[HK]Parelli Natural Horsemanship

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Parelli Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:50

Leuk filmpje! Fijn dat je dat een heel weekend hebt kunnen doen.. En ik ben echt jaloers op hun speeltuin :P

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:03

Heel gaaf filmpje! En ik zou inderdaad ook wel heel graag zo'n 'speeltuin' willen :)

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:36

Daar spat de pret vanaf, gaaf!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 06:55

ik heb gisteren ook weer les gehad, deze keer hebben we voor de eerste keer gereden :) alleen stap en draf maar vond het fijn... maar ik heb eens een vraagje hoe zetten jullie de paarden in draf? ik moet 'schudden' met men schouders... heel raar en vooral onwennig maar wel leuk gereden

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:14

Ik breng mijn energie omhoog en een beetje klikken, dan is ie meestal al in draf. Anders fases opbouwen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:42

Ja als k dit in stap doe gaat het goed, dit was de eerste keer en moest met men schouders schudden en dan eventueel klikken en anders duwen met benen, niet echt benen geven...

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:15

Met Pumbaa (Konik) een paar dagen geleden de ultieme liberty test gehad, los mee op boswandeling. Pumbaa is een extreme RBE en heel lastig om bij te houden in liberty, wij hebben daar met het spelen en trainen in de weide heel lang op moeten oefenen want zodra hij weet dat hij los is mag hij graag zijn eigen gang gaan. Nu toch de stap gezet om ook buiten zijn bekende omgeving op mij te vertrouwen. Het is nogal een uitdaging want zodra hij niet meer in zijn veilige omgeving is, let hij alleen nog maar op wat er om hem heen gebeurt en minder op mij. Dit komt ook vanuit zijn verleden, hij heeft de eerste 7 jaar van zijn leven in een natuurgebied geleefd en staat dus puur op instinct. Maar oefening baart kunst :)

Afbeelding

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:27

En het bijbehorende filmpje :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:39

Leuk, daar zijn wij nog een heel eind van weg! Maar fijn dat het bij andere paarden lukt, dit geeft mij moed om door te doen en ooit doen wij dit ook :) ik heb eind augustus een intensive cours bij men lesgever en ben ook wel benieuwd hoe ze op verplaatsing reageert

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:05

Geweldig he, zo los mee <3
Afbeelding

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:10

O en als er nog iemand level 3 te koop/te leen heeft ben ik je voor altijd dankbaar :o ..

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:55

Los buiten staat prachtig, toch is dat voor mij persoonlijk geen doel.

De oude level 3 is nog op videobanden, alleen level 1 en 2 zijn als dvdpakket op de markt gebracht.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:22

@Wicky: Dat is voor iedereen verschillend. Voor mij is dat erg bijzonder en 1 van mijn doelen en dan vooral met Pumbaa, omdat hij los zo snel mogelijk wegging bij mij in het verleden. Met mijn andere paard is liberty een stuk gemakkelijker, die loopt van nature al goed mee, maar met Pumbaa was dit voor mij een uitzonderlijk moment die ik niet snel meer zal vergeten.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:23

@ilangok: Mooie foto!

RidingSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:23

Wat geweldig om te zien allemaal..dan ben ik nog maar een beginner..maar wel heel vastberaden om ook zo ver te komen!

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:47

Qua online lopen wij een beetje vast (waarschijnlijk omdat we liberty leuker vinden :') ). Komt vast wel weer.

<3

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:33

Heaven loopt ondertussen zo de trailer op! Vandaag is Heaven al vertrokken naar kamp want heb drie dagen kamp bij mijn lesgeefster parelli, ze was wel gespannen zo op een nieuwe plek maar hopelijk went ze snel en wordt het een fijn kamp

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:42

Kay_Kim schreef:
Heaven loopt ondertussen zo de trailer op! Vandaag is Heaven al vertrokken naar kamp want heb drie dagen kamp bij mijn lesgeefster parelli, ze was wel gespannen zo op een nieuwe plek maar hopelijk went ze snel en wordt het een fijn kamp

ZaliG, zo'n kampen. Dan krijg je pas een super goede band met je paard vind ik. Veel plezier!

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:24

Leuk filmpje Ilse! Liberty is ook onze favoriete savvy ;)

Mooi dat Heaven nu op de trailer gaat Kay_Kim! Op Parelli-kamp lijkt mij ook erg leuk, wie weet komt het er ooit nog wel van...

Hier gaat het ook goed. We groeien momenteel vooral in liberty. Ik heb gemerkt dat King het heel leuk vindt om in de wei grondwerk te doen, dus dat doen we nu regelmatig. In de bak raakt hij snel verveeld helaas. Circling game was ook altijd erg lastig, maar gaat ook steeds beter :)

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:08

Circling game is bij mij erg lastig (in vrijheid dan). Als hij afdwaald kan ik zijn achterhand ontkoppelen en blijft hij wel, maar hij is vaak snel al het een beetje kwijt. Zal wel weer een kwestie van oefenen zijn. :)

Parelli kamp klinkt inderdaad geweldig, veel plezier!!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:01

Klopt :j Probleem is ondertussen ook "opgelost".. Moet nog aan gewerkt worden maar het begin is gemaakt. Laatste 2 ritten zijn echt super geweest, met gras eten maar niet storend, gewoon op mijn commando en als het even niet uit kwam gingen we gewoon verder. Dus de start is gemaakt, ben nu pas een week op vakantie geweest dus even zien hoeveel hij onthouden heeft, maar ik sta er heel anders in en werk er op een andere manier aan dus dat alleen al is een vooruitgang ;)

Uiteraard is het ook zo dat heel dat schrikken en raar doen die laatste ritten ook niet aan de orde is geweest, en er zijn momenten geweest dat het kon ... maar hij had zijn aandacht bij mij dus no problem.. Ook express langs de eerdere probleemplaatsen gereden en niks aan de hand. Enige wat we niet meer zijn tegengekomen zijn tractors op smalle weggetjes en ligfietsen met enorme vlaggen, maar dat zien we in de toekomst dan wel weer.. Binnenkort gaat de mais eraf dus kans genoeg :Y) :)) Maar de gewone dingen (honden & fietsers & dat soort dingen) waren nu allemaal geen probleem meer, natuurlijk niet ... want dat was ook maar een gevolg van ... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:59

Ik geef het op ... ben blijkbaar niet uit het juiste hout gesneden en pony vindt zijn leven zo vreselijk dat hij onder een tractor zou lopen voor een pluk gras.. (en dat nadat hij al hetzelfde deed bij een auto een stuk eerder). Alles wat je nieuw bedenkt of anders gaat doen werkt maximum 2 keer en mijn opties zijn gewoon op.. Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe.. kan het gewoon niet..

Ga Nic nog maar eens contacteren of die nog wat weet of de komende tijd nog in de buurt is.. Of ik doe gewoon niks meer, kan ook..

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:29

Oei Sabine, dat klinkt als bijna opgeven....heb ik ook al meermaals gehad en morgen denk je er vast weer anders over... :(:) Woon jij in België? Bedoel je Nic de Winne?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:42

Ik hoop het :j
Ik vind het zo moeilijk allemaal.. Er is zoveel dat hij niet kan of mag, en de dingen die nog gaan krijgen we dan zo'n situaties mee.. En niks doen is ook geen optie want als ik een week op vakentie ga breekt meneer uit... :+ Ik vraag al zo weinig, probeer zoveel rekening met zijn 'psyche' te houden en ik lijk gewoon 0,0 vooruitgang te maken.. Zal vast zo lijken en niet zo zijn, maar de mensen die een stuk minder nadenken over en rekening mee houden met stappen wel gewoon zo op hun paard en rijden weg.. Waarom kan dat bij ons niet gewoon? Analyseer ik teveel en probeer ik het te goed te doen? Maar dat verklaard dan nog niet waarom we bijna onder een tractor terecht komen voor een pluk gras (en die fietser had gelukkig niet door dat hij bijna plat was..). Hij had overigens geen schrik van die tractor.. zag hem niet eens.. zo gefixeerd was hij.. en het ding kwam thans hard genoeg aan.. :=

Die bedoel ik inderdaad :j Zit in België :j Nog beetje uit de buurt maar hij is toch de meest dichtsbijzijnde :)