[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jannico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:50

@IMJ ik heb een vermoeden.. Laurens van Lieren gok ik. (nou worden er 2 namen genoemd ) Die man heeft ongetwijfeld niet de de emotioneel mentale kant van het geheel onderzocht..

@ anja. Idd wat kort door de bocht, het was wel meer gefocust op de dresuur kant van het verhaal. Western ziet er over het algemeen ontspanner uit. Met enige nadruk op ziet. Want wat ik er van heb begrepen zijn de trainings methode, achter de schermen ook niet altijd even vriendelijk..

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:54

Jannico. Ik kan je vreselijke verhalen vertellen over sommige westerntrainers. En gelukkig ook hele goede verhalen. Er zijn verschillende stromingen in westernland en gelukkig worden de gruweltrainers langzaamaan gezien voor wat ze zijn.

Ik heb zelf les van een reiningruiter die een vrijwel volkomen op de zit gereden paard heeft. Toen ik daar voor het eest op mocht kon ik geen rechte lijn meer rijden zo gevoelig was dat paard op de zit. Het is ook een instructrice die je onmiddellijk je teugels afpakt als je trekt. Dan kun je zonder teugels verder rijden

Kortom: er zijn enorme verschillen.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:55

@evita: als je een diervriendelijke westerninstructeur zoekt, weet ik in jouw regio nog wel iemand. Jij zit in een behoorlijk westerndichte regio.

Maar als je een keer hier in de buurt bent, mag je Lan uitproberen.

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:01

Ik heb dat ook, evitatinkle. Ik kan absoluut niet tegen dat soort taferelen. Noem mij maar een softie....

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:03

Leuk ik ben dit weekend in Markelo!

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:04

Ik herken hem niet, zag wel de volledige foto ergens op een site.
Ik vind ook dat western er een stuk ontspannener uit ziet (jouw foto's dan hè?!) dan de foto die ik hier boven geplatst heb.
@evita: zo wilde ik vroeger persé een keer naar de paardenmarkt (als pennymeisje) Ik met m'n pa erheen, hij had al gewaaschuwd dat het niets voor mij was... Hij kreeg gelijk... Ik was nog niet binnen of had al ruzie met een jongen die een pony "bereed" met een alleen touw door zijn mond (geragd).

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:06

Je bent welkom! Maar alleen toevallig nu niet op Lan. Die heeft een dikke kogel omdat ze ruzie heeft gemaakt met een nieuwe tinker in de wei. Lan is kuddeleidster, maar dat vond de tinker niet. Die trapte tegen haar been. Schaafwond, maar wel dikke kogel dus.

En onze Barbie durf ik je nog niet op te zetten.

Kom je vaker in Markelo?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:12

Zo, ik ben weer terug van de tandarts, meteen een afspraak gemaakt om dat implantaat te plaatsen.
Makkie volgens de tandarts

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:14

ja volgens mij rijd laurens van lieren idd op een bruine vos...het lijkt broere jazz ook wel..

oh sneu voor Lan. Ik heb vroeger ooit westernlessen gehad met mijn fjord. Ging best goed en wilde er graag in verder. Maar toen kwamen er arabieren en die sprongen zo fijn dus ben ik dat gaan doen.

Ik kom best vaak in Markelo, en onze paarden ook. Ouders van mijn vriend wonen daar en wij gaan nu een weekje op hun huis passen. Doen we in de zomer ook altijd en dan gaan de paarden mee. Lekker in de bossen rijden, endurance trainen.

We willen ook mee gaan doen met de meerdaagse eind mei.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:15

Wendy schreef:
Zo, ik ben weer terug van de tandarts, meteen een afspraak gemaakt om dat implantaat te plaatsen.
Makkie volgens de tandarts

Ik heb bij een kaakchirurg gewerkt. Als ie 1x zit, zit ie (ook handig voor later, kun je namelijk een kunstgebit op klikken ).
En je wordt goed verdooft!! Is het boven of onder??

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:23

brrr tandarts...jij durft!

Ik weet een paar western instucteurs/ices maar die heb ik zien rijden en toen dacht ik..liever niet. Waren wat mij betreft wat te wreed. Ik weet nog een goeie (van horen zeggen) maar die is een uur rijden van mij vandaan. En ik heb geen bak thuis..

Ik wil een instructeur die ook op je zit werkt. Mijn paard is zo gefixeerd op hard gaan, ze is wel heel soepel, wendbaar en leergierig maar verzamelen is moeilijk.

En nu moet ik echt weer aan het werk...

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:28

Het is idd moeilijk goede westerninstructeurs te vinden. Net als goede dressuurinstructeurs trouwens.

Er is wel een speciale westernverenging voor arabieren trouwens (de DAWRA). En je hebt gelijk: 60% western is zit.

Geef even een gil als je weer naar markelo gaat. Dan zetten wij de paarden in te trailer en rijden die kant uit. Kun je aardig buiten rijden. Friese berg is mooi (ja de Friese berg ligt in Twente ). En kun je gelijk Lan proberen, of is Barbie tegen die tijd wel zo ver.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:38

@smurf: hoe is 't nu op je werk?? Hoe gaat 't nu verder?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:42

de stemming is wat bedrukt om het netjes te zeggen en het is héél rustig, er zijn wat collega's "ziek"......... moet zeggen dat ik me al een paar dagenniet helemaal lekker voel, ik heb heel veel pijn in 1 schouder en vreselijke koppijn tot wegtrekkers aan toe, het gekke is dat ik niet gevallen ben, me niet gestoten heb, helemaal niets......

B. kon gistermiddag nog net Morrie pakken toen ik bijna tegen de vlakte ging......

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:49

Ja leuk Anya! we rijden vaak op de borkeld, friese berg. Augustus gaan we denk ik weer. Nu lukt het niet ivm met mijn stage, tijd tekort.

Moet je speciaal met westernzadel rijden als je western rijd, is dat aan te raden? Of kan het met een boomloos (cheyenne) ook? Want mijn kleine arabiertje verzuipt onder zo'n groot westernzadel ben ik bang En mijn portomonnee ook...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:51

IMJ schreef:
Ik heb bij een kaakchirurg gewerkt. Als ie 1x zit, zit ie (ook handig voor later, kun je namelijk een kunstgebit op klikken ).

Hoektand links boven... die mis ik al een tijdje na een stukje miscommunicatie met mijn lieve Walter
Ik wilde eerst wachten tot de boel goed genezen was, en dat is nu zo. De tandarts wilde me eerst een brug aanpraten, maar dat vind ik zonde van de tanden die ze dan moeten afslijpen. Ik wilde een goede permanente oplossing...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:51

smurf schreef:
de stemming is wat bedrukt om het netjes te zeggen en het is héél rustig, er zijn wat collega's "ziek"......... moet zeggen dat ik me al een paar dagenniet helemaal lekker voel, ik heb heel veel pijn in 1 schouder en vreselijke koppijn tot wegtrekkers aan toe, het gekke is dat ik niet gevallen ben, me niet gestoten heb, helemaal niets......

B. kon gistermiddag nog net Morrie pakken toen ik bijna tegen de vlakte ging......

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:56

Tenzij je aan reining of cutting gaat doen, kun je uitstekend western rijden op een boomloos zadel.

voor wedstrijden heb je verplicht een knop nodig op je zadel. Bij een aantal boomloze zadels kun je die gewoon bijbestellen.

En er zijn een paar speciaal voor western ontwikkelde boomloze zadels. Ik zat zelf heel erg lekker op de Bob Marshall. Die heb ik uiteindelijk niet gekocht omdat Jip er niet op zat. Die voelde de naad omdat ze zo mager is door de chemo's die ze heeft gehad een tijd terug.

Jip is een zeer goede vriendin met wie ik al mijn paarden deel en zij de hare met mij: Wiz en Lan zijn van mijn, Barbie en Seven zijn van haar, maar in de praktijk zijn het onze paarden.

Moeilijk die keuzen bij de tandarts.Ik wil geen kunstklapper, maar er zijn nog zoveel andere mogelijkheden. En het is niet altijd duidelijk wat de beste is. Ik kreeg altijd de duurste aangeraden (Ik was IZA-verzekerd), maar dat is ook niet altijd het beste.

Anya

Re:

Djeez Smurf. Het zit je even niet mee.
Doe je voorzichtig?

IMJ

Re:

Bah smurf. Het heerst vast! Ik was ook al niet lekker, nu alleen nog een staartje van over. Ik had ook kop- keel- nek- en spierpijn en wat oververhit, misschien een beetje koorts ofzo, maar een paracetamolltje of 5 per dag deed wonderen! Ben gelukkig niet bijna tegen de vlakte gegaan. (was wel lichtschuw , deed nl zeer aan hoofd!!!) Maarja moest 3x per dag naar kreupel paardje (gaat nu trouwens echt goed!)

Kan ik wat voor je doen (of voor Morrie)???
Op werk alles rustig??

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:59

Wendy schreef:
IMJ schreef:

Hoektand links boven... die mis ik al een tijdje na een stukje miscommunicatie met mijn lieve Walter
Ik wilde eerst wachten tot de boel goed genezen was, en dat is nu zo. De tandarts wilde me eerst een brug aanpraten, maar dat vind ik zonde van de tanden die ze dan moeten afslijpen. Ik wilde een goede permanente oplossing...

hmmm, fijn paard, die walter !
Goeie keus hoor!!! Een permanente oplossing zonder de andere tanden te beschadigen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:00

ik ben zeer vaste klant bij de tandarts, bijna al mijn kiezen zijn al een keer afgebroken en opgelapt, mijn kronen zijn eruit geknarst en ik wil geen nieuwe, die knars ik er toch weer uit.
Ik heb al allerlei bitjes en andere dingen gehad tegen knarsen, maar het knarsen is sterker .......

Ik noem mijn tandarts al bij zijn voornaam...... zo vaak zit ik er

tnx voor het medeleven... ik denk dat we hetzelfde virusje hebben IMJ.... klinkt bekend.... ik moet op gezette tijden iets eten, maar gisteren liep de vergadering erg uit, ik had al een half uurtje staan scheppen en toen werd het zwart voor m'n ogen, na het eten van een worteltje ging het wel weer (verder was er niets eetbaars voorhanden ) Ik heb zelfs nog met Morrie gespeeld in de bak, at liberty want de merries stonden al binnen!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:06

wat gaan jullie hard!

Ik heb net de wetenschappelijke NB artikelen binnen de baas betaald ervoor

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:07

*o/* Brand los!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:12