[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:13

Bah zeg, wat een rotverhaal. Stink ijzers ook!
Is niet fijn om mee te maken, dat je paard aangevallen is en zo in de wei staat te trillen.
Wel stoer dat je er tussen sprong Lachen
Denk dat Visconti dat niet zomaar vergeet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:41

damn zeg, van 1 tot 4 bij de garage gezete, mocht ie niet mee, was niet veilig, allemaal technische termen.... zou een huurauto meenemen, tot ik hoorde wat dat kost per dag, heb de Frontera toch meegenomen op eigen risico.....Morrie wilde niet meer de wei in, hij wilde ook naar binnen, op stal, zielig hoor om dan weg te gaan terwijl het met bakken uit de lucht valt en op 1 na alle andere paarden naar binnen gaan......

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:44

Waarom zet je hem dan niet op stal, alstie dat wil? Of wordt hij daar binnen een uur gek?
Kun je niet op zoek gaan naar een stalling waar je wat strobaaltjes op het weiland mag stapelen om er een inloopstalletje van te maken?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:51

ik heb geen stal meer, daar staat een ander paard in en ga over 2 weken verhuizen naar droog weiland met een bomenrij als beschutting.....

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:55

Jeetje Vis.. Scheve mond Wat een rotverhaal.. Ik snap dat je erg geschrokken bent ! Gelukkig heb je inderdaad die andere optie nog, ik begrijp dat je hem niet meer bij virtus wilt hebben !

Arno Haha! Ik heb gewoon gereden, ik kwam naar de bak lopen met mijn paardje, zónder bit Haha! Vreemde blikken van die ouders.. Ik erop en eerst even lekker stappen, wat oefenen met neckreining enzovoorts, toen draven, nou héérlijk ontspannen, lekker over zijn rug.. Stonden ze te kijken. Haha! Voelt toch wel gaaf op de een of andere manier. Toen kwam een ander pensionklantje eraan en die kwam ff kijken, en die bleef ook ff kijken toen ik in een superrelaxed galopje allemaal kleine voltes reed met de teugels in één hand, puur neckreining. Zij vind het echt interessant en wil ooit ook wel eens op Rowygo, bitloos. Maar nu is ze er nog niet aan toe. Ze heeft teveel in d'r hoofd zitten dat ze dan geen controle heeft. Maar ze is érg geïnteresseerd en ik vertel dan ook zo vaak mogelijk en zo enthousiast mogelijk over ons ! Haha!

Heb me geen moment ongemakkelijk gevoeld. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:02

Faux, top dat je gewoon bent gaan doen wat je van plan was!
Heb ik van begin af aan altijd gedaan en trek me nog steeds van niemand wat aan. Knipoog

Visconti, wat balen zeg! Ik kan me je verdriet zó voorstellen. Goed dat je hem beschermd hebt!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:14

Ja dit was voor mij ook zo'n punt dat ik denk van; boeiend. Ik geniet ervan, ik weet dat het superlekker gaat en de enige reden dat hun raar staan te kijken is dat ze niet snappen wat het hoe en waarom is van bitloos rijden. Lachen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:04

Sjee wat naar Vis! Goed van je dat je ertussen sprong hoor, ik bescherm mijn paarden ook altijd als ze 'geklierd' worden. Is er een reden voor het agressieve gedrag van dat andere paard? Ik hoop dat de wonden snel genezen.

Goed verhaal Faux!

Wij hebben les gehad in een bak. Ging heel goed, nog 2 sprongetjes erachteraan gedaan. Ben eigenlijk te moe maar ga nu eten koken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:32

Gaaf hoor Mariet!

Naar Vis, ik ken het hoor. Laatst kreeg Keet uit het niets een enorme hap in der hals, zag zo dat velletje gaan. Dat paard is altijd al dominant, lelijk, achterlijk en debiel en ik begon me toch te krijsen, heb dat paard een rotklap verkocht. Ik sla, schreeuw, niks.. noppes nooit; Maar zóiets moet ik echt niet zijn waar ík bij sta. Hoepel op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:38

Hebben jullie net ook de bevrijding van die paarden gezien?!
Ik zat gewoon te janken, zo emotioneel werd ik er van.
Geweldig hoe ze het gedaan hebben, en dat ze van het water bevrijd zijn!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:45

ja ik had het al gezien op internet eerder vanavond..... toppunt van kudde-dieren

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:47

Morrie, waar op internet is het te zien ?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:51

pfff dat heb ik alweer weggeklikt, iets met RTL en nieuws, ff googelen dan vind je het wel....

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:54

evita_ schreef:
Sjee wat naar Vis! Goed van je dat je ertussen sprong hoor, ik bescherm mijn paarden ook altijd als ze 'geklierd' worden. Is er een reden voor het agressieve gedrag van dat andere paard?

Virtus is normaal gesproken heel lief en onderdanig tegen over Visco, maar ze lopen met twee merries waarvan er één ontzettend hengstig was. Dit was de vorige keer ook het geval, plotseling veranderd Virtus dan in een hengst die Visco zo vermogelijk uit zijn buurt wil hebben. Ik kan het echt moeilijk begrijpen. Visco & Virtus zijn vanaf het moment dat ze werden afgespeend samen, ze zijn echt onafscheidelijk. Ik vind het ook erg vervelend want Visco & Virtus kunnen eigenlijk niet zonder elkaar. Daarom heb ik ze de vorige keer ook weer samen gezet, maargoed ik heb geen zin dat mijn paard bij elk hengstigheidje van een merrie in elkaar word getimmerd.

Dat ertussen springen was een reflex denk ik. Ik dacht er niet bijna eigenlijk. Misschien als iker goed over na had gedacht was ik misschien wel weggesprongen Clown Nagelbijten / Gniffelen (Virtus is een knoepert van ruim in de 1.70 hoog en ook nog met een behoorlijk front er op, hij lijkt echt gigantisch )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:06

heb net het stukje van de geredde paarden gezien, kon het ook niet droog houden Lachen
top dat die ruiters voorop zijn gegaan!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:27

Ben heel de avond aan het scannen geweest. Heb eindelijk een printer met scanner. Hier wat foto's uit de oude doos:

http://www.mijnalbum.nl/Album=QGGEUBAK

De vos is mijn 1e paard Bolero ik was toen 14.

De koffievos is Marusha, gehad tot mijn 18e.

En die laatste foto was ik 8 . ponytje leeft nog steeds echt grappig.

Klopt het trouwens dat je de foto;s van mijn album niet meer op een site oid kan zetten alleen maar een link?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:39

Geinige foto's!
Wat voor ras is Bolero? Wat een groot hoofd heeft ie!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:44

Bolero was een tuiger, zonder papier. Bij een handelaar gekocht die zij dat hij zo uit het land kwam in brabant. Hij kon inderdaad niets liep tegen de muren op in de binnenbak. Hij had zeker een groot hoofd moest goed zoeken naar halsters die pasten. Had ook grote voorhoeven waar hij mee schepte dat is hem denk ik fataal geworden. Stond trouwens al gauw op ijzers met zolen Verdrietig

Ik was 14 toen ik hem kreeg. Laten keuren op het erf en 2 weken later al kreupel voor 2 maanden en daarna steeds vaker en langer. Heb hem maar 1.5 jaar gehad hij is 4 of 5 geworden. Was echt een pracht van een paard Huilen

Marusha was een kwpn-er had geen papier maar ze had een brandmerk. Ze heette eigenlijk Hygonda Misselijk Ook maar een jaar gehad. Heb ze een ongeluk zien krijgen voor mijn ogen Huilen Been hing erbij.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:47

Pfoei.... ik lees bij het voorpaginanieuws dingen die simpelweg strafbaar zijn. Nou ja... als autochtone nederlander zal je dat wel mogen zeggen... maar als moslim hoef je dat soort dingen niet over een nederlander te zeggen, want dan draai je meteen de bak in omdat je terroristisch gedachtengoed verspreid.

Iedereen heeft z'n oordeel al klaar over de eigenaar, terwijl niemand volgens mij weet wat er nou gebeurd is. Ik wilde reageren, maar dan krijg ik weer een kudde boze mensen over me heen die alleen maar een schuldige willen aanwijzen en opknopen, vrees ik...
Toch jammer soms... bokt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:49

zeker over die paarden in Friesland Arno?
Hopelijk gaat de AID deze zaak behandelen, als de DB het doet, weet ik wel waar die paarden belanden over een week of 4..... Boos!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:50

gouda schreef:
Bolero was een tuiger, zonder papier. Bij een handelaar gekocht die zij dat hij zo uit het land kwam in brabant. Hij kon inderdaad niets liep tegen de muren op in de binnenbak. Hij had zeker een groot hoofd moest goed zoeken naar halsters die pasten. Had ook grote voorhoeven waar hij mee schepte dat is hem denk ik fataal geworden. Stond trouwens al gauw op ijzers met zolen Verdrietig

Ik was 14 toen ik hem kreeg. Laten keuren op het erf en 2 weken later al kreupel voor 2 maanden en daarna steeds vaker en langer. Heb hem maar 1.5 jaar gehad hij is 4 of 5 geworden. Was echt een pracht van een paard Huilen

Marusha was een kwpn-er had geen papier maar ze had een brandmerk. Ze heette eigenlijk Hygonda Misselijk Ook maar een jaar gehad. Heb ze een ongeluk zien krijgen voor mijn ogen Huilen Been hing erbij.

Bah wat erg om mee te maken zeg. Had je toen nog wel zin om met paarden verder te gaan?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:52

Morrie schreef:
zeker over die paarden in Friesland Arno?
Hopelijk gaat de AID deze zaak behandelen, als de DB het doet, weet ik wel waar die paarden belanden over een week of 4..... Boos!

Tja, dat bedoel ik.
Was zelf ook geroerd door de beelden (niet gehuild, ik zat op de redactie Haha!), wat een helden, die ruiters!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:59

Poeh gouda, dat is niet niks wat je vroeger hebt meegemaakt met je paarden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:02

hoe zou het met Ara zijn en haar ver-weg-angst...... bij het laatste smsje zat ze nog steeds thee te leuten in een wachtkamer.......
't is dat ik mezelf er te oud voor vind om er nog wat aan te laten doen, maar ik heb ook ver-weg-angst en een diepgewortelde stad-angst....... maar op mijn leeftijd heb ik daar onderhand wel mee leren leven Clown Tong uitsteken

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:05

Oh is ze daar...
Ik vroeg me al af wat ze met ver-weg angst bedoelde. Ze durft wel zomaar naar Baarle Nassau te gaan. Das ook ver weg Haha!