[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:06

ach, van allebei vind ik dat het gewoon moet kunnen.
Maar maak je niet druk, ik zal niks doorvertellen! Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:10

Morrie zal nooit bomproef worden, ik zag het vanmorgen weer, lijkt ie heel relaxed en leftbraind, doet alles op fase 1, vliegt er 100 meter verderop ineens een reiger op en dan verschiet Morrie weer.....*zucht*....... dan zit mijn hart in m'n keel, als ik erop gezeten zou hebben, had ik ernaast gelegen en er niet meer op gedurfd..... komt nooit goed met ons...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:15

Goedenmorgen

Morrie, jemig wat eng van die vliegtuigen. Hopelijk is het inderdaad een tijdelijke aanvliegroute!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:18

sinds die Boeing van ElAl heb ik het niet meer zo op laagvliegende vliegtuigen, dat ding is hier over het Gooimeer gedraaid en kwam ook zowat op ooghoogte langs...... ik liep toen met een buur buiten met de honden en die buur zei direct: dat is niet goed, het ding klinkt niet goed en toen we thuiskwamen was ie al neergestort....... (A'dam is 2 minuten vliegen hiervandaan)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:26

Kan het zijn dat toen dat gebeurd was, je dit op bokt had gezet. Ik kan me er iets van herinneren.
Ik kan me goed voorstellen dat je het niet zo hebt op laagvliegende vliegtuigen.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:34

*zucht* het ging ook te perfect... netam neemt alle games zo snel in zich op alles (behalve sideways) gaat op fase 1.... nu ging hij zich in eens losrukken tijdens circling Verward
balen nu maar hopen dat hij daar geen gewoonte van gaat maken Scheve mond

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:01

Hij gaat je grenzen testen Koe, logisch zo'n uitprobeerperiode Lachen

Oh, ik dacht High-5 met zn hoef omhoog... Bloos Haha!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:04

ja das ook weer waar Lachen achteraf kan ik er wel om lachen hoor!
op het moment even balen maar ik heb hem weer opgehaald en we zijn lekker door gaan spelen of er niets is gebeurd... hopen dat dat helpt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:12

heb je hem opgehaald;, of heb je je door hem op laten halen koe???

Toen dat met die ElAl Boeing gebeurd was, had ik nog niet eens een computer, dus ook geen internet, dat is al wel een jaar of 20 geleden denk ik..... maar ik weet al waarom ze zo laag overvliegen, hoorde net op de radio dat er een kapot vliegtuig op de Polderbaan staat en dat ze allemaal op een andere baan moeten landen en starten....

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:14

hoe bedoel je dat morrie?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:17

je kan bij Morrie heel goed aan z'n hoeven zien wanneer er iets is veranderd (weideseizoen -> ribbel erin) nu zit er zelfs een ribbel in de achterhoeven van een week of 7/7 geleden: de parelli cursus en de mislukte verhuizing, hij is ook nu pas weer zichzelf na al die weken, zo'n impact heeft dat op hem. Geeft wel te denken...... ik ga met hem dus nooit meer demo's doen of op vakantie of op cursus ofzo, hij kan dat duidelijk slecht verwerken.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:40

Gezellig, die vliegtuigen boven de wei Morrie. Cool
Leuke foto's waren het trouwens Arabesk; en ook ik bezoek nog graag stiekem de Divoza hoor hihi. Schijnheilig
En welkom nieuwe naturals!

Pfft. Katie staat op stal Scheve mond
Na die paar regendagen is de wei echt rámpzaaalig. Echt één moeras. Ze heeft nou al rasp, je zou der sokken eens moeten zien. Der hoeven zuigen volgensmij zoveel vocht op, dat het haast niet goed meer is, ze krijgt opeens weer állemaal scheuren, je wordt er gék van.
Geen goedje die de vliegen weghoudt bij der ontstoken oog, der ooglid wordt helemaal roze door die rotvliegen, ook het andere oog begon al. Masker wordt waardeloos met een speelse Fries erbij, is met een halster al een probleem. En de hoveelheid vliegen bij ons hier in het boerenland is om te huilen, ook met dit weer. Der hoofd zit er vol mee.
Ze is zo verkouden als het maar wezen kan en het valt niet meer in de hand te houden gewoon.
Vandaag pot HMP Horse gekocht (ruikt erg lekker trouwens Vingers aflikken ) , voor der ogen reiningsdruppels met MSM. Paar dagen verblijft ze nu op stal, 2x op een dag in de wei die kruiden geven gaat niet werken daarbij en ik hoop het nou een beetje beter in de hand te kunnen krijgen. Maar echt waar-de-loos dat het zo moet lopen...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:41

ow balen mirthe! ik hoop voor katie dat het snel over is!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:46

dat is balen, op stal.... bij ons staat er ook al eentje op stal., op advies van een NB-er nog wel......

Ik voer al weken 2 x per dag kruiden op de wei, Morries hoeven zijn net sponzen zo nat, hij staat 24/7 op een soort moeras, maar hij mag er niet uit, alleen met een steek in z'n bek, ommet de boer te spreken, en die heb ik niet meer, allemaal weggedaan.....een gebroken trens mag niet, daar ken je hem nooit op houwe........
Hoe hij hem in oktober naar de boerderij wil halen, weet ik niet, zal ie er wel een steek van z'n eigen peerd in hangen, 7 cm te klein.... zit ie vast niet mee

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:48

Morrie schreef:
heb je hem opgehaald;, of heb je je door hem op laten halen koe???

hoe bedoel je dit morrie??
hij stond in de hoek van de wei en ik ben gewoon naar hem toe gelopen als of het de gewoonste zaak van de wereld was en ik kon hem ook zo weer pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:56

Die kruiden is de wei wordt niks.
Ze staat met één Fries, die walst respectloos over je heen, als je die vastzet hangt ze zichzelf op, wordt niks.
De ander is een dominante merrie, die sinds dag1 de gewoonte heeft mij als een debiel aan te vliegen als ik de wei in stap, bij keet heb ik het geluk dat ze naar me toe komt als ik bij het hek sta (beter gezegd; al kom ik aanfietsen en roep der komt ze na een luide hinnik direct na het hek waar ze wacht en die dominantie 14jarige uit de buurt houdt Haha! ) . Maarja; Overdag werk ik meestal, nu toevallig niet en v.a. donderdag ben ik dat hele weekend bij m'n vader in Den Haag en ik heb niet echt iemand aan wie ik het kan overdragen.
En der hoeven; Echt spons.
Dus weinig keus, helaas.

We hebben met veel dingen het zelfde verhaal Morrie.. Boer, Moeras, Sponshoeven, last van rotstraal, mok en andere huiddingen en nu toevallig allebei aan de kruiden, jij dan wel Fenegriek, ik één mengsel ook voor de luchtwegen.
Ik leef met je mee Vork
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-06 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:57

Bij Parelli haal je nooit je paard op toch, je laat je door je paard vangen... (catching game) ik loop nooit naar Morrie toe, hij komt altijd naar mij toe, al is het maar de laatste 100 meter.....

Op de cursus hebben we daar het laatste uur aan besteed: iedereen kreeg een stukje toegewezen dat was jouw stukje, daar moest je je paard op houden, je mocht er zelf niet vanaf, als je paard wegliep moest je hem terug zien te krijgen en als er een ander paard op jouw landje liep, moest je hem wegsturen, was heel grappig, vooral omdat Morrie nergens heen ging, die stond naast me te slapen
Paard van het meisje naast me was meteen weg.... en wilde nooit meer terugkomen, tot Eddy tegen dat meisje zei: als je zo boos naar mij zou kijken, zou ik ook nooit bij je willen komen, toen ging ze lachen en stond haar paard in no time naast haar....

Ik merk dat ook, somd ben ik in gedachten en sta ik met een sjaggo hoofd op Morrie te wachten tot ik een ons weeg, hij komt dan niet, maar als ik met een brede lach aan kom lopen, staat ie direct bij de poortgreep te trappelen om mee te gaan

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:01

owke Lachen zo dus... dat ga ik als het ooit nog eens nodig mocht zijn zo proberen Lachen maarja ik hoop dat het niet meer nodig is Scheve mond

Marchador

dekoezegtboe: Hij zal je wel even aan het uit proberen zijn. Gewoon volhouden en vooral ook geduldig blijven en nit stressen, dat komt wel goed Knipoog
Morrie: dat is inderdaad een tijd geleden. Ik kan het topic niet vinden, volgens mij ging dit over een zweef vliegtuigje met 2 mannen erin. Ik weet het echt niet meer.
Miirthe: Wat balen zeg. Hopelijk is het snel over!

Anoniem

Ik ben ook eigenlijk net pas aan het lezen over Paralelli.
Alles zoals ik het altijd deed met Katie, was meer op gevoel. Net als met dat vangen, ik vind het doodnormaal dat ze naar me toe komt, het vorige land was zelfs 2 km lang, als de wind goed stond was het 'Kééétie!' , schoot dat hoofd omhoog en daar kwam ze, geweldig. Haha!

Maarja, dat doet ze dus ook niet bij iedereen.
Daarbij kan ik het dus aan niemand overdragen om 2x per dag gedurende 4 dagen dat ik er niet ben die kruiden te geven, dat gaat toch weer van 'oh vergeten!' 'het lukte niet' 'oh , ik dacht dat iemand anders dat zou doen?'
Etc. Gaaaap

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:04

dat is de reden dat ik nooit een dagje weg kan..... en niet op vakantie kan, niet met bedrijfsuitjes mee ga enz. ik kan de zorg voor Morrie niet uit handen geven, ten eerste is er geen Parellier voorhanden, ten tweede is ie behoorlijk gewend aan mijn lichaamstaal en reageert ie erg verkeerd op een normal benadering

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:13

Jep..
En dan is Katie geen eens offcieel mijn eigen paard.
En ik zit nog op school, zit met een vakantiebaantje. Tis gelukkig een erg vriendelijk paard, maar ik doe alles het liefste zelf en dit soort dingen al helemaal.
En ongeduldige, zenuwachtige mensen of die te hard trekken aan het halster; Och, dan parkeert mevrouw haar 650 kg en blijft ze voooraaal staan. Cool
Ze is voor niets en vooral voor niémand bang.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:31

Shyla25 schreef:
Gisteren heb ik bij Shy ook een laag van 2mm van de zool weg gekrabt. Er vielen echt brokken af.
Ook de straal was zich aan het vernieuwen.
Echt raar maar het zal wel door het weer komen dat die zool er zo uit kwam vallen Pling

Bij ons is het ook echt heel nat Boos!
Iemand een weiland op een heuvel of heel erg ver weg in de zon in de aanbieding Haha!

Hoeveel nattigheid kan een hoef eigenlijk aan? Mijn paard is gezegend met een paar goede hoeven maar er zitten nu regelmatig van die flappen aan en op een gegeven moment lijkt de straal op een soort slijmerige naaktslak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:47

Há, dat heb ik dus.
Mijn paard heeft geweldige hoeven, maar al die dagen in een moeras lopen is to much.
Aan alle vier de hoeven steeds grote 'flappen' die doorscheuren en der straal, alles is .. spons. Naaktslak; Mooi gezegd. Haha!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:55

Gelukkig zitten de hoeven nu nog niet op naaktslakniveau hoor Knipoog

Zijn er hier trouwens nog meer niet-rijdende naturals? (al dan niet vrijwillig)