[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:25

bij mij staat m'n paard ook niet aan huis, 'k moet een kwartiertje met de auto om naar haar toe te gaan. Bij ons komt wel regelmatig iemand om iets te doen met de paarden en we voeren 2 keer per dag, maar voor de rest loopt die kat daar alleen rond... Ze heeft er totaal geen probleem mee. Ze is wel altijd blij als ze ons ziet. Ze gaat dan al helemaal op haar rug liggen omdat ze over haar buik gekroeld wil worden. 't is echt een schat van een beest Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:40

Waarom geen klemmetjes? Is ook zielig maar met speciale klemmetjes kan je de muizen dan zo weggooien zonder dat je ze aan hoeft te raken Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:28

Lijkt me op zich gezellig dit HK topic....maar ik ben niet echt heel natural maar ook niet normaal (dat sowieso niet Clown ) van nature...geen idee of ik dingen doe van nature.

Ik doe lekker mijn eigen ding eigenlijk en ik geloof dat mijn paardjes het daar redelijk bij doen.
Paardjes staan zonder ijzers, maar worden traditioneel bekapt. Ze staan zomers 24-7 op de wei, in de winter overdag in een paddock ´s nachts op stal, een heb ik wel onder dek de ander niet (en van de zomer heb ik mijn ouwetje toch ook wel met een regendekentje moeten helpen Bloos met al die regen). Ik rij wel bitloos, test regelmatig in @liberty sessies hoe het staat met de communicatie en probeer in alles wat ik doe zoveel mogelijk rekening met mijn paardjes te houden........

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:23

Aanvulling op de namenlijst:

Inge - Tjitse
Sonjim- Sandra/ Jimmy, Wieneke en Billy
Twiggy2008 - Natascha met Sam(my)
speedy_cindy - Renalda/ Amira, Atish, Speedy, Maggy, Knoert, Tweeny
Laura1986 - Laura / Frodo
diphranil - Laura / Chaplin
fitzchivalry: pem en pablo
RianneH - Rianne/Rikst, Iemkje, Melissa, Liberty, Donja, Guus (enz)
Rosita: Toos, Donder en Jazz
Zwerte - Sarah/ Rocky en 8 mnd per jaar Twan
Willeke_nijs - Willeke/Casandra
Bojangles - Joyce / Rach, Indy & Bo
Airiin - Irene/Roxy

@haarverfmensen: ik heb vrijdag ook weer mijn haar geverfd (of laten verven door mijn vriendje (A) ), met henna maar dan zwart. Dat kan ik echt niet langer dan een half uur laten intrekken, want dan word ik blauw ben ik nu achter Tong uitsteken dus ik zie er behoorlijk blits uit Clown

Ik lag vanochtend om 7 uur in bed (concert, vervolgens afterparty en daarna nog een naborrel... ahum) dus ik was ook laat in de middag met mijn paardje. Vandaag gelongeerd met bijzet, ik merkte dat ze toch wel veel last had van haar rug vorige week. Ik ben niet zo'n superfan van de bijzet maar het werkt zo goed, soms lukt het niet met grondwerk allen en dan moet ik wel weer even de longeersingel omknopen. Morgen ga ik denk ik aan de dubbele longe aan het werk, kijken of dat een acceptabel alternatief is Tong uitsteken heb het nog niet eerder gedaan dus ben benieuwd.
Paard met rugpijn is echt klote soms :'( was veel liever het veen opgeweest vandaag, en ik gun het mn paardje niet dat ze altijd zo'n pijn heeft. Mocht wel met mist door het veen terugfietsen, 3 kwartier naar mijn ouders' huis (naar mijn eigen huis is het een uur...) dus ik benijd de mensen die maar een kwartiertje hoeven te fietsen Tong uitsteken

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:15

goedemorgen allemaal, 'k kwam eens even piepen, maar er is sinds gisteren avond niet zoveel meer bijgekomen Lachen
Ik ga straks de sfeer op endurance wedstrijd opsnuiven. Kan helaas zelf niet meerijden omwille van een blessure aan mijn voet waar 'k nog mee aant revalideren ben. Heb er al reuze zin in! Is voor mij alweer een tijdje geleden da'k nog op een endurance wedstrijd geweest ben Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:40

Airiin schreef:
Paard met rugpijn is echt stinkmodder soms :'( was veel liever het veen opgeweest vandaag, en ik gun het mn paardje niet dat ze altijd zo'n pijn heeft.

Wat is er gebeurd dat je paard rugpijn heeft?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:35

zo maar weinig bij hoeven lezen! Wie weet ga ik het toch bijhouden hier Haha!

airiin: rugpijn? waardoor? en is er niks aan te doen?

timbers: volgnes mij zijn er hier meer die niet heel erg "natural" zijn maar ook niet "traditional", zoals ik Haha! Paardjes het liefst altijd buiten, tenzij omstandigheden iets anders vereisen, ik ga zo natuurlijk mogelijk om met mn paardjes, geen fan van bitten en andere "werktuigen" maar laat ze bijv wel traditioneel bekappen omdat mn smid zo geweldig is Haha! Ga wel mn eigen paardje tussendoor bijhouden dus wederom een compromis Haha!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:42

ik zal me hier ook maar eens aanmelden Knipoog

Ik ben Dinka ben 24 jaar oud en heb twee paarden, een haflinger sietske en een tinker Snowdon. Sietske is helaas chronisch spierbevangen en daar rijd ik niet meer op. Doordat de kou snel op haar spieren slaat heeft ze in de winter een regendekentje op. Snowdon is mijn 4 jarige tinkerruin. Met hem doe ik aan Parelli NH.

Mijn paarden staan 24/7 buiten. In de zomer overdag op de wei en 's avonds in de paddock (40*12) met een straat en twee schuilstallen, samen met nog 5 ponies. In de winter staat ze altijd op de paddock. ze krijgen onbeperkt hooi.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:03

@ airiin.. heb je al eens een osteopaat laten komen, ik ben daar persoonlijk fan van.. Mijn vorige pony had ook rugklachten, maar door een regelmatige behandeling van de osteopaat is hij er goed bovenop gekomen..

Ik ga zelf ook 6x per jaar naar de osteo, (heb een verrot SI gewricht) en ik knap er zelf ook altijd enorm van op..

@ dekoezegtboe.. ik vind je naam echt geweldig..

Ik ga vandaag mee op "buitenrit" Een stal verder staat een groep meiden die op zondag op staprit gaan, en dan lopen we altijd mee.. voor mij gezellig, en voor pablo altijd heel leerzaam.. Lekker naar de zeedijk, en bij hoog water even door het water..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:13

Lekker buitenrijden. Ik ga ook langzaam eens richting de paarden en dan lekker even mennen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:37

Hey meiden, ik kom ook even kort tussendoor gedag zeggen, want ik zit dit weekend zeer weinig achter de laptop. Leuk om te lezen dat zoveel mensen zich aanmelden hier (en zoveel mensen zo bewust met paarden bezig zijn). Die club is duidelijk groeiende, dat is geweldig!!! Ik zie veel bekende namen (de mijne zal wat minder bekend zijn, omdat ik hem een tijdje terug veranderd heb Clown ).

Ik ga vanmiddag lekker grondwerken, ook een beetje rijden en wat in de wei hangen en tutten, als het echt mooi weer is. De zon schijnt hier nog niet, hoop wel dat 'ie vanmiddag nog even doorkomt. Ik merk wel dat Sam momenteel heel snel nat wordt van het 'werk', door zijn wintervacht. Dus vooral lekker veel stappen daarna........ Haha!

Veel plezier allemaal vandaag en tot snel weer..... Doei!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:57

Ik voel me altijd tussen wal en schip inzitten eigenlijk......
Voor naturals ben ik niet natural genoeg, ik ben nl. niet principieel tegen bitten, sporen en dat soort dingen, maar wel tegen fout gebruik van......en bovendien wil ik zelf zien hoe ver ik met zo min mogelijk kan komen.

Voor normals doe ik te rare dingen, ik rij te weinig, ik doe nutteloze dingen zoals mijn paard leren dingen op te pakken enzo. Nou ja dat soort grappen zeg maar, dat is nou niet bepaald standaard dressuur werk Tong uitsteken

Dat vind ik best wel eens moeilijk moet ik eerlijk zeggen Bloos, daarom doe ik ook gewoon mijn eigen ding en wat normals of naturals daarvan vinden zal me worst wezen Clown

Ik heb vandaag met Timber even een issue gevonden en daar zijn we mee aan de slag gegaan...ik kan tegenwoordig ook heel makkelijk switchen, ik had het plan @liberty te gaan werken maar stuitte op een issue en toen zijn we dus maar online werk gaan doen. Dat heb ik met rijden ook, gaat het rijden niet spring ik er af en ga ik grondwerk doen of ik stop gewoon met het "morgen weer een dag" idee.

Met Ester heb ik lekker nutteloos een balletje getrapt, althans een poging gedaan tot Huilen van het lachen.

Vanmiddag moet ik nog wel terug want dan moet ik ze naar stal Duivel gaan halen voor de nacht.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:14

He ben ik net twee dagen ziek. Heb ik behoorlijk wat bij te lezen zeg!
Ga dus beginnen vanaf pag 4 tot snel groetjes Haha!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:27

Zeeuwertje beterschap!

Timbers tja.. die hokjes zijn ook maar een grove indeling, daar moet je je niet te veel aan storen denk ik. Mij gaat het meer om de gedachte die achter iets zit. Waarom doe je je paard 's nachts op stal (ik vind het niks, maar het is altijd beter als nog langer in de stal), rij je met een bit etc.
Ik vind het iig goed van je dat je per dag bekijkt wat je doet en dit af laat hangen van het paard.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:35

Middag Lachen
Grappig, hebben zich hier toch weer een hoop bekenden aangemeld Ja
Walter lijkt ietsje beter, maar nog wel flink kreupel. Heb hem dus na een kriebelbeurt weer de deken omgeknoopt en in de wei gezet. Daarna ben ik met een stalgenoot met een van haar paarden wezen buitenrijden. Heel gezellig Ja
Walter keek alleen wel een beetje raar toen hij zag dat ik op dat andere paard zat: 'hee, jij was toch van mij?'
Van een andere stalgenoot nog wel een hele schattige foto van hem gekregen. Aartsbedelaar is het
http://i197.photobucket.com/albums/aa10 ... GP0303.jpg

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:36

Antheman schreef:
Wat is er gebeurd dat je paard rugpijn heeft?

Ze heeft Kissing Spines, dus ik moet constant het gevecht aan gaan met een paard wat niet verzameld wil lopen. Ik boshobbel niet meer zo vaak nu, ben veel te druk bezig met dressuur Boos! Paard vind t niet leuk, ik heb er niet zoveel lol in, maargoed. Op het moment heb ik even geen keus.

Ze is al twee keer bij de chiropractor geweest, fantastische kerel die ook zeker geholpen heeft. Bovendien is hij ook nog dierenarts, dus hij wist er behoorlijk veel van. Het is nu een kwestie van spieren trainen dat ze zichzelf weer goed kan dragen, en daar heeft ze echt een pestpokke hekel aan Huilen van het lachen ze heeft een prachtig stuwend achterbeen dat absoluut niet wil dragen. Om het een beetje afwisselend te houden doe ik grondwerk (klassieke dressuur), longeren met bijzet en longeren met balkjes of cavaletti's en ik wil vandaag gaan beginnen met de dubbele longe, kijken of dat wat is. Met een beetje geluk kan ik dan over anderhalf of twee weken het bos weer in Lachen

Ostheopaat of andere therapie kan er verder ook niet veel aan doen, de spieren moet echt getraind zijn. En het is nog wel zo'n groot paard en ik zo'n klein meisje! Tong uitsteken

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:41

[quote="cesara"]ik heb ook even profielen gelezen

@Zeeuwtje68
ik herkende Cheyenne, die heb je toch bij stalbosman gekocht?
ik heb haar daar op stal zien staan,toen vond ik haar echt leuk.
hoe gaat het met haar, ze ziet er goed uit.[/quote

Hoi ja dat klopt, ik heb haar gekocht toen ze net drie werd!
Het is een super schat met een super karakter.
kan er niet meer van maken. En ze gaat never nooit meer weg!
Ze staat samen met mijn dravermerrie heerlijk in de wei aan huis.
Ik kan ze zien staan uit mijn raam. Echt een droom die uit is gekomen! Na 39 jaar hahahaha
Ben haar nu aan het inrijden, met behulp van grondwerk van Parelli.
Rij haar met touwhalster door de bak heen. En buiten met een crosslink neusriem.
Het gaat super leuk! Haha!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:13

Zo he he alles even snel bijgelezen. Knipoog
Weet er alleen weinig meer van hahaha
Wil iedereen die er bij is gekomen. Een warm welkom geven.
Ik merk wel dat er redelijk veel dravers bij zijn.
Omdat ze niet de makkelijkste zijn met rijden.
Kunnen we misschien er over kletsen wat het beste werkt voor de jouwe!
Ik ben nog maar net bezig met inrijden. En het gaat goed, alleen wil ze toch steeds hard en harder.
Typisch een dravereigenschap!
En verder vind ik alle paarden leuk en lief!
Oja ik zal me ook even in de lijst bij schrijven anders is het helemaal niet meer te overzien.
Moet ik alleen even terug kijken waar die lijst is gebleven. Knipoog
Nou tot zo weer!!

Ps net twee dagen op bed gelegen met een stevige migraine!
Dus niks nieuws te melden over de paardjes.
Ze staan vredig te grazen en ik heb ze net water gebracht. En meer fut heb ik nog niet.
Morgen gaan we weer verder, met waar we waren gebleven.
Verder ben ik van plan om mijn shetje voor de kar te beleren!
Iemand daar ervaring mee? Knipoog
Wil een tuigje kopen en een sulky voor een mini shetje! Hij is maar 86 cm hoog.
En zo gaan we lekker de polder in als hij klaar is.
Heb er nu al zin in!
Nou ik ga me even op de lijst beschrijven tot snel! Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:16

[quote="Airiin"]Aanvulling op de namenlijst:

Inge - Tjitse
Sonjim- Sandra/ Jimmy, Wieneke en Billy
Twiggy2008 - Natascha met Sam(my)
speedy_cindy - Renalda/ Amira, Atish, Speedy, Maggy, Knoert, Tweeny
Laura1986 - Laura / Frodo
diphranil - Laura / Chaplin
fitzchivalry: pem en pablo
Zeeuwtje 68- Marina paardjes: Savannah, Cheyenne, Pride and Joy en Duim
RianneH - Rianne/Rikst, Iemkje, Melissa, Liberty, Donja, Guus (enz)
Rosita: Toos, Donder en Jazz
Zwerte - Sarah/ Rocky en 8 mnd per jaar Twan
Willeke_nijs - Willeke/Casandra
Bojangles - Joyce / Rach, Indy & Bo
Airiin - Irene/Roxy

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:10

laura1986 schreef:
Timbers tja.. die hokjes zijn ook maar een grove indeling, daar moet je je niet te veel aan storen denk ik. Mij gaat het meer om de gedachte die achter iets zit. Waarom doe je je paard 's nachts op stal (ik vind het niks, maar het is altijd beter als nog langer in de stal), rij je met een bit etc.

Die hokjes heb ik idd al helemaal een hekel aan.....

Ik rij overigens niet met bit omdat ik vind dat ik niet goed genoeg rij daarvoor Knipoog 's nachts op stal in de winter....in de paddock 's nachts laten is bij ons echt niks en onze wei is in de winter echt te nat.....we hebben ze van ellende eind september maar binnen gezet want ze zakken op de wei echt tot hun knieen weg (en dat is niet overdreven het is echt net moeras bij ons Bloos ). Dus in de winter staan ze 's nachts op stal. Ben al blij dat ik hier in de omgeving een stal heb gevonden waar ze zoveel naar buiten kunnen, want die zijn hier erg dun gezaaid No Cheer

Wij hebben de compensatie gevonden door ze op stal ook rond 24u nog kuilgras te geven dus als ze binnen komen, meestal 17u en om 24u weer....dan hebben ze in ieder geval wat te doen over de nacht verspreid.

@Wendy balen dat Walter kreupel is.....ik ben blij dat dat gedoe met Ester over is Tong uitsteken ze is er weer helemaal....zo gek als een ui op haar leeftijd Haha!. Wat heb ik in de rats gezeten............maar Walter is een stukkie jonger dus die hersteld zich vast wel weer snel Ja. Ik ga met Ester trouwens ook weer een beetje conditie bouwen zodat ik weer buitenritjes kan gaan maken met d'r....heb ik zin in, net als vroegah Clown

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:26

wij hebben een aantal paardjes ook op stal staan snachts. (we = vriendin van me en ik, paardjes staan bij haar boerderij in drenthe maar in het weekend ben ik daar altijd en doe allerlei klusjes e.d. en het zijn ook eigenlijk "onze" paarden maar dus niet officieel van mij maar van haar Haha! )
2 pensionpaarden die op stal staan (keus van de eigenaar), het rijpaard van die vriendin van me want die hebben we nog maar net en is nogal een verwend dressuurding... geschoren en een giga mietje. Was aan het wegkwijnen op het land dus staat nu snachts weer binnen en is weer blij, raar beest... moet langzaam nog wennen aan het "wilde" leven! En ook mijn twanneke, fjord met peesblessures staat dus op stal snachts omdat zn benen dan sneller genezen omdat hij lekker gaat liggen.
Ook goed voor het land want wij hebben ook weer last van moerasland... De rest staat wel gewoon 24/7 buiten! Ook mn 2,5 jarige dus en die blijft daar ook!
Hier krijgen ze savonds en snachts ook nog hooi en gaan smorgen zo snel mogelijk weer naar buiten.

@airiin: lastig, KS. Spieropbouw en conditie is inderdaad het enige wat je nog kan doen. Erg vervelende aandoening maar ik heb meerdere succesverhalen gehoord dus dat gaat jullie vast ook lukken!!

Hokjes hou ik ook niet zo van en ik pas ook in geen eentje volledig...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:29

Dan gaat het echt goed met Essie he? Fijn om te horen, buitenrijden is sowieso leuk, zal Essie ook fijn vinden Lachen

Ik rijd trouwens wel met bit, omdat ik dat het beste ken. Verder is Walter soms nogal een dondersteen onder het zadel en ik wil dan zeker weten dat ik een optoming heb met een goede release, maar ook een waarmee ik de correctie en druk goed kan beheersen. Als dat niet goed gaat, vertikt meneer het helemaal, dat is beneden zijn stand. En geef hem eens ongelijk Haha!
Ik hoop later het bitloze nog wel op te kunnen pakken, maar nu zit dat er even niet in. De basis is nog te wankel.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:03

avond! Terug van Tessenderlo, was een héél erg leuke dag en nu ben 'k dood op! Lachen

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:30

Airiin schreef:
en ik wil vandaag gaan beginnen met de dubbele longe, kijken of dat wat is. Met een beetje geluk kan ik dan over anderhalf of twee weken het bos weer in Lachen

Dubbele longe kan ik je van harte aanbevelen. Mijn paardje heeft er ontzettend veel baat bij gehad. Hij had eerst ook bijna geen spieren en kon zichzelf amper dragen. In galop ging hij hardstikke scheef door de bochten en sprong (gleed) met beide achterbenen tegelijk. Zijn achterbenen zette hij meer dan een hele hoef achter zijn voorbeen aan.
Nu 4 maanden later begint hij lekker ruim en ontspannen te lopen. De linkergalop gaat super. Rechts heeft hij nog steeds veel moeite mee, doordat hij nogal scheef is.. Met zadelmeten kwamen ze links op boommaat 35 en rechts op 30. Nu heeft hij een maat 33 gekregen. Met de dubbele lijnen wordt hij wel steeds bespierder en hij begint eindelijk wat stelling te krijgen in zijn wendingen, eerst viel hij letterlijk de bocht om Clown

Vandaag op buitenrit heb ik voor het eerst op hem gegaloppeerd! Haha! Het ging fantastisch en door het voorbereidende werk aan de lijnen zat het commando er al goed in Knipoog

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:31

Zwerte schreef:
@airiin: lastig, KS. Spieropbouw en conditie is inderdaad het enige wat je nog kan doen. Erg vervelende aandoening maar ik heb meerdere succesverhalen gehoord dus dat gaat jullie vast ook lukken!!

Het ging altijd wel redelijk goed, maar ik had een tijdje niet zoveel gedaan omdat ze erg wantrouwig en bang was geworden (ongeluk gebeurd met het zadel, ze heeft vreselijke zadel- en singeldwang) dus ik heb eerst maar aan het vertrouwen gewerkt. Het liefst heb ik haar 5 keer in de week aan het werk, maar ben nu weer rustig begonnen. Rijden zit er niet echt in, was twee weken geleden rustig dressuur aan het doen, gooit haar hoofd in der nek en zet ze haal hele rug vast en ging ze lopen bokken. Zolang ze ontspant gaat het wel, maar dat deed ze dus niet toen ben ik maar tussendoor wat balkjes gaan draven en cavaletti's gaan lopen (dat is namelijk wel leuk volgens poown Koe ) met stiekem tussendoor een dressuuroefening. Maar nu dus toch maar eerst bezig vanaf de grond. Ben vandaag trouwens maar niet bezig geweest met dubbele lijnen, gisteren vrij intensief getraind en ik heb ook geen zin in een paard met spierpijn (dan is ze helemaal niet meer te genieten)

Ik hoor trouwens van een heleboel mensen dat dravers zo slim en sloopzuchtig zijn Tong uitsteken mijn paardje staat tussen twee dravers maar zij (kwpn-er) is toch echt wel de vreselijkste van de drie. Breekt alles af, vindt zich overal te goed voor en is alleen om te kopen met snoepjes (ik hoef haar ook niet de wei uit proberen te halen zonder wortel Nagelbijten / Gniffelen ). de twee dravers komen altijd lief naar je toe en hebben laaaang niet zulke rare streken als mijn beest Tong uitsteken