De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

nienke07

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:01

Jaaaa! Banjer...ik ben het heeeeelemaal met je eens! Ik heb heel veel van ze geleerd, ben je nog altijd dankbaar voor de tip die je me toen gaf! *LOL*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:06

graag gedaan Nienke... Haha!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:29

gouda schreef:
viewtopic.php?f=69&t=406892&hilit=

Denk dat ik zoiets ga proberen om mee te rijden tot haar bekkie geen zeer meer doet. Moet je hier nu ook echt mee leren rijden? Kaylee is verder heel braaf in de bak dus daar kan het niet aan liggen.

Alleen bijgezet longeren moet ik nog iets voor verzinnen. Touwtjes door de ringen van normaal halster heen ofzo?

Anders kan je deze knopen...die werkt wat makkelijker Pling

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:30

Voorlopig wil ik het eigenlijk op dressuur houden al moeilijk genoeg. Maar ja wie weet zal je link in mijn favo zetten.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:31

Buitenzinnig schreef:
gouda schreef:

Denk dat ik zoiets ga proberen om mee te rijden tot haar bekkie geen zeer meer doet. Moet je hier nu ook echt mee leren rijden? Kaylee is verder heel braaf in de bak dus daar kan het niet aan liggen.

Alleen bijgezet longeren moet ik nog iets voor verzinnen. Touwtjes door de ringen van normaal halster heen ofzo?

Anders kan je deze knopen...die werkt wat makkelijker Pling

Krijg helaas een error op de link.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:37

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:54

Ja nu doet ie het wel bedankt ik ga even kijken.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 00:06

gouda, anders ga je toch eerst longeren zonder bijzet, dan kan ze ook best wel in balans lopen hoor, gewoon het tempo laag houden.
dan ziet het er zo ongeveer uit Lachen
Afbeelding

en hangend rooster is niet zo erg, weerstand opkrikken en dan gaat het wel weer weg. gam heeft het bij het wisselen van zijn tanden veel gehad.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 00:15

oh ja en ik heb vandaag een eenmalig centered riding les gehad... leuk! echt leuk ook om te merken dat ik wel aardig met gam op 1 lijn zit qua energie want het voelen ging me gemakkelijker af dan ik bij voorbaat dacht. heb in ieder geval zoveel aanwijzingen gekregen dat we voorlopig lekker door kunnen rijden op deze manier. Ben blij!
kleine impressie geeft niet zoveel weer want wat moet je van voelen nu op de foto zetten? Haha!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:51

Ik vind het er heel leuk uit zien Pelli! Jullie zijn een lekker setje! Het straalt er van af! *LOL*

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:35

Afbeelding

Je paard wil echt wel op de foto Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:37

Pellie: wat is nou psies het verschil met de reguliere lessen? en is Centered riding te combineren met western?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:38

een natuurlijk setje, geen toegevoegde kleurstoffen....
bedankt nienke voor het comliment nienke Lachen

en hij zat inderdaad de fotografe ff te bestuderen toen ze wat hogerop ging staan. Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:53

Leuke foto's hoor. Dit gaat mij iig nooit lukken Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:04

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:10

Leuke filmpjes. Hij heeft best een lange rug zo te zien.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:41

Pellie,
wie is de instructrice? Ik heb zelf CR les van Vanda Oosterhuis.
Gam is een koele kikker volgens mij....lekker langs de snelweg lopen....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:47

gouda schreef:

Zo longeer ik Wit ook wel eens. Zijn bijzet is een soort elastiek, dat ik idd gewoon door het halster haal.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:16

Pellie schreef:
gouda, anders ga je toch eerst longeren zonder bijzet, dan kan ze ook best wel in balans lopen hoor, gewoon het tempo laag houden.
dan ziet het er zo ongeveer uit Lachen
http://www.mijnalbum.nl/Foto=H7ITOR4C[/img]

en hangend rooster is niet zo erg, weerstand opkrikken en dan gaat het wel weer weg. gam heeft het bij het wisselen van zijn tanden veel gehad.

Kaylee heeft last van haar rug en moet ze van de fysio met touwtjes longeren ook voor de spieropbouw in haar achterhand. Als ik haar los longeer loopt ze tegenwoordig wel met haar hoofd naar beneden (was eerst helemaal niet zo) maar ik kan dan geen stelling en buiging vragen.
Verder mag ze niet langzaam lopen op de een of andere manier gebruikt ze haar rug dan niet goed en gaat dan minder goed lopen. Ze heeft nogal een handje sloom te gaan lopen en de achterhand niet goed te gebruiken.

Ben net met mams naar de ruitersportzaak gegaan. Heb appelazijn gehaald om de zwelling tegen te gaan, kaptoom voor het longeren en een ander bit voor als ze straks beter is (dubbel gebroken ipv enkel gebroken dit werd mij aangeraden ipv rubber bit). Kwam bij de kassa en toen mocht ik niet afrekenen van mijn moeder alvast een cadeautje voor mijn verjaardag (30 augustus pas maar ja) Lovers

Heb een zo'n bitloos koord hoofdstel besteld via dat topic hier op bokt en die heb ik waarschijnlijk maandag al. Kan wel rijden met bit volgens da maar vind het een beetje een naar idee nu ik weet waarom ze haar mond vaak open en dicht doet.

Kaylee haar weerstand is idd niet zo. Nog steeds wisselende dikke klieren. Toen met dat ongeluk hebben ze op de kliniek een aantal dagen haar zwaar onder de antibiotica gezet omdat er gewrichtsvloeistof uit haar sprong kwam en daarna ook een aantal dagen terug op stal nog. Omdat ze boxrust en daarna staprust moest was ze erg teruggezet in het voer en op de 2e stal voerden ze errug weinig. Dus werd ze ook magerder en magerder. Dat begint nu bij te trekken en mager is ze niet meer. Je ziet wel de ribben nog maar ze glimt wel weer.
Ik geef ze sinds een aantal weken een schepje vitaminenpoeder omdat ze weinig biks krijgt hoop dat dat ook goed doet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 15:51

gouda schreef:

Deze heb ik onlangs door Lovelance laten knopen! Ik heb er echt veel meer controle mee dan met ee ngewoon touwhalster!

Ik las net dat je hem had besteld, ze is echt supersnel!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 15:52

Buitenzinnig schreef:
Anders kan je
deze
knopen...die werkt wat makkelijker Pling

Krijg ik auto reclame op!

Die andere link doet het wel!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 15:56

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 16:43

Heb vanmiddag een bezoekje gebracht aan de Dag vh Aangespannen Paard.

Is altijd op de Uithof, dat is 15 minuten fietsen voor mij.

Heel leuk: veel kleine ponietjes gezien die keihard door de hindernissen scheuren!

Maar oh wat een hoeven heb ik voorbij zien komen! Boos!
Supersteil, alles op scherp, brokkelhoeven, hele dikke ijzers( liepen ook veel zware paarden rond en die moeten dan kennelijk op een ijzer wat 3 keer zo dik is.)

Kleine shetjes onbeslagen, maar een hoefjes, mijn handen jeukten Clown Jammer hoor dat er weinig aandacht is voor goede hoeven. Het gaat allemaal om de tijd of de show. Er waren ook veel friezen en hackneys.

De shows vond ik ook maar zo zo. De Friezen lopen zoo extreem uit elkaar, de achterhand wordt totaal niet gebruikt. De achterbenen gaan extreem naar achteren ,ze lopen zowat in eeen spagaat Haha!
En hackneys moeten worden dubbelgevouwen. Vind ik zooooo lelijk om te zien.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:48

Leuk zo'n show/evenement. Ging ik vroeger ook vaak heen dat soort dingen. Wel gaaf en hadden ze er nog kraampjes ofzo?

Ben weer boos. Voerbeleid hebben we nog niet kunnen bespreken met de stalhouder is het iedere keer te druk voor. Ik zet nog steeds bakjes klaar voor Kaylee omdat ze ander biks moet en alle bakjes stonden er dus nog Boos!
Kreeg niet echt een zinnig of bevredigend antwoord toen ik er naar vroeg: "oh dan heb ik ze zekere andere biks gegeven"

Ja, ja en hoe wist hij dan hoeveel hij haar moest geven en waarom nu in ene verkeerd terwijl ik het altijd klaar zet????? Grr ben zo woest.

En ik was er al bang voor had een klein scheutje appelazijn door dr warme slobber gedaan en madam rook en Misselijk terwijl ze normaal heel graag slobber lust Huilen Vingers aflikken Dus nu moet ik maandag weer de da bellen. God oh god wat moet ik toch met dat paard aan. Moet haar flink rijden voor haar bespiering en haar rug (ben ik dus al vanaf december mee bezig en anders gaat ze weer kreupel lopen en sjago worden van het niet werken) maar zo met het halster krijg ik er wel stelling in maar geen echte buiging en aan de teugel zoals ik dat moet. Ze is niet vooruit te branden heb echt weer even geen moed meer.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:56

@ gouda: Ach gut