De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:46

Met een beetje aanpassing heb je een hoefsteun voor weinig. Toch grappig al die verschillende soorten die jullie gebruiken.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:50

Antheman schreef:
gouda schreef:
Laten jullie de gebitten van je paarden nakijken en zo ja hoe vaak? Ik heb Kaylee eind augustus een jaar en de dierenarts heeft pas vluchtig in haar mond gekeken door gewoon haar mond met de hand open te doen. Verder is er nog niet naar gekeken.

Bij Andor komt een tandarts. Ik moet hem flossen Haha! Haha! van Jackie.
We hebben afgesproken dat hij over een half jaar weer moet.

Merrit is nog nooit geweest. Geen problemen, dus echt noodzakelijk heb ik het nooit gevonden. Ik wilde hem de afgelopen keer wel na laten kijken ,maar uit geld gebrek heb ik dat dus niet gedaan Bloos

Merrit mag over een half jaartje ook !

flossen, wat grappig zeg Haha!
de tandefee komt altijd bij gam, hij is binnenkort ook weer aan de beurt. als ik zijn tanden vergelijk met leeftijdsgenoten, zijn ze nog zo wit. Lachen

welkom sanne, ik ben nog aan het knoeien zonder bokje, goed voor de armspieren. Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:14

Over de tandarts:

Ik heb de paarden nog niet zo lang, maar de tandarts komt pas als de dierenarts zegt dat het nodig is (ik laat hem gewoon even kijken van de zomer, dan staat Orlanda hier een jaar). Of de paarden moeten eerder proppen gaan maken van het hooi, dan mag ie meteen langskomen.....

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:33

Bedankt voor de tips tot nu toe. Hier kan ik alvast mee aan de slag. Ik doe zo wat ideeën op en kan hier vast wel wat van maken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:02

@ tittel: laat je als je klaar bent het resultaat zien?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:41

Dat met die tafelpoot van de Gamma had ik zelf ook al aan zitten denken. Heb er alleen nog geen tijd voor gehad. Maar leuk om te zien dat het werkt.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:50

Mac schreef:
gouda schreef:
Ik heb ze een maitje gestuurd.

Jackie is deze week paardenmonden aan het doen in Duitsland. Ze is dit weekend weer terug. Voor het geval je je afvraagt waar je antwoord blijft Knipoog .

Ok kijk had ze ook al gebeld na het mailtje en toen belde ze terug terwijl ik onder de douche stond. Nee dan wacht ik wel even af.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:04

angela88 schreef:
@ tittel: laat je als je klaar bent het resultaat zien?

Jazekers.

Mijn vader is timmerman, dus ik ga even met hem om de tafel. Dan kunnen we samen (beetje hulp is altijd welkom) creatief aan de slag.

Het lijkt mij zelf het handigst als je de hoef er in kan hangen en erop kunt zeggen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 23:35

Het voelt vandaag echt als vrijdag de 13e. Mijn vermoedens dat Kaylee weer niet zo lekker lag en nukkig was met poetsen is vandaag bevestigd. Had les van de fysio en ze loopt weer niet helemaal lekker omdat ze gevoelig is op dr rug. Wel een domper omdat ze vorige week weer als een trein liep maar ja.

En zat mij te verheugen dat mijn vriendje na een week Turkije morgen thuis zou komen. Helaas kreeg vandaag een smsje dat de vliegtuigmaatschappij niet vliegt. Weet het fijne er ook niet van maar zal het te maken hebben met het geen er op het nieuws is? Dan is het misschien wel beter eigenlijk.

Verder ben ik heel moe. Ben heel de dag niet thuis geweest eigenlijk. Een vriendin die ik een tijd niet had gezien Kaylee laten zien en lekker een tijd bijgepraat.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 11:54

Wauw!!! Pling Pling

Wat een weer!
Dus lekkere lange tochten in het vooruitzicht!! Ja

Merrit had gisteren een soort ventieltje, met een krammetje erin, in zijn witte lijn. We zijn langs een bouwplaatst gereden, wellicht komt het daarvan. Boos! Boos!

Andor heeft 1 voetje met overgroeide steunsel ,ik ga eens kijken of het me in mijn uppie lukt om dat eraf te snijden.

Verder nog 1 keer vijlen, en dan niet meer, over 2 weken ZIJN we al op trektocht. Dan maak ik alleen op donderdag of vrijdag nog een paar flinke mustangrollen erin.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:25

gouda schreef:
Het voelt vandaag echt als vrijdag de 13e. Mijn vermoedens dat Kaylee weer niet zo lekker lag en nukkig was met poetsen is vandaag bevestigd. Had les van de fysio en ze loopt weer niet helemaal lekker omdat ze gevoelig is op dr rug. Wel een domper omdat ze vorige week weer als een trein liep maar ja.

En zat mij te verheugen dat mijn vriendje na een week Turkije morgen thuis zou komen. Helaas kreeg vandaag een smsje dat de vliegtuigmaatschappij niet vliegt. Weet het fijne er ook niet van maar zal het te maken hebben met het geen er op het nieuws is? Dan is het misschien wel beter eigenlijk.

Verder ben ik heel moe. Ben heel de dag niet thuis geweest eigenlijk. Een vriendin die ik een tijd niet had gezien Kaylee laten zien en lekker een tijd bijgepraat.

Dit klinkt idd als een echte vrijdag de 13e.... Ach gut

Hopelijk loopt Kaylee snel weer beter.

Is je vriend al thuis gekomen?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:33

Antheman schreef:
Merrit had gisteren een soort ventieltje, met een krammetje erin, in zijn witte lijn. We zijn langs een bouwplaatst gereden, wellicht komt het daarvan. Boos! Boos!

Beter in de witte lijn dat in de zool Clown

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:58

angela88 schreef:

Dit klinkt idd als een echte vrijdag de 13e.... Ach gut

Hopelijk loopt Kaylee snel weer beter.

Is je vriend al thuis gekomen?

Nee die komt nu waarschijnlijk morgen weet alleen niet hoe laat enzo en of het doorgaat. Wel vervelend want hij heeft zijn sleutels niet bij zich maar ja hij weet me wel te vinden.

Met Kaylee moet ik nu weer een stapje terugdoen. Toch weer 2 x per week longeren zodat ze echt goed loopt. En dan met rijden maximaal een half uur erop. Toen het pas zo lekker ging reed ik wel eens een uur (wel met 10 min instappen en 15 minuten uitstappen en tussendoor stappen) maar dat blijkt nu toch nog te zwaar te zijn. Met rijden moet ik haar vooral goed voorwaarts gaan rijden ze beschermd zichezelf door langzamer te gaan lopen en haar rug weg te drukken. Logisch omdat de rug gevoelig is maar daar moet ze doorheen. Als haar rug gevoelig is gaat ze ook onzuiver lopen beetje een cirkeltje. Ben nu vanaf 2 september met haar bezig maar ja we geven nog niet op.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:59

Antheman schreef:
Wauw!!! Pling Pling

Wat een weer!
Dus lekkere lange tochten in het vooruitzicht!! Ja

Andor heeft 1 voetje met overgroeide steunsel ,ik ga eens kijken of het me in mijn uppie lukt om dat eraf te snijden.

Verder nog 1 keer vijlen, en dan niet meer, over 2 weken ZIJN we al op trektocht. Dan maak ik alleen op donderdag of vrijdag nog een paar flinke mustangrollen erin.

Jeetje dat is ook schrikken. Geen erge schade op gelopen zo te lezen toch? Fijn idee voor jou dat het weer beter is geworden. Je moet er niet aan denken een trektocht in de zeikende regen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 13:28

He Gouda!!

Beetje optimistisch blijven hoor! Haha! Haha!

En ik heb een regenbroek en jas, dus .... dat komt goed!

Dat ventiel heb ik eruit gepeuterd, hij kon nog lopen, dus het zal wel meevallen hoor. Als zijn witte lijn nu in optimale conditie was geweest ,was dit niet gebeurd, dan was hij zo veerkrachtig geweest, dat er geen rommel in had kunnen komen. Nou ja, hij wordt steeds beter en Mer heeft gewoon niet zulke goede voeten.

Heb zo´n zin, echt niet normaal meer!!!! Go jij! Go jij!

Gisteren heb ik Merrit nog even op zijn schoenen laten lopen.
We gaan zonder schoenen weg. Omdat we 8 dagen gaan en ik het wel zo prettig vind om ook een schoon dekje mee te kunnen nemen en ik zelf een verse onderbroek wil hebben Haha! Haha! doen we een wisseling van spullen halverwege.

Mijn moeder komt langs, wil ze heel graag!! Helaas kunnen we haar niet overhalen om een stukje mee te rijden.
Zij neemt dan voer voor 4 dagen, 2 schone dekjes en ondergoed enzo mee.
Eventueel neemt ze de schoenen van Merrit mee.

We hebben de 2de dag een behoorlijk stuk over het asfalt, om van de Utrechtse Heuvelrug naar de Veluwe te kunnen komen. Als dat nu goed gaat ,dan hebben de schoenen niet nodig en kunnen ze thuis blijven.
Maar ik wil ze wel weer ingelopen hebben. Stel je voor dat hij ze wel nodig heeft, dan loopt ie straks misschien met blaren!

Want op de terugweg moeten we dus weer van de Veluwe over het asfalt naar de Utrechtse Heuvelrug!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 14:00

Afgelopen week speelden de heren voor kinderpony. Dat deden ze heel braaf!
Moeders was ook mee, beetje gespannen Haha! of alles wel goed ging!

Afbeelding

Thuis gekomen mocht er nog even gevoltigeerd worden!
Afbeelding

Wat een heldin! Zomaar staan op Merrit!
Afbeelding

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:15

Spannend of de hoeven zonder schoenen kunnen. Leuke foto's en mooie hoefjes zeg.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:49

AM: Wat een leuke foto's ... Wat zijn het toch een dotjes!! (de pony's Knipoog )

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 15:01

nienke07 schreef:
AM: Wat een leuke foto's ... Wat zijn het toch een dotjes!! (de pony's Knipoog )

nichtjes ook Haha! Haha!

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:35

Antheman schreef:
Sanne, dus Strasser geeft ook aan dat in combinatie met te weinig beweging de afvalstoffen er niet uit kunnen en dat er dan dus vergiftiging op kan treden? Of ga ik nu heel kort door de bocht??

Ik weet niet meer precies wat strasser er allemaal over zegt, had haar boek "who's afraid of founder" geleend, maar moest hem alweer teruggeven voordat ik het helemaal gelezen had. Ik weet alleen dat er bij diergeneeskunde wordt gezegd dat bij geen beweging (lang op een trailer staan) er kans is op hoefbevangenheid omdat de doorbloeding dan slecht is en dan ontstaat er sneller oedeem in de hoef. Ze hebben daar ook totaal geen verklaring waarom het alleen sommige paarden overkomt en andere niet.

heb ook gehoord dat je juist moet uitkijken met kort gras omdat daar veel meer inzit dan in langer gras?
Ik weet zelf dus ook niet echt meer wat voor beleid in nu aan moet houden. Mijn paard is vorig jaar juni hoefbevangen geworden, ik geloof opzich wel dat de kwaliteit van de hoeven (witte lijn) bepalend is, maar ik ga voor de zekerheid voor een geleidelijke overgang van kuil naar gras.
Ze heeft ondertussen (weer Verdrietig ) eens iets aan haar voorbeen, dus meer beweging geven zit er niet in....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:11

Echt wel leuke foto's. Keurige hoeven. Goed ogende paardjes. Van jouw voorpret en enthousiasme zou je bijna je eigen boeltje gaan pakken Knipoog .

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 22:59

opala schreef:
Echt wel leuke foto's. Keurige hoeven. Goed ogende paardjes. Van jouw voorpret en enthousiasme zou je bijna je eigen boeltje gaan pakken Knipoog .

Nou GAAN!!!!!! Haha! Haha! Gewoon doen!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 23:05

sanne83 schreef:
Antheman schreef:
Sanne, dus Strasser geeft ook aan dat in combinatie met te weinig beweging de afvalstoffen er niet uit kunnen en dat er dan dus vergiftiging op kan treden? Of ga ik nu heel kort door de bocht??

Ik weet niet meer precies wat strasser er allemaal over zegt, had haar boek "who's afraid of founder" geleend, maar moest hem alweer teruggeven voordat ik het helemaal gelezen had. Ik weet alleen dat er bij diergeneeskunde wordt gezegd dat bij geen beweging (lang op een trailer staan) er kans is op hoefbevangenheid omdat de doorbloeding dan slecht is en dan ontstaat er sneller oedeem in de hoef. Ze hebben daar ook totaal geen verklaring waarom het alleen sommige paarden overkomt en andere niet.

heb ook gehoord dat je juist moet uitkijken met kort gras omdat daar veel meer inzit dan in langer gras?

Ik weet zelf dus ook niet echt meer wat voor beleid in nu aan moet houden. Mijn paard is vorig jaar juni hoefbevangen geworden, ik geloof opzich wel dat de kwaliteit van de hoeven (witte lijn) bepalend is, maar ik ga voor de zekerheid voor een geleidelijke overgang van kuil naar gras.
Ze heeft ondertussen (weer Verdrietig ) eens iets aan haar voorbeen, dus meer beweging geven zit er niet in....

Kort gras wat wil groeien ,maar het niet kan, bijv omdat het te koud is, is GESTRESSD gras!
En gestressd gras heeft veel fructaan, wat dus slecht is en voor ellende kan zorgen.
Gestressd gras, wat steeds opgevreten wordt ,bevat ook veel fructaan. Dat zie je nogal eens op kleine Shetland paddockjes. dat is zó kort gevreten en het gras wil groeien, maar krijgt de kans niet dat het dus juist averechts werkt!!
In plaats van dat je denkt het goed te doen, nl op klein stukje zetten, is het juist verkeerd!
En ik denk dat juist Shetten minder beweging krijgen, vandaar dat mijn theorie zegt dat beweging zo belangrijk is!

Ik zal Jackie wel eens vragen, die heeft volgens mij alle boeken van Strasser.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 23:13

wat een brave paardjes en het is altijd leuk om kinderen op paarderuggen te zien... die kunnen dubbel genieten volgens mij Lachen

gouda vervelend dat je een stapje terug moet doen, maar zo leer je wel goed inschatten wat ze kan hebben of niet.

vraagje: hoe doen jullie dat met de voorhoeven? klemmen tussen je knieën/benen? ik krijg het niet voor elkaar hoor Rolleyes

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 23:15

Ja, klemmen!

Wat luikt je dan niet Pellie?

Dat hoefje tussen je been stoppen?
Of hem daar houden??