Dan denk ik.................. span een draadje naar de rijbak, laat de staldeur open et voila. Klaar!
Geef een paard zelf die keuzevrijheid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:Geef een paard zelf die keuzevrijheid. Ben je ook meteen klaar over 'mijn paard wil graag binnen, daarom zet ik m s nachts op stal' Als ie dat zo graag wil, zet hij zichzelf wel op stal
als je hem de keuze laat.
saffire schreef:ik heb niet heel dit topic gelezen.
maar ik vind als jij en je paard gelukkig en gezond zijn is het bij mij goed
en dat gedoe van bitloos rijde en dat soort gedoe, gaat er bij mij niet in
ik heb wel respect voor mense die het wel doen
maar zelf nee
Lusitana schreef:Verder wordt een paard, net als een kind, met veel keuzevrijheid en geen gezag, minder gehoorzaam. Ik heb zelf toch liever wel een paard dat naar mij luistert en niet een die bepaald wat ik mag/moet doen!!! mijn vriendin heeft de grootste moeite met haar paard, dat niet eens dominant is, aleen VERWEND.
Reist de vraag of keuzevrijheid geen vorm van verwennen is dat op een negatieve manier uitpakt?
Arabesk schreef:Maar dan toch: waarom opsluiten als je ook gewoon het deurtje open kan laten. Als ze het écht zo graag willen gaan ze er toch wel zelf instaan?
Arabesk schreef:Ja hoor paarden vinden het lekker om opgesloten te worden
Daarom zit er een slot op de boxdeur, omdat ze hem anders weer openmaken en naar buiten lopen!
Arabesk schreef:Het feit dat 'het volkje van mijn favo website' die problemen niet kent zou je juist aan het denken moeten zetten!
Problemen met paarden die niet rustig kunnen eten omdat ze
1. te weinig eten krijgen
2. te weinig ruimte
3. combinatie van beide
etc
Hoe kan het dan toch dat al die mensen die hun paard natuurlijker huisvesten in groepen geen problemen hebben?
Toeval?