sanne83 schreef:Antheman schreef:Sanne, dus Strasser geeft ook aan dat in combinatie met te weinig beweging de afvalstoffen er niet uit kunnen en dat er dan dus vergiftiging op kan treden? Of ga ik nu heel kort door de bocht??
Ik weet niet meer precies wat strasser er allemaal over zegt, had haar boek "who's afraid of founder" geleend, maar moest hem alweer teruggeven voordat ik het helemaal gelezen had. Ik weet alleen dat er bij diergeneeskunde wordt gezegd dat bij geen beweging (lang op een trailer staan) er kans is op hoefbevangenheid omdat de doorbloeding dan slecht is en dan ontstaat er sneller oedeem in de hoef. Ze hebben daar ook totaal geen verklaring waarom het alleen sommige paarden overkomt en andere niet.
heb ook gehoord dat je juist moet uitkijken met kort gras omdat daar veel meer inzit dan in langer gras?
Ik weet zelf dus ook niet echt meer wat voor beleid in nu aan moet houden. Mijn paard is vorig jaar juni hoefbevangen geworden, ik geloof opzich wel dat de kwaliteit van de hoeven (witte lijn) bepalend is, maar ik ga voor de zekerheid voor een geleidelijke overgang van kuil naar gras.
Ze heeft ondertussen (weer) eens iets aan haar voorbeen, dus meer beweging geven zit er niet in....
Dit zelfde las ik vandaag ook in 2 verschillende paardenboeken. Was even aan het spitten omdat de mijne ook op een arm stuk land staat.