[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:41

Heb begin deze week het boek van Inge Teblick besteld, ik ben zo benieuwd naar de oefeningen erin...
Heb ook het perfecte paard (of zoiets) binnen gekregen vandaag hoorde ik van mijn lief, dus jullie weten al wat ik vanavond ga doen: lezen...
Oh, eerst met paardje knuffelen natuurlijk.

@Susie 1981: ik kan je alleen maar aanraden om natural met je paard om te gaan. Stalling (of natuurlijk liever weidegang) zal niet altijd natural mogelijk zijn, maar ik denk dat je met ieder paard op een natural manier veel meer kan bereiken.

Vooral met jonge paarden kun je merken dat je een stuk makkelijker communiceert. Mijn jaarling voedt ik ook natural op (niet persé op Parelli manier, maar van alle beetjes wat en op gevoel) en ik heb er echt ontzettend veel plezier van.

Gewoon in zijn eigen tempo, wanneer je dingen wilt bereiken hak je de oefening in kleine stukjes die ze alleen maar goed kunnen doen, en je bent al een heel eind.

Nah ja, ik kan je als boeken die van inge teblick aanraden, parelli (maar daar staan geen echte oefeningen voor beginners in vind ik) en kijk ook eens op paardentips.com.

Veel plezier!!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:44

Ook welkom Corine??

Tjeee....
(we worden populair..)

Arno,ik heb sinds net adobe photoshop 4,maar ik heb er geen ervaring mee,heb jij ergens een gebruiksaanwijzing ofzo?
(die hebben ze er niet bij gedaan,dus ik heb alleen de photoshop gedownload) Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:47

Eh... na mijn stage houd ik een voorlichtingsavond bij Joviban Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:49

Da's te ver voor mij..
Ik heb verwegangst weet je nog? Clown
Kan je misschien simpel in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik zo'n bewegende avatar kan maken?
(via pb)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:52

Ik stuur je dezelfde pb als ik naar joviban heb gestuurd Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:54

Ben benieuwd!
Ik had al photofiltre,en ooit had ik paint shop pro x,maar deze is met die bewegende beelden toch? Knipoog

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:59

Tinkerloos schreef:
Welkom Susie.
Wat betaal jij dan voor inkoopsprijs voor een touwhalster als ik zo vrij mag zijn?

(er zijn er opeens een hoop bijgekomen geloof ik,ik ben de tel kwijt)

Weet ik nog niet, ik heb nog geen prijslijst Haha! Clown

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:41

Pff wat gaan jullie hard, paar dagen cursus gehad en ik ben net zo lang bezig om weer een beetje bij te lezen. Gelukkig heb ik vandaag vrij en heb de tijd benut om lekker te bokken.

Waar ik nog benieuwd naar ben, van hoeveel mm touw maken/kopen jullie je touwhalsters? Ik vond 6 mm best smal voor mijn paard, heb er nu 1 van 8 mm gemaakt, dat bevalt me op zich wel goed. Nu wil ik er voor mijn pony (formaat shet) ook 1 maken, die heeft natuurlijk zijn hoofd een stuk kleiner. Hij is ook pas anderhalf, geen touwhalster gewend maar wel een enorm dikke vacht, ook op zijn hoofd. Kan ik dan beter 6 of 8 mm touw gebruiken? 6 mm lijkt mij best scherp.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:42

Tinkerloos schreef:
Da's te ver voor mij..
Ik heb verwegangst weet je nog? Clown

he nog iemand met verwegangst

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:42

Ik ga een shetlander kopen Cool

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:45

Leuk, wat voor een?
Eerder vroeg ik me altijd af wat mensen nu zagen in een shet, nu heb er ook een en heb veel plezier van hem...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:47

Ik wil een grote gezonde merrie.
Als gezelschap voor Anouar omdat er op z'n nieuwe verblijf geen andere paarden zijn

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:49

misschien heeft Arno nog een leuk pensionpaard voor je Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:53

en welkom Esther.
(ik mis echt van alles hoor...)

Esther, Corine, Susie,heb ik nog meer gemist???

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:24

Volgens mij was dat het TL Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:17

*zucht*

Nou heb ik mijn paardjes aan huis [ plus wat pensionklanten ] heb ik alsnóg wat te zeuren. Vork

Ofnouja.. zeuren. Ik kon er op de manege al slecht tegen als er normals in de buurt waren die zich met mij bemoeiden als ik grondwerk oid aan het doen was.. en nu.. OOH grr. Ik wist toen ik op school zat van ooeh lekker vanmiddag alleen thuis, weer oefenen, lekker bitloos rijden. Heerlijk rustig.

Komt het nieuwe verzorgstertje van dido, PLUS de eigenaresse van dido, PLUS de ouders van het verzorgstertje van dido. Clown

Weg rust. 4 pottekijkers. Als het naturals geweest waren, no problemo.. maar "onder toezicht" van normals kan ik niet lekker werken.. ik weet niet hoe het komt want ik ben heel zeker van wat ik doe, lekker bitloos hobbelen enz.. Scheve mond

Grr.. Nu een dilemma; toch bitloos rond gaan hobbelen of morgen maar rijden ?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:23

Ik vind het zelf ook heel lastig, maar toch moet je leren om op jouw manier met je paard om te gaan, ook als er andere mensen kijken.
Je wil toch niet afhankelijk van andere mensen zijn?
Ik moet toegeven dat ik zelf ook soms dichtklap als ik met grondwerken bezig ben en de buren beginnen opeens (20 meter verderop) hun paard te longeren.
Maar toch proberen door te gaan. Als het niet gaat doordat je je echt anders gedraagt, snel nog een heel makkelijk oefeningetje doen dat altijd lukt en afbreken, anders heeft het alleen een slecht effect op je relatie.
Maar als het wel gaat is dat wel leuk, kun je stiekum demonstreren dat er ook andere manieren zijn dan een longeerzweep en schreeuwen om met je paard om te gaan.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:28

Da's waar arno ! Jeetje, je hebt helemaal gelijk. ik ben daar gewoon heel onzeker in. Vooral omdat ik nog maar net bitloos rijd, en heel veel normals [ niet iedereen natuurlijk ] denken dat als een paard niet helemaal in de krul enz loopt " hij maar wat loopt te sullen '" terwijl ik heerlijk met neckreinig oefenen, lekker losjes galoppeer en draaf, hij loopt heerlijk met zn neusje over de grond en zet goed zijn achterbenen bij. Heerlijk ontspannen. Loopt wel iets op de voorhand.. maarja. En dan voel ik me al gauw zo bekeken.. dan voel je die kritische blikken gewoon. Scheve mond Kan ik slecht tegen.

*edit; ik hoop dat ze besluit niet te gaan rijden ivm de regen. Vork Ik geef daar niet om, rij met weer en wind. Nouja, of het moet echt STORMEN. Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:32

Gut ze hebben ook nog eens een zoontje bij zich wat druk aan het rondrennen en spelen is met een felgele paraplu. Vork Goeie oefening. HAHA. Maar ze is nu al aan het rijden, tegen de tijd dat ik omgekleed ben, nog snel wat gegeten heb, gemest heb enz is ze hopelijk klaar. Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:44

Ik kan eigenlijk nog helemaal niks met m'n paarden. Was net lekker met parelli bezig, maar toen moest ik opeens stomme dingen gaan doen... en nu heb ik geen tijd om ze dingen te leren. Maar dat komt wel weer. En dan gaan we lekker aan de slag met Inge Teblick.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:44

hmmm..dat maakt mij werkelijk geen fluit uit als iemand staat te kijken Lachen (ze weten zelf toch niet hoe ze moeten loswerken e.d.)
Trouwens,ik ben verre van een expert hoor.
Vandaag hebben de stalhoudster en ik Kinke naar d'r tijdelijke logeeradres gebracht (instructrice), ze combineert NH met dressuur. Ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan met m'n zwarte draakje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:55

Is het nu gewoon dat iedereen dit topic binnenvalt en meepraat? Of heb ik iets gemist Rolleyes ?

Ik wil ook binnenkort eens met de eerste oefeningen van Inge Teblick aan de slag, komt er alleen maar niet van. Moet touwhalster nog ff bestellen, verderop komt de carrotstick op dagen, al is het maar voor twee dingen, lijkt me sowieso handig. Over 12 dagen jarig, dus vraag ze dan wel.
De bak is een moeras, het nieuwe stalgenootje van de buren (van wie helaad de bak is) jaagt me er constant uit. Vanmiddag toen ik ff voer en kruiden ging halen Keet in de bak geparkeert, halster verstopt en een dik plak hooi neergelegd, Keet loopt toch niet zomaar met iemand mee (ze was al in een zwaar beledigde bij na een akefietje bij het uit het land halen Vork . Maar zul je net zien dat ze er niet is

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:01

Miirthe schreef:
Is het nu gewoon dat iedereen dit topic binnenvalt en meepraat? Of heb ik iets gemist Rolleyes ?

Tja.... en niemand die heeft aangeboden om mijn huis schoon te maken.... tis echt te gek voor woorden... Clown

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:05

ik voel me echt zo sh*t Huilen

Ik kwam vanochtend thuis, en in de wei zag ik Visco nergens. Ik had als iets van "sh*t laat Virtus hem niet gepakt hebben"Dus ik snel omgekleed, en Visco wezen zoeken. Stond hij helemaal achter in de wei, hoofd naar beneden hangend trillend. Echt zo zielig. Zijn hele rug licht weer open (die sh*t ijzers van Virtus! ) Virtus heeft hem weer flink te grazen genomen. (een half jaar geleden is dit ook als eens gebeurd, maar daarna zijn ze gewoon weer bij elkaar geweest en was er nooit wat aan de hand) Ik moest echt zo huilen toen ik hem daar zag staan, als een hoopje ellende. Ik wou met hem naar stal lopen maar dan moest ik eerst langs de andere paarden. Ik liep er met een grote boog om hen heen want Visco was echt bang. Komt Virtus in één keer op ons afgestormd. Echt zo eng, hij wou Visco gewoon weer aanvallen. Misschien heel dom maar ik ben er tussen gesprongen en heb hem een flinke tik gegeven. Geschreeuwd en gekrijst dat hij op moest rotten en toen nam hij enkele meters afstand. Maar hij kwam steeds weer terug. Echt zo eng Maar ik had echt iets van ik moet Visco beschermen, hij was zo bang. Hij rende niet eens meer, hij stond gewoon trillende achter mij. Uiteindelijk veilig de stal berijkt. Visco en Virtus mogen nooit meer samen in de wei, morgen gaat Visco samen met Kim (26 jarige dame) en de veulens de wei op.

Ik kan maar niet stoppen met trillen Nagelbijten / Gniffelen

edit: de schade lijkt mee te vallen, zijn rug zit onder de krassen en wonden van de ijzers en er zijn verschillende bulten maar hij loopt niet kreupel en lijkt niet veel last van zijn rug te hebben. Maar goed, de komende week komt er geen zadel op.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:09

@vis, tjee rot zeg, gelukkig heb je nog een andere optie.
hoop dat de wonden snel genezen.