Wendy schreef:Die film ken ik ja
Dat liedje is leuker
Film was bagger liedje bleef hangen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wendy schreef:Die film ken ik ja
Dat liedje is leuker
evitatinkle schreef:of een liedje zingen, ook uit die film. I feel pretty o so pretty, I feel pretty and whitty and fineeee
Wendy schreef:Daar hoort toch ook een dansje bij?
Citaat:Kom jij zo ook naar stal, smurf?
Jovarna schreef:Zo, 'kheb effe een staaltje typewerk afgeleverd in dat gruweltopic.
pony25 schreef:Ik rij dan wel met bit in de winter maar in de zomer of in de bak vaak zonder.
Shy staat al haar hele leven op blote voeten en dat wil ik wel zo houden.
Ik bekap haar zelf mar heb geen natuurlijkbekappen cursus gevolgt maar heb het onder begeleiding overgenomen.
Ik draaf en galoppeer wel op het asfalt als ze haar hoefschoenen aan heeft. Verder rij ik zo veel mogelijk in de bermen omdat ze zelf aangeeft dat het prettiger is.
Ik rij boomloos en ben hopelijk binnenkort eigenaar van een erg mooi dressuurboomloos zadel(ergens in mei of juni)
Shy staat wel in de winter onder een deken maar niet een hele dikke150gr Dit vanwege het moeilijk droog krijgen in de winter van har teddyvacht en evt wedstrijden.
Ik dressuur wel omdat ik dit noodzakelijk vindt voor het rekken en strekken en dus soepel houden. Niet in de extreme krul
Ik heb Parelli geprobeerd maar daar dacht Shy anders overDus doen we nu af en toe aan vrijheidsdressuur
Kan ik me een Natural noemen?
Jovarna schreef:Is de Amazone toch nog ergens goed voor. Ik kon 'm afgelopen zondag gratis meenemen.
Arabesk schreef:waarom blijven mensen toch denken dat een paard 'droog' moet zijn na t rijden???
je kan m gewoon nat op de wei knallen! Niet warm, maar nat is niet erg. Het zweet zit aan de top van de haren. Paard zoekt JUIST de wind op om op te drogen.
Jovarna schreef:Mijn visie:
In de winter met bit en in de zomer vaak zonder, zie ik de logica niet zo van in. Erg tegenstrijdig, niet helemaal eerlijk, en verwarrend voor je pony, dus niet natural.
Blote voeten en zelf bijhouden: prima, erg natural!
Boomloos: heeft niets met wel/niet natural te maken.
Deken: niet natural. Het 'niet droog krijgen' is ook een niet-natural gedachte.
Dressuur: wat mij betreft prima, is goed voor de lenigheid van het paard (gymnastiseren).
Nog een vraag: wat zijn de leef- en voedingsomstandigheden van je pony?
Jovarna schreef:Arabesk schreef:waarom blijven mensen toch denken dat een paard 'droog' moet zijn na t rijden???
je kan m gewoon nat op de wei knallen! Niet warm, maar nat is niet erg. Het zweet zit aan de top van de haren. Paard zoekt JUIST de wind op om op te drogen.
Juist. En wat denk je van rollen....
pony25 schreef:Rollen in een natte bakNiet zo verstandig of je moet van modder houden.
smurf schreef:wat boeit dat nou, Morrie rolt zo vaak hij kan in de altijd natte bak, dan zit ie onder het natte zand, lekker belangrijk, hij is z'n losse haar en kriebels kwijt, beter dan dat ik kan poetsen......
Tenzij je een barbie-paardje wil dat er altijd perfect opgepoetst en glanzend bij staat.....
pony25 schreef:Rollen in een natte bakNiet zo verstandig of je moet van modder houden.