angela88 schreef:gouda schreef:Maar hoop dat die in IJsselstein wat is.
Ik help je hopen!
Ik neem aan dat we het hier vanzelf horen als het wat geworden is....
Helaas

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
angela88 schreef:gouda schreef:Maar hoop dat die in IJsselstein wat is.
Ik help je hopen!
Ik neem aan dat we het hier vanzelf horen als het wat geworden is....
Buitenzinnig schreef:Ze moeten het wel leren, soms...net baby'sPruimen, kiwi's, perzik...alles wat te droevig is voor eigen consumptie, gaat er bij Bram in als koek (handje rozijnen, rozebotteltjes....)
gouda schreef:Ik ben bij Kaylee ook van alles aan t proberen. Tot voor kort lustte ze geen eens paardesnoep. Wit brood gaat er bij madam ook niet in
Antheman schreef:gouda schreef:Ik ben bij Kaylee ook van alles aan t proberen. Tot voor kort lustte ze geen eens paardesnoep. Wit brood gaat er bij madam ook niet in
Ik ben helemaal niet van het voeren.
Maar goed, ze staan op een vette wei, ik moet erg uitkijken met wat er allemaal binnenkomt.
Dus bewegen en bewegen hier!
angela88 schreef:
Ze krijgt 4 a 5 plakken per dag, als ze op de wei staat (hele dag) dan ongeveer 3 plakken per dag. Als ik ze meer geef, laten ze het hooi ook liggen.
Ja,dat lijkt me ook veel, dat is niet te weinig
.
Ik ontworm ze iedere 8 weken, laatste keer is een week of 3 terug.
Met een goed middel??
Ze staat sinds 1 augustus vorig jaar bij ons, ze staat samen met wit in de loopstal (24/7), en ze zijn echt gek op elkaar, beginnen ook meteen te hinniken als ik 1 van de 2 meeneem. Ik heb niet het idee dat ze de paarden van de manege mist, ze lag daar ook een beetje uit de groep.
Daar zal het niet aan liggen zo te lezen Maar nogmaals: paarden hebben wel de tijd nodig en het kan makkelijk een jaar duren voordat ze echt lekker in haar vel zit!.
Welke olie kan ik het beste nemen? ze krijgt nu wel 30 ml lijnzaadolie om haar door haar wintervacht te helpen (maar dat is pas sinds een week).
Gewoon een goede zonnebloem ofzo. Maiskiem is weer vrij duur. Slaolie zit veelafval in. En olijf is peperduur. Lijnzaad is prima! Deed ik ook vaak om door de verharing heen te krijgen. En s winters als ze s avonds op stal staan, dan kregen ze 1 of 2 keer per week slobber, gemaakt van gekookte lijnzaadjes, met zemelen erin.
heb je misschien meer info over maismeel?
gouda schreef:Oop heeft een leuke schutkleur aangenomen.
angela88 schreef:@ antheman: Ik gebruik 2 keer per jaar Equimax en de andere keren de iets goedkopere versie (is volgens de ruitershop een goed ontwormingsmiddel). Ik denk dat Orlanda wel helemaal gewend is, sinds Wit er is, is ze helemaal in haar nopjes. Ze was vroeger op de manege altijd een beetje een zure muts, maar ondertussen is ze echt zo'n knuffelpony. Helaas kan ze niet praten....het zou zo makkelijk zijn als ze kunnen zeggen als ze iets missen.....
Ik ga binnenkort maar eens even fruit shoppen, is er ook fruit dat je niet mag geven? en geven jullie het fruit met of zonder schil?
Sugarmiss schreef:@Antheman: waar slaap je on Otterloo ?? Ik zit daar niet ver vandaan
Antheman schreef:ARAAAAAAAAA
alweer een Podium te koop!
Supergaaf, met kleurtjes!!!!
viewtopic.php?f=62&t=409394&p=8403400#8403400
Apple schreef:Jullie worden trouwens bedankt.
Stond een paar dagen terug in de stal. Stalgenoot met lichte bezorgdheid tilt onbeslagen achterhoef van paard op. Ze vond het er zelf slecht uit zien aangezien het paard op de straal liep en of er toch niet een ijzertje onder moest.
Ik vond het er juist prima uit zien. Mooie straal
.
Dus tot mn stomme verbazing hoorde ik mezelf dingen zeggen als 'hoefmechanisme' en 'pompfunctie van de straal' en dat het juist goed was.
Stond ik, als tuthola met rondom beslagen paard, een beetje onbeslagen hoeven te promoten.
Apple schreef:Zelf heb ik geen ijzers![]()
Knollie wel![]()
En knollie blijft voorlopig nog wel even ijzers houden(wellicht dat zn achterijzers er ooit nog wel onderuit gaan).