Waarom laten naturals de normals niet in hun waarde?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Re: Waarom laten naturals de normals niet in hun waarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:58

Laat elkaar lekker met zijn allen in hun waarde.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:00

Ik lees nog af en toe mee hier! maar het gaat imo nog steeds de verkeerde kant op helaas! Waarom moet het nou toch altijd zo gaan hier? Laat toch iedereen doen wat ze goed dunken!

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:01

Ik snap wel dat het een beetje tegenstrijdig overkomt, maar je kunt natuurlijk van mening veranderen. Door dat topic wat ik heb geopend ben ik dus van mening veranderd.

Ik denk dat ergeren misschien niet helemaal het goede woord is. Door mezelf er in te mengen doe ik het natuurlijk ook wel zelf, maar goed dan is het mijn keuze om me toch in de discussie te mengen.

Ik heb inderdaad geen verstand van naturals, weldegelijk van normals. Vind je conclusie een beetje ongegrond.

De vergelijking bedoelde ik natuurlijk niet letterlijk, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel begrijpt.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:01

Laten we het nu eens omdraaien dan? Waarom laten normals de naturals niet in hun waarde!! Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:02

topics vergelijkbaar met deze, zijn meestal van een TS die geen natural is Cool

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:02

Zeeuwtje68 schreef:
Laten we het nu eens omdraaien dan? Waarom laten normals de naturals niet in hun waarde!! Knipoog

Ik denk dat er meer normals die waarde laten dan naturals, als je dit topic kritisch leest kan je dat goed zien

Ik ben gewoon grijs ik hou van beide kanten, maar het gespui maakt me ook gek soms

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:04

Arabesk schreef:
topics vergelijkbaar met deze, zijn meestal van een TS die geen natural is Cool

en degene die de andere partij het meest wil overtuigen van zijn mening, is meestal geen normal Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:05

Juist, ik heb nog nooit een normaal mens gezien die tegen een natural zei, je moet je paard scheren, of doe hem eens een deken op.

Daarin tegen wel, laat zijn deken af, je mag hem niet scheren, je moet bitloos rijden blabla.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:05

katiavl schreef:
Zeeuwtje68 schreef:

Ik denk dat er meer normals die waarde laten dan naturals, als je dit topic kritisch leest kan je dat goed zien

Nou ik zie het niet hoor! het gaat al nergens meer over hier!
Kijk gewoon naar het paard ieder paard is nou eenmaal anders, net als de mens toch?
Dus elk paard heeft andere behoeftes.
De een staat liever binnen, de ander buiten en ga zo maar door!
Dit is gewoon een topic zonder eind zo als het nu gaat!
Jammer hoor!

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:06

ShannaY schreef:
Juist, ik heb nog nooit een normaal mens gezien die tegen een natural zei, je moet je paard scheren, of doe hem eens een deken op.

Daarin tegen wel, laat zijn deken af, je mag hem niet scheren, je moet bitloos rijden blabla.

índerdaad.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:07

Nou ik heb wel vaker gehoord van normals uit mijn omgeving dat ze het er niet mee eens zijn dat mijn paarden buiten staan. Ongeacht ze droog kunnen staan enz. Dat ze het koud hebben en ziek kunnen worden en in de winternachten in een stal horen te staan, dan heb ik wel zoiets dat ze wel wat meer informatie mogen hebben over het paard. Huilen van het lachen

upanddown

Citaat:
Nou ik zie het niet hoor! het gaat al nergens meer over hier!
Kijk gewoon naar het paard ieder paard is nou eenmaal anders, net als de mens toch?
Dus elk paard heeft andere behoeftes.
De een staat liever binnen, de ander buiten en ga zo maar door!
Dit is gewoon een topic zonder eind zo als het nu gaat!
Jammer hoor!

Maar wie zegt dat als ik ooit een paard van een natural koop dat paard het bij mij niet prima naar zijn zin zou hebben? Of als ik een van mijn sportpaarden naar een natural verkoop mijn paard zich daar niet zou kunnen redden? Wij kunnen natuurlijk niet beslissen wat voor elk individuele paard het beste is. Tenzij het om medische redenen gaat dat een bepaalde manier van optoming gekozen wordt.

Anoniem

ShannaY schreef:

Oh, dat kreeg ik anders constant te horen toen ik nog wedstrijden reed, als enige met een pony vol in de wintervacht. Toen had ik overigens nog nooit van 'natural' gehoord.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:08

Helemaal mee eens zeeuwtje, maar ik bedoel gewoon.
Er heeft hier een hele tijd een aangename sfeer geweest.
Net zoals in het hk topic natural normal. Maar dat zijn gewoon natural normals die respect voor elkaar hebben. En waar mensen geen problemen mee hebben. Maar er zijn er een aantal die negatieve associatie vormen met natural, en dan gaan mensen veralgemene en dat is inderdaad jammer.

Zoals roepen dat bit marteltuig is, en normals alleen miepen zijn die kunnen trekken en met de zweep slaan. Zo een dingen zijn gewoon enorme dooddoeners
Laatst bijgewerkt door lesilla op 11-03-08 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:08

Nou mensjes ik ga mijn paard knuffelen en lekker met hem tutten, daarna zitlessen oefenen Haha! . Is tutten, eindeloos borstelen en knuffelen trouwens geen dierenmishandeling?

Zag laatst Martin Gaus met de knuffelhonden, heel gelukkige baasjes en heel ongelukkige honden..., hoe zit dat met paarden?
Is het ABnormal om zo met je paardje om te gaan?? Clown

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:09

ShannaY schreef:

En daar luister jij dan braaf naar? Kom op zeg doe niet zo kinderachtig a.u.b
Nogmaals iedereen probeerd toch wat goed is voor zijn paard?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:10

ik ga even niet op de voorgaande discussie voort, maar geef even mijn mening over de stelling in het begintopic.

Ik ben een normal, maar ben erg geïnteresseerd in de naturalkant en zou dat eigenlijk liever doen.
Zoals al vaak is gezegd moet je niet iedereen over één kam scheren. Reacties van mensen lees je met een bepaalde interpretatie, en met zoveel mensen is iedereen niet zodanig op elkaar afgestemd dat je meteen begrijpt wat de ander eigenlijk heeft bedoeld. reacties zomaar verkeerd opvatten heeft imo dus helemaal geen zin, daar krijg je alleen maar dit soort dingen van.

Naturals en normals hebben beiden een andere visie van hoe je met paarden om kan gaan. Twee visies waarvan niet uitgemaakt kan worden welke de beste is, hooguit welke iemand de beste víndt, en daar heeft iedereen alle recht toe. Ik vind ook dat iemand best kan zeggen dat hij vindt dat een ander zijn paard niet mag scheren, maar accepteer dan ook dat de TS daar misschien gewoon geen boodschap aan heeft en je opmerking links laat liggen. Zo ook andersom.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:11

Citaat:
Maar wie zegt dat als ik ooit een paard van een natural koop dat paard het bij mij niet prima naar zijn zin zou hebben? Of als ik een van mijn sportpaarden naar een natural verkoop mijn paard zich daar niet zou kunnen redden? Wij kunnen natuurlijk niet beslissen wat voor elk individuele paard het beste is. Tenzij het om medische redenen gaat dat een bepaalde manier van optoming gekozen wordt.

Volgens mij kan dat best, maar kijk wel naar wat een paard gewend is en waar is zich gelukkig bij voelt!

En we kunnen toch juist wel beslissen wat voor een individueel paard het beste is? Daar gaat het juist om!!!!!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:11

TS vindt dat je helemaal gelijk hebt, ik wordt er namelijk ook moe van, durf nog niet meer op bokt te vertellen dat als het stormt mijn paard gewoon de hele dag niet buiten komt.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:15

Midasje schreef:
TS vindt dat je helemaal gelijk hebt, ik wordt er namelijk ook moe van, durf nog niet meer op bokt te vertellen dat als het stormt mijn paard gewoon de hele dag niet buiten komt.

Waarom zou je dat dan niet vertellen?
Snap het niet hoor.
Jou paard is misschien blijer op stal met storm, en ander slecht weer. Niks op tegen toch!
Maar de mijne staan liever buiten. Waarom omdat ze niet anders gewend zijn denk ik!
En ze geven er totaal niks om.
Is dat dan niet goed wat jij of ik doe?
Dacht het wel hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:18

Ik word gewoon zo moe van al dat gezanik over hoe een paard gehouden moet worden.

Als je echt goed bezig wilt zijn, koop dan gewoon GEEN paard, dan doe je sowieso niet mee aan "dierenmishandeling" zoals sommige aanhanger beweren.

Rijd dan niet op hem, poets hem niet, maak zoek een natuurgebied waar hij volledig terug kan naar de roots, en ga niet voor het halve werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:19

Zeeuwtje68 schreef:
ShannaY schreef:

En daar luister jij dan braaf naar? Kom op zeg doe niet zo kinderachtig a.u.b
Nogmaals iedereen probeerd toch wat goed is voor zijn paard?

Mens waar heb je het over?

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:31

Zeeuwtje68 schreef:
Midasje schreef:

Waarom zou je dat dan niet vertellen?
Snap het niet hoor.
Jou paard is misschien blijer op stal met storm, en ander slecht weer. Niks op tegen toch!
Maar de mijne staan liever buiten. Waarom omdat ze niet anders gewend zijn denk ik!
En ze geven er totaal niks om.
Is dat dan niet goed wat jij of ik doe?
Dacht het wel hoor Haha!

Tuurlijk iedereen lekker in zijn waarde laten.

Maar helaas gebeurt dat niet

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:34

ShannaY schreef:
Ik word gewoon zo moe van al dat gezanik over hoe een paard gehouden moet worden.

Als je echt goed bezig wilt zijn, koop dan gewoon GEEN paard, dan doe je sowieso niet mee aan "dierenmishandeling" zoals sommige aanhanger beweren.

Rijd dan niet op hem, poets hem niet, maak zoek een natuurgebied waar hij volledig terug kan naar de roots, en ga niet voor het halve werk.

Wat ik al in een eerder topic heb gezegt, zo werkt dat niet meer je kunt niet meer terug naar je roots kunnen wij ook niet ga jij lekker in en grot zitten met een vuurtje en een knuppel om een konijntje dood te slaan en op te eten ze werkt het niet.
Ook niet voor de dieren paarden staan nu op stal worden bereden gepoets krijgen hooi krachtvoer en leiding water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:37

Je moet het ook niet met een al bestaand paard doen!
Maar met een veulen, of een paard dat dat al gewend is.

Of beter nog, helemaal geen paard.