[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:08

Walter is ook niet moeilijk. Hij heeft nu een duidelijk vriendje, geronimo, maar hij is ook een tijd helemaal fan geweest van de fries die er bij staat.
In het begin was ik bang dat hij over zich zou laten lopen gezien zijn verleden in de hengstenwei, maar dat valt reuze mee. Hij is geronimo in ieder geval de baas.
die 2 spelen dan ook altijd heel leuk, maar Walter wil geronimo niet altijd laten eten, das niet zo aardig van hem.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:10

De wei is hier trouwens behoorlijk droog als ik het zo van jullie hoor... nergens een plas water te vinden. Wel is de bovenlaag een beetje modderig, maar ze zakken niet weg, ze glijden alleen een beetje.. Het pad naar de wei toe is wel een ramp. Op de meeste plaatsen zakken ze tot 10 cm weg. Gelukkig weten ze dat, en lopen ze erg voorzichtig..

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:31

Ja het is hier ook helemaal droog, daar zal in het weekend wel weer verandering in komen.

Vesje en Rexje kunnen ook met iedereen in de bak staan. Ponto niet, die wil met niemand staan en slaat gelijk op de vlucht als er een paard maar zijn kant uit neigt. De enige die een beetje bij hem mag staan dat is Vesje (die is helemaal weg van hem) En dan staat meneer nog met een gezicht van 7 weken onweer.
Ponto heeft zijn eigen stuk net naast de paddock van de andere paarden dus als hij contact wil dan kan het. Van de zomer gaat hij weer met de groep de wei op. De groep loopt dan samen al grazend de wei door en Ponto staat als een kluizenaar zo ver mogelijk weg van de andere paarden. Dat komt omdat hij aan 1 oog blind is en dus de paardentaal niet goed meer kan zien.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:45

Morrie is heel sociaal en speels, tot grote ergernis van enkele stalgenoten, want hij kan echt aan de gang blijven.

Hij kan met vrijwel alle paarden, alleen doordat ie nu 3 jaar alleen met ruinen heeft gestaan, is ie een beetje achterlijk met merries geworden: hij duikt er meteen op.....

Hij is vooral dol op veulens, kalfjes, geiten en shetten: kleine beestjes vindt ie helemaal te gek, behalve dan weer honden...

Als ie echt voor alle diensten ongschikt wordt, mag ie bij Wanda in de paardenmelkerij oppas van de veulens worden, krijgt ie promotie

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:46

Opala heeft ook zo haar eigen ruimte om haar heen nodig. Samen rijden met anderen kan, doen we bij hoge uitzondering, maar meestal is dat oppassen geblazen. Op het land staat ze vaak afzijdig, maar afgelopen zomer heb ik soms in haar nabijheid een haflinger gezien. Ben benieuwd of dat weer gebeurt.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:58

Shy is echt een heel erg dominante dame
Ze laat de andere paarden alle kante van de bak zien.
Als ik het niet beter wist zou ze een quater kunnen zijn met al die "cowsense" die ze heeft.

Van de week was er een nieuw meisje op stal gekomen met een draver.
Dus ff samen in de bak gedaan. Nou die draver was de "cow" en Shy de "cutter" was wel leuk om te zien en na afloop waren ze beide moe van het bewegen

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:00

Tijdens het rijden is Orlanda juist weer geen probleem met andere paarden.

Los is dat anders: Ze heeft echt een cirkel om haar heen. Dat was toen ze nog op de manege stond heel goed te zien. De paarden staan daar een uurtje samen in de bak om te kunnen spelen, om Orlanda heen stonden in zeker een straal van 7 meter ofzo geen paarden (en dat met 10 paarden/pony's in de bak), en als Orlanda ging lopen, ging de lege cirkel met haar mee...(en de andere paarden dus aan de kant)

Ze hoeft eigenlijk nooit te trappen of andere paarden weg te sturen, ze staat er gewoon . Alleen Wit trapt ze af en toe weg, als ie niet naar een blik wil luisteren (van fase 1 naar fase 4 dus, zover ik kan waarnemen)

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:31

nou ben bijgelezen hoor...

Mijn schimmeltje wil niet wit zijn. Van afstand is ze net zo zwart als de Friezen. Ze houdt ervan om in de natte modder te rollen, en aangezien ons weiland echt een natte bende is op sommige plaatsen..
De modder gaat heel diep in haar vacht zitten en koekt dan helemaal aan. Zal er eens een foto van maken. De modder is nooit echt nat, behalve vlak na het rollen. Dus als ik ga rijden veeg ik de modder rond het zadel weg en klaar. Kan mij het schelen dat mn pony vies is, als ie maar vrolijk is!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:15

Het is nu nog prachtig weer....

Ben benieuwd hoe lang nog...

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:25

ja en ik zit binnen achter de computer terwijl de paardjes lekker met zn allen in het weiland staan!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:27

die boffen.... die bolle van mij heeft de bak gesleept, er vervolgens zelf in mogen rollen, moeten eten en staat nu weer aan z'n schaduw Klunzo vastgeplakt in de bagger te suffen......

Tanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:29

evitatinkle schreef:
nou ben bijgelezen hoor...

Mijn schimmeltje wil niet wit zijn. Van afstand is ze net zo zwart als de Friezen. Ze houdt ervan om in de natte modder te rollen, en aangezien ons weiland echt een natte bende is op sommige plaatsen..
De modder gaat heel diep in haar vacht zitten en koekt dan helemaal aan. Zal er eens een foto van maken. De modder is nooit echt nat, behalve vlak na het rollen. Dus als ik ga rijden veeg ik de modder rond het zadel weg en klaar. Kan mij het schelen dat mn pony vies is, als ie maar vrolijk is!

Zo 1 heb ik er ook
Kevin in Winterlook:
Afbeelding

en Kevin in Zomerlook:
Afbeelding

Ik heb liever de Zomerlook (makkelijker) maar aan de winterlook stoor ik mij ook niet hoor, ik stap er zo op met alleen een schoongemaakte zadel en singelplek
Afbeelding
En hier is hij nog best schoon voor zijn doen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:33

Die zomerlook is wel heel erg wit zeg, doet bijna pijn aan je ogen

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:43

ha!!! Weekend, hè hè... *o/* lijkt soms wel geen eind aan een dag te komen!! Ga lekker naar huis.
Wat jammer smurf dat de osteopaat niet geweest is. Ik ga vanmiddag weer eendjes voeren in het weiland.. Van de zomer balen die eenden natuurlijk weer, denken eindelijk hun eigen vijfer veroverd te hebben.... Maar het water kan mij niet snel genoeg gverdwijnen. Jerry is gelukkig niet kreupel meer en de mok (die echt ineens uitbrak na de hoefzak) is gelukkig ook al bijna weg (pfff)!!

ennuh anouar... een paard dat geen appels lust spoort niet hoor!!!

Wendy->

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:43

Afbeelding Oop is nog netjes op haar vacht

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:46

IMJ gaat de trekkers trotseren, want die zijn in grote getale uitgerukt en hebben de polder veroverd (vanmorgen tenminste) wat mij deed besluiten tot bakonderhoud... held die ik ben.....

de boer was weg, de helft van de stallen niet uitgemest en de kruiwagen was weer foetsie..... heel vreemd allemaal, maar de boer was weggeroepen door een andere boer en had de kruiwagen meegenomen achterin de kar.....???.... beetje pech voor hem., anders had ik het uitmesten afgemaakt voor hem

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:51

Hihi Oop is familie van Kevin zo te zien

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:57

Verre familie . Ik ben ook zooooooooooo blij met die borstelblokken.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:00

IIIEEE Nu heb ik echt een hartverzakking

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:01

Haha, gelukkig heb ik geen wit paard, valt het minder op

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:08

Kevin was ook nog zwart toen ik hem kocht....ik was zo dom dat ik niet wist dat een schimmel uiteindelijk wit zou worden dacht dat hij eeuwig zo mooi zwart/antraciet grijs zou blijven, met een wit hoofd

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:10

Je hebt natuurlijk wel gelijk, in de winter is ie dat ook

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:15

Hij wil graag aan Tanja's beeld voldoen

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:55

Arabel is zwart geboren en werd steeds lichter. Ze ging van blauwschimmel naar bruinschimmel en nu grijs met appeltjes. Ze wordt denk ik helemaal wit met bruine vlekjes. Die krijgt ze door haar vacht heen dus uiteindelijk vliegenschimmel.
Al lijkt ze meer op een Fries nu

Die schimmels op de foto zijn ook echt smeerpoetsen! Arabel vind het ook nog eens leuk om met haar hoofd in de poep te liggen dus ze heeft dan aan 1 kant van haar gezicht een mooie bruine plakkaat.

Ik heb ooit gehoord dat schimmels zich 'camoufleren' om zo minder op te vallen in de kudde, voor roofdieren etc.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:30

Als ik dit zo lees...ben ik blij met mn zwarte paard