Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
gouda schreef:Op het land eet ze idd niet veel. De andere paarden die bij haar staan staan constant te bunkeren en zij kijkt veel om dr heen. Maar ja liever buiten dan binnen. Vind het zo maf dat het gras zo vroeg in het seizoen al bijna weg kan zijn.
opala schreef:De zool was heel vlak en tussen het toongedeelte en de straal stak er een dikke ribbel uit, en wel zo dat zelfs de iets langere hoefwand niet meer contact maakte met de grond. (Vlgs mij had het paard van Isapaardje ook zo iets, alleen kwam het niet boven de hoefwand uit).
opala schreef:Plus ze wil het paard voor de kar zetten.
opala schreef:Wanneer ik haar vanavond zie, vraag ik of ik een foto mag maken. Ziet er heel vreemd uit. Toch denk ik niet het hoefbeentje hoor, want dan zou het paard echt kreupel lopen of in ieder geval z'n gewicht anders op de benen verdelen.
opala schreef:Nee helaas moet ik zeggen dat kunststof of ijzer niets uitmaakt, is niks of minder paardvriendelijk. Heb ik begrepen uit boek van Strasser. Beslag zorgt dat de hoef niet alle kanten kan uitzetten. Het gewicht aan de voet zal iets minder zijn, is misschien het enige verschil.
opala schreef:Ik denk dat ik gisteren een voorhoef van een Haflinger van de onderkant heb gezien, waarvan ik idd denk dat het paard alleen nog geholpen kan worden door het onderslaan van een ijzer. De zool was heel vlak en tussen het toongedeelte en de straal stak er een dikke ribbel uit, en wel zo dat zelfs de iets langere hoefwand niet meer contact maakte met de grond. (Vlgs mij had het paard van Isapaardje ook zo iets, alleen kwam het niet boven de hoefwand uit). Het paard loopt met dat been geheel op de ribbel en loopt gevoelig op zowel harde als zachte bodem. Wat de voorgeschiedenis is van het paard weet ik verder niet. Binnenkort zou de hoefsmid komen. Hoe zou je anders die ribbel geen contact meer met de grond kunnen laten maken? Hoefschoenen zijn ook geen oplossing denk ik. Plus ze wil het paard voor de kar zetten.
Buitenzinnig schreef:Als iets te dik is moet het wel afvallen, maar vooral niet te snel. Bewegen ja, maar alleen stap en hooguit klein stukje draf. Het lichaam heeft moeite met grote inpanning als het te veel gewicht mee moet slepen. Bij grite inspanning krijg je dan weer andere sores. Wel gewoon ruwvoer blijven voeren...liefs oud hooi. Dat kan je bijv. ook vóór de weidegang geven zodat de maag al vol zit...Geen hardvoer geven!!!
Ik kan me vaag iets herinneren dat het niet alleen de suikers en de eiwitten waren in het voorjaarsgras...er was toch ook iets met het gisten van dat suikergoed in de blinde darm of zo??? En de daar uit voortvloeiende vergiftiging...??? Of heb ik nou iets met een klok en een klepel...ik heb het pas gelezenAlzheimer light????
Antheman schreef:niet zelf aan sleutelen, altijd een prof laten doen!!!!
Mac schreef:Vraagje: wat doen jullie met de straal? F&I laten die in principe met rust; Wout snijdt hem mee in de vorm van de holte van de zool. Zelf laat ik de straal ook het liefst met rust, maar nu ben ik dus op het punt dat ik de hielen in moet korten om de zool te volgen, maar dan steekt de straal er buiten uit. Hoe doen jullie dat?
gouda schreef:Laten jullie de gebitten van je paarden nakijken en zo ja hoe vaak? Ik heb Kaylee eind augustus een jaar en de dierenarts heeft pas vluchtig in haar mond gekeken door gewoon haar mond met de hand open te doen. Verder is er nog niet naar gekeken.