Mijn paardje loopt ook op bloote voeten en bekapt zichzelf zo'n beetje. Ik veil het zo af en toe eens bij, maar meer is echt niet nodig. Joke Nibbelink heeft misschien 4 of 5 keer mijn paardje bakapt. Hij ging gelijk ruimer lopen na de eerste keer.
daarna kwam ze alleen nog maar om een beetje bij te veilen, iets dat ik zelf ook kan, ze heeft me laten zien wat ik moest doen. En het gaat prima. Als ik vind dat er te veel losse stukken aan de straal hangen of een hoop gaten in de hoef, laat ik het onze stal hoefsmid schoonmaken. (joke moest van ver komen vandaar en uiteindelijk alleen nog maar voor mij niet echt de moeite dus.)
Hij heeft zich verdiept in allerlij manieren, en kan het met mijn manier prima vinden. Toch blijf ik het moeilijk vinden als hij hem heeft bekapt. Vind er dan toch weer veel van de zool af. Maar heb nu gemerkt dat na een week de zool weer zit waar ik hem wilde hebben. de hoeven van mijn paard groeien als kool. Ik moet echt expres flink wat op de weg lopen wil ik het bijhouden. Dus ik veil zo af en toe eens wat er af. Ik doe niet heel veel anders dan zijn hoef feilen zoals hij al was. Dus iets ronder aflopend aan de voorkant. meer is het eigenlijk niet.
Ben hier wel blij mee zo. heb het lekker zelf in de hand. Mijn paard loopt ruim en over stenen en grint zonder gevoelig te zijn. En het scheeld bakken met geld!!