barefoot Caramello

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sidneey

Re: barefoot Caramello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:45

dankjulliewel Haha!
Hij lag wel ver genoeg naar achteren. Maar hij keek mijn richting op, dus misschien lijkt het daardoor zo Lachen Maar zal er de volgende keer op letten!

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:25

sidneey heb je nou een maat 1 of 2 op je hafje liggen en hoe groot is je haf?

Dit vraag ik omdat ik er zojuist ook een besteld heb maar ben aan het twijfelen over de maat..

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:34

Ik heb een maat 2. Mijn hafje is ong. 148 cm. hoog maar wel erg breed. (hij heeft dekenmaat 195, bizar hè?). Dit gaat net, heb ook vooral een maat 2 gekozen omdat de maat 1 gewoon niet lekker zat (te krap kwam tegen voorpommel aan, met licht rijden). Heb een maat 1 testzadel gehad dat stond wel mooier.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 23:21

mirijam schreef:
sidneey heb je nou een maat 1 of 2 op je hafje liggen en hoe groot is je haf?

Dit vraag ik omdat ik er zojuist ook een besteld heb maar ben aan het twijfelen over de maat..

weet je maat 1 is voor 36-28 en maat 2 voor 40-42 zoiets toch? Haha! nou ik heb net maatje 36 soms 34 en ik heb een maat 2 Haha! ik heb maat 1 niet getest want ik wist gewoon dat ik lekker ruim wilde zitten. er kan dus voor mij als ik helemaal naar achter zit op mijn zadel een kleinkind voor me zitten maar ik vind het super zitten. ik hou van lekker los. het nadeel is de lengte van het zadel maar op mijn teddybeer van 1.49 past het goed Haha!

als jij gewoon gewend bent lekker los te rijden en niet persé dressuur wil gaan doen ofzo dan moet je kiezen voor ruim. kan je alle kanten mee op en kan je doen wat je wilt Lachen ik hoop dat je een goede keuze hebt gemaakt Ja

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:32

sidneey,mooi hoor!!! Pling

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:34

Erg leuk!
Ik heb een Torsion in ongeveer deze kleurstelling...

pmarena, inderdaad ja... die eerste van jou. Knipoog (ben er nog steeds heel erg blij mee)

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:48

Erg mooi zeg die zadels! Ben er helemaal weg van Kwijl
Ik wil ook zo graag de Caramello met knop, maarja, ik heb ouders Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:34

hahah Bertuss: ik heb ook ouders hoor... Maar ben toch de trotse eigenaar van een bruine Cheyenne EN een caramello Arizona.

Hard werken, sparen en dan aankopen Knipoog
Daar hebben ouders niet zo gek veel mee te maken. Toen ik 12 was heb ook een hele zomer auto's staan wassen om mijn eigen pony te kopen, en die was een stuk duurder dan een Barefoot zadel Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 09:24

Tsja sommige meiden hebben iets strengere ouders Haha!, das balen.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:54

Woepie !! Yes mijn Barafoot Caramello is ook besteld een Cheyenne voor dyco.
Ik moet wel wachten tot februarie/Maart bij Barefoot Belgium wat ze hebben er momenteel geen. Maar das niet erg vermits Dyco pas ten vroegste in april (13 april word hij 3 jaar)word ingereden.
Laat het aftellen beginnen Clown

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:22

even een vraagje, het bruin van mij caramello begint vaal te worden. Hoe kan ik dit oplossen? heb onder de zadel zitting a; wat geprobeerd maar dit word allemaal erg vlekkerig. En waar kun je eht caramel mee behandelen? Het maakt mij niet uit als het nubuck glad word zoals leer. please help!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:17

Een oude sok met wat leerolie, heel lichtjes inwrijven, gaat prima ik heb het ook gedaan!

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:36

ook op het caramel? Ben zo bang dat ik hem verpest!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 18:41

sidneey schreef:
even een vraagje, het bruin van mij caramello begint vaal te worden. Hoe kan ik dit oplossen? heb onder de zadel zitting a; wat geprobeerd maar dit word allemaal erg vlekkerig. En waar kun je eht caramel mee behandelen? Het maakt mij niet uit als het nubuck glad word zoals leer. please help!

het zadel wordt vanzelf zwart. het nadeel van al die leuke kleuren bij barefoot is dat ze valer worden hoe vaker je ze gebruikt. ik ken iemand die had een rode en enige tijd laten een roze Clown

mijn zwarte barefoot was perongeluk door iemand een x ingesmeerd met iets waardoor hij grijs werd. echt ontzettend lelijk! na enige tijd werden delen wel weer zwartachtig maar echt zwart niet. toen ik heb lederdressing gepakt en een spons en druk aan de slag gegaan. mijn hele zadel was weer zwart Haha! Haha! volgende morgn was hij opgedroogt en half zwart en half grijs en toen nog wat delen extra ingesmeerd. nu is hij helemaal zwart, soepel en glad. ben helemaal blij want uiteindelijk wordt hij toch zwart en donkerder maar zo heb ik hem al helemaal gelijk.

ik denk dat je je zadel moet sponzen met lederdressing zoals mij en dan wordt hij wel donkerder maar hou je de kleuren wel gelijk. anders heb je straks dat je zitting mooi donker en glad is en bij je knieen vaal en lelijk. ik denk het zo dan, ik heb geen ervaring met de caramello Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:43

Het caramel heb ik niet ingesmeerd, omdat ik de kleur zo prima vind... Dus ik heb alleen de donkere kleur in de olie gezet. Het zadel wordt gewoon wat donkerder.

Maar zorg dat je niet teveel olie gaat gebruiken, want dan gaat het IN het zadel zitten ipv in het nubuck.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:20

Super de suup, heb hem besteld (de arizona, caramello) op dit moment gebruik ik het testzadel nog, volgende week heb ik mn eigen barefootje , mijn haf en ik willen niet anders meer, echt geweldig!

Als het zadel nieuw is vind ik hem wat aan de lichte kant (beetje flets), ben blij in de loop van de tijd als ik ga gebruiken wat donkerder wordt.
Heb de arizona caramello vandaag in het echt gezien, omdat ik hem niet via een foto van het internet wou bestellen, kleuren komen niet altijd helemaal overeen natuurlijk, in het echt is ie net een tikkie fletser als op de foto (ook nieuwigheid).
Maar ondanks dat kan ik haast niet wachten tot volgende week woensdag!!!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:07

ik heb hem binnen!! maak straks meteen foto`s hoe die op mijn paard staat!! Haha!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:26

Afbeelding

Afbeelding

buiten begon het uiteraard te regenen dus heb de foto`s in de stal gemaakt

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:54

Staat erg gaaf!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:05

dankje! hoop morgen op beter weer(en een schonder paard) dan doe ik ook de fenders eraan en dan nog ff mooiere foto`s maken hhaha

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:31

haha dat rijd in ieder geval een stukkie makkelijker..veel plezier met je nieuwe zadel

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:34

ze is helaas nog niet ingereden, ga het nu wel beetje oppakken weer met op dr hangen en hoop dr binnenkort wel stukje op te kunnen stappen Nagelbijten / Gniffelen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:36

oww zo, veel succes met inrijden dan, aan het zadel zal het niet liggen!!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:28

cissie schreef:
oww zo, veel succes met inrijden dan, aan het zadel zal het niet liggen!!

nee precies, goede begin is er al Nagelbijten / Gniffelen

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 19:09

heb je er nu geen dekje onder? daar ging je schone vacht onder je bf Vork

nee hoor staat erg gaaf, veel succes met het ( in ) rijden Haha!