Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zó relaxed, super gewoon. Ik ben helemaal opnieuw begonnen in de basis (inspiratie opgedaan in het dressuur beoordelingstopic hier op bokt) en serieus, binnen een week kende ik mijn paard niet meer terug. Niks vluchtgedrag of renpartijen meer! Rust en ritme heeft ie nu én hij is actief genoeg
er wordt hem niks gevraagd dat hij niet aankan en werken heel rustig naar de oprichting toe. Het paard geeft aan, ik volg. Doordat ik niet meer hoef te remmen kruipt hij niet meer achter de loodlijn, zijn frame is volledig verandert, hij is 'uit de krul'.
nouja, het heeft ons echt geholpen dus ik ben heel enthousiast 
het was voor ons een eye-opener en een nieuw begin met een compleet ontspannen paard als resultaat.
je paard kan het aan en daardoor heb je ook gewoon licht contact aan de voorkant.
Ik stond blijkbaar nergens als leider.
Op zo 'n momenten als ik hierboven beschreef (helemaal alleen, enkel hij en ik) zit ik me suf te piekeren waar het dan fout loopt, ik moet toch iéts verkeerd uitstralen of zo. Ik heb mezelf al op film gezet om mijn houding te analyseren maar ik vind niets... Ik heb mezelf de laatste jaren al enorm getraind in het heel rustig en zelfverzekerd zijn, gefocust zijn, voldoende rust geven, beheerste houding, aanwijzing en manoeuvres etc... maar toch moet er nog iets zijn maar wat...
, , mijn vriend met zijn RBI mee...die was de rust zelver...wij hebben de wandeling dubbel gedaan met gedraai en gedraai en gedraai naar alle kanten op...hoofd 2 meter van de grond, ni te doen