paardenmishandeling? Petitie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:48

Je blijft dus voor altijd vastzitten aan je verleden, ook al ben je daarover tot inkeer gekomen? Dan kan je volgens mij naar niemand meer luisteren :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:49

Billy schreef:
Ik hoop dat de mensen die op dit filmpje een verschrikkelijk gevaarlijk paard zien, het bij een Bart Smit of HEMA paard houden want die snappen er niks van..

_O-

Zit ik me druk te maken over een filmpje van 6 jaar geleden.
Billy, ook zonde van jouw tijd.
Dat mens schijnt dat paard ook nog steeds te hebben.
Wat een paard he? :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:50

sanne83 schreef:
Dat jij dit normaal gedrag vind, vind ik heel erg zorgelijk ;)

Wat ik zorgelijk vind is dat mensen niet het verschil zien tussen een paard wat niet ,meer weet wat hij moet omdat hij hele tegenstrijdige signalen krijgt en een paard wat aagressief is.
Maar wat ik nog veel zorgelijker vind is dat er een kudde bestaat die kritiekloos met oogkleppen op achter een goeroe aanhobbelt, klakkeloos overneemt wat die dicteert, en het eigen verstand en de eigen kennis, beide voor zover aanwezig, (=twijfelpuntje) onbenut laat.
Dat vind ik het meest trieste van dit hele verhaal....

sanne83

Re: paardenmishandeling? Petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:56

Niemand heeft beweerd dat dit paard aggresief is.
Verder reageer ik maar niet op je uitlatingen, als je goed had gelezen had je gezien dat er genoeg kritiek is geuit, ook van voorstanders van parelli.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:00

sanne83 schreef:
Niemand heeft beweerd dat dit paard aggresief is.
Verder reageer ik maar niet op je uitlatingen, als je goed had gelezen had je gezien dat er genoeg kritiek is geuit, ook van voorstanders van parelli.

Maar om hier nu een petitie voor op te starten, over een filmpje van 6 jaar geleden, dat gaat mij te ver. ;)
En een discussie eigenlijk ook.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:03

Ik heb het filmpje net gekeken, maar vind het echt een verschrikkelijk filmpje en heb em dus ook niet uit gekeken

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:03

Sorry als ik de term gevaarlijk als agressief geinterpreteerd heb,
Dat gevaarlijke zie ik nl ook niet.
De enige die imo gevaarlijk is, is die linda die met dat touwtje bijna het andere oog uit het peerd zwiept.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:08

Billy schreef:
Sorry als ik de term gevaarlijk als agressief geinterpreteerd heb,
Dat gevaarlijke zie ik nl ook niet.
De enige die imo gevaarlijk is, is die linda die met dat touwtje bijna het andere oog uit het peerd zwiept.

_O-

Ik heb hier niets op aan te vullen.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:10

Ik vind een paard in de vluchtmodus inderdaad gevaarlijk, niet omdat het paard opeens aggressief gedrag gaat vertonen, maar omdat een hyper paard onberekenbaar is en opeens een sprong neemt en tien meter verder staat (ongeacht of daar nu iemand staat of niet).
Een aggresief paard zie je van mijlenver komen en vind ik ook niet echt gevaarlijk te noemen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:14

sanne83 schreef:
Ik vind een paard in de vluchtmodus inderdaad gevaarlijk, niet omdat het paard opeens aggressief gedrag gaat vertonen, maar omdat een hyper paard onberekenbaar is en opeens een sprong neemt en tien meter verder staat (ongeacht of daar nu iemand staat of niet).

Ik zie alleen een paard die niet weet wat er van hem wordt gevraagd en daardoor naar de mens toegaat voor bescherming, desondanks wat ze met/tegen hem doen?
Of mis ik iets ?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:17

Ik vind het niet normaal hoe zij met een paard om gaat, aan het touw trekken en met het touw heen en weer zwaaien, het paard weet totaal niet wat ie moet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:18

sanne83 schreef:

En daar moet je dan mee omgaan zoals op het filmpje is gebeurd? :x

Ik vind het filmpje zo verschrikkelijk dat ik bij 1.14 minuut afgehaakt ben.
Schandalig gewoon.
En toen ik later las dat het dier ook nog aan één oog blind is, kreeg ik helemaal de rillingen.
"Horsemanship" noemen ze dat... ;(

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:20

JoviBan schreef:
sanne83 schreef:

En daar moet je dan mee omgaan zoals op het filmpje is gebeurd? :x

Ik vind het filmpje zo verschrikkelijk dat ik bij 1.14 minuut afgehaakt ben.
Schandalig gewoon.
En toen ik later las dat het dier ook nog aan één oog blind is, kreeg ik helemaal de rillingen.
"Horsemanship" noemen ze dat... ;(

Helemaal mee eens, k heb et filmpje ook niet uit gekeken.
Sorry maar zo ga je NIET met een paard om

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:35

Joh, echt dit paard is niet gevaarlijk, en ook niet agressief :) paarden met vluchtgedrag zijn ook niet gevaarlijk........ althans ik heb het nooit als gevaarlijk ondervonden. Juist de paarden met vluchtgedrag hangen ernstig aan de aldaar aanwezige leider, wat altijd ik was........ dus zolang ik rustig en kalm deed alsof mijn neus bloedde werd het paard ook wel weer kalm hoor :) :)

Ik heb nooit met een touw hoeven zwiepen......... of zo in een paard zijn mond hoeven rukken.......... gaf ze gewoon een jezusklap, en ze waren ineens weer met 4 voetjes op de grond........ om niks aan het handje verder te gaan......... dat soort gekkigheid was in een halve seconde beslecht.......... ga je toch niet 40 minuten een paard voor treiteren voor die onzin?

nee Sanne............ vind je een lieve meid, maar een beutje naief denk ik :)

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:42

Mooi hoe de schaapjes een goeroe volgen... de leerling zwiept met het touw en loopt achteruit (uitnodigend dus) mien pakt het touw over en het circus begint.
Echt waar dit is paarden onkunde op hoog niveau en het mooie is hoeveel mensen erin trappen.
Geweldig wel jammer voor het dier maar ja als het beestje geluk heeft is ie straks 2 ogen kwijt en krijgt ie enkeltje slacht.. heeft ie rust

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:43

Jeetje wat staat ze nou allemaal met dat touw te zwaaien en te rukken. Dat paard snap er niks van, ik weet zelf niet eens wat ze bedoeld (tot ik zag dat iemand het hier had uitgelegd).

Dat paard wil ook echt niet door haar heen beuken hoor dan ziet dat er wel anders uit. En agressief ziet hij er al helemaal niet uit, maar eerder verward...

Als een paard door je heen wil lopen geef dan 1x een goeie tik tegen zijn hoofd en niet een beetje gaan zwaaien met een touw...

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:49

Ojee dat wordt een discussie. wel of geen mishandeling. Dressuurrijden is ook niet zo heel natuurlijk hoor...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:05

KiWiKo schreef:
Joh, echt dit paard is niet gevaarlijk, en ook niet agressief :) paarden met vluchtgedrag zijn ook niet gevaarlijk........ althans ik heb het nooit als gevaarlijk ondervonden. Juist de paarden met vluchtgedrag hangen ernstig aan de aldaar aanwezige leider, wat altijd ik was........ dus zolang ik rustig en kalm deed alsof mijn neus bloedde werd het paard ook wel weer kalm hoor :) :)

Ik heb nooit met een touw hoeven zwiepen......... of zo in een paard zijn mond hoeven rukken.......... gaf ze gewoon een jezusklap, en ze waren ineens weer met 4 voetjes op de grond........ om niks aan het handje verder te gaan......... dat soort gekkigheid was in een halve seconde beslecht.......... ga je toch niet 40 minuten een paard voor treiteren voor die onzin?

nee Sanne............ vind je een lieve meid, maar een beutje naief denk ik :)

En dat is precies wat ik bedoel..paard is niet attent op de mens en heeft even een rake til nodig om "wakker" te worden. Hier laat ze het eigenlijk te lang duren met rukjes aan het bit die duidelijk niet helpen. Het hele effect gaat dan al verloren.
Ik heb momenteel een soort gelijk ( net nieuw)pensionpaard staan..denkt wel even door je heen naar buiten te rennen.
Eerst verbaal geprobeert, toen rukje aan halster, vervolgens een flinke tik voor zijn harses!
Laat het nu op het moment dat je.. HEE.. zegt!
Maar dit paard zou dus ook gevaarlijk zijn als je er niets aan doet. Denk alleen maar eens aan je ribben als je klem komt te zitten tussen paard en deur!
Wil niet zeggen dat het verder geen lief dier is, tegenover gesteld..het is een schatje!

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:21

is er iemand die mij kan vertellen waarom dat paard een zadel opheeft als ze alleen maar grondwerk doet?(of te wel paardje pesten).

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:22

Nou ik vind dat ze het paard sowieso aan het pesten is

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:25

jeetje,
dit kan ik dus echt niet uitstaan hea, dat filmpje..
kzou dat mens echt een stoot voor dur bolle kop willen geven!
wat wil ze nou van dat arme dier?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:36

sanne83 schreef:
Een aggresief paard zie je van mijlenver komen en vind ik ook niet echt gevaarlijk te noemen.

Als dit paard fatsoenlijk behandeld was, had hij niet in de vluchtmodus gehoeven (die ik trouwens ook niet zie) en had er niks aan de hand geweest.
Dus alles vloeit hier voort uit een onkundige aanpak van de touwtjeszwiepster en als het paard daarop adequaat reageert moet het gestraft worden door dezelfde gefrustreerde touwtjeszwiepster...
Vaag........

shannonh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:36

weet dat mens wel waar ze in hemelsnaam mee bezig is?!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:38

Ja, dik geld verdienen aan andermans onkunde. Meer kan ik er niet van maken.
Met het paard als lijdend voorwerp.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:42

Vind het een beetje een nutteloze discussie worden, aangezien ik wel precies begrijp wat ze doet, maar niet eens een voorstander ben :D . Als je niet weet wat ritmische druk is, dan is dit zowieso een beetje een nutteloze discussie.
Als ik hier ook iemand zou zien die een paard rukken in z'n mond aan het geven was, dan zou ik als eerste op m'n achterste benen staan ;)
Dat doet ze alleen niet, aangezien het paard zowieso geen bit in heeft :+