De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:51

angela88 schreef:
gouda schreef:
Maar hoop dat die in IJsselstein wat is.

Ik help je hopen!

Ik neem aan dat we het hier vanzelf horen als het wat geworden is....

Helaas Huilen Heb net gebeld de stal bestaat maar uit 4 stallen waarvan er 2 vrijwaren en dus bezet zijn. Wachtlijst ofzo hebben ze niet maar ja bewaar het adres kan ik ze altijd volgende winter nog bellen ofzo wie weet.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:54

Tevreden paardjes zeg zo op de foto's te zien. Oop heeft een leuke schutkleur aangenomen.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:57

Buitenzinnig schreef:
Ze moeten het wel leren, soms...net baby's Knipoog Pruimen, kiwi's, perzik...alles wat te droevig is voor eigen consumptie, gaat er bij Bram in als koek (handje rozijnen, rozebotteltjes....)

Bruut is vooral heel dol op mandarijnen...krijgt ie ook lekker een fris giecheltje van *LOL* ... bananen eet ie bij gebrek aan anders (=beter) ...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:03

Ik ben bij Kaylee ook van alles aan t proberen. Tot voor kort lustte ze geen eens paardesnoep. Wit brood gaat er bij madam ook niet in Gestoord

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 21:12

gouda schreef:
Ik ben bij Kaylee ook van alles aan t proberen. Tot voor kort lustte ze geen eens paardesnoep. Wit brood gaat er bij madam ook niet in Gestoord

Ik ben helemaal niet van het voeren.
Maar goed, ze staan op een vette wei, ik moet erg uitkijken met wat er allemaal binnenkomt.
Dus bewegen en bewegen hier!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:12

Ben vanmiddag bij de loog geweest. Krijg geen gedragterapie maar een ander soort waar ik de naam van vergeten ben. Je moet met je middelvinger en duim een O maken en hard dichtknijpen. De psych trekt hier dan aan. Dan moet je een antwoord geven bijvoorbeeld ik heet ...... en dan geef je niet mee omdat dat waar is. Moet je echter zeggen ik heet Pietje dan laat je onbewust los. Ze gaat dan ook (dit was alleen de intake dus dat heeft ze nog niet gedaan) drukpunten gebruiken bij je oren. Negatieve patronen en emoties moeten zo ondekt worden. In de folder staat zelfs dat je dingen die voor je geboorte zijn gebeurd van invloed kunnen zijn Ziek
Het is een gewone psych maar vond het toch allemaal wel apart moet ik eerlijk zeggen Bloos ben niet zo'n 'zweverig' typje. Maar ja we gaan het proberen is het niets dan kom ik daar gauw genoeg achter. Stom dat ik de naam ben vergeten in de folder staat ook niet hoe het precies heet. Ze zei dat er op internet eea over te vinden is.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:13

Antheman schreef:
gouda schreef:

Ik ben helemaal niet van het voeren.
Maar goed, ze staan op een vette wei, ik moet erg uitkijken met wat er allemaal binnenkomt.
Dus bewegen en bewegen hier!

Op de weide waar Kaylee met 2 paarden staat is het gras al bijna foetsie heel maf want het stond best hoog en ze staan er pas sinds 2 weken de hele dag op en daarvoor 2 weken een uurtje.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 21:19

angela88 schreef:

Ze krijgt 4 a 5 plakken per dag, als ze op de wei staat (hele dag) dan ongeveer 3 plakken per dag. Als ik ze meer geef, laten ze het hooi ook liggen.

Ja,dat lijkt me ook veel, dat is niet te weinig

.

Ik ontworm ze iedere 8 weken, laatste keer is een week of 3 terug.

Met een goed middel??

Ze staat sinds 1 augustus vorig jaar bij ons, ze staat samen met wit in de loopstal (24/7), en ze zijn echt gek op elkaar, beginnen ook meteen te hinniken als ik 1 van de 2 meeneem. Ik heb niet het idee dat ze de paarden van de manege mist, ze lag daar ook een beetje uit de groep.

Daar zal het niet aan liggen zo te lezen Maar nogmaals: paarden hebben wel de tijd nodig en het kan makkelijk een jaar duren voordat ze echt lekker in haar vel zit!.

Welke olie kan ik het beste nemen? ze krijgt nu wel 30 ml lijnzaadolie om haar door haar wintervacht te helpen (maar dat is pas sinds een week).

Gewoon een goede zonnebloem ofzo. Maiskiem is weer vrij duur. Slaolie zit veelafval in. En olijf is peperduur. Lijnzaad is prima! Deed ik ook vaak om door de verharing heen te krijgen. En s winters als ze s avonds op stal staan, dan kregen ze 1 of 2 keer per week slobber, gemaakt van gekookte lijnzaadjes, met zemelen erin.

heb je misschien meer info over maismeel?

Kun je bij de voerwinkel kopen, gewoon in zakken.-

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 21:40

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:41

gouda schreef:
Oop heeft een leuke schutkleur aangenomen.

Lang leve degene die de poetsblokken op de markt bracht Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 00:00

gouda, jammer dat het alweer vol was!! en die therapievorm... ik heb de klok wel horen luiden maar de rest niet meer... Lachen klinkt interessant allemaal, ik OK dan! dat het je helpt!

mooie foto zeker van opala, ze ziet er daar ook zo tevreden en vol zelfvertrouwen uit.

gam staat nu in het land, alleen zelfs... zijn maatje ewald is vanwege de Geld, geld! verhuisd en de merries moeten eerst 'vol' zitten wil de staleigenaar ze daar neer zetten. ik loop dus veel met hem heen en weer naar stal, zo'n 10 min. verderop. vanmiddag heb ik hem bij stal gelaten en dan kan hij of binnen staan of in de 2 buitenbakken.
gam eet zo'n 5 plak hooi per dag als hij binnenstaat en 800 gr. fyto gold van garvo, een muesli. verder is het dus gras.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:08

@ antheman: Ik gebruik 2 keer per jaar Equimax en de andere keren de iets goedkopere versie (is volgens de ruitershop een goed ontwormingsmiddel). Ik denk dat Orlanda wel helemaal gewend is, sinds Wit er is, is ze helemaal in haar nopjes. Ze was vroeger op de manege altijd een beetje een zure muts, maar ondertussen is ze echt zo'n knuffelpony. Helaas kan ze niet praten....het zou zo makkelijk zijn als ze kunnen zeggen als ze iets missen.....

Ik ga binnenkort maar eens even fruit shoppen, is er ook fruit dat je niet mag geven? en geven jullie het fruit met of zonder schil?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:09

@ gouda: balen van die stal zeg....hopelijk vind je snel iets anders!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 09:37

angela88 schreef:
@ antheman: Ik gebruik 2 keer per jaar Equimax en de andere keren de iets goedkopere versie (is volgens de ruitershop een goed ontwormingsmiddel). Ik denk dat Orlanda wel helemaal gewend is, sinds Wit er is, is ze helemaal in haar nopjes. Ze was vroeger op de manege altijd een beetje een zure muts, maar ondertussen is ze echt zo'n knuffelpony. Helaas kan ze niet praten....het zou zo makkelijk zijn als ze kunnen zeggen als ze iets missen.....

Ik ga binnenkort maar eens even fruit shoppen, is er ook fruit dat je niet mag geven? en geven jullie het fruit met of zonder schil?

Persoonlijk zou ik fruit zonder schil geven. Er zit veel gif in "gewoon" fruit!
Wat denk je zelf eigenlijk dat de reden is dat Orlanda wat schraal is?

En over de tektocht:
Ik ga trouwens vanaf de wei de Utrechtse Heuvelrug over, we slapen bijvoorbeeld ook een nachtje bij Cookies Haha! en gaan dan door naar de Veluwe. In Otterloo blijven we 3 nachten, heerlijk!
En dan weer terug naar de Utr. Heuvelrug, via een andere route.

In totaal 8 dagen weg. Ik ben er heel erg mee bezig, heb er onwijs zin in. Debra ook.
Die had ik niet voorgesteld,dat is mijn meerijder, al 2,5 jaar. En in tijden van ernstige drukte of vakantie of ziekte, springt ze bij.
Eigenlijk wil ze haar eigen Ijsco hebben en die gaat dan mee als pakpaard op trektocht. Dan mag hij de tent en de prikwei dragen Haha! Haha!
Maar voordat dat zover is.. Bovendien is stapel op Merrit, mijn Haffie Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 09:41

Merrit, de Haf samen met Debra
Afbeelding

Ikke, met mijn Merens Andor
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:56

@Antheman: waar slaap je on Otterloo ?? Ik zit daar niet ver vandaan Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 10:08

Sugarmiss schreef:
@Antheman: waar slaap je on Otterloo ?? Ik zit daar niet ver vandaan Lachen

De Kleine Pol!

We komen daar maandag avond aan (30mei) en gaan donderochtend weg!
Dus als je tijd hebt doorde weeks... Is het vast leuk om een rit samen te doen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:29

Antheman schreef:
ARAAAAAAAAA

alweer een Podium te koop!
Supergaaf, met kleurtjes!!!!

viewtopic.php?f=62&t=409394&p=8403400#8403400

Ik wil het niet weten Boos! (toch gekeken en hij is wel errrrrg mooi Clown)

Nu even geen geld uitgeven denk ik maar, misschien heb ik mijn spaarcentjes ergens anders voor nodig denk ik zo maar...

Gouda, dat is zeker wel zweverig voor een 'gewone' loog! Zouden ze nu beginnen in te zien dat er toch meer is Haha! Haha!. Hypnotherapie wordt ook steeds meer toegepast, eerst werd dat ook afgedaan als Rasti Rostelli trucjes Haha! Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:39

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:46

Jullie worden trouwens bedankt Haha!.

Stond een paar dagen terug in de stal. Stalgenoot met lichte bezorgdheid tilt onbeslagen achterhoef van paard op. Ze vond het er zelf slecht uit zien aangezien het paard op de straal liep en of er toch niet een ijzertje onder moest.
Ik vond het er juist prima uit zien Haha!. Mooie straal OK dan!.

Dus tot mn stomme verbazing hoorde ik mezelf dingen zeggen als 'hoefmechanisme' en 'pompfunctie van de straal' en dat het juist goed was Haha!.

Stond ik, als tuthola met rondom beslagen paard, een beetje onbeslagen hoeven te promoten Haha!.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 10:50

Apple schreef:
Jullie worden trouwens bedankt Haha!.

Stond een paar dagen terug in de stal. Stalgenoot met lichte bezorgdheid tilt onbeslagen achterhoef van paard op. Ze vond het er zelf slecht uit zien aangezien het paard op de straal liep en of er toch niet een ijzertje onder moest.
Ik vond het er juist prima uit zien Haha!. Mooie straal OK dan!.

Dus tot mn stomme verbazing hoorde ik mezelf dingen zeggen als 'hoefmechanisme' en 'pompfunctie van de straal' en dat het juist goed was Haha!.

Stond ik, als tuthola met rondom beslagen paard, een beetje onbeslagen hoeven te promoten Haha!.

Geweldig!!

Schouderklopje voor jezelf en dit topic!! _/-o_

Wanneer gaan jouw ijzers eronder uit?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:53

Zelf heb ik geen ijzers Clown

Knollie wel Haha!

En knollie blijft voorlopig nog wel even ijzers houden Haha! (wellicht dat zn achterijzers er ooit nog wel onderuit gaan).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 11:03

Apple schreef:
Zelf heb ik geen ijzers Clown

Knollie wel Haha!

En knollie blijft voorlopig nog wel even ijzers houden Haha! (wellicht dat zn achterijzers er ooit nog wel onderuit gaan).

Waarom blijft je knollie ijzers houden?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:08

Hehehehe apple toch! Haha! Margreet ook al laatst.

Kijk wij stralen jullie gewoon in Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:15

Omdat ik het een mooi geluid vind op de straat Haha!

Haha!

Nee even serieus Haha!.

Knollie heeft prima hoeven. Vrij lage hielen, grote straal. Straal/grond contact als we op het strand rijden.
Het is daarnaast nogal een zenuwpees als hij naar zn zin iets te lang alleen gelaten wordt in zn boks (lees: als het buitenritje van zn buurvrouw ipv anderhalf, 2 uur duurt).
Hij begint met het verplaatsen van zn stro om daarna een kuil te willen graven voor zn boksdeur. Maar goed, daar ligt beton.
Z'n ijzers zijn met 6 tot 8 weken dus ook echt wel aan vervanging toe. Voorijzers gaan er dus niet af Haha!.

Achterijzers zou nog kunnen, maar aangezien ik zomers meer over de straat rij en mn wedstrijden rij hou ik ze er liever onder.

Daarnaast ben ik sowieso wat van de behoudende soort als het gaat om benen en hoeven. Knollie loopt nu goed en dat wil ik graag zo houden. Ik ga dus niet experimenteren met al dan niet beslaan.