De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 00:23

opala schreef:
Hans Arendse van Paardenservice is het niet. Ik heb hem onlangs een mailtje gestuurd over zoolovergroeiende steunsel, maar het antwoord laat op zich wachten. Dus Hans, je kan je populariteit vergroten, wat mij betreft Knipoog .

Banjer: aardige geste van jouw kant OK dan! .

Hans reageert altijd direct als ik hem wat vraag!!
Heb uitgebreidt met hem gediscussieerd over de overgroeide steunsels, maar ook over wat Strasser hierover zegt.

Wie het echt wilt weten ,zal moeten teruglezen....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:10

JIPPIE !!!!!! ik heb het idee dat de zool van Wit (heeel langzaam) aan het hol trekken is. De zool is aan de buitenkant welliswaar nog zo plat als een dubbeltje, maar bij de straal begint ie nu toch iets dieper te liggen !!! Hyper! Party!! OK dan!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:38

Pellie schreef:
nienke, lees ik hier iets van een stekeligheid richting smurf??

Nee joH!! Ik schreef 'was' in de zin dat Smurf zich niet meer bij NB en SSP laat zien... Oop ging er geloof ik vanuit dat ik iets raars bedoelde Knipoog ... Ik kom Smurf nog regelmatig tegen hoor! Bij de

plussies

en

HIER kwam ik laatst een leuke foto van haar en Mor tegen *LOL* OK dan!

Citaat:
Hans Arendse van Paardenservice is het niet.

HUH? Wel toch?? Ik vond in iedergeval een uitnodiging voor de door Banjer genoemde cursus in mijn mailbox... van Hans Arendse van Paarden service...

@AM: Toppie dat Mer zo lekker op asfalt liep...dat opent perspectieven voor je trektocht! Lachen
@ Angela88: Historisch noment... FOTO!!! Cheese! Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:30

Antheman schreef:
opala schreef:
Hans Arendse van Paardenservice is het niet. Ik heb hem onlangs een mailtje gestuurd over zoolovergroeiende steunsel, maar het antwoord laat op zich wachten. Dus Hans, je kan je populariteit vergroten, wat mij betreft Knipoog .

Banjer: aardige geste van jouw kant OK dan! .

Hans reageert altijd direct als ik hem wat vraag!!
Heb uitgebreidt met hem gediscussieerd over de overgroeide steunsels, maar ook over wat Strasser hierover zegt.

Wie het echt wilt weten ,zal moeten teruglezen....

Ohw was het zijn visie, ik Koe

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:39

wauw dan was mijn intepretatie behoorlijk scheef dus! Bloos sorry!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:49

angela88 schreef:
JIPPIE !!!!!! ik heb het idee dat de zool van Wit (heeel langzaam) aan het hol trekken is. De zool is aan de buitenkant welliswaar nog zo plat als een dubbeltje, maar bij de straal begint ie nu toch iets dieper te liggen !!! Hyper! Party!! OK dan!

OK dan!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:15

Goed zeg dat de zool hol aan het trekken is!!!

Bij ons in de buurt is het toch aardig gesteld met de pensionstallen. De paarden mogen in de winter vaak een paar uurtjes naar buiten. Maar meestal zijn het de eigenaren die dat niet willen. En de prijs ligt volgens mij onder de 200 euro.
Ik sta in een doe het zelf stal. Ieder paard heeft in de schuur zijn eigen stal en we hebben buiten een paddock met wit zand en een schuilstal met hooitrog. We hebben een grote buitenbak van 20 bij 40 met een goed bodem. In de zomer kunnen ze overdag in de wei. Hooi zit er bij in en kun de gewoon pakken. Uitmesten doen we zelf en we hebben een rooster voor het uitmesten van de wei en paddock. Onze paarden staan eigenlijk altijd buiten. De boer houd de paarden in de gaten en geeft ze in de winter, s'morgens eten en zet ze eventueel in de wei als onze bejaarde stalgenoot er niet is. Nou er daar betalen we dan 100 euro voor.
Ik heb met Ponto ook al aardig wat stallen gehad hoor. Meestal ging ik weer weg omdat ze in de winter niet naar buiten konden/mochten. Je maakt afspraken, het gaat 1 winter goed en de volgende winter werden dan de regels weer aangepast. Stond je weer appelig te kijken

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:56

Wat een verschil toch in alle mogelijke soorten stalling... Brutus staat op een stal met een stuk of 16 boxen... 's zomers voldoende weidegang (hij staat nu 24/7 buiten)..'s winters is het wel eens puzzelen om alle paarden (al dan niet om de beurt) los te kunnen gooien in de bak en op een kleine (modder)plaat.. ik betaal E. 165,- incl. stro en hooi, ex voer en ik mest zelf....

wb de cursus van Hans: HIER staat de info! Hans heeft vorig jaar een soort hoef-voorlichtings avond bij ons op stal gedaan... ik vond dat erg leuk. Mijn ervaring met Hans is inderdaad ook dat hij altijd antwoord op vragen (via de mail!)!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:11

Jammer dat die vertaling van het boek niet los verkrijgbaar is Huilen .

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:44

..je zou Hans nog weer eens kunnen mailen Pling ...als er errug veel vraag naar is...(en ik hou me in ieder geval aanbevolen!!) wie weet?!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 12:12

opala schreef:
Jammer dat die vertaling van het boek niet los verkrijgbaar is Huilen .

Ik mis even iets geloof ik, welk boek bedoel je?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 12:13

angela88 schreef:

Lekker joh!!

Foto!!!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:16

AM: Zie HIER bij post Nienke over cursus H. Arends.

Nou wanneer die Hans jullie wel meteen terug mailt, wagen jullie dan eens een gokje. Onbekend maakt onbemind.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 12:16

opala schreef:
Ohw was het zijn visie, ik Koe

Waarom zet je die koe er nu achter?

Ik geef alleen maar aan dat hij mij wel altijd terug mailde.
Maar wat hij vindt, hoef ik niet te vinden.

Zo heb ik hier mijn verbazing al eens uitgesproken dat hij de duidelijke zichtbare overgroeide steunsels van Kaylee liet zitten. Snap ik niet!

Terwijl hij ook duidelijk is dat die dingen voor drukkingen kunnen zorgen...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 12:19

opala schreef:
AM: Zie HIER bij post Nienke over cursus H. Arends.

Nou wanneer die Hans jullie wel meteen terug mailt, wagen jullie dan eens een gokje. Onbekend maakt onbemind.

Sorry, ik raak je even kwijt!
Wat bedoel je nu precies?

Zijn mening over de steunsel weet ik! En daar heb ik ook antwoord op.
En wat moet ik met zijn cursus? Ik heb al een voorlichtingsavond bijgewoond, diezelfde waar jij volgens mij toen ook voor uitgenodigd was.

En van de week had ik ook al aangegeven dat hij cursussen geeft en dat je op zijn site kunt kijken voor info Knipoog

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:20

Antheman schreef:

Dat ik een koe ben, duh

Van website geplukt:
De basis van de cursus is het boek van Pete Ramey,
Make Natural Hoof Care Work for You
Paardenservice heeft inmiddels uitstekende
contacten met zowel Pete als zijn mentor en uitgever
Jaime Jackson, en heeft exclusieve toestemming verkregen
dit boek te vertalen in het Nederlands.
Hierdoor heeft Paardenservice een compleet naslagwerk
weten te maken wat aan elke cursist wordt verstrekt.
(waarde Euro 35,00)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 12:38

opala schreef:
Antheman schreef:

Dat ik een koe ben, duh

Van website geplukt:
De basis van de cursus is het boek van Pete Ramey,
Make Natural Hoof Care Work for You
Paardenservice heeft inmiddels uitstekende
contacten met zowel Pete als zijn mentor en uitgever
Jaime Jackson, en heeft exclusieve toestemming verkregen
dit boek te vertalen in het Nederlands.
Hierdoor heeft Paardenservice een compleet naslagwerk
weten te maken wat aan elke cursist wordt verstrekt.
(waarde Euro 35,00)

Handig!
Heb het boek gewoon in het Engels. Zelfs voor mij te lezen.
Een goed initiatief!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:48

viewtopic.php?f=13&t=414716&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Ik snap nog steeds niet waarom een paard op stal zetten toch als 'goed' wordt aangemerkt. Ik zie het als een noodzakelijk kwaad, omdat anders het land vertrapt wordt.... Net zoiets geks: boxrust als een paard wat heeft.

Je sluit een kat toch ook niet de hele dag op in zijn kooitje????? En laat m er één uurtje per dag uit??

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:51

Vandaag is de dierenarts geweest voor Kaylee. Weer ff dr klieren na laten kijken, vocht boven dr ogen, gebit en conditie.

Als eerste heeft ze wat haakjes geveild niks zorgwekkends gewoon onderhoud zeg maar. Toen vertelde ik van het problemen met bit (mond open en dicht doen) en toen vertelde ze dat het kwam omdat haar gehemelte (lagen en ze had nog een andere naam Bloos ) opgezwollen is.
Nu zij de opties bitloos (maar was moeilijk zei ze want daar zou ik les in moeten nemen ze bedoelde zo'n hoofdstel die inwerkt op het neusbotje) bitbandage of rubberbit. Denk dat ze daarom ook langzamer eet.

Het beetje vocht boven die holtes van haar ogen en die dikke klieren schijnt in verband te staan met iets in haar hoofd (lichte ontsteking want ontsteking was niet in bloed aan te tonen) en dus waarschijnlijk dat gehemelte.

Nu belde ik net de fysio voor advies over een ander bit en zei ze dat dat een hangend rooster is dat verlaagde gehemelte. Klink eng. Fysio had al eerder eens gezegd dat haar gehemelte gevoelig was zei ze en dat kan ik mij idd herinneren dus dat zit er misschien al een tijd Bloos

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:38

viewtopic.php?f=69&t=406892&hilit=

Denk dat ik zoiets ga proberen om mee te rijden tot haar bekkie geen zeer meer doet. Moet je hier nu ook echt mee leren rijden? Kaylee is verder heel braaf in de bak dus daar kan het niet aan liggen.

Alleen bijgezet longeren moet ik nog iets voor verzinnen. Touwtjes door de ringen van normaal halster heen ofzo?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:42

gouda schreef:
viewtopic.php?f=69&t=406892&hilit=

Denk dat ik zoiets ga proberen om mee te rijden tot haar bekkie geen zeer meer doet. Moet je hier nu ook echt mee leren rijden? Kaylee is verder heel braaf in de bak dus daar kan het niet aan liggen.

Alleen bijgezet longeren moet ik nog iets voor verzinnen. Touwtjes door de ringen van normaal halster heen ofzo?

Met rijden is het even wennen met touwenhalster, maar het went erg snel... het is wel erg handig als je paard neckreining begrijpt... Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:53

Banjer schreef:
Met rijden is het even wennen met touwenhalster, maar het went erg snel... het is wel erg handig als je paard
neckreining
begrijpt... Haha!

WABLIEF Bloos Bloos Bloos Bloos weet niet wat dat is.

Heeft iemand ook een tip hoe ik bijgezet kan longeren zonder bit. Je hebt ook van die longeerhoofdstellen (kaptoom) maar die lijken mij megaduur.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:20

Neckreining... dan gaat je paard opzij voor de druk op de nek... als je een volte op de rechterhand rijdt, dan gaat de buitenteugel tegen de hals.... dat hoort eigenlijk altijd al zo hoor, maar dan heb je nog enigszins "steun" van het bit...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:50

reining klinkt als iets van in de westernsport ofzo. Hij is besteld en als hij binnen is ga ik flink oefenen. Zal weg erg wennen zijn want rijd sowieso nog teveel met mijn handen Bloos Krijg wel iedere week les maar ja leer zoiets wat je al jaren doet maar eens af. Ben heel benieuwd hoe ze gaat reageren.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:55

mocht je ook NH-lessen willen (dus ook rijden zonder bit zeg maar), moet je maar eens kijken op http://www.naturalhorses.com
hele fijne mensen.... Lachen