Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) van nature...geen idee of ik dingen doe van nature.
met al die regen). Ik rij wel bitloos, test regelmatig in @liberty sessies hoe het staat met de communicatie en probeer in alles wat ik doe zoveel mogelijk rekening met mijn paardjes te houden........
dus ik zie er behoorlijk blits uit
heb het nog niet eerder gedaan dus ben benieuwd.
Airiin schreef:Paard met rugpijn is echt stinkmodder soms :'( was veel liever het veen opgeweest vandaag, en ik gun het mn paardje niet dat ze altijd zo'n pijn heeft.

Paardjes het liefst altijd buiten, tenzij omstandigheden iets anders vereisen, ik ga zo natuurlijk mogelijk om met mn paardjes, geen fan van bitten en andere "werktuigen" maar laat ze bijv wel traditioneel bekappen omdat mn smid zo geweldig is
Ga wel mn eigen paardje tussendoor bijhouden dus wederom een compromis

).
, daarom doe ik ook gewoon mijn eigen ding en wat normals of naturals daarvan vinden zal me worst wezen
.
gaan halen voor de nacht.

Antheman schreef:Wat is er gebeurd dat je paard rugpijn heeft?
Paard vind t niet leuk, ik heb er niet zoveel lol in, maargoed. Op het moment heb ik even geen keus.
ze heeft een prachtig stuwend achterbeen dat absoluut niet wil dragen. Om het een beetje afwisselend te houden doe ik grondwerk (klassieke dressuur), longeren met bijzet en longeren met balkjes of cavaletti's en ik wil vandaag gaan beginnen met de dubbele longe, kijken of dat wat is. Met een beetje geluk kan ik dan over anderhalf of twee weken het bos weer in 
laura1986 schreef:Timbers tja.. die hokjes zijn ook maar een grove indeling, daar moet je je niet te veel aan storen denk ik. Mij gaat het meer om de gedachte die achter iets zit. Waarom doe je je paard 's nachts op stal (ik vind het niks, maar het is altijd beter als nog langer in de stal), rij je met een bit etc.
's nachts op stal in de winter....in de paddock 's nachts laten is bij ons echt niks en onze wei is in de winter echt te nat.....we hebben ze van ellende eind september maar binnen gezet want ze zakken op de wei echt tot hun knieen weg (en dat is niet overdreven het is echt net moeras bij ons
). Dus in de winter staan ze 's nachts op stal. Ben al blij dat ik hier in de omgeving een stal heb gevonden waar ze zoveel naar buiten kunnen, want die zijn hier erg dun gezaaid
ze is er weer helemaal....zo gek als een ui op haar leeftijd
. Wat heb ik in de rats gezeten............maar Walter is een stukkie jonger dus die hersteld zich vast wel weer snel
. Ik ga met Ester trouwens ook weer een beetje conditie bouwen zodat ik weer buitenritjes kan gaan maken met d'r....heb ik zin in, net als vroegah
) 

Airiin schreef:en ik wil vandaag gaan beginnen met de dubbele longe, kijken of dat wat is. Met een beetje geluk kan ik dan over anderhalf of twee weken het bos weer in
Het ging fantastisch en door het voorbereidende werk aan de lijnen zat het commando er al goed in
Zwerte schreef:@airiin: lastig, KS. Spieropbouw en conditie is inderdaad het enige wat je nog kan doen. Erg vervelende aandoening maar ik heb meerdere succesverhalen gehoord dus dat gaat jullie vast ook lukken!!
toen ben ik maar tussendoor wat balkjes gaan draven en cavaletti's gaan lopen (dat is namelijk wel leuk volgens poown
) met stiekem tussendoor een dressuuroefening. Maar nu dus toch maar eerst bezig vanaf de grond. Ben vandaag trouwens maar niet bezig geweest met dubbele lijnen, gisteren vrij intensief getraind en ik heb ook geen zin in een paard met spierpijn (dan is ze helemaal niet meer te genieten)
mijn paardje staat tussen twee dravers maar zij (kwpn-er) is toch echt wel de vreselijkste van de drie. Breekt alles af, vindt zich overal te goed voor en is alleen om te kopen met snoepjes (ik hoef haar ook niet de wei uit proberen te halen zonder wortel
). de twee dravers komen altijd lief naar je toe en hebben laaaang niet zulke rare streken als mijn beest