Ervaringen Barefoot London?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balder

Re: Ervaringen Barefoot London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:47

Ik heb mijn Barefoot London in het najaar weggedaan omdat mij arabier drukplekken kreeg naast zijn schoft. Vlak daarna las ik dat juist de physiopads hierdoor uit de handel gingen . Had ik het maar eerder geweten. Ik had nog de hoop dat de witte haren in de wintervacht, die maar tot halverwege de haar zaten, niet zouden doorkomen in de zomervacht. Helaas is dat niet zo en loopt mijn paardje nu met witte vlekken aan beide zijden van zijn schoft. Ik baal als een stekker. Huilen
Of het daadwerkelijk door de physiopad is gekomen weet ik niet maar ik ben in ieder geval blij dat ze uit de handel genomen zijn.

Gr,

Karina

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:28

dat is inderdaad wel heel erg balen!
tot nu toe is er bij mij nog niks te zien met de physiopad (klopt af...)
De gewone grandeurpad met van dat 'wollen' onderkant die blijft niet stabielgenoeg liggen, dat vind ik het fijne aan de physio (maar ben wel bang voor die drukplekken) .
En daarom ben ik ook nog half-half opzoek naar een soort onderlegger voor het zadel wat toch voldoende beschermt tegen drukpunten, maar ook de ruggegraat vrijlaat.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:44

Ik vind dat wollen ding ook niks. Maar zat me net te bedenke, is het niet een optie om er een gewoon dekje onder te doen. of zal dit niet goed blijven liggen

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:25

als je er een gewoon dekje onder doet zijn de drukpunten veel te groot (dus krijg je 100% zeker drukkingen bij je paard)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:29

Nou , dat valt ook wel weer mee hoor Clown

Zat mensen die zonder dekje of met een simpel dekje rondrijden met hun boomloze zadel en waarbij het paard nergens last van heeft , maar het is gewoon geen aanrader. De kans is gewoon groter dat het paard de directe druk onprettig vindt.

Heb je een dekje met goede inlages dan hou je een vrij kanaal boven de ruggengraat , en wordt de druk op de stijgbeugelophanging wat afgevlakt en geabsorbeerd door de meeverende en schokdempende inlages.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 13:49

Balder schreef:
Ik heb mijn Barefoot London in het najaar weggedaan omdat mij arabier drukplekken kreeg naast zijn schoft. Vlak daarna las ik dat juist de physiopads hierdoor uit de handel gingen . Had ik het maar eerder geweten. Ik had nog de hoop dat de witte haren in de wintervacht, die maar tot halverwege de haar zaten, niet zouden doorkomen in de zomervacht. Helaas is dat niet zo en loopt mijn paardje nu met witte vlekken aan beide zijden van zijn schoft. Ik baal als een stekker. Huilen
Of het daadwerkelijk door de physiopad is gekomen weet ik niet maar ik ben in ieder geval blij dat ze uit de handel genomen zijn.

Gr,

Karina

Mijn beide paarden hebben ook kleine witten plekken waar het sympanova aan de rug zit. Ik baal er ook van maar heb ook een grandeur maar die schuift op de rug, en het zweet enorm. Daarom heb ik toch liever de sympanova maar ik wissel het gewoon af. Ik baal ook maarja niks aan te doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:36

Mischien mag ik het hier niet vragen,maar ik wilde graag mijn Grandeurdekje wassen,hoe was je dit makkelijk?
Inlages er natuurlijk uit, en dan met wolwasmiddel ofzo??

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 17:50

Ik bedoelde eigenlijk een gewoon dekje onder de grandeur dek leggen. Dan schuift het hopelijk niet zo. en hoop ik ook dat ze niet zo zweten. Want dat is wel heel erg met die grandeur. Kan het helaas zelf nog niet uitproberen daar mijn pony bij de hengst staat

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:31

Anoniem schreef:
Mischien mag ik het hier niet vragen,maar ik wilde graag mijn Grandeurdekje wassen,hoe was je dit makkelijk?

Weet iemand dan ook hoe ik mijn grandeur pad kan wassen met fleece onderop ?

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:33

_Dunja_ schreef:
Anoniem schreef:

Weet iemand dan ook hoe ik mijn grandeur pad kan wassen met fleece onderop ?

Beide in de wasmachiene met 30 graden, GEEN wasmiddel! Dan gaat de kleur van je dekje eruit. Evt met de hand wassen gaat ook goed. dit is mij altijd aangeraden door de verkopers Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:24

Eh, ik heb mijn Grandeurs regelmatig met wasmiddel gewassen in de wasmasjien.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:36

Hee! Vraagje....

Ik heb net mijn barefoot London opgehaald Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Ik heb er dus een grandeur onder met inlages. Maar mijn paard zweet altijd ontiegelijk na een lange rit. Dus ik zat eraan te denken om ONDER de grandeur nog een gewoon dekje te doen zodat de grandeur niet iedere dag doorweekt is. Zou dit kunnen???? Blijft het zadel dan wel gewoon goed liggen??

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:08

Ja hoor dat kan best Sharmila Knipoog

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:41

ja hoor dat kan gewoon
als ik wedstrijden rijd doe ik mijn witte dekje er ook onder
alleen kan het wel zijn dat je inlages dan minder zijn werk
doen, misschien kan je dan betere dubbele inlages erin doen

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:08

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:16

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:55

ik zit er over te denken om m'n barefoot weer te verkopen. hij is eigenlijk veel te groot voor m'n pony (alhoewel ze er wel lekker onder loopt). maar zweten, niet normaal en dan hoeven we nog niet eens intensief te rijden.
foto's staan op www.annastasia.mijnalbums.nl
Ze heeft totaal geen schoft en daardoor passen de meeste zadels haar niet. ik ben het soft balance dressuur model aan het afwachten daar ik toch graag een dressuur zadel wil.
moeilijk,moeilijk.
Denk dat ik maar eens het soft balance vzh zadel moet gaan uitproberen om toch een beetje het idee te krijgen hoe deze zit.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:58

Het zadel lijkt inderdaad aan de lange kant.
De wintec (ik kwam per ongeluk in een ander album terecht) vond ik er echter ook groot uitzien.
Ik hoop dat de softbalance een beter zadel voor d'r is Lachen
Je BF krijg je in ieder geval zo verkocht hoor, ze zijn erg gewilt!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:01

@ mirkip
Ik rijd nu inderdaad met het wintec zadel. deze lijkt ook groot op de foto. maar in het echt is deze een stuk kleiner.
Heb de london maat 1 ook al uitgeprobeerd maar qua lengte maakt het te weinig uit.
Als laatste optie heb ik dan nog een zadel op maat laten maken (als ik daar het geld voor heb) want ze is ook net naar de hengst geweest.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:32

jammer dat het niets voor je is...

Als je je London kwijt wil, weet ik wel iemand die ook heel erg graag een barefoot london wilt.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:40

een zadel op maat laten maken is echt heel duur.
Omdat 'mijn' paard ook iedere jaar weer gedekt wordt, en enorm van figuur veranderd is een boomzadel niks voor mij.
Of ik moet 'm iedere paar maanden aan laten passen... maar dat vind ik te veel van het goede.
Als die wintec tot nu toe nog het beste ligt zou het misschien wat zijn om die aan te houden, omdat je daarin ook de boommaat veranderen Lachen ?

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:25

annastasia schreef:
ik zit er over te denken om m'n barefoot weer te verkopen. hij is eigenlijk veel te groot voor m'n pony (alhoewel ze er wel lekker onder loopt). maar zweten, niet normaal en dan hoeven we nog niet eens intensief te rijden.
foto's staan op http://www.annastasia.mijnalbums.nl
Ze heeft totaal geen schoft en daardoor passen de meeste zadels haar niet. ik ben het soft balance dressuur model aan het afwachten daar ik toch graag een dressuur zadel wil.
moeilijk,moeilijk.
Denk dat ik maar eens het soft balance vzh zadel moet gaan uitproberen om toch een beetje het idee te krijgen hoe deze zit.

Jammer, ik wil ook zo graag een bf london maar een maat 1. Je wintec is volgens mij echt te groot. hij ligt ook veels te ver aan voren voor mijn gevoel op de foto's.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:28

het wintec zadel had ik er los opgelegd. deze is in het echt wel veel kleiner als de barefoot.
Maar de wintec moet ver naar voren liggen anders glijdt deze uit zichzelf naar voren.
Al met al dus een drama, en dat is nu al 3 jaar aan de gang.
Ik heb er de breedste boom in zitten. dus het wordt iig een nieuw zadel.
zal sietske even mailen hoelang het nog met het SB dressuur zadel gaat duren daar het eerst de bedoeling was dat deze in januari op de markt kwam.

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:39

Even een vraagje tussendoor; ik zit er ook al een hele tijd over te denken om de London aan te schaffen, maar ben nog steeds aan het twijfelen welke maat ik nu moet nemen. Met welke Engelse inchmaten zijn de London maat 1 en 2 ongeveer te vergelijken?
Ik heb zelf maat 42 en ben 1.78m. Mijn huidige zadel (Wintec) is een 17,5 inch, daar zit ik gewoon goed in. Mijn tink heeft een vrij korte rug en dit zadel ligt bij haar ook goed, maar hij zou niet groter moeten zijn. Waarschijnlijk is een maat 2 voor mijzelf het beste, maar ik ben bang dat die voor mijn pony (stokmaat 1.45m) dan weer te groot is. Hmmm... twijfel twijfel Knipoog Misschien toch maar voor de zekerheid alletwee de maten als testzadel aanvragen.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:19

Dat is wel zo handig barokkie Lachen

Ikzelf heb maat 36 en een pony van 1.49 maar een maat 2 cheyenne. Gaat prima, ik zit liever ruim. Bij mijn paardje is de lengte geen probleem.