angela88 schreef:
Ze krijgt 4 a 5 plakken per dag, als ze op de wei staat (hele dag) dan ongeveer 3 plakken per dag. Als ik ze meer geef, laten ze het hooi ook liggen.
Ja,dat lijkt me ook veel, dat is niet te weinig
.
Ik ontworm ze iedere 8 weken, laatste keer is een week of 3 terug.
Met een goed middel??
Ze staat sinds 1 augustus vorig jaar bij ons, ze staat samen met wit in de loopstal (24/7), en ze zijn echt gek op elkaar, beginnen ook meteen te hinniken als ik 1 van de 2 meeneem. Ik heb niet het idee dat ze de paarden van de manege mist, ze lag daar ook een beetje uit de groep.
Daar zal het niet aan liggen zo te lezen Maar nogmaals: paarden hebben wel de tijd nodig en het kan makkelijk een jaar duren voordat ze echt lekker in haar vel zit!.
Welke olie kan ik het beste nemen? ze krijgt nu wel 30 ml lijnzaadolie om haar door haar wintervacht te helpen (maar dat is pas sinds een week).
Gewoon een goede zonnebloem ofzo. Maiskiem is weer vrij duur. Slaolie zit veelafval in. En olijf is peperduur. Lijnzaad is prima! Deed ik ook vaak om door de verharing heen te krijgen. En s winters als ze s avonds op stal staan, dan kregen ze 1 of 2 keer per week slobber, gemaakt van gekookte lijnzaadjes, met zemelen erin.
heb je misschien meer info over maismeel?
Kun je bij de voerwinkel kopen, gewoon in zakken.-