Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Antheman schreef:Gouda, dat is mooi dat je er weer hebt opgezeten!!![]()
Het is overigens tot 19 uur licht hoor!
En over je gras vraag:
Andor en Merrit lopen nu op het kurkdroge koeienpad, dat is heel lang en op een plek best breed.
Daar zet ik ze om 8.30 neer en trek ze er om 19 uur weer af.
Dit is nu zo´n 2 weken, want ze moesten eigenlijk binnen blijven, omdat het gras erg nat was.
De dames, de andere Haf en de Tinker, zijn dus gedegradeerd tot stalpaard. Zij lopen dus wel op het gras, dat ook echt wel aan het groeien is, ik zie de injectiesporen nog maar nauwelijks.
Ze lopen er maar 1 tot 2 uur op, om het gras te sparen.
Hier moeten ze met zijn 4 en de hele zomer op.
Heb ze liever de hele dag in het zand , dan een uurtje op het gras.
Wil ze ook s nachts buiten laten, ga ik morgen even met Reynold overleggen. Zal wel niet zo´n probleem zijn, want ze lopen het toch niet kapot en eten het gras niet.
opala schreef:Ook wil ik Arabesk niet afvallen, maar moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik de voorhoeven ook rijkelijk aan de korte kant vind..
opala schreef:Het zal naar verwachting wel weer 1 mei worden dat ze volledige weidegang krijgen, en wanneer de omstandigheden het toelaten, zullen ze dagen ervoor al meerdere uren per dag eraan hebben kunnen wennen. Lekker vooruitzicht.
Ik moet toch bekennen dat zo'n waarschuwing tegen NB mij niet in de koude kleren gaat zitten.
Ook wil ik Arabesk niet afvallen, maar moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik de voorhoeven ook rijkelijk aan de korte kant vind.
Ik weet wel waarom ik spaarzaam met foto's plaatsen ben, ben erg beïnvloedbaar en gauw aan het twijfelen te brengen. Noem het lafheid, maar ik ken mijzelf.
Margreet schreef:AM, ik noem toch ook geen namen?
Antheman schreef:En over lafheid: je kunt toch ook leren van elkaars fotoos??
Dat vind ik leuk aan een forum ,je kunt met elkaar bespreken wat je doet en waarom je die keuze hebt gemaakt.
nienke07 schreef:Alle 'normale' smeden die ik gehad heb probeerden altijd mijn paarden voor lager te krijgen en achter hoger. Ze haalden dus te weinig van de verzenen af en te veel van de toon.SM: Dat maakt beoordelen van een foto natuurlijk ook zo lastig! kan jij mij uitleggen, hoe het komt dat jouw paardjes zo heel laag staan? Ging dat geleidelijk en wat voor referintie punt hou je aan? Slijten ze vanzelf zo of heb je er veel voor moeten doen?
Ik hoor het graag, want wil heel graag heel veel leren!
nienke07 schreef:SM, dus als ik het goed begrijp, snij jij niet en slijten de hoeven gewoon op deze manier af en lopen je paardjes prima zo?
Hoe kan het nou zo zijn dat anderen zo schrikken van lage hoeven...het kan toch gewoon zo zijn, dat elk paard zijn eigen hoefhoogte heeft?
Bruut staat bij lange na niet zo laag, als ik hem zo laag zou willen hebben, zou ik echt moeten gaan kappen of snijden ).a. in de straal!)...hij raakt echter wel gewoon de bodem met zijn straal... Hoe was dat bij jou SM? Raakte de straal de bodem helemaal niet toen ze nog hoger op de hielen stonden?
Antheman schreef:Jil, kun je iets meer zeggen over de meeting, hoe laat en hoe wie wat enzo?
Arabesk schreef:Ik word gestoord van dat topic, WEER WORDEN DE NB-ERS AFGEZEKEN OM HUN MANIER VAN REAGEREN IPV OP DE INHOUD IN TE GAAN!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Goed ik ben dus weer thuis, ik ging over de zeik op mijn werk, ik heb echt teveel over me heen gehad de laatste tijd. Ik ga nu even drie dagen rustig aan doen. Ik flipte weer bijna, heb voor het eerst zo'n pilletje naar binnen gepropt wat ik van de HA heb gekregen. Goed spul joh, je wordt er binnen 10 min. zo rustig als een meibloempje van
Arabesk schreef:Antheman schreef:Jil, kun je iets meer zeggen over de meeting, hoe laat en hoe wie wat enzo?
In mijn excellijstje staat wie er komen, Gouda houdt nog even een slag om de arm. Ik stel voor om een uur of twee hier in Midwoud? Dan kan iedereen 's ochtends nog de eigen paardjes doen.