Morgen ga ik na t werken met slaapzak en de tas rijden, even kijken of ik nog weet hoe alle bandjes vast moeten!
De tent wordt opgezet in de wei, hihi
En dan gaan met die banaan. Was het maar vast volgende week

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Leuk zo'n show/evenement.
jackie schreef:@gouda: waar is de appelazijn voor?? zijn haar mondslijmvliezen ontstoken? zo niet kun je het hangend rooster verhaal prullemanderen. 9 van de 10 gediagnosticeerde hangende roosters zijn er geen. misschien vindt je paard haar bit gewoon te dik. volgens mijn ervaring worden namelijk vaak te dikke bitten gebruikt omdat men dit vriendelijk vind. de paarden vinden die boomstammen in hun mond meestal hoogst irritant.
als je haar met buiging en stelling wilt longeren kun je het ook met kaptoom doen (vind ik persoonlijk vriendelijker als met bit).
van een beetje rondsloffen met een touwhalster aan een lange teugel word Kaylee ook niet soepeler.
heb vandaag trouwens een paard behandeld dat de vorige paar keer door een dierenarts is gevijld. zat een haak op de eerste kies links boven van anderhalve centimeter. aangezien de kiezen ongeveer drie mm per jaar doorschuiven kun je zelf wel uitrekenen hoe lang die haak er al zit.
Apple schreef:Gouda, toen ik Kev net had heeft hij ook even last gehad van een lager gehemelte.
Dat kwam oa door stress van de verhuizing, verharing naar zomervacht, nieuwe baasjes.
Vitaminespuit gegeven en paardentandarts laten haken weg laten halen. Na die vitaminespuit was het met een paar weken over.
Overigens rij ik ook altijd met een dubbelgebroken watertrens.
jackie schreef:de kwaliteit van een gebitsbehandeling kun je onder meer beoordelen aan het materiaal dat de dierenarts/paardengebitsverzorger gebruikt:
een mondsperder (met bijtplaatjes waar de snijtanden van het paard op komen te staan). ABSOLUUT GEEN IJZEREN SPOEL DIE AAN EEN KANT ERIN GEHANGEN WORD.
MEERDERE handvijlen
KIJKEN alleen is niet genoeg, elke kies moet ook "handmatig"gekontrolleerd worden voor, tijdens en na de behandeling. en bij die gelegenheid verdwijnt de arm van de behandelaar minstens tot aan de elleboog in de paardenmond
Citaat:Mondsperder heeft ze niet gebruikt.
dit is toch wel een toegevoegd conserveringsmiddel?Citaat:V.E.P. 824
jackie schreef:V.E.P. is het energiegehalte in het voer, geen toevoeging.
jackie schreef:gadver, BZ, alweer!!
Arabesk schreef:Ant!! Moeten we je al die tijd missen als je op trektocht bent! Uh!
gouda schreef:Ik belde de fysio op en die dacht dat dat ook wel gewoon kon omdat je in principe toch niet op druk rijd (als het goed is). Ik ga lekker longeren met kaptoom en dan einde van de week weer even met het nieuwe bit om te proberen. Dan heb ik toch les van de fysio kan zij meteen even kijken of het al wat beter is.
jackie schreef:Citaat:Leuk zo'n show/evenement.
vind er tegenwoordig niet veel lol meer aan. kijk alleen nog naar hoeven en paardenogen (spreken soms boekdelen over hoe de beesten erover denken).
Antheman schreef:
Echt een verslaving hoor, ik kijk echt alleen maar naar hoeven (en wiebelende protesterende staarten)
Mac schreef:Antheman schreef:
Echt een verslaving hoor, ik kijk echt alleen maar naar hoeven (en wiebelende protesterende staarten)
Ik heb daarnaast nog een wringende-mondjes-tic ... ernstig allemaal ...