[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:23

Grrrr wat super irri ze die duffe discussie Boos!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:24

Nadya schreef:
Hele leuke foto, Faux!! Ik snap wel wat je bedoelt, qua tegenwerking. Dat merk ik ook om me heen in zo'n dressuurmutsenomgeving. Maar ik trek me nergens wat van aan en gelukkig ontmoet ik steeds meer mensen, die net zo denken!! En wat de rest van de wereld denkt of vindt, ach.... ze doen maar..... Haha!

Je hebt wel gelijk.. hier thuis vind ik het al makkelijker, maar toen ik nog op een manege stond, man man man. Wat was dát vreselijk. Ik liep met een touwhalster rond en er werd al geroepen; "denk je daarmee je paard in toom te kunnen houden ? HAHAH die is gek. "

Ik was nog geen 3 min. aan het loswerken in de bak of de helft van de jongeren kwam erbij staan, allemaal sneren en roepen. Stonden me als een megool aan te staren wat ik nou weer voor mallotigs aan het doen was. En als er dan ff iets niet lukte gelijk: "Nou, werkt lekker hé, die onzin-methode van je."

Wanhopig werd ik er soms van. 't zijn ook echt rotopmerkingen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:28

Mooie foto en tekst faux!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:28

op de manege waar ik rijd vind bijna iedereen het juist super.. was ik Wit afgelopen maandag aan het laden, zegt een man: waren ze allemaal maar zo gemakkelijk. Dus ik uitgelegd dat Wit voorheen met een zweep geladen moest worden.. stond ie met zijn oren te klapperen, maar heel geinterresseerd. De meeste mensen willen daar graag van elkaar leren.

Ook als ik met Wit aan het spelen ben, zijn er vaak mensen aan het kijken. Ze vinden het allemaal zo leuk dat ik zo'n braaf paard heb..die zomaar voor me aan de kant gaat Haha!

Het touwhalster vinden de meeste ook wel leuk, het staat wel apart.... (en is heel handig over het hoofdstel van je paard te doen, wel handig als je een eind met hem gaat wandelen om daarna te gaan rijden)

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:33

hier knikken ze allemaal beleefd maar het intreseerd ze volgens mij helemaal niks Clown

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:34

Dan hebben jullie het nog makkelijk Nagelbijten / Gniffelen Bij mij was het echt erg. Ik kon niets doen of er stonden mensen zich mee te bemoeien. Met rijden net zo. Maarja. Gelukkig heb ik het boeltje nu thuis. Lachen Nu hoef ik alleen nog maar op te boksen tegen zus en ma.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:35

Ik heb gelukkig mijn eigen weiland. Ach, de buren zijn wat bang voor de hengst, maar ze zijn verder niet lastig of zo.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:40

Over ander topic:
Het is stil, aan de overkant Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:44

Faux, ik begrijp helemaal wat je bedoelt!!! Ooooh, dat is zo irritant!! Ze staan totaal niet open voor nieuwe inzichten, vreeeeeeeeselijk!! Toen ik met mijn jonge pony voor het eerst over de weg ging wandelen met een touwhalster, nou..... 'Als 'ie er vandoor gaat, hou je hem echt niet aan dat halstertje'.

Tja, daarom heb ik eerst grondwerk met hem gedaan, zodat hij nu altijd bij me blijft, ook als hij bang is. Ik hoef niet tegen kracht aan te werken, omdat ik met los werken en grondwerk hem heb geleerd te luisteren naar mijn aanwijzingen en te vertrouwen op mij. Leg ze dat maar eens uit.... En ze staan toch te hannesen met hun paarden tijdens de dagelijkse omgang. Daar sta ik dan weer van te kijken. Maar wel M of Z dressuur lopen, he, want dat kunnen ze wel. Mij interesseert het geen bal, maar goed..... En dan dat slaan de hele tijd, gek werd ik ervan. Mensen die continu tegen hun paard staan te schreeuwen of ze slaan. Ik hoef mijn paard echt nooit te slaan en ik zou het ook alleen doen als hij me bijt of trapt, maar gelukkig gaan we zo helemaal niet met elkaar om. Ik roep ook wel eens hard 'eeeeh', maar dat is het dan ook.

En dan dat gezeur over het buiten laten staan deze winter, MAN!!! Hun paarden staan op stal met een deken op!!! Belachelijk vind ik dat, maar ja, ieder moet zijn ding maar doen. Genoeg frustratie geuit.... Haha! Haha! Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:49

o jee ik moet even terug geloof ik: Morrie had zichzelf in het zweet gespeeld op de wei....... en ik heb hem zo zonder dekens teruggezet...... welke firma zou een passende deken willen breien boor Morrie??????

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:50

Ja dat slaan is erg! En voortdurend dat geroep: ja, hij is zooooo dominant, hij is echt koppig, hij probeert je uit!!!
Tuurrrrrrrlijk, en toevallig istie bij mij (en ieder ander die niet meteen een flinke ruk aan het halster geeft om te laten zien dat hij de 'baas' is) hartstikke braaf. En dan ben je opeens een paardenfluisteraar....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:56

zeker zo'n gemeen scherp touwhalster...... Clown Cool

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:02

arno8 schreef:
Ja dat slaan is erg! En voortdurend dat geroep: ja, hij is zooooo dominant, hij is echt koppig, hij probeert je uit!!!
Tuurrrrrrrlijk, en toevallig istie bij mij (en ieder ander die niet meteen een flinke ruk aan het halster geeft om te laten zien dat hij de 'baas' is) hartstikke braaf. En dan ben je opeens een paardenfluisteraar....

Ja, en dan zeggen: "Als jij dan zo'n paardenfluisteraar bent hé, zet mijn paard dan maar even op de trailer nu"

* Duwt paard in handen die héél moeilijk is met trailers.

Vork

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:11

dat soort dingen flikken ze Eddy Modde natuurlijk altijd op clinics en hij lost dat altijd briljant op, door precies niet te doen wat men verwacht, dan doet ie iets heel anders: paard inpakken met een zeiltje fozo, waar alle manegeklanten dan helemaal verbaasd over staan, want het paard was ook bang voor zeiltjes..... Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:17

Haha! Haha! Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:17

Ik heb helaas ook ervaring met trailerladen en mensen die zich ermee bemoeien.
Twee keer is het helemaal fout gegaan. De eerste keer sloeg Anouar een stuk uit de trailer met z'n hoofd, dus enorme wond op z'n hoofd en twee benen die helemaal open lagen. De tweede keer had hij een enorme snee in z'n buik.
Het ergste van alles was nog dat ik heb steen schreeuwen en janken dat ik dit niet wilde, maar die lui gewoon niet naar mij luisterde. Ik was toen 14 of 15

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:19

weer 1 vandaag Ned. 1 daar komen die paarden die in het water staan......

ach Len ik ben bijna 50 maar als het trailerladen niet lukt, pakken ze het ook gewoon over en slaan ze hem erop hoor, dan heb ik ook niets meer te vertellen, daarom doe ik het maar niet meer. Ik zit tussen mensen die vinden dat een paard duidelijk moet voelen wie de baas is en dat doe ik niet volgens hun.... respect moet je erin rammen.....en niet erin aaien volgens hun

Janine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:21

hoi allenmaal

Janine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:23

mooi paard morrie wat is het voor ras?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:24

Janine, ik heb jou geloof ik nog niet eerder gezien.
Nieuw hier?
Aangenaam *schudt handje

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:27

Morrie is een Noriker....

ik zit 2 vandaag te kijken en zie die walgelijke DB zich er weer mee bemoeien, als ze deze 100 paarden in beslag nemen, waar zouden die dan terechtkomen, vraag ik me af.........

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:33

Ooh dat topic. Ik zeg er één ding en had er meteen al spijt van.. Wat reageren die mensen kinderachtig daar zeg ! Frusty Dat ik als kleine snotneus van 16 dat nog eens moest zeggen over mensen die groter en naar hun zeggen volwassener zijn dan ik !

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:36

Faux, mooie foto en mooie tekst! en vertel nou es ff, wat is er zo bijzonder aan de naam Norg?? Lachen
Welkom Janine, wie is U??

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:46

Kinke schreef:
Faux, mooie foto en mooie tekst! en vertel nou es ff, wat is er zo bijzonder aan de naam Norg?? Lachen
Welkom Janine, wie is U??

HAHA ik weet het niet. Ik zat in de auto met een vriendin en ik zag dat staan op een bordje [ was zoiezo al melig, en dan is álles grappig Clown ] en ik zei het. En het kwam er zo stom uit. En .. nouja. Lol. *LOL* Never mind. Schijnheilig

Inderdaad Janine ! Wie is u ! Welkom !

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:56

moet je het eens op zn drents uitspreken....Knipoog