verzorgpony
Ik vind het echt heerlijk!
hier wat foto's;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het regende de héle tijd, daarom is de pony zo nat
(het is dus geen zweet!)

Ps. Deze topic is echt geweldig, heb alle 15 pagina's al doorgelezen ;)

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:00

hooi .. IK !! vooral als het warm is !! =D.. lekker voor me paardje en ook voor mij !..
en verder ook als ik een dagje heb dat ik denk; ik heb eigelijk geen zin om te rijden.. dus ga ik lekker zonder zadel en soms ook zonder hoofdstel..
en hahaha.. altijd als ik zonder zadel rijd , rijd ik ook zonder schoenen/laarzen (A)

cxc

michiemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:04

ik rijd nog wel eens voor de lol/ afwisseling zonder zadel. maar het liefst wel met zadel.
het is heerlijk om soms zonder te rijden maar niet elke keer.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:25

Ik rijd met zadel, ik rijd wedstrijden in dressuur en denk niet dat ik daar zonder zadel kan rijden!:P Ook niet springwedstrijden! Maar natuurlijk ga ik ook wel eens zonder zadel rijden, heerlijk vind ik dat! En bij mij thuis rijd ik bijna nooit met zadel (soms gaat hij voor een paar weekjes naar huis in zomer) en dan rijd i gewoon voor de lol!

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:19

ik reed mijn vorige paard (tinker) vooral op het laatst heel veel zonder zadel. In het begin ging het nog wat lastig (dunne rug, veel schoft) maar naar een tijd was ik zo aan haar gangen gewend dat ik alles zonder zadel kon en het was dan ook net zo makkelijk om met een hoofdstel en borstel naar de wei te lopen en rijden maar, dat mis ik wel. Na enige oefening konden we ook prima springen zonder zadel (en soms als ze zin had ook zonder hoofdstel)
Met mijn nieuwe paard probeer ik ook regelmatig zonder zadel te rijden maar ze is vrij nerveus aangelegd dus als ik in draf dan op dr rug zit te stuiteren springt ze alle kanten uit, bij haar moet ik voorlopig genoegen nemen met rustig stappen en draven tot ze dat gewend is (en ik ook) en we weer een stapje verder kunnen.