Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. En wat ook heel typse is dat mijn Fjord onder het zadel en tijdens gronwerk bloedje fanatiek is en super voorwaarts terwijl hij echte introvert is. Maarja hij weet gewoon dat het hem altijd wat oplevert wanneer die zo fanatiek is
(hij is notebene fanatieker dan mijn haflinger).
. 

Myca schreef:Met rijden moet ik daar ook om denken. Lengtebuiging vindt hij bijvoorbeeld lastig en dan heeft hij bepaalde trucjes om daar onderuit te komen. Eentje is versnellen. Als ik echt wil dat hij beter doorbuigt, dan kan ik hem het best laten versnellen (heeft hij het gevoel dat hij gewonnen heeft) en toch die lengtebuiging te krijgen (heb ik ook het gevoel dat ik gewonnen heb).
diesel_ schreef:wat een leuk herkenbaar topic! Ik heb ook een left brain extrovert, hij wordt in mei pas 2 maar we doen wel af en toe al de seven games (paar stapjes en klaar van alles).
De circling game ging goed, maar hij breekt nu steeds uit waarbij ik hem soms ook los heb moeten laten.
Herkennen jullie dat ook? Hij wordt dan heel druk en jollig en ineens zoef.. disengage hq ben ik dan gewoon niet snel genoeg in
diesel_ schreef:De circling game ging goed, maar hij breekt nu steeds uit waarbij ik hem soms ook los heb moeten laten.
Herkennen jullie dat ook? Hij wordt dan heel druk en jollig en ineens zoef.. disengage hq ben ik dan gewoon niet snel genoeg in
Heel dominant naar anderen toe en met buitenritten weet ik precies welke paarden niet te dicht in de buurt moeten komen
Verder is hij nogal gesteld op zijn achterhand dus daar moeten ze ook niet te lang op gaan hangen 
Nu op deze stal nog steeds apart (heeft wel in het begin een tijd samen gelopen met mijn andere maar was niet zo'n succes) maar hij doet daar heel anders tegen andere paarden. Wil met elk paard kennismaken en knuffelen/snuffelen als je langs de stallen loopt, echt dat had hij vroeger echt niet .. dan moet je afstand bewaren of hij vloog ze gewoon ineens aan ..
) en daardoor veel meer rust vindt in zijn koppie .. En misschien ook wel de leeftijd, uiteindelijk eens, haha
Ik ben wel consequent, maar heb hem nog nooit gedwongen. Instinctief aangevoeld misschien. Maar door dit topic valt alles op zijn plek.