Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
alleen stap en draf maar vond het fijn... maar ik heb eens een vraagje hoe zetten jullie de paarden in draf? ik moet 'schudden' met men schouders... heel raar en vooral onwennig maar wel leuk gereden
ik heb eind augustus een intensive cours bij men lesgever en ben ook wel benieuwd hoe ze op verplaatsing reageert
.. Kay_Kim schreef:Heaven loopt ondertussen zo de trailer op! Vandaag is Heaven al vertrokken naar kamp want heb drie dagen kamp bij mijn lesgeefster parelli, ze was wel gespannen zo op een nieuwe plek maar hopelijk went ze snel en wordt het een fijn kamp

Probleem is ondertussen ook "opgelost".. Moet nog aan gewerkt worden maar het begin is gemaakt. Laatste 2 ritten zijn echt super geweest, met gras eten maar niet storend, gewoon op mijn commando en als het even niet uit kwam gingen we gewoon verder. Dus de start is gemaakt, ben nu pas een week op vakantie geweest dus even zien hoeveel hij onthouden heeft, maar ik sta er heel anders in en werk er op een andere manier aan dus dat alleen al is een vooruitgang 
Maar de gewone dingen (honden & fietsers & dat soort dingen) waren nu allemaal geen probleem meer, natuurlijk niet ... want dat was ook maar een gevolg van ...

Ik vraag al zo weinig, probeer zoveel rekening met zijn 'psyche' te houden en ik lijk gewoon 0,0 vooruitgang te maken.. Zal vast zo lijken en niet zo zijn, maar de mensen die een stuk minder nadenken over en rekening mee houden met stappen wel gewoon zo op hun paard en rijden weg.. Waarom kan dat bij ons niet gewoon? Analyseer ik teveel en probeer ik het te goed te doen? Maar dat verklaard dan nog niet waarom we bijna onder een tractor terecht komen voor een pluk gras (en die fietser had gelukkig niet door dat hij bijna plat was..). Hij had overigens geen schrik van die tractor.. zag hem niet eens.. zo gefixeerd was hij.. en het ding kwam thans hard genoeg aan.. 
Zit in België
Nog beetje uit de buurt maar hij is toch de meest dichtsbijzijnde