Ik denk dat als Sam veel beter zou lopen met een bit, dan zonder bit dat je zelfs overstappen zou overwegen
(maw: jij staart je niet blind op bitloos, maar jij bekijkt het ook gewoon per paard waarbij je voorkeur uit gaat naar bitloos) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rana schreef:@ Joviban Als je iedere keer naar een artikel vraagt of een onderzoek en je krijgt een link naar een ruitershop voor bitloze optoming.... en je ziet daarna weer een topic waar dezelfde gene reageerd met weer dezelfde teksten ge copyed-pasted, krijg jij vast ook gaap-neigingen ....

Welshcobfan schreef:Twiggy:Maar jij hebt ook geen tunnelvisie gelukkig
Ik denk dat als Sam veel beter zou lopen met een bit, dan zonder bit dat je zelfs overstappen zou overwegen(maw: jij staart je niet blind op bitloos, maar jij bekijkt het ook gewoon per paard waarbij je voorkeur uit gaat naar bitloos)
. Overstappen is niet iets wat ik zou overwegen, aangezien dat totaal niet aan de orde is en ik bewust voor een bitloos ingereden paard heb gekozen. Ik zie echt niet in waarom ik ooit op een bit zou moeten overstappen. Wat kan er gebeuren dat ik dat zou moeten doen? Ik geef niets om wedstrijden (endurance is het enige wat me echt leuk lijkt en dat kan bitloos) en de basisdressuur is prima bitloos te doen.
).
Twiggy2008 schreef:Als jij vindt dat de bitlozen niets mogen zeggen over met bit rijden, dan zou ik zeggen; begin eens bij jezelf. Want je spreekt jezelf nogal tegen. Jij doet namelijk eigenlijk weer precies hetzelfde in jouw post, dus ik zou niet weten waarom een ander dan ook geen kritiek zou mogen geven.![]()
We denken er allemaal anders over, het zij zo.
Wat de KNHS betreft; die zijn inmiddels al lang bezig met de mogelijkheden voor bitloos rijden. Daarnaast trek ik me eerlijk gezegd verder weinig aan wat zij vinden, het gaat mij om wat mijn paard EN ik vinden.![]()
Ik heb persoonlijk niets te maken met een instantie als de KNHS, ik rij namelijk bewust geen wedstrijden (hooguit onderling). Ik heb wel dressuurles met een bitloze optoming van iemand die wel dressuurwedstrijden rijdt. Gelukkig kijkt zij gerust verder dan wat de KNHS tot nu toe 'voorschrijft'.![]()
Verder zijn er natuurlijk zat bitruiters die uberhaupt ook technisch niet goed rijden. Ik denk dat je dat altijd zal houden bij bit- en bij bitloze ruiters. Denk je niet?
Ben verder wel met je eens dat het een zinloze discussie zal blijven.![]()
We blijven allemaal ieder ons eigen ding doen met ons paard. Prima, zolang je je maar beseft dat wij het recht niet hebben om ons paard pijn te doen of fysiek in de weg zitten. Met of zonder bit.

Sannnn schreef:Ieder paard is anders.
. Die bepaalt voornamelijk hoe er gereden wordt (ik denk daarbij even aan maneges waar vrijwel standaard met bit gereden wordt of de ruiters die wedstrijden willen rijden).
Twiggy2008 schreef:phaser schreef:Het enige verschil is dat iedereen die voor bitloos is, ruiters die wél met bit rijden uitschelden voor 'dierenbeul' en zeggen dat ze zelf eens met ijzer in hun mond moeten zitten.
Er is weinig respect van bitloos naar ruiters die rijden mét bit.
Daarom krijgen ze altijd de volle laag.
En omdat sommige bitloze ruiters gewoon simpelweg arrogant zijn(neuuu namen noem ik niet
)
Kijk, dit bedoel ik nou. Word ik als bewust bitloze ruiter weer over 1 kam geschoren.

Mijn fout, mijn excuus !
. Alleen op de manege waar ik rij doen ze er niet aan.. helaas
maar ik hou respect over voor mensen die met bit rijden en niet zo lopen te trekken en te sjorren. Sommife ruiters doen het wel en en die noem ik pas 'dierenbeul'. Maar ruiters die gwn weten waar ze mee bezig zijn, daar vind ik het leuk om naar te kijken hoe hun met een bit rijden
. Maar als je gwn voorzichtig bent, is er niks aan de hand
Cinnepin schreef:ja en dan luister je naar je pony, en dan geef je aanw aarom je bitloos gaat omdat je peerd duidelijk aangefet t niet fijnn te vinden, krijg je als antwoord, t ligt nie aan t bit maar aan jou

Maar sowieso loopt het gemiddelde paard liever op weide dan dat ie werkt, dat betekent niet dat ie een hekel heeft aan werken. Jij gaat toch ook liever leuke dingen doen dan dat je moet werken. Maar dat betekent toch niet dat je je werk verfoeit en dat het een marteling is?
en niet naar mensne die zeggen dat ik er een bit in moet hangen
Maar goed, we zullen zien......