Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Billy schreef:Ik hoop dat de mensen die op dit filmpje een verschrikkelijk gevaarlijk paard zien, het bij een Bart Smit of HEMA paard houden want die snappen er niks van..
sanne83 schreef:Dat jij dit normaal gedrag vind, vind ik heel erg zorgelijk
sanne83 schreef:Niemand heeft beweerd dat dit paard aggresief is.
Verder reageer ik maar niet op je uitlatingen, als je goed had gelezen had je gezien dat er genoeg kritiek is geuit, ook van voorstanders van parelli.
sanne83 schreef:Ik vind een paard in de vluchtmodus inderdaad gevaarlijk, niet omdat het paard opeens aggressief gedrag gaat vertonen, maar omdat een hyper paard onberekenbaar is en opeens een sprong neemt en tien meter verder staat (ongeacht of daar nu iemand staat of niet).
sanne83 schreef:Ik vind een paard in de vluchtmodus inderdaad gevaarlijk, niet omdat het paard opeens aggressief gedrag gaat vertonen, maar omdat een hyper paard onberekenbaar is en opeens een sprong neemt en tien meter verder staat (ongeacht of daar nu iemand staat of niet).
JoviBan schreef:sanne83 schreef:Ik vind een paard in de vluchtmodus inderdaad gevaarlijk, niet omdat het paard opeens aggressief gedrag gaat vertonen, maar omdat een hyper paard onberekenbaar is en opeens een sprong neemt en tien meter verder staat (ongeacht of daar nu iemand staat of niet).
En daar moet je dan mee omgaan zoals op het filmpje is gebeurd?![]()
Ik vind het filmpje zo verschrikkelijk dat ik bij 1.14 minuut afgehaakt ben.
Schandalig gewoon.
En toen ik later las dat het dier ook nog aan één oog blind is, kreeg ik helemaal de rillingen.
"Horsemanship" noemen ze dat...
KiWiKo schreef:Joh, echt dit paard is niet gevaarlijk, en ook niet agressiefpaarden met vluchtgedrag zijn ook niet gevaarlijk........ althans ik heb het nooit als gevaarlijk ondervonden. Juist de paarden met vluchtgedrag hangen ernstig aan de aldaar aanwezige leider, wat altijd ik was........ dus zolang ik rustig en kalm deed alsof mijn neus bloedde werd het paard ook wel weer kalm hoor
![]()
![]()
Ik heb nooit met een touw hoeven zwiepen......... of zo in een paard zijn mond hoeven rukken.......... gaf ze gewoon een jezusklap, en ze waren ineens weer met 4 voetjes op de grond........ om niks aan het handje verder te gaan......... dat soort gekkigheid was in een halve seconde beslecht.......... ga je toch niet 40 minuten een paard voor treiteren voor die onzin?
nee Sanne............ vind je een lieve meid, maar een beutje naief denk ik
Een aggresief paard zie je van mijlenver komen en vind ik ook niet echt gevaarlijk te noemen.