Basje98 schreef:Zo... ik ben er weer en heb weer een beetje tijd...
Alane,
Dat probleem met de leek heb ik ook al geprobeerd naar voren te brengen, ik ben ook van mening dat dit niet voor een echte beginner is gedacht. Dat is ook helemaal mijn punt, want als "instructeur" zou je eigenlijk in staat moeten zijn iemand van begin tot eind te kunnen begeleiden, In ieder geval een methode verduidelijken om het iedereen goed te kunnen leren. Maar dat probleem treedt niet alleen bij AN op. Want AN werkt nu eigenlijk met "verpeste" mensen, die deels zijn "bekeerd" en met deels verpeste paarden. Om dit te voorkomen, zou je ook een methode moeten hebben om te voorkomen dat de mensen en paarden "verpest" worden. (In zijn ogen dus, dat verpest)
En daar valt dus zijn hele methode... hij wacht dus op slachtoffers en hun eigenaren, waarvan de meesten helemaal niet in de gaten hebben wat ze aan het doen zijn. Hij doet dus helemaal niets voor de bron.
Daarnaast kan iedereen lid worden, als je maar belooft dat je geen bit, sporen en blabla gaat gebruiken... en het resultaat zal zijn dat Jan en Janet Beginner voglens de AN methode het paard gaat verprutsen.
Iedereen kan vrijelijk die dvd kopen, bekijken en de 'gewone' instructie aan de wilgen hangen en via deze goedkope methode systematisch het paard verprutsen.
Daarnaast is zijn methode niets anders dan klassieke dressuur, en dan heb ik het niet gelijk over barok klassiek...
Basje98 schreef:Tja, omdat hij de school niet uit economisch zicht heeft opgezet, heeft hij waarschijnlijk geen zin zich met de "slechte" mensen en beginners bezig te houden. Hij opent de school voor de mensen die echt bereid zijn het te leren, en er ook mee aan de gang willen gaan. Misschien ook wel om te voorkomen dat mensen een oordeel gaan vellen die zelf niet goed hebben geprobeerd volgens zijn methode te werken?
Je spreekt jezelf wel enorm tegen... maw, ben je even kwijt

Basje98 schreef:Nee, ik heb niet bij Anky gelest, rijd ook niet volgens haar methode en ben het ook niet van plan. Ik heb genoeg onderzoeken gelezen, waarin wordt beschreven waarom deze methode niet goed (paardvriendelijk) is voor je paard. Ik heb er gewoon iets op tegen om in teugels te hangen en tegelijk te drijven, en zal dit daarom ook niet doen. (Hand zonder been, been zonder hand, heb je wel eens van dat principe gehoord?) Ik ben ervoor om het paard ook de mogelijkheid te geven zichzelf te ontwikkelen, zelf met ideen te komen. Daardoor blijven ze veel beter bij de les. Negatief gedrag wordt genegeerd, positief gedrag beloond, heel simpel eigelijk en houdt het paard creatief.
Die methode is niet geschikt voor beginners.. en daar zit het probleem, hetzelfde probleem als bij AN, de Jan en Janet Beginner die snel resultaat wil en niet weet waar die mee bezig is.
Denk je nu werkelijk waar dat een TWR (TopWedstrijdRuiter) willens en wetens een paard de vernieling in wil helpen?
Daarnaast oordeel je negatief aan de hand van teksten die door tegenstanders is geschreven over iemands manier van rijden zonder die te kennen en een paar foto's op www, maar oordeel je tegelijktijd positief over een manier die je ook niet kent, alleen van foto's en plaatjes en weet je niet wat die persoon 'thuis' doet.
Basje98 schreef:@Crazy Cat: Bij AN krijg je ook inzicht in zijn methode als je echt geinteresseerd bent. En overigens, ik ben niet geinteresseerd omdat het niets kost, voor een cursus, goed boek of iets dergelijks heb ik ook nog geld over. Als zoiets je beroep is moet je daar nou eenmaal je brood mee verdienen. De PP-Methode heeft zelf ook veel profeit gehad van de goede Marketing. (Typisch Amerikaans

) Maar of dat is wat iedereen wil bereiken? Er zijn ook nog idealisten op deze wereld, die iets willen vebeteren en daar dan ook wat voor over hebben.
Ik vind je nogal stellig in je uitspraken.. je oordeelt en beoordeelt iemand en zijn methode enkel en alleen op basis van proffesioneel gemaakte foto's en teksten.. Van horen zeggen verhalen, en je neemt die klakkeloos aan zonder dat je ook maar iets in werkelijkheid hebt kunnen aanschouwen, en dat geld zowel voor AN als voor een TWR.
Mischien zie ik het allemaal net een beetje anders, en net zoals ik een TWR moet geloven die een foto plaatst en/of een tekst is dat bij AN net zo... echter heb ik daar zo mijn bedenkingen bij, gebasseerd op eigen weten en ervaring.... 1 daarvan is je kunt niet met een paard leren omgaan of op een paard leren rijden door enkel en alleen teksten en/of foto's bekijken, of daar een basisopleiding aan vooraf moet zijn gegaan of niet, je mist het stukje 'voelen' en 'gezien worden'.