gouda schreef:Misschien dat ik haar ook eens bel of mail. Volgens mij komt ze uit zuid-holland toch?
Yep!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
gouda schreef:Misschien dat ik haar ook eens bel of mail. Volgens mij komt ze uit zuid-holland toch?
Antheman schreef:De boerin en ik hadden allebei het idee dat bewegen een veel betere optie is dan de wei verdelen. Ik zei wel dat ze dan bijv op een kleine paddock moest.
Arabesk schreef:Antheman schreef:De boerin en ik hadden allebei het idee dat bewegen een veel betere optie is dan de wei verdelen. Ik zei wel dat ze dan bijv op een kleine paddock moest.
Ja dat denk ik ook wel ja.
Antheman schreef:Ik heb eigenlijk nog een vraag aan jullie.
De veel te dikke Tinker bij mij op de wei is bijna hoefbevangen volgens de smid.
Nu neem ik niet zo snel iets aan van een smid![]()
gouda schreef:Ik heb ze een maitje gestuurd.
sanne83 schreef:volgens dierenartsen komt hoefbevangenheid door toxines in het bloed, dat kan komen door bijv het achterblijven van placenta, bepaalde medicijnen (cortico's) of doordat bacterien in het colon/caecum van slag raken door bijv teveel koolhydraten(die gaan dan extreme hoeveelheden toxines aanmaken).
sanne83 schreef:Ik vraag me trouwens dan af of de hoef een zwakke plek in het paard is, of dat de manier waarop wij hoeven van paarden behandelen de hoeven een zwakke plek maakt.
opala schreef:Mac: leuke foto's. Dat je afstand kunt doen van dat kleine paardenbeestje. Je kunt zeker niet alles houden.
Tittel schreef:Ik wil me ook bij jullie voegen. Interesseer me al langere tijd voor natuurlijk bekappen en mijn paarden en pony´s hebben nooit op ijzers gelopen. Een tijdje terug ben ik naar een cursusdag van Ilona en Frans geweest (boek en dvd al meerdere keren gelezen/bekeken). Ik houd mijn paarden zelf bij. Dit gaat goed. Ik ben alleen nog niet zo zeker van mijzelf, maar dat gaat nog goedkomen. Daarom (zoals het ook hoort) doe ik alles stap voor stap en niet te snel. Maar wat ik eigenlijk wil vragen. Wie heeft er een tip voor een hoefsteun? Liefst met foto. Ik wil graag zelf een steun maken voor de hoeve tijdens het bekappen. Dus wie iets weet/heeft, laat het horen...