Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Mijn paard heeft dus de neiging als de tenen te lang worden om achterover te komen te staan. Dus te lange tenen en het achterste stuk van zijn hoeven slijt dan ook helemaal weg, heeft geen kans te groeien.
Jovarna schreef:russel schreef:Mijn paard heeft dus de neiging als de tenen te lang worden om achterover te komen te staan. Dus te lange tenen en het achterste stuk van zijn hoeven slijt dan ook helemaal weg, heeft geen kans te groeien.
Wat je hier aan kunt doen, is de toon zo kort mogelijk houden. Dus echt regelmatig bijvijlen en goed rond maken (mustangrol).
Hoeveel afstand is er nu nog tussen de witte lijn en de buitenste rand van de hoefwand?
russel schreef:Owjee, die witte lijn is dat dat randje naast de hoefwand waar dat gleufje in zit waar steentjes ik kunnen komen?
Jovarna schreef:russel schreef:Owjee, die witte lijn is dat dat randje naast de hoefwand waar dat gleufje in zit waar steentjes ik kunnen komen?
Ja, die is nu hoogstwaarschijnlijk (dankzij de ijzers) verbreed en dus 'open' en dus kunnen er makkelijk kleine steentjes in vast komen te zitten.