Antheman schreef:Dat vertekent heel erg op de foto!!
Is idd een nadeel met foto. Geen notie van diepte.
Antheman schreef:De steunsel discussie hebben we vorige maand al uitgebreid besproken!
Zijn we nog steeds niet uit,volgens mij.
Het blijft kennelijk een heet hangijzer
. Ik haal ze ook braaf weg hoor. Het lijkt mij dat als de steunsels over de zool heen gaan groeien en het paard er als het ware op loopt, dat zo'n voet dan een hele verkeerde drukverdeling krijgt. Maar dat is wederom een theorie
.
Desiree schreef:Ik geloof wel in het weghaal verhaal, dat het dan sneller terug komt. Immers, Haflingers worden niet op rotsbodem geboren en die hebben ook flinke steunsels. Andor komt oorspronkelijk uit de Pyreneëen en dat is natuurlijk wel rotsig. Dus dat zijn steunsels overgroeien ,verbaast me niet. Maar Merrit heeft ze vaker en groter en kijken harder te groeien.
Lee is in een heel droog en rotsachtig gebied geboren (Kansas) en op 6-jarige leeftijd naar NL verscheept.
Shane is in NL geboren en heeft zijn hele leven in NL gewoond.
Pepsi is in het Zuidoosten van Duitsland geboren (bergachtig) en op 1-jarige leeftijd naar NL gekomen.
Ze hebben allemaal op hun manier hun eigen steunselverhaal, wat mij toch doet vermoeden dat steunselgroei een reactie op de huidige omgeving is.
Met haargroei ligt dat anders. Lee krijgt in de winter wel haar, maar valt dan toch enorm terug. De andere twee niet; die kunnen prima zonder jas. Dat wijt ik dat toch aan het warme klimaat waar Lee eigenlijk "thuis" hoort.