diphranil schreef:Dubbele longe kan ik je van harte aanbevelen. Mijn paardje heeft er ontzettend veel baat bij gehad. Hij had eerst ook bijna geen spieren en kon zichzelf amper dragen. In galop ging hij hardstikke scheef door de bochten en sprong (gleed) met beide achterbenen tegelijk. Zijn achterbenen zette hij meer dan een hele hoef achter zijn voorbeen aan.
Nu 4 maanden later begint hij lekker ruim en ontspannen te lopen. De linkergalop gaat super. Rechts heeft hij nog steeds veel moeite mee, doordat hij nogal scheef is.. Met zadelmeten kwamen ze links op boommaat 35 en rechts op 30. Nu heeft hij een maat 33 gekregen. Met de dubbele lijnen wordt hij wel steeds bespierder en hij begint eindelijk wat stelling te krijgen in zijn wendingen, eerst viel hij letterlijk de bocht om![]()
Vandaag op buitenrit heb ik voor het eerst op hem gegaloppeerd!Het ging fantastisch en door het voorbereidende werk aan de lijnen zat het commando er al goed in
Dan zal ik dat morgen maar eens gaan doen, heb het nog nooit eerder gedaan dus ik ben benieuwd! Heb het al van meerdere mensen gehoord maar ik durfde het eerder nooit te doen omdat ik supervaak hoorde dat je eerst 238749825793745943 jaar les moet hebben. Maar ik ga het nu toch maar proberen, als het een beetje leuk is koop een dvd van Lammer Haanstra
Poown is wel hard achteruit gegaan trouwens, ik kon 5 maand geleden nog wel galopperen maar nu gaat het zelfs aan de longe zonder bijzet helemaal niet meer... Ik denk dat de botwoekeringen nu beginnen te komen
zal mijn DA maar eens opbellen als het na een maand trainen niet beter is geworden.
Het ging fantastisch en door het voorbereidende werk aan de lijnen zat het commando er al goed in 

dus doen we dat nog maar niet. 
omdat ze weer zo kreupel was en de DA niks kon vinden, niks warm geen reactie op onderzoek op een hoefzweer niks....alleen ze kon echt niet meer lopen. Foto's maken had niet veel nut want aan ze heeft gewoon artrose en dat heeft ze al vanaf haar 10e ofzo dus nu ze 22 is is dat niet minder geworden
. Nou ja ze is er nog en het gaat weer top!!!!!!
en ze heeft er nog steeds lol in
wat gek dat je niets kan merken van een hoefzweer... maar wel een supertaai paard dan
. Ben verder helemaal niet trots...