[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:03

nou Miirthe dan zal ik maar niet zeggen hoe oud ik ben.... ik had je oma kunnen zijn....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:07

Goedemorgen.
Ik moet om 9 uur op de pc zijn omdat mijn dochter les heeft.
Volgende week gaat ze op ponykamp.
Ze kan niet wachten.. Pling

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:13

*diet zonnedansje voor dochter van TL*

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:36

al die verdomde buien van gisteren komen vandaag terug van de andere kant zie ik op de radar Boos!

ben ik nét klaar met dweilen, gooi de emmer leeg, hoor ik die rotkat hysterisch worden: teken dat ie gaat kotsen en jawel hoor..... op het pluche van de krabpaal ipv op het zeil. Etterbak Hamer
Wat er mis ismet het beest weet ik niet de DA weet het ook niet, hij is nu op dieet: geen blikvoer meer, alleen peperdure brokjes, maar het helpt dus geen klap

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:46

Goeiemorgen

Welkom Mirthe.
Ik ben 18 Haha!

Arme kat, Morrie

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:54

kat zit alweer te zonnen bovenop de krabpaal, maar ik zit in de stank.......

ik heb m'n bonte verzameling teenslippers maar opgeruimd, zal ze voorlopig niet meer nodig hebben.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 09:01

Welkom Mirthe, prachtige fries hoor!!! (volgens mij kunnen alle friezen zo fris en fruitig kijken Lachen
ik ben 36.....had je moeder kunnen zijn Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 09:15

Genoeg te doen voor vandaag
Was opvouwen, tas inpakken, stofzuigen, opruimen, overal even een doekje overheen...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:15

welkom mirthe! ik ben 22 Lachen mooie fries je zeg!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:48

Morrie schreef:
al die verdomde buien van gisteren komen vandaag terug van de andere kant zie ik op de radar Boos!

ben ik nét klaar met dweilen, gooi de emmer leeg, hoor ik die rotkat hysterisch worden: teken dat ie gaat kotsen en jawel hoor..... op het pluche van de krabpaal ipv op het zeil. Etterbak Hamer
Wat er mis ismet het beest weet ik niet de DA weet het ook niet, hij is nu op dieet: geen blikvoer meer, alleen peperdure brokjes, maar het helpt dus geen klap

Hebben jullie dat ook niet. Wil je voor je paard alles zo natural mogelijk maar voor je kat is dat erg lastig/duur? Van nature horen ze eigenlijk geen brokjes te eten die katten. De mijne krijgt het ook best dure brokjes en blikvoer. Dat blikvoer geef ik ondanks dat het zo meurt omdat het toch een beetje op echt vlees lijkt maar brr wat vies dat geleispul. Gister had ze een muis opgepeuzelt. Heel smerig zo'n halve muis voor je deur maar volgens mij wel gezond af en toe wat echt vers vlees. Zou ze dat liever altijd geven echt vlees met botjes ed.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:48

Welkom Mirthe. Mooi paard hoor! Ik word de 30e 28 jaar al weer.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:49

Morrie schreef:
kat zit alweer te zonnen bovenop de krabpaal, maar ik zit in de stank.......

ik heb m'n bonte verzameling teenslippers maar opgeruimd, zal ze voorlopig niet meer nodig hebben.....

Heb ik net ook gedaan zomerspul een beetje opgeruimd verwacht er niet veel meer van van de zomer. Iig geen weer meer op open schoenen aan te hebben en mouwloze tops...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:03

Dankjulliewel allemaal!
& die leeftijd: Nevermind. Vork

Katie is trouwens 1.60 ; Arno8.

Ooh, jullie ook al? Moest net m'n hele kamer stofzuigen en overal met de doek en glassex langs, toch anderhalf uur mee zoet geweest (zoveel troep?) . Daarna nog hok van kanarie schoongemaakt, hond uitgelaten en nu eindelijk even niets.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:28

Nu is het weer echt prefect, lekker zonnetje, lekkere temperatuur.
Zo mag het de komende twee weken blijven

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:47

mijn katten mogen van de DA nooit meer blikvoer, dan blijf ik niet alleen kots opruimen maar ook nog iets anders.... (hè TL Clown )

Morrie is eindelijk verkampt, rennen door dat nieuwe land, echt lachen. De boer zei dat ie vanmorgen vroeg ook zo aan het rennen was en dat ik de energie er beter uit kon rijden, dat zou beter zijn voor zijn land.....

Ik heb hem even geholpen met het draad omzetten. Ze gaan nóg verder naar achteren, dat is dus echt vanaf de weg een half uur lopen Clown en als ze daar heengaan, moet ik net weer werken *woepie*
Helaas staan er overal draden, dus ik kan er niet met de auto naartoe rijden, beetje jammer wel weer

Morrie was zo vreselijk smerig, hij had gewoon in de bagger liggen pitten denk ik en hij is versneld begonnen aan de winerjas: bakken en bakken haar veegde ik er zo met de hand af......

Je zal nu 's morgens voor je werk je paard in de wei moeten zetten, dan mag je wel een uur eerder je nest uit Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:59

Boodschappen zijn ook weer gedaan

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:06

Welkom Miirthe. Mooie Fries hoor! Wij hebben ook 3 Friezen in het land staan van de boer.

Het heeft hier vannacht zo hard geregend dat het huis op verschillende plekken is gaan lekken. Boos!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:10

mijn huis lekte gisteren ook aan 2 kanten door.... woningbouw wilde niet komen "want het regent"... dus ik heb er mar foto's van gemaakt, want als ze volgende week komen, is het weer droog...

ik ga 2e ronde winkels: de vergeten dingen halen....... dat heb je als je op leeftijd bent.....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:12

welkom Miirthe!

Ik ben 24.

Mooie fries hoor...

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:32

Hallo, mag ik hier even 'inbreken' om jullie mening te vragen?
Ik ben er een groot voorstander van om mijn paard zoveel mogelijk buiten te laten (met zo min mogelijk rommel om) maar met deze tropische buien begin ik toch een beetje te twijfelen, vooral omdat het niet bepaald warm is.

In mei hadden we ook zo'n vreselijke bui en toen stond mijn (20-jarige) merrie toch behoorlijk te shaken. Ik had haar daarvoor wel een paar nachten binnen gezet omdat het land drijfnat was en ze dus niet meer ging liggen waardoor ze gewoon wallen onder haar ogen had. Ze was het hier trouwens niet helemaal mee eens Haha!

Naar mijn idee is het toch een beetje oppassen geblazen als ze zo staan te trillen, of is dat alleen mijn idee?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:44

Tja op paardnatuurlijk staat dat het 'gewoon' een methode is om warm te blijven. Maar zelf heb ik het toch echt koud als ik sta te trillen.

Mijn paarden hebben een inloopstal dus ik maak me er nooit druk om. Misschien kun je zelf een 'creatief' inloopstalletje maken door wat strobalen op te stapelen in een u vorm (van boven gezien) en daar een zeil overheen te trekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:46

Het rillen is op zich een teken dat ze zichzelf daarmee warmhouden.
Zelf had ik er moeite mee om mijn paard te zien rillen, en het idee alleen al dat ze misschien stond te rillen, vond ik "zielig". Dus in die tijd deed ik haar met dit soort regenbuien wel een regendeken op.
Ze heeft een tweede winter nodig gehad om te "harden"; nu kan ze er prima tegen en ik heb haar niet meer zien rillen, ook niet met deze aanhoudende plensbuien. Ze loopt gewoon lekker de grazen en trekt zich van de regen niks meer aan.
Mijn tip: Haal je paard niet te snel naar binnen, doe niet te snel een regendeken op, kijk wat ze zelf aankan en aangeeft, en wanneer ze staat te rillen: volg je gevoel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:49

als mijn paard zou staan te shaken en een lekker portie hooi o.i.d. zou niet helpen dan zou ik haar toch echt uit de regen halen, maar alleen als dus zou blijken dat het voer haar niet genoeg verwarmt.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:49

Nee, ik ben zeker niet van het snelle naar binnenhalen, maar het fijnste zou zijn als er een schuilstal zou zijn, dan kan ze zelf kiezen. Het is meer dat ik toch een beetje bang ben dat ze spierbevangen raakt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:58

@mirthe: welkom, zo te zien heb je het best getroffen met katie. Laat die eigenaar maar lekker kletsen, volgens mij ken ik het type wel. Vol grote verhalen, maar als je er niet op ingaat doen ze er meestal ook weinig mee.

Ik ben trouwens 26.