Pellie schreef:nou ik ga hard voor je duimen dat dit een leuk plekje is en ook hun woorden waarmaken. gaan jaqueline en chub met jullie mee?
Waarschijnlijk wel dan. Zij wil ook een goedkopere stal en als we dat vinden gaat ze mee.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pellie schreef:nou ik ga hard voor je duimen dat dit een leuk plekje is en ook hun woorden waarmaken. gaan jaqueline en chub met jullie mee?
angela88 schreef:@ gouda: Die stal klinkt in ieder geval erg goed! lekker dag en nacht buiten! wanneer ga je kijken?
opala schreef:Oop staat nu dag en nacht op de wei tot oktober/november. Ze krijgt een half handje muesli/granenmix, eigenlijk alleen omdat ze anders het supplement Pavo Vital niet eet, paar snoepjes, soms een appel of wortel, en wat ze zoal elke dag links en rechts afplukt tijdens de rit.
gouda schreef:Ik heb ook nog een andere stal achter de hand voor als dat niets word alleen staan ze daar in de winter maar 1 a 2 uur in de paddock met groepjes. Ik heb daar gestaan met Zorro het is vlak bij mijn werk (om de hoek zelfs) en kost € 113.45 per maand. Wel exclusief stro maar wel inclusief kuil (wel vaak nat dus ik betaalde € 10.00 per maand extra voor hooi) en onderhoudsbrok. 3 x per dag voer in de winter zie je hier in de omgeving ook niet veel krijgen ze tussen de middag niets. Ruime stallen met zadelkamer achterin (denk 4x4), overdekte cirkel, buitenbak.
Het is ook aantrekkelijk om mij daar op de wachtlijst te praten omdat ik de mensen er al ken. Met sommige heb ik jaren gestaan en ken ik van toen ik nog klein was.
gouda schreef:Hoe lang zijn jou ritten? Stap je veel of ook veel draf/galop?
gouda schreef:Maar hoop dat die in IJsselstein wat is.
opala schreef:Voordat ik naar Heemskerk met haar verhuisde, was ze altijd veel en veel te dik. Nu kan het er mee door.Mijn smeerpoets.
angela88 schreef:Met Orlanda vraag ik me ook altijd af wat ik met haar eten moet. Je kunt haar ribben zien, maar zo is ze wel altijd al geweest (ze heeft jaren op de manege waar ik rijd gestaan). Mijn instructrice zei ook dat ze wel wat mocht aankomen, maar hoe pak ik dit aan? ondertussen rijden we bijna niet meer met haar. Ze krijgt nu 1,5 kg biks per dag, zo'n 3/4 kilo muesli, 1/2 maatbeker pulp, wat wortels en appels en natuurlijk (veel) hooi. Verder eet heeft ze bij droog weer de wei en ze hebben altijd vers stro om aan te knabbelen.
Ondanks dit ze nu meer voer krijgt als op de manege en minder werkt, wordt ze niet echt dikker. Waardoor komt dit? Van de winter had ik het idee dat ze aardig was bijgekomen, maar dit lijkt nu toch niet het geval te zijn. Of vreet de verharing zoveel engerie dat ze nu weer afvalt?
Ze heeft in de winter bijna altijd een deken op (alleen niet als ze in de wei staat en de zon schijnt, met haar donkere vacht is ze in no-time lekker warm), maar ze heeft nog altijd een behoorlijk dikke wintervacht.
Wie heeft er raad????
gouda schreef:Uithof is weer net even een stukje verder denk ik. Ga die mensen vanavond even bellen en er dan even een routeplanner op los laten. Denk als het aan de 'goede'kant van IJsselstein is het wel te doen is met de auto. Dan is het denk ik een half uur ofzo.
Las net in de nieuwsbrief dat ze op de paardenkamp de oudjes
pavo veulenbrok geven en de slobber. De veulenbrok vanwege een hoger eiwitgehalte, beter verteerbaar zetmeel en extra mineralen voor botopbouw. Wel grappig veulenbrok.
angela88 schreef:Hoe heeft de rest zijn/haar paarden eigenlijk gestald (geweid) en wat voeren jullie je paarden?
Wit en Orlanda staan in een loopstal (grote zo'n 2 1/2 stal) met een uitloop naar buiten (onder een paar hele grote dennenbomen) van zo'n 100 m2. Vanuit daar loopt een pad naar de wei (is zo'n 1600 m2). Ik zet de poort na de wei alleen overdag open als de wei droog is. (anders is hij zo óf leeg, óf kapot gelopen)
Ze krijgen dagelijks : hooi, biks, muesli, pulp, wortels en appels.
angela88 schreef:Hoe heeft de rest zijn/haar paarden eigenlijk gestald (geweid) en wat voeren jullie je paarden?
Wit en Orlanda staan in een loopstal (grote zo'n 2 1/2 stal) met een uitloop naar buiten (onder een paar hele grote dennenbomen) van zo'n 100 m2. Vanuit daar loopt een pad naar de wei (is zo'n 1600 m2). Ik zet de poort na de wei alleen overdag open als de wei droog is. (anders is hij zo óf leeg, óf kapot gelopen)
Gouda schreef:Las net in de nieuwsbrief dat ze op de paardenkamp de oudjes
pavo veulenbrok geven en de slobber. De veulenbrok vanwege een hoger eiwitgehalte, beter verteerbaar zetmeel en extra mineralen voor botopbouw. Wel grappig veulenbrok.
Antheman schreef:Hoeveel hooi krijgt ze dan? Als je het zeg maar in plakken uitdrukt?
Wat de een veel vindt, vind de ander weinig.![]()
Dat is de motor en die houdt de kachel hoog ,waardoor paard warm blijft.
Heb je ontwormd? Goed ontwormd? onlangs nog?
Maismeel zet overigens goed aan. Pure olie ook. Dat kun je rustig opbouwen en dan bijv een kopje per dag geven.
En hoelang is ze bij jou? Paarden hebben tijd nodig om te wennen he! Misschien toch nog niet helemaal lekker in haar vel, mist ze vriendjes van vroeger? en loopt er nog een paard bij??
nienke07 schreef:Brutus staat (nu nog) 's nachts op stal en overdag óf in de wei, óf zo lang mogelijk in de (zand) bak (hij moet er uit als er iemand van stal wil rijden of longeren...)... hij krijgt dagelijks biks (weinig) en hooi (veel)...af en toe een appel, wortel, banaan en in mandarijnentijd een mandarijn....
angela88 schreef:Ik had geen idee dat paarden ook banaan en manderijnen aten!!! vinden ze het erg lekker??? dan ga ik dat ook eens als extraatje halen (hebben ze weer iets nieuws te snoepen).......