[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:43

ze zullen voor mensen met een laag en gemiddeld inkomen echt niet zomaar de H aftrek invoeren hoor. Dan stort de huizenmarkt in en hebben we een beurskrach uit de jaren '20.

Het aanpakken van H aftrek van mensen die meeeer dan genoeg verdien, prima. Bijvoorbeeld 2e huizen enzo en of de aftrek lager maken met stijgend inkomen. Huizen boven 400.000 bijvoorbeeld minder aftrek en boven de 800.000 geen aftrek oid.

Ik stem zeker geen PvdD, ik vind het kortzichtig en eenzijdig. Ik hou het bij een linkse partij die groeiende is Cool

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:49

tegen afschaffing van hypotheek rente aftrek is slecht voor jonge mensen...die hun eerste huis kopen.
ach en zo zijn er nog wat dingetjes. vind het heel moeilijk de laatste tijd te kiezen waarop ik moet stemmen.

halal slachten ben ik niet tegen. Schaap glijd uit in badkamer...Clown
mijn familie is Marokkaans, zij gaan juist heel eerbiedig met eten en dieren om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:51

Zag het ook dat die ene viel, dapper dat ze er zo weer op klauterde! Lijkt me doodeng om dan te vallen, je zou maar ónder die kudde komen Nagelbijten / Gniffelen Kan je niet meer navertellen gok ik zo.

@Arno: Weet je ook welke Bokkers Cool ?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:53

Miirthe schreef:
Zag het ook dat die ene viel, dapper dat ze er zo weer op klauterde! Lijkt me doodeng om dan te vallen, je zou maar ónder die kudde komen Nagelbijten / Gniffelen Kan je niet meer navertellen gok ik zo.

@Arno: Weet je ook welke Bokkers Cool ?

Niet echt... heb wat in dat topic op de voorpagina gelezen zonder naar namen te kijken, maar ik zag dingen als:

"We knopen hem op aan de hoogste boom!"

Begint een beetje op geenstijl te lijken hier

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:13

Citaat:
ik hoop net als iedereen dat ze snel naar een warme stal kunnen waar ze lekker kunnen opknappen.

...

Haha!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 07:24

Goedenmorgen Haha!

Weet je wat me opvoel gisteren aan Visco (behalve de wonden op zijn rug Clown ) Dat hij nu een echte wintervacht begint aan te maken, ik kan nu heerlijk mijn handen er in leggen (heerlijk warm met dit koude weer Tong uitsteken ) Zijn jullie paardjes nu ook al volop in de wintervacht? (hoe lang duurt het eigenlijk tot er geen wintervacht meer word aangemaakt, tot december toch Verward )

Als ik over een paar jaartjes mag stemmen word het denk ik wel een links partij, groen link of SP denk ik. (maarja misschien kijk ik er dan wel anders tegen aan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 07:43

Goedemorgen!
Hè, dacht ik nu eens de eerste te zijn.... Haha!

Sincerita/Florien ken ik wel.
Ze geeft wel vaak een open dag...! Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 07:48

Ja weet ik, ik wou al een hele tijd heen gaan maar het kwam er steeds niet van, dus vandaag moet het maar eens gebeuren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 07:51

Veel plezier!
En oh ja, ze geeft inderdaad ook les als je bitloos rijdt.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:08

Goedemorgen!
Poeh lekker uitgeslapen zeg Haha!
Ik ga eens opruimen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:14

noem je 8 uur uitslapen? Bloos

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:16

Nou ja... ik was wakker voordat de wekker ging, dus uitgeslapen Haha!

Bah, wat een felle discussies overal... nu ook al op PN, ik ga maar niet meer reageren... toch jammer dat mensen steeds meer in hoofdletters moeten gaan schrijven om hun gelijk te halen.

Edit: niet dat het op PN eerst allemaal een nette boel was, maar ja...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:21

Goedemorgen.
Ik ben ook uitgeslapen.
Werd net wakker,en normaal ben ik altijd om half 7 wakker,dus dit is voor mij ook al uitslapen. Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:30

ik werd om 7 uur wakker en dat is voor mij al uitslapen......

ik ga al die discussies niet lezen, mensen (ver)oordelen direct en gaan op eigen houtje de meest idiote acties ondernemen. Ik heb op tv gehoord dat de AID de zaak in Friesland gaat behandelen en dat vind ik prima, dan komen de paarden hopelijk beter terecht dan wanneer de DB zich ermee bezig gaat houden. Die club heeft voor mij volledig afgedaan (er is natuurlijk al meer gebeurd dan wij op de site zetten, dat mag duidelijk zijn)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:45

Zouden die mensen daar echt met spandoekjes gaan lopen?
Tsssss geef liever je paard een dagje wat extra zorg of zo, daar heeft iemand nog wat aan...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:49

ja of kom bij mij met de grondboor gaten boren dan kan ik de palen de grond in rammen en schrikdraad zetten, staat Morrie weer een dag eerder met droge voeten en kan ie weer droog liggen....

Ik ga eerst m'n bekapbokje even opzoeken en verbouwen, want Morrie moet op cursus: zet voet op bokje en blijf zo langer dan 5 seconde staan....

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:10

Goedemorgen allemaal ! Doei!

Paardje net alweer lekker buiten gezet om half 9 met flink wat hooi. RoughRebel komt zo met d'r dochtertje even kijken bij het bitloos rijden en de nieuwe stallen enzo. Lachen

Heb nu ook die beelden gezien, wel dapper hoor, van die ruiters dat ze voorop gaan.. !

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:32

Laatst bijgewerkt door Angela op 04-11-06 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:37

Over de H-aftrek: het is raar dat als je in de 52% tarief zit, je dus 52% kan aftrekken. Dat zouden voor iedereen in ieder geval 1 na hoogste categorie moeten zetten. (of voor iedereen tegen 52%)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:41

Faux schreef:
Paardje net alweer lekker buiten gezet om half 9 met flink wat hooi.RoughRebel komt zo met d'r dochtertje even kijken bij het bitloos rijden en de nieuwe stallen enzo.
Ik heb jou volgens mij ook gemist hoor,in de kennismaking..
(ik was ook met andere dingen bezig geef ik toe)
Maar stallen?
Waar sta je met je peerd,en waarom in een stal?
Is er geen weide voor snachts,of sta je op een manege?
En hoe hou je verder je paardje?
(ijzers,dekens,enz??)
Dit is geen aanval hoor,gewoon nieuwschierigheid,zodat ik weet wie er post,en waar hij/zij zich mee bezig houd. Pling

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:52

Haha TL dan heb je inderdaad mijn voorstel-verhaaltje gemist !

Ik ben mariët en ik heb [ ofnouja, mijn ouders hebben voor mij Haha! ] een paard, Rowygo. Ik sta met mijn paard.. thuis. Vork We hebben wel weide voor 's nachts in principe, maar onze weides zijn niet zo groot, als ze er 24/7 op zouden staan, dan is het binnen een week veranderd in één grote modderpoel. Als ik meer weide had zou ik zéker mijn paard buiten laten, maar heb nu eenmaal die mogelijkheid niet. [ heel misschien volgend seizoen een groot stuk aan de overkant huren Go jij! Go jij! maar dat is nog neit zeker ] Verder staan ze dus inderdaad 'snachts op stal. We hebben hele grote boxen, en ze worden 's ochtens meteen weer buiten gezet en pas als t al lang donker is weer binnen gehaald. Mijn paard staat wel op ijzers, ben er mee bezig mijn ouders om te halen om NB te gaan, maar dat wil nog niet echt lukken. Ook heeft mijn paard een deken op, maar ik heb mijn ouders overgehaald het volgende winter zonder te mogen proberen. Haha! Maarja, toen we dat besloten hadden ze de dekens al een tijd op en was het al koud. Dus deze winter laat ik het maar zo. Verder rij ik bitloos en ga ik binnenkort [ op jouw aanraden Tong uitsteken ] een boomloos zadel proberen ! Verder voer ik hem melasse-vrije muesli, en zoveel mogelijk hooi. Maar helaas niet onbeperkt. Lachen

Zoals je uit mijn verhaaltje op kan maken, krijg ik erg veel tegenwerking van mijn moeder, die zo is van; we doen al jaren dit en dat en ze zijn nog nooit doodgegaan. Klaar.

Maar het gaat steeds een stukje beter ! Haha! Ik blijf vechten voor m'n paardje.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:31

Goede morgen allemaal,

Ik ben ook lekker uitgeslapen Haha!, was namelijk om 8 uur wakker Clown
Maandag komt onze tweejarige van de wei, weet iemand nog een leuk spelletje die ik met haar zou kunnen doen.
Ze heeft namelijk zeer weinig respect Boos!

Nou ik hoor het wel in elk geval bedankt voor jullie denk werk Haha! Clown

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:37

Jouw Plaats Is Mijn Plaats - goed dominantie spel

En nog een oefening die niet echt een naam heeft, is meer voorbereiding op het werken op de cirkel, maar ook een goeie dominantie oefening. Ik noem het: Voor Elkaar Wachten / Voor Elkaar Staan. Clown Waarom ? Omdat je tijdens de oefening tegenover elkaar staat. Ik ga even een duidelijke uitleg zoeken voor de oefeningen die zet ik zo ff neer hier dan. Lachen

*edit:

Jouw Plaats Is Mijn Plaats Uitleg

Voor Elkaar Staan Uitleg

Je kan ze beiden achter elkaar lezen, hoort bij elkaar. Lachen Succes !

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:50

@ Faux: een natural wannabe dus. Vork
Hopen dat je moeder snel tot inkeer komt..
Maar waarom ijzers dan?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:53

ik kon onverwacht trekker-training doen vanmorgen: een boer ging kalveren ophalen en kwam met een megatrekker + enorme veekar....... en het ging nog wel even duren, want hij moest die kalveren eerstnog even vangen Clown
Dus heel langzaam met approach en retreat langs de aanhanger, daarna langs de trekker, stukje doorgelopen, omgedraaid, van de andere kant en weer terug en nog een keer terug. Toen ging ie de trekker starten en uiteindelijk kwam ie nog langs ook met allemaal loeiende kalveren achterin de bak. Morrie gedroeg zich dapper en is er niet 1 x vandoor gegaan. Nu nog een keer maar dan met mij op z;n rug......ooit......

De post stond net aan de deur met een pakje, helaas veel te klein voor het zadel...... zat dus ook iets anders in Cool

en dan nu: bekapbokje opzoeken in de schuur en verbouwen.....
ik heb een week een verzorgpaard: enorme tuiger, even lief als ie groot is, maar wel op ijzers... maar daar kan hij ook niets aan doen. Ik mag hem voeren iedere morgen..... Vork